Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges neste landslagssjef

NYTT TEMA
Tinkler
TinklerInnlegg: 13288
12.06.19 13:02
fusion: Hareide får ikke forlenget kontrakten sin som trener for Danmark.

Jo, men han takket nei.

Kakebart
KakebartInnlegg: 2910
12.06.19 13:02
St14al3x: Solskjær er ikke den folk tror han er, de blir blindet av at han kuppet United.

Nja, ingen som ikke forventer at han får sparken i løpet av året foreslår vel han som ny trener. Så de fleste som foreslår han som ny trener er fullstendig klar over at han har tatt seg vann over hodet og absolutt ikke er god nok til å være i posisjonen han er i nå. 

Men han er en fyr som spillere liker å spille for. Tror ikke han hadde vært så ille som landslagstrener. Heller ikke genial. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 8571
12.06.19 13:16

Tror på ingen måte en Hareide med selvtillit vil være noen svekkelse fra LL, heller tvert imot.

birk
birkInnlegg: 25
12.06.19 13:17

Fra: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/officielt-hjulmand-bliver-landstraener/7670036

De to nuværende trænere blev informeret forud for pressemødet, og ifølge Peter Møller var de ikke enige i timingen for udmeldingen om, at Danmark får nyt trænerteam fra 2020. Spillerne er ligeledes informeret, men ikke taget med på råd, fortæller Peter Møller.

Det er således ikke Åge Hareide selv, der har valgt at sige stop, men der er heller ikke tale om en fyring, forklarer Peter Møller.

Det vil si at han IKKE fikk ny kontrakt.

fusion
fusionInnlegg: 2541
12.06.19 13:17
Tinkler: Jo, men han takket nei.

Ja, men den nyheten kom først litt senere. 

meco
mecoInnlegg: 4065
12.06.19 13:21

Hvis vi kan få Bradley, tror jeg det kan være fint.
Erland Johnsen gjorde det vel brukbart med et aldersbestemt landslag. Vi trenger kanskje noen som kan forsvar mest av alt.
Man kan ha en egent trener som keepertrener, hvorfor ikke forsvarstrener? Virker mer fornuftig det. Skjønner ikke hvorfor Grodås har sånt klippekort i trenerteamet.

HLund
HLundInnlegg: 12881
12.06.19 13:22
meco: vis vi kan få Bradley, tror jeg det kan være fint.
Erland Johnsen gjorde det vel brukbart med et aldersbestemt landslag. Vi trenger kanskje noen som kan forsvar mest av alt.
Man kan ha en egent trener som keepertrener, hvorfor ikke forsvarstrener? Virker mer fornuftig det. Skjønner ikke hvorfor Grodås har sånt klippekort i trenerteamet

Vi kan få hvem som helst og det vil ikke hjelpe. Er ikke der skoen trykker for tiden.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 47454
12.06.19 13:24
HLund: Vi kan få hvem som helst og det vil ikke hjelpe.

Å få ut Nordtveit, Tarik Alsaalami og sikkert noen flere vil hjelpe nesten uansett hvem som kommer inn..

meco
12.06.19 13:25
HLund: Vi kan få hvem som helst og det vil ikke hjelpe. Er ikke der skoen trykker for tiden.

Njaaeeiii, det kan diskuteres. Men her er det snakk om neste landslagsjef. Lars har sagt han gir seg om et år.

Kakebart
12.06.19 13:30
meco: Erland Johnsen gjorde det vel brukbart med et aldersbestemt landslag

Nei takk, absolutt ikke! Dårligste forslaget hittil.

At 00-årgangen kom seg til EM var heller til tross for Johnsen enn på grunn av han. Veldig statisk 442 uten noen flyt, Botheim, Strand Larsen og Håland i en boks og Sandberg og Rösler i den andre var årsaken til at den gjengen kvalifiserte seg.

Lägerback er en dyktig gammeldags trener. Johnsen er enda mer gammeldags og ikke spesielt dyktig. 

Edit: skrev Erlandsen med uhell. Han er et langt bedre forslag enn Erland Johnsen. 

(Innlegget ble redigert 12.06.19 13:32)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 38179
12.06.19 13:35

Litt trist at man ikke har bedre alternativer enn Rekdal, Berg og evt. Solbakken om man skal ha en norsk trener. Samt Hareide da.

HLund
12.06.19 13:40
Art-Vandelay: Å få ut Nordtveit, Tarik Alsaalami og sikkert noen flere vil hjelpe nesten uansett hvem som kommer inn..

Njo, altså Nordtveit burde jo ikke spilt i det hele tatt, men alternativene er ikke veldig mye bedre. Reginiussen som har vært rusten denne sesongen og er ganske gammel og treg i internasjonal sammenheng, Strandberg som kan bli bra men som har spilt veldig lite i det siste, Hovland som har vært elendig over lengre tid. Rosted er vel fort det beste alternativet per nå og han er jo ikke mer enn en middels stopper han heller. 

På spissplass har vi bare King som holder mål internasjonalt for øyeblikket. Braut vil nok ganske sikkert gjøre det om ikke veldig lenge, så der er situasjonen litt lysere.

Å bytte ut Alesaami vil definitivt styrke backplassen. Den er jeg enig i. Han er på ingen måte god nok.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6303
12.06.19 13:42
birk: Fra: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/officielt-hjulmand-bliver-landstraener/7670036
De to nuværende trænere blev informeret forud for pressemødet, og ifølge Peter Møller var de ikke enige i timingen for udmeldingen om, at Danmark får nyt trænerteam fra 2020. Spillerne er ligeledes informeret, men ikke taget med på råd, fortæller Peter Møller.
Det er således ikke Åge Hareide selv, der har valgt at sige stop, men der er heller ikke tale om en fyring, forklarer Peter Møller.

Det vil si at han IKKE fikk ny kontrakt.

DBUs grunn til at han ikke får ny kontrakt er altså at de trenger å fornye seg... fra en trener som ikke har tapt på 28 kamper (i ordinær tid). 

Zanick
ZanickInnlegg: 8031
12.06.19 13:43
KongOlav2: Samt Hareide da.

Hareide er jo et glitrende alternativ.

Det er en skandale om NFF ikke ansetter han, ved mindre de skulle bla opp et annet bra alternativ som Bob Bradley o.l.

Hareide har snakket/hintet lenge om at han er ferdig i Danmark etter EM, så det er ikke noe nytt. Han er garantert svært interessert i Norge-jobben. Eneste stedet han har noe uoppgjort, i Viking mislyktes jo alle tross alt.

KongOlav2
12.06.19 13:45
Zanick: Hareide er jo et glitrende alternativ. Det er en skandale om NFF ikke ansetter han, ved mindre de skulle bla opp et annet bra alternativ som Bob Bradley o.l. Hareide har snakket/hintet lenge om at han er ferdig i Danmark etter EM, så det er ikke noe nytt. Han er garantert svært interessert i Norge-jobben. Eneste stedet han har noe uoppgjort, i Viking mislyktes jo alle tross alt.

Mulig. Jeg liker iallfall Hareide bedre enn Berg og Rekdal. Bradley er nok det klart beste realistisk alternativet som har vært oppe i denne debatten.

meco
12.06.19 13:45
KongOlav2: Litt trist at man ikke har bedre alternativer enn Rekdal, Berg og evt. Solbakken om man skal ha en norsk trener. Samt Hareide da

Det er vanskelig å spå hvordan Norske trenere, som aldri har vært LL trenere før vil gjøre det.
Syns ikke man skal glemme helt Sollied heller. Få snakker om  Fagermo, men det er ingen dårlig trener. Det ser vi jo.

HLund
12.06.19 13:46
Trehjulssykkel: DBUs grunn til at han ikke får ny kontrakt er altså at de trenger å fornye seg... fra en trener som ikke har tapt på 28 kamper (i ordinær tid).

Tipper de ikke synes det spilles attraktiv nok fotball. Noen annen grunn kan jeg ikke se. Dansker er og blir noen jåler på det punktet.

Zanick
12.06.19 13:50
Trehjulssykkel: fra en trener som ikke har tapt på 28 kamper (i ordinær tid).

Haha... Meste tyder vel på at det er Hareide selv som har sagt opp.

Gir ikke mening å velge Nordsjælland-Hjulmand foran Hareide som har gått fra gull til gull i hele skandinavia.

Når det er sagt, Hjulmand er spennende og hadde selvsagt tatt han i RBK.

KongOlav2
12.06.19 13:51
meco: Det er vanskelig å spå hvordan Norske trenere, som aldri har vært LL trenere før vil gjøre det.
Syns ikke man skal glemme helt Sollied heller. Få snakker om Fagermo, men det er ingen dårlig trener. Det ser vi jo.

Begynner vel å bli et tiår siden Sollied fikk til noe skikkelig, og det korte oppholdet i Lokeren i vinter var første trenerjobben på 6 år. Har ingen tro på at han blir/bør bli landslagstrener. Og Fagermo bør holde seg til Odd. Han passer best der.

Det er Hareide og Solbakken. Og er lunken til sistnevnte. Enda en typisk 442-trener er ikke det jeg ønsker.

(Innlegget ble redigert 12.06.19 13:51)

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6918
12.06.19 13:55

Jeg regner med at det blir Per Joar Hansen som tar over. LL mener kontinuitet er viktig, noe det selvsagt også er. Så jeg regner med PJH kommer til å "fortsette" prosjektet. 

Jeg liker det ikke, men blir overrasket hvis NFF velger en annen. 

Zanick
12.06.19 13:58
KongOlav2: Solbakken. Og er lunken til sistnevnte.

Enig. Var rimelig skralt det han fikk til i Køln og Wolves også.

Solbakken er en bra mann i FCK når han får god tid og store økonomiske muskler til å bygge opp nye gull-lag. 
Men resultatene hans i periode 2. i FCK har også vært forholdsvis på det jevne. Misset på gull ved flere anledninger, og opp og ned i Europa.

De har dog et bra lag på gang nå, så mulig de kan få til noe stort igjen.

Zanick
12.06.19 14:00
Gunnar88: Jeg liker det ikke, men blir overrasket hvis NFF velger en annen.

Det er vel så enkelt som:

Kvalifiserer vi til EM, så tar Perry over prosjektet. Smerud som assistent muligens.

Kvalifiserer vi ikke, kommer det nytt trenerteam.

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6918
12.06.19 14:03
Zanick: Kvalifiserer vi til EM, så tar Perry over prosjektet. Smerud som assistent muligens. Kvalifiserer vi ikke, kommer det nytt trenerteam.

Det er meget mulig. Tanken på Perry/Smerud høres fryktelig ut.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 47454
12.06.19 14:04
Gunnar88: Tanken på Perry/Smerud høres fryktelig ut.

Vi er i det minste i EM da..

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6303
12.06.19 14:16
Zanick: Det er vel så enkelt som: Kvalifiserer vi til EM, så tar Perry over prosjektet. Smerud som assistent muligens. Kvalifiserer vi ikke, kommer det nytt trenerteam.

Med så mye inkompetanse som finnes i NFF så skal du ikke være for sikker. Hadde NFF vært kompetente hadde de lagt en plan fremover for hvordan landslaget skal utvikle seg. Og med utvikling snakker jeg ikke bare om resultater, men også spillestil. Det at de spurte først Solskjær, og deretter LL viser at NFF har ingen plan med det norske landslaget annet enn å få tak i en trener. Litt sånn som United som bare ansetter den ene ulike treneren etter den andre. 

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 22788
12.06.19 14:34

Heller Hareide enn Perry som er alternativet. 

meco
12.06.19 14:39
Trehjulssykkel: Med så mye inkompetanse som finnes i NFF så skal du ikke være for sikker. Hadde NFF vært kompetente hadde de lagt en plan fremover for hvordan landslaget skal utvikle seg. Og med utvikling snakker jeg ikke bare om resultater, men også spillestil. Det at de spurte først Solskjær, og deretter LL viser at NFF har ingen plan med det norske landslaget annet enn å få tak i en trener. Litt sånn som United som bare ansetter den ene ulike treneren etter den andre.

Holdt på å si: Hvordan vet du alt dette? Har du vært flue på veggen under møtene i NFF?
Tipper de snakker en del om utvikling og sånt også. Men det er ikke sikkert det er grunn til å spikre fast noen spesiell bestemt plan, utover det man hovedsaklig skal gjøre. Spille og vinne kamper. Det med spillestil må vel nesten trenerne bestemme.

husker NFF hadde en sånn slags plan, som de startet på 80 tallet tror jeg, som kaltes "prosjekt VM 98". De viste fram forskjellige talenter de skulle satse på. Da Drillo begynte å få det til, hørte vi ikke mer om dette, og tror vi så lite til de talentene. Vi kom til VM 98, men ingen nevnte "prosjekt VM 98" i den forbindelse. Vi kom der fordi Drillo gjorde noe helt annet.

(Innlegget ble redigert 12.06.19 14:44)

engafever
engafeverInnlegg: 19245
12.06.19 15:22

DBU tar en "Høgmo", som også skulle revolusjonere fotballen og vi vet jo hvordan det gikk. Noe er råttent i det danske rike....

Kom hjem Åge!

(Innlegget ble redigert 12.06.19 15:23)

Kakebart
12.06.19 15:36
Gunnar88: Så jeg regner med PJH kommer til å "fortsette" prosjektet.

Er ikek PErry egentlig en 433-mann? Var 433 når han leda u21, og selvfølgelig i Rosenborg i hvert fall. Litt rart med en 433-trener som leder et 442-prosjekt? 

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? 

(Innlegget ble redigert 12.06.19 15:37)

fusion
fusionInnlegg: 2541
12.06.19 15:39

Danskene må jo faktisk være den mest bortskjemte gjengen i fotballverdenen, selv om vi Rosenborg-supportere også stiller nokså sterkt der. De har faen meg 28 ubeseirede kamper på rad, og danskene jubler i det de får nyheten om Hareides avgang. Litt av en gjeng. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. 

Klikk for å gå tilbake til toppen