Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*Kamptråd KBK-MFK*

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 33992
15.05.19 10:11

Sted: Fyrstikkeska stadion

Tid: 16. mai 18.00

Dommer: Tommy «blidfisen» Skjerven

Siden KBKs fans har andre ting å gjøre på enn å være på VGD tar jeg ansvar og lager en kamptråd. I en kamptråd mellom to nabofogderier er det jo vanlig å kaste litt dritt om hverandre. Men dette er lettere for KBKs fans enn MFKs fans. Molde har jo en stor supporterbase på Nordmøre, og de setter vi pris på. Litt synd siden vi kommer fra et større sted og har en større elv. :)

Selv ordføreren i Kristiansund er MFK-patriot, han har jeg forresten spilt flere kamper mot, og han var hissigere som spiller enn som ordfører, det kan jeg love.

Begge lagene er i storform og kommer inn til kampen med stor selvtillit. To ulike spillestiler som møtes. Eleganse mot møkk under neglene. 

Som MFK-fan er jeg litt bekymret. Vil vi greie å spille ballen raskt nok til at KBKs kollektive press svikter? Det er nøkkelen til hvem som jubler høyest og kan smile bredest på 17. mai

Til slutt en kaktus til NFF. Denne kampen er utsolgt uansett serierunde. Hvorfor i alle dager legge den til 16. mai?

vanMeegeren
vanMeegerenInnlegg: 194
15.05.19 11:37

KBK har scoret lite de siste kampene (unntatt mot SIF). Jeg tror Molde vinner denne kampen om de hever nivået fra forrige runde og får inn et tidlig mål.

supergunners10
supergunners10Innlegg: 4306
15.05.19 11:45

Her tror jeg Molde er sin egen største trussel. KBK er vanskelige å spille mot, men kommer Molde opp på sitt nivå så vinner man disse kampene. 

Håper å få Forren inn i laget igjen, da oppspillene hans var savnet i kampen mot Mjøndalen. I tillegg ser vi nok Ellingsen inne på midten igjen. 

1-2 tipper jeg. Støtter også kaktusen til NFF, men har sluttet å la meg overraske av noe den gjengen finner på. Hadde i det minste vært bedre å snudd oppgjøret når det først er den kampen de vil sette opp.

PapaSmurf
15.05.19 12:21

Molde er bedre enn KBK. Men er det en kamp der 99% innsats er 100% mislykket så er det denne. For KBK er dette årets største kamp, så selv om det er ganske langt unna det for oss så må Moe fyre guttene skikkelig. 

Jeg er skeptisk. Men vinner vi her da har vi lagt grunnlaget for en vanvittig sesong. 

(Innlegget ble redigert 15.05.19 12:24)

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 28639
15.05.19 12:22
PapaSmurf: Eleganse mot møkk under neglene.

Jeg synes ikke KBK er så elegante...

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 1038
15.05.19 12:36
PapaSmurf: Molde er bedre enn KBK. Men er det en kamp der 99% innsats er 100% mislykket så er det denne. For KBK er dette årets største kamp,

Mener jeg har sett denne kampen på Marienlyst tidligere i sesongen...?

PapaSmurf
15.05.19 13:22
Groundhopper: Mener jeg har sett denne kampen på Marienlyst tidligere i sesongen...?

Hva mener du?

Groundhopper
15.05.19 13:40

Prøvde meg bare på en link til Strømsgodset v 3050 tidligere i år.
Ikke så sterk som jeg trodde, ser det ut til.
Lykke til mot lillebror! Hold RBK på trygg avstand.

PapaSmurf
15.05.19 14:15
Groundhopper: Prøvde meg bare på en link til Strømsgodset v 3050 tidligere i år.
Ikke så sterk som jeg trodde, ser det ut til.

Jeg burde kanskje tatt den :)

Jeg ser på dette som en av de vanskeligste kampene i år.

Groundhopper
15.05.19 14:28
PapaSmurf: Jeg ser på dette som en av de vanskeligste kampene i år.

Det tror jeg du får helt rett i! Håpløse oppgjør for storebror.
Som det blir nevnt her så er det litt spesielt også når de fleste i Molde-leiren helt sikkert ser på RBK som en større rival, mens for KBK er dette julaften.

Kjipt at dere ikke kan fylle Aker Stadion i anledning 16. mai i stedet...

Everenga
EverengaInnlegg: 4691
15.05.19 14:49
PapaSmurf: Jeg ser på dette som en av de vanskeligste kampene i år.

Det er det jo. Alt annet enn tre poeng vil bli oppfattet som kriseresultat mens en seier blir mottatt med et skuldertrekk og "det skulle da bare mangle". Når man da legger til innsatsen og trøkket Kristiansund kommer til å stille med er det et veldig vanskelig utgangspunkt. 

Håpløs timing å legge denne til 16 mai som du sier. 

PapaSmurf
15.05.19 15:54
Everenga: Alt annet enn tre poeng vil bli oppfattet som kriseresultat mens en seier blir mottatt med et skuldertrekk og "det skulle da bare mangle"

Nei, KBK har vel tre strake nå og de er gode hjemme. Det er ikke noe sjokk om de skulle vinne.

MIF hjemme hadde vært krise om vi ikke fikk hull på byllen. Men jeg føler ikke det samme her.

GunnarBull
GunnarBullInnlegg: 2462
15.05.19 19:13
988H: https://www.uglan.no/b/lokalderby-kbk---ytre-batnfjord

Hehe, de fortjener nesten en uavgjort bare på grunn av denne :-)

Rockeprins
RockeprinsInnlegg: 106
15.05.19 19:29

Jøss, det var jo voldsomt! Velger å leve i fred og fordragelighet med våre naboer. Håper på reprise fra fjorårets kamp, men det blir meget vrient slik som Mfk fremstår på banen. KBK har karret til seg greit med poeng hittil, uten å ha levert særlig bra spill. Er vel ikke i slike kamper mot de beste lagene at de nødvendige 32-33 poengene som trengs for å sikre eliteseriespill neste år forventes innkassert. 1-3.

j-oelander
j-oelanderInnlegg: 26
15.05.19 19:54

988H

Noe av det beste jeg har lest. Lo meg skakk.

988H
988HInnlegg: 273
15.05.19 20:05

Synes synd på personen som har skrevet det , bitter mann ;-)

(Innlegget ble redigert 15.05.19 20:09)

pompel123
pompel123Innlegg: 2057
15.05.19 20:08
988H: https://www.uglan.no/b/lokalderby-kbk---ytre-batnfjord

Haha, fin den!

j-oelander
j-oelanderInnlegg: 26
15.05.19 20:19

988H.

Han om det. Godt skrevet uansett. Og jeg er Molde patriot.

ASEN
ASENInnlegg: 2413
15.05.19 20:20

Innlegget fra uglan skrevet i beste Kristiansund stil. Bitter og sint. Ikke så rart når de er forvist utpå noen holmer. Men faktisk ganske morsomt å lese, håper kampen blir like morsom,spesielt for laget fra ytre Batnfjord.

Men en ting skal Kristiansund ha skryt for, de har fått frem et bra fotballag, det fortjener de skryt for.

God kamp i morgen med eller uten bunad.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 11967
15.05.19 20:44

Alt er smått og lite oppe i Krestiansund. Her bør det bli 3 greie bortepoeng. 

Har jo knapt plass til en promille av Moldes befolkning.

Nå har jo ikke spillet til Molde vært blendene men de viser nok  til å bikke kampen over til sin fordel.

PapaSmurf
15.05.19 21:06

Kopierer inn det jeg skrev i klubbtråden:

Det var greit helt til de trakk inn nazi-Tyskland. Skal jo være litt drittkasting før et derby selv om de ser på oss som en større konkurrent enn vi ser på dem. 

Det er jo typisk drittsekker bak et tastatur dette. Provosere godt over kanten og etterpå kalle de som reagerer for lettkrenka. Men jeg orker ikke bry meg nevneverdig. Bare registrerer at de måtte hitle. 

De burde lært av klanens pre-match «kåserier». De er det snert i uten at de blir usmakelige. 

Men ytre- Batnfjord. Mener de da at vi er Nordmøringer? Eller gir de fra seg Gjemnes uten kamp?

(Innlegget ble redigert 15.05.19 21:09)

PapaSmurf
15.05.19 21:11

Rockeprins: Jeg syns du snakker ned KBK. De har levert bra i år. Klart det var et ran av dimensjoner mot S08. Men spillerne jobber godt for hverandre og da kommer man langt. 

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 3934
15.05.19 22:42

Men skriver Uglan-representanten under pseudonym, og i tilfelle hvorfor?

Rockeprins
RockeprinsInnlegg: 106
15.05.19 23:15

Smurf, poengfangsten har vært bra for KBK på tross av spillet. Hjemmekampene mot TIL og Ranheim var seige saker. Blir interessant å se lagoppstillingen til KBK. Ulvestad x2,Hopmark, Kastrati, Sørli, Sørmo og muligens Gjertsen ute. Hva har da det framme. Jo,  Amang!

(Innlegget ble redigert 15.05.19 23:21)

PapaSmurf
15.05.19 23:34

Aage Sivertsen ja...

Den der angrer han på. Det ble et sånt helvete i hjembyen at han har vært taus siden. 

Hva skjedde egentlig med spissen? Danmark? Vært taust siden. 

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 3934
16.05.19 00:13
PapaSmurf: Hva skjedde egentlig med spissen? Danmark? Vært taust siden.

Er visst i Randers, 5 mål og 2 målgivende på 31 kamper ifølge Wikipedia. Landslagsklasse når han var i KBK i følge Sivertsen,

PapaSmurf
16.05.19 14:30

Både klubbtråd og kamptråd på side 2.

Sier vel det meste om hvor lite dette derbyet betyr for folk. Men de tre poengene man kan hente er særdeles viktige.

Og så er det jo litt pinlig om lillebror får juble nok en gang. Det må jeg innrømme vil svi.

Groundhopper
16.05.19 15:11

Papa: Kan dette ha noe med at flere i Kristiansund har holdt med Molde i "alle år", men har KBK som lag nå etter at de rykka opp? Det blir jo litt mindre derby-preg over det hvis halve Kristiansund skåler i det skjulte hvis MFK blir seriemester, mener jeg.

Bare spør altså, jeg kjenner ikke til Molde-engasjementet i Kristiansund.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg