Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stabæk 2019

NYTT TEMA
Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4361
24.03.19 16:27

0-0 til pause i treningskamp mot Mjøndalen. Vetlesen, Brynildsen, Børkeeiet, Bohinen, Hernandez og Vihmann er opptatt med landslagsspill og er ikke med. Har vært et langt gjesp av en omgang, der Mjøndalen var det førende laget, men skapte ikke de helt store sjansene. De kommer for lett til innlegg på deres høyreside, men synes Demidov og Strømnes har klarert bra unna de innleggene som har kommet. Man hevet seg noe i slutten av omgangen. Synes man burde bli bedre til å utnytte rommene som kan oppstå på kantene. Blir veldig trangt de gangene man prøver å kombinere seg gjennom i midten der Mjøndalen har et bra midtstopperpar.

Renå Olsen vært god på midtbanen, er flink til å gjøre seg spillbar, men kan kanskje ta litt større risiko i pasningsspillet. Braaten har vært håpløs og Rusike har hatt en del mislykkede involveringer, men virker jo til å være bevegelig.

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 3674
24.03.19 17:47

+ Digg å se Kassi spille 90 minutter
+ Relativt god kontroll defensivt
+ Gyasi fikk et fint innhopp
+ Renå Olsen synes jeg var BB. 
+ Kineseren var bra med ball, men samtidig litt klumsete i posisjoneringen. 

- Boli med mange rare touch
- Braaten hadde tydeligvis trykket på "AV-knappen" i dag. 
- Svak 1 omgang. Har mye å gå på offensivt, men manglet jo hele midtbanen i dag. 

Siem-de-Jong
24.03.19 17:57

Mjøndalen startet andre omgangen bra, og var plutselig farlige på innlegg. Prøvespilleren fra Kina var ikke så oppmerksom da Mjøndalen kom til innlegg og Occean fikk til noen avslutninger, men synes han hevet seg utover omgangen. Virket rolig med ball og scoret nesten på corner helt på slutten av kampen. Med tanke på skadehistorikken til Demidov og Strømnes så hadde det ikke vært så dumt om man tar sjansen her på en spiller som er rutinert. 

Ellers viste Rusike at han kan ha sine øyeblikk, tross for at det idag var mange rare valg, men han er hvertfall bevegelig og kan skape ting fremover. Flott at Kassi fikk 90 minutter, men som kommentatoren påpekte kan han bli bedre på å orientere seg slik at han kan ta seg bedre ting når han stort rom foran seg. Renå Olsen var noe bedre på dette.  

Crabsen
CrabsenInnlegg: 12830
27.03.19 14:56

Nå syntes jeg det er på tide med et par signeringer Olsen

Crabsen
29.03.19 12:27

Midtstopper fra Kina ved navn Jie Sun har vært på prøvespill og trening siste dagene. IAO mener de aldri i verden har råd til å hente han, men i dag har klubben innkalt til pressekonferanse på en Kina restaurant i Oslo, så vi får jo se da. 

Har godt med erfaring fra øverste ligaen der borte, samt et par opptredener for U20 laget til Kina tidligere. Meget positiv til å hente inn en ny Midtstopper, men trenger da kanskje ikke å sprenge banken nå som vi også har Vihmann (han er vel bekreftet hentet?)

Crabsen
29.03.19 19:06

Da var Jie Sun signert på lån, og mesteparten av lønnen skal Changchun Yatai betale. Innafor det! Gledelig å ha litt alternativer på midtstopperplass nå

Siem-de-Jong
29.03.19 20:31

Flott at man fikk inn nye nytt og har nå bra dekning på stopperplass. Det er en del supportere som etterlyser noe nytt på midtbanen, men med Børkeeiet, Bohinen, Vetlesen og Kassi mener jeg at har bra dekning der også. Noen vil kanskje påpeke at det er mangel på rutine hos disse unguttene men de trenger tross alt få ansvar for å kunne utvikle seg. Uansett, merker at dette kommer til å bli en lang sesong, der det blir nedrykkskamp, men det er lov og håpe at noen av konkurrentene er svakere enn forventet.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 26020
30.03.19 02:07
BigGeorge: Både Rusten og Huurlen begge født 2001

Huurlen på benken på Stabæk  forrige helg.

Rusten sendt hjem under G 17 EM i fjor sommer med kjevebrudd tror jeg. Er han tilbake og i form ?

Crabsen
30.03.19 02:48

Tja, er vil litt rusten vil jeg tro 

Siem-de-Jong
31.03.19 16:02

Klubben har hentet Nikolaj Kirk på lån frem til sommeren. 21 år, fra Danmark og kommer fra Midtjylland. Han har vært på lån hos Brentford de siste to sesongene. Kan spille enten sentral midtbane eller back. 

Crabsen
31.03.19 16:30

Spennende! Ser at han ikke akkurat har fått så mange opptredener, men kanskje han får muligheten nå. Holder nok et visst nivå mtp at han vært på lån hos en Championship klubb siste årene

Back og midt er jo midt i blinken også 

Crabsen
02.04.19 05:26

Meldes om en spiller fra europeisk toppklubb på vei, eller forhåpentligvis signert nå. Skal visstnok ha hatt 140 kamper i øverste ligaen i Nederland. Offensiv midt etter det jeg har fått med meg 

Crabsen
02.04.19 14:15

Rusike ute i minst 4 måneder, beinbrudd

Stakkars fyr. Først brekke hånden på første trening, så beinet i første kamp. 

(Innlegget ble redigert 02.04.19 14:17)

Crabsen
03.04.19 14:19

Da har Youness Mokhtar signert for ut sesongen!

Meget kul CV, vært stor i Nederland et par år tilbake nå, så blir det spennende å se om formen fortsatt er dugelig. Foretrekker å spille bak spiss eller på venstre ving

kytec
kytecInnlegg: 40091
15.04.19 18:09

Når en 98 år gammel mann skal på fotballkamp og se oldebarnet som er Stabækstjerne spille kamp så skal han hentes med en dertil egnet bil ikke humpe 14 timer på buss. 

Skjerpings Stabæk. 

Crabsen
15.04.19 18:21
kytec: Når en 98 år gammel mann skal på fotballkamp og se oldebarnet som er Stabækstjerne spille kamp så skal han hentes med en dertil egnet bil ikke humpe 14 timer på buss.

Du har vært å prata med han hører jeg

Godt mulig han ble tilbudt det, men takket nei. Samme med min bestefar på 88 det, tilbyr å kjøre han i hytt og pine men han insisterer på å ta buss eller annen kollektiv transport. Burde kanskje være litt kjent med saken før en uttaler seg

(Innlegget ble redigert 15.04.19 18:23)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 32029
15.04.19 18:25

Jeg syns det er kult at en mann på snart 100 er såpass oppegående. 

Jeg regner med at familien hadde ordnet alternativ transport om han ikke var i stand til å reise. 

BVB1909
BVB1909Innlegg: 2444
23.04.19 13:14
kytec: så skal han hentes med en dertil egnet bil

Litt av grunnen til at han har blitt nesten 100 er sikkert at han ikke vil bli behandlet som en krøpling. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg