Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Petter Strand klar for Brann

NYTT TEMA
Tjaaah
TjaaahInnlegg: 24854
12.01.19 22:51
Folkflesk: Gullkamp, du.. Har du begynt å bli ydmyk på gammeldagene? Normalt ville du ha sagt at gullet allerede var vunnet på dette tidspunktet i sesongen.

Jeg lo.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 10562
12.01.19 22:58

Ønsker Strand  lykke til i Brann , kan være at han trengte ett mljøskifte for å blomstre, så som så med bidrag til MFK de siste sesongene.

Batorex
BatorexInnlegg: 1254
12.01.19 23:24

Klassespiller. Den midtbanen vår begynner jo å bli rimelig solid, og flere gode å velge mellom: Haugen, Strand, Yttergård, Løkberg, Barmen, Ordagic. Men dette er egentlig kun indreløpere... bør vi ikke få inn en ordentlig defensiv jævel ala Heltne?

Tjaaah
12.01.19 23:36
Batorex: Ordagic.

Ikke akkurat en jeg forbinder med klasse, hehe.

Batorex
12.01.19 23:45
Tjaaah: Ikke akkurat en jeg forbinder med klasse, hehe.

Skrev jeg at han er klasse? Nei. Men han er god. Bedre enn folk fremstiller han.

Solid ballkontroll. Nydelige vendinger med ball, godt overblikk, løpssterk. God i gjenvinningsfasen. En meget habil midtbanespiller, som trenger tillit og tid til å tilpasse seg norsk fotball. Fikk noen kamper her og der i fjor, men ble aldri satset skikkelig på. Det er ikke bare å komme til et nytt land og briljere umiddelbart. 

Det er også en grunn til at Brann valgte å hente han til klubben. Han var en av de beste spillerne i hjemlig liga (fullt på høyde med Eliteserien).

Tjaaah
12.01.19 23:47
Batorex: Skrev jeg at han er klasse? Nei. Men han er god. Bedre enn folk fremstiller han. Solid ballkontroll. Nydelige vendinger med ball, godt overblikk, løpssterk. God i gjenvinningsfasen. En meget habil midtbanespiller, som trenger tillit og tid til å tilpasse seg norsk fotball. Fikk noen kamper her og der i fjor, men ble aldri satset skikkelig på. Det er ikke bare å komme til et nytt land og briljere umiddelbart. Det er også en grunn til at Brann valgte å hente han til klubben. Han var en av de beste spillerne i hjemlig liga (fullt på høyde med Eliteserien).

Neida, akkurat den kommentaren var ment som en spøk.

Jeg er imidlertid uenig i at han er særlig bedre enn han fremstilles. Men det er vel neppe farlig om vi er uneig om det.

Batorex
12.01.19 23:58
Tjaaah: Jeg er imidlertid uenig i at han er særlig bedre enn han fremstilles. Men det er vel neppe farlig om vi er uneig om det.

Ikke farlig, men synes det er lite fair overfor en spiller som ikke har fått særlig mye tid til å vise seg frem. Og som tross alt aldri har gjort seg helt bort heller; han har faktisk spilt flere gode kamper. En av banens beste borte mot Ranheim, god hjemme mot Start. 

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 2902
13.01.19 02:38

Steffen Skålevik ... 

Zanick
ZanickInnlegg: 6019
13.01.19 10:43

Holmen Johansen og Petter Strand, vel Lars Arne Nilsen har lagd gull av gråstein før han. Utrolig trener.

Batorex
13.01.19 11:21
Zanick: Holmen Johansen og Petter Strand, vel Lars Arne Nilsen har lagd gull av gråstein før han. Utrolig trener.

Petter Strand er ikke gråstein. 

Zanick
13.01.19 13:17
Batorex: Petter Strand er ikke gråstein.

En hardarbeidene squadspiller med middels teknikk, høres ut som definisjonen på gråstein.

MyWays
MyWaysInnlegg: 4066
13.01.19 13:21
Zanick: En hardarbeidene squadspiller med middels teknikk, høres ut som definisjonen på gråstein.

Eksempel på en spiller som ikke er en "gråstein"?

Uansett hva folk velger å kalle han, så vil han nok bidra til å styrke troppen til Brann. Vi er ikke på nivå med Molde og RBK, så dette er en god spiller sett med Brann-briller.

Zanick
13.01.19 13:34
MyWays: Vi er ikke på nivå med Molde og RBK, så dette er en god spiller sett med Brann-briller.

Er det jeg sier, LAN har gjort gull av mye grått.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 15695
13.01.19 13:36
Zanick: Er det jeg sier, LAN har gjort gull av mye grått.

Sølv og bronse i alle fall.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 3805
13.01.19 13:41

"Ja, det satses ikke på talenter på a-laget til Brann."

Med den strategien, må man jo nesten ta medalje hvert år. Alle akademier i Norge bruker enorme summer på talentutvikling, også Brann. De fleste gjør også store salg i ny og ne, utenom Brann. Mulig man ikke har en Sander Berge eller Erling Braut Haaland, men ville de fått spilletid under Lars Arne Nilsen? I en kokkosliga som Eliteserien, er jo spillersalg en vesentlig del av driften. 

Tjaaah
13.01.19 14:14
Zanick: En hardarbeidene squadspiller med middels teknikk, høres ut som definisjonen på gråstein.

Er gråstein veldig negativt i så fall? Alle lag burde jo i hvert fall ha noen sånne spillere.

Enig med at Brann har veldig mange av de, det er tydeligvis det LAN liker, men det fungerer jo.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2723
13.01.19 14:29

Har ingenting å si at han ikke var så framtredende for Molde i fjor. Er få lag det er så stor forskjell på som Molde og Brann i Norge. 

Strand er en spiller Brann har vært ute etter lenge, at de klarer å få han gratis da er utelukkende positiv. 

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8967
13.01.19 14:31

Så han Strandet i Brann?

Ja, så galt kan det gå.

Tjaaah
13.01.19 14:32
KongOjo: Strand er en spiller Brann har vært ute etter lenge, at de klarer å få han gratis da er utelukkende positiv.

Selvsagt. Jeg er ekstremt fornøyd med denne overgangen. Og at så mange overganger skjer såpass tidlig nå. Vi har nesten hele troppen klar, og vi er enda ikke midt i januar.

Den eneste grunnen til å være pessimist, er at alt igjen ser ut til å gå rette veien. Skumle saker.

KongOjo
13.01.19 14:32
Oslo1913: medalje

LAN har sølv-5 plass-bronse på sin record, så det er ikke veldig langt unna hvertfall. RBK og Molde (forsåvidt også VIF, ikke at de er ett topplag) har veldig få unge spillere som spiller mye. Braut og Berge er unntakene her, de var så glimrende at det var bare ett tidsspørsmål før de ble solgt ut, da er det klart de hadde fått spilt alt uansett klubb i Norge.

KongOjo
13.01.19 14:35
Tjaaah: overgangen

Det viktigste nå er nesten at man ikke selger noen nøkkelspillere, ikke så mye som tyder på det egentlig heller, de fleste vinduene går jo ut allerede 31 januar. Er typer som kapteinen og Haugen fortsatt i Brann da er jeg fornøyd. 

At Vega drar til VIF er ikke helt i min bok, men egentlig en forståelig overgang det også. Treneren bruker han ikke, sånn er fotballen av og til. 

Tjaaah
13.01.19 14:36
Oslo1913: I en kokkosliga som Eliteserien, er jo spillersalg en vesentlig del av driften.

Jepp, derfor er det ekstremt gledelig at Brann endelig har begynt å selge spillere det siste året. Før det lot vi alle gå gratis, nå signerer vi en del gratis, og selger for en helt grei sum.

Det kan selvsagt bli bedre fortsatt, men utviklingen er gledelig.

Nishy
NishyInnlegg: 4391
13.01.19 14:38

Petter Strand passer nok veldig godt i Brann,  typisk LAN-spiller. Hyggelig fyr også, men har noen soleklare mangler for å passe inn i Moldelaget. Men, han var best av alle på biptesten Molde hadde i sesongoppkjøringen i fjor, så utholdenheten hans og arbeidsmoralen er det ingenting å si på.

Sarpingen
SarpingenInnlegg: 7
13.01.19 14:38

I den nitriste byen Molde skjønner jeg godt at han benytter seg av det lille utelivet som er.

Legger merke til at Brann fyller godt opp i stallen, på tide at noen forsvinner. Send gjerne talentene til Sarpsborg vi tar imot bergenserne med åpne armer. 

I år skal en ny ung bergenser vise seg frem for Sarpsborg i Eliteserien, og muligens ta store steg som gjør han til et nytt salgsobjekt.

Zanick
13.01.19 14:40
KongOjo: Braut og Berge er unntakene her, de var så glimrende at det var bare ett tidsspørsmål før de ble solgt ut, da er det klart de hadde fått spilt alt uansett klubb i Norge.

Burde være en selvfølge, men vi har dessverre mange svake trenere i norsk fotball.

Per Joar Hansen og Kåre Ingebrigsten er to gode eksempler på det.

HLund
HLundInnlegg: 10248
13.01.19 14:42
Nishy: typisk LAN-spiller.

Hva som er en LAN-spiller er nok i stor grad en myte for å si det rett ut ...

Tjaaah
13.01.19 14:45
HLund: Hva som er en LAN-spiller er nok i stor grad en myte for å si det rett ut ...

Men en spiller med enorm løpskapasitet kreves for å spille på midtbane eller kant for LAN, siden alle skal bidra fremover og bakover hele tiden.

Oslo1913
13.01.19 14:53

"Braut og Berge er unntakene her, de var så glimrende at det var bare ett tidsspørsmål før de ble solgt ut, da er det klart de hadde fått spilt alt uansett klubb i Norge."

Er du 100 % sikker på at Lars Arne Nilsen ville gitt tillit til en Sander? Vi solgte han for over 20 millioner. Nå kommer det snart 20 millioner til inn på klubbkontoen. Én spiller. Ville vært bekymret som Brannsupporter, men har en kjæreste fra Bønes, og hun er nydelig. Så langt strekker sympatien til Bergen seg.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8284
13.01.19 14:55

Jeg foretrekker å ta medaljer jevnlig og være i gullkamp foran å selge en spiller for 20 millioner her og der og ikke ha en topp 5-plassering siden 2010.

Men fint for VIF-supporterne hvis de er fornøyd med å være utviklings/farmerklubber uten ambisjoner om å være i toppen.

Oslo1913
13.01.19 15:07

"Jeg foretrekker å ta medaljer jevnlig og være i gullkamp foran å selge en spiller for 20 millioner her og der og ikke ha en topp 5-plassering siden 2010. Men fint for VIF-supporterne hvis de er fornøyd med å være utviklings/farmerklubber uten ambisjoner om å være i toppen."

Dette er jo ren løgn. Du er Krakra på bataljonen.no. Der snakker du om hvor viktig det er med talentsatsning, og salg. 

"Jeg har lite tro på den primitive, kortsiktige strategien som beskrives i innlegget jeg svarte på. Den har svært begrenset potensiale.  Når var sist vi hadde en seriemester som ikke driver med talent- og spillerutvikling og tjener solide penger på spillersalg?"

"Hadde årsaken til at Branns talenter ikke slår til og blir solgt for millionert vært at de egentlig er dårlige og ikke har potensialet til å slå igjennom i Eliteserien så kunne Brann bare hentet talenter fra andre steder. Hvorfor henter ikke Brann "en Braut" slik Molde gjorde? Det er en strategi. Som sportssjefen ikke tørr å være ærlig om."

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester