Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

John Arne Riise tar over Godset

NYTT TEMA
Koskinen
KoskinenInnlegg: 3440
15.05.19 11:36

Noen som fikk kaffen i halsen ;) 

Er vel bare spørsmål om tid før han er frekk nok til å forsøke å prate seg til den ledige stillingen der også. Forsøkte vel å smiske med Start for kort tid siden.

Labbetuss360
Labbetuss360Innlegg: 1817
15.05.19 11:38

Gi mannen en klubb!

lsklars
lsklarsInnlegg: 78224
15.05.19 11:41

Jeg satte lunsjen, type kyllinglåret i vranga

(Innlegget ble redigert 15.05.19 11:42)

eman
emanInnlegg: 11896
15.05.19 12:17
Labbetuss360: Gi mannen en klubb!

Hadde ikke engang unnet RBK eller engen en slik vanskjebne.

Det får være grenser........

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 1040
15.05.19 12:28
Koskinen: Noen som fikk kaffen i halsen ;)

Hehe, du tok meg der.
Sånt tuller man ikke med, OK?

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 20624
15.05.19 12:31

Hadde vært artig å se ham som hovedtrener i en klubb, så la ham gjerne få prøve seg i Godset.
Det er jo ikke umulig at han vil bli en god trener. Han har en lang spillekarriere hvor han bør ha plukket opp en del ting fra mange forskjellige managere og trenere, så kanskje han kan overraske?

Evertonion
EvertonionInnlegg: 352
15.05.19 12:45
eman: Hadde ikke engang unnet RBK

Å joda!

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 7107
15.05.19 12:49
KingAnderson: Hadde vært artig å se ham som hovedtrener i en klubb, så la ham gjerne få prøve seg i Godset.

Riise hadde garantert gått høyt ut. "Målet er å vinne serien innen et par år", uttaler en selvsikker Riise på pressekonferansen.

Så hadde alt bare blitt et sirkus. BHR hadde kanskje blitt hentet som sportsdirektør?

Hadde sikkert endt med at han hadde trukket seg for at han ville satse enda hardere på poker, eller at det hadde dukket opp en personlig grunn av ymse karakter. 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 1798
15.05.19 13:32
KingAnderson: Det er jo ikke umulig at han vil bli en god trener.

Det anser jeg desverre som helt umulig. Den mannen mangler alle de mennesklige egenskaper som trengs i en slik rolle. Har du noensinne opplevd JAR ta innover seg ansvar selv, ovenfor ting som har gått skeis i livet hans ? Nei, det er alltid andres feil. Og da kan en tenke seg snarlig borgerkrig i en garderobe hvor han regjerer - i perioder hvor ting butter imot. 

KingAnderson
15.05.19 13:47
Kapteinhivoghoi: Har du noensinne opplevd JAR ta innover seg ansvar selv, ovenfor ting som har gått skeis i livet hans

En mann som ikke hadde evnet å ha et selvkritisk blikk på seg selv hadde aldri klart å få så mye ut av en karriere som JAR faktisk fikk.

Skjønner ikke hvorfor absolutt alle skal hate JAR så mye. Greit at han har gjort noen dumme valg, men skal man ikke ha litt respekt for det han har oppnådd og? Vi snakker om en gutt som satset absolutt alt i ung alder, som flyttet til Frankrike for å satse på fotballen i en alder da de fleste av oss var mer opptatt av å drikke oss fulle og spille tøff overfor det motsatte kjønn.

Hvor mange av oss hadde sett idiotiske ut hvis alt vi sa og gjorde ble omtalt i riksdekkende medier?

Zanick
ZanickInnlegg: 9178
15.05.19 13:55
KingAnderson: Hvor mange av oss hadde sett idiotiske ut hvis alt vi sa og gjorde ble omtalt i riksdekkende medier?

Forskjellen her er at Riise vet at alt han sier og gjør blir omtalt i media, og likevel går på limpinnen gang på gang.

Malta-jobben vitnet om en mann som var villig til å starte på bunnen og jobbe seg oppover, men da ser det rimelig dumt ut at han lanserer seg selv i media til alt som er av ledige jobber. Hvorfor ikke starte i en 3.divklubb i fred og ro?

(Innlegget ble redigert 15.05.19 13:55)

KingAnderson
15.05.19 14:13
Zanick: Forskjellen her er at Riise vet at alt han sier og gjør blir omtalt i media, og likevel går på limpinnen gang på gang.

Du tror at du hadde klart deg bra med kjendisstatus, mye penger osv i ung alder samtidig som du hadde en kritisk presse hengende over deg?

Riise ble f.eks fullstendig latterliggjort fordi han kjøpte en Lamborghini. Utenlandske fotballstjerner blir omtrent hyllet hvis de har kule biler. Bohinen fikk aldri kritikk selv om han hadde en ganske stor bilpark med mange dyre biler, og en eller annen norsk fotballspiller (husker ikke hvem) fikk til og med en bil fraktet over til Norge for en sommer uten at det ble noen sak ut av det.
Riise ble fullstendig latterliggjort fordi han sendte noen flaue tekstmeldinger til damer. Carew gjorde det samme, men ble ikke utsatt for den samme hetsen.

Det har vært populært å kritisere alt JAR har sagt eller gjort, og andre personer som har vært i lignende situasjoner har sluppet billigere unna.

Everenga
EverengaInnlegg: 4691
15.05.19 14:40
Kapteinhivoghoi: Har du noensinne opplevd JAR ta innover seg ansvar selv, ovenfor ting som har gått skeis i livet hans ? Nei, det er alltid andres feil.

Sam Allardyce har vel hatt en managerkarriere basert på det premisset :) Når det er sagt er jeg fullstendig enig i at sirkus Riise ikke er en vinnerresept på trenersiden gitt. Artig hadde det dog vært så lenge det ikke dreier seg om egen klubb. 

Windsor
WindsorInnlegg: 7030
15.05.19 14:46

Jeg kjenner absolutt ikke Riise godt nok til å ha en kvalifisert mening, men det er jaggu ikke mange 17-åringer som drar til utlandet uten å komme luntende hjem igjen 2-3 år senere.

Hans evne til å få medieopperksomhet kan da også være et pluss.

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 4117
15.05.19 17:34
KingAnderson: En mann som ikke hadde evnet å ha et selvkritisk blikk på seg selv hadde aldri klart å få så mye ut av en karriere som JAR faktisk fikk. Skjønner ikke hvorfor absolutt alle skal hate JAR så mye. Greit at han har gjort noen dumme valg, men skal man ikke ha litt respekt for det han har oppnådd og? Vi snakker om en gutt som satset absolutt alt i ung alder, som flyttet til Frankrike for å satse på fotballen i en alder da de fleste av oss var mer opptatt av å drikke oss fulle og spille tøff overfor det motsatte kjønn. Hvor mange av oss hadde sett idiotiske ut hvis alt vi sa og gjorde ble omtalt i riksdekkende medier?

Det første du skriver tror jeg simpelthen ikke på. Hva er det du mener vitner om det?

Det andre er jeg for så vidt dels enig i. Problmet er dog at vi har med en som virkelig ønsker å stå på scenen, men som mangler den nødvendige teften for å gjøre det. Han fremstår utålmodig, breial, grinete, dårlig til å kommunisere og svært lite karismatisk (evt. sjarmerende).

Det ender ofte med svulstige, grunne klisjeer og i det hel tatt mye "meg mot verden"-svada. Dette har naturligvis de fleste lagt merke til, og da blir man lett en hoggstubbe.

Det er offentlighetens natur. Ønsker man å stå på scenen risikerer man tomater. (Det sagt så forfølges han, slik du er inne på, av tull han har gjort i fortiden og man har nok blitt opphengt i å rakke ned på ham og hans mor.).

(Innlegget ble redigert 15.05.19 17:39)

KingAnderson
15.05.19 17:55
Kokuhaku: Det første du skriver tror jeg simpelthen ikke på. Hva er det du mener vitner om det?

Sunn fornuft.

Hadde han ikke evnet å være ærlig med tanke på egne prestasjoner så ville han heller ikke klart å utvikle seg til å bli så god som han faktisk ble.
JAR Ble mobbet hele oppveksten, og han har hatt kritisk presse mot seg i voksen alder. I tillegg har han opplevd at folk over hele Norge har prøvd å latterliggjøre ham hver eneste gang de har hatt muligheten. Dette tyder på en sterk psyke og stor tro på seg selv, og ettersom hans karriere underbygger og rettferdiggjør den troen han tydeligvis har hatt til egne ferdigheter så er vel dette også et bra tegn på at han har hatt et ærlig bilde på egne ferdigheter.

(Innlegget ble redigert 15.05.19 17:56)

notlob
notlobInnlegg: 34445
15.05.19 18:07
KingAnderson: Riise ble f.eks fullstendig latterliggjort fordi han kjøpte en Lamborghini.

Rett skal være rett: Det var en Ferrari 430 :-)

Det var vel ikke bilkjøpet i seg selv han ble kritisert for, men det faktum at han vel nærmest parkerte på fortauet, slik at alle skulle få med seg at han var på middagsdate med Sandra Lyng Haugen, i forbindelse med Italia-kampen i 05.

Men skal være veldig enig at han nok har fått ufotjent mye pes de siste årene; han har nå tross alt oppnådd ting som de aller fleste bare kan drømme om. Og skal ikke gjøre meg noe bedre enn jeg er, eller i hvert fall var, for jeg har også skrevet mitt.

(Innlegget ble redigert 15.05.19 18:07)

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 16209
15.05.19 22:09
Zanick: Forskjellen her er at Riise vet at alt han sier og gjør blir omtalt i media, og likevel går på limpinnen gang på gang.

Du glemmer litt at hvis en person først får ett image så spinner media gjerne videre på det fordi det selger og folk liker å ha kjendisene plassert i en "boks". Altså, i hvilken rekkefølge dumheter og annet gjøres kan få stor betydning for hvilket inntrykk vi har av de forskjellige kjendisene.

Jeg vet forresten om kjendiser som har gjort dummere ting enn å sende samme SMS til en håndfull forskjellige kvinnfolk. Hadde media kjørt på med dette på samme måte som de gjorde med JAR så ville det virkelig sett ille ut for de

(Innlegget ble redigert 15.05.19 22:10)

KingAnderson
15.05.19 22:18
Ka9nen: Jeg vet forresten om kjendiser som har gjort dummere ting enn å sende samme SMS til en håndfull forskjellige kvinnfolk. Hadde media kjørt på med dette på samme måte som de gjorde med JAR så ville det virkelig sett ille ut for de

Samme her. Jeg vet til og med om landslagsspillere i samme periode som JAR som har gjort mye verre ting uten at det har blitt noe oppslag rundt det.

Noen blir beskyttet av media, noen blir angrepet av dem. Rettferdig er det kanskje ikke, men det er uansett med på å forme vanlige menneskers oppfatning av dem.

Bakkus
BakkusInnlegg: 3209
15.05.19 22:23
KingAnderson: Han har en lang spillekarriere hvor han bør ha plukket opp en del ting fra mange forskjellige managere og trenere, så kanskje han kan overraske?

Han har også en negativ historikk av utenomsportslige ting på novelle-lengde som enhver ledelse vil nekte deg toppstilling i klubben for.

KingAnderson
15.05.19 22:26
Bakkus: Han har også en negativ historikk av utenomsportslige ting på novelle-lengde som enhver ledelse vil nekte deg toppstilling i klubben for.

Ok? Og du nevner i fleng..

Bakkus
BakkusInnlegg: 3209
15.05.19 22:44

Mye har allerede blitt nevnt her. Vi har da denne tweeten, samt dette her som er helt forkastelig. 

norball
norballInnlegg: 3739
16.05.19 10:13

Spennende å se hva Riise kan få til med Godset

Firensju
FirensjuInnlegg: 1972
Straya
StrayaInnlegg: 4804
16.05.19 10:53

https://www.tv2.no/a/5469048/

Berit Riise og Louice Angelica Markussen kaller eksen til Riise (og mor til hans sønn og datter) "helvete fra nord". John Arne Riise liker innleggene. 

Artig å se tilbake på for ungene, det. I all offentlighet kaller bestemoren mamma for "helvete fra nord" og pappa støtter det.

(Innlegget ble redigert 16.05.19 10:53)

Zanick
ZanickInnlegg: 9178
16.05.19 10:58
Ka9nen: Jeg vet forresten om kjendiser som har gjort dummere ting enn å sende samme SMS til en håndfull forskjellige kvinnfolk. Hadde media kjørt på med dette på samme måte som de gjorde med JAR så ville det virkelig sett ille ut for de

Men er det noen som bryr seg om disse SMSene lenger? Dette og barn med ørten kvinner, gjeldsproblemene osv fra fortiden har nok de fleste kommet over.

Greia er at de fleste andre slår seg til ro, mens med Riise er det stikk motsatt. Han skulle erobre Aalesund, men det ble han lei av etter et par mnd, og dro tilbake til India. Så var det skiløper han skulle bli. Blogger. Agent. Sportsdirektør. Nå er fotballtrener hans nye greie. Hvor mange realityprogrammer er det han har trekt seg fra de siste par årene, 4-5 stykk? Sannsynligvis snakker vi om verdens mest impulsive mann.

Disse eksemplene er selvsagt ikke alvorlig, men likevel noe som JAR selv vet bidrar til massiv mediaoppmerksomhet. Men vi har også garantert flere større saker, som f.eks denne tvisten der han tok ut sparepenger fra kontoen til barna.

(Innlegget ble redigert 16.05.19 10:59)

Kokuhaku
16.05.19 17:39
KingAnderson: Sunn fornuft. Hadde han ikke evnet å være ærlig med tanke på egne prestasjoner så ville han heller ikke klart å utvikle seg til å bli så god som han faktisk ble.
JAR Ble mobbet hele oppveksten, og han har hatt kritisk presse mot seg i voksen alder. I tillegg har han opplevd at folk over hele Norge har prøvd å latterliggjøre ham hver eneste gang de har hatt muligheten. Dette tyder på en sterk psyke og stor tro på seg selv, og ettersom hans karriere underbygger og rettferdiggjør den troen han tydeligvis har hatt til egne ferdigheter så er vel dette også et bra tegn på at han har hatt et ærlig bilde på egne ferdigheter.

Jeg tror JARs suksess som fotballspiller skyldtes andre ting.

Angående hans personlighet så mistenker jeg den er preget av et dårlig familiært miljø og da også øvrige miljø. De to tingene tror jeg korrelerer sterkt.

Det virker i alle fall som at han står mentalt fast i en fase som fremstår ganske barnlig. Og det er jo veldig synd og ikke nødvendigvis noe han selv ikke er helt skyld i.

Det er godt mulig den tidvis rare atferden kommer av en dyptliggende usikkerhet; men det fremstår også som at han ikke er nådig med å angripe andre. Det gjør han vanskelig å forholde seg til, og generelt synes jeg personer som er meget nærtagende og samtidig meget kritiske mot andre bør få så liten plass i offentligheten.

(Innlegget ble redigert 16.05.19 17:42)

Kokuhaku
16.05.19 17:51

*noe han selv er skyld i.

morsomte
morsomteInnlegg: 580
16.05.19 17:54
Gunnar88: Riise hadde garantert gått høyt ut. "Målet er å vinne serien innen et par år", uttaler en selvsikker Riise på pressekonferansen.

Vinner champions league neste år høres mer rett ut

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg