Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bodø/Glimt-Brann

NYTT TEMA
keizersoze
keizersozeInnlegg: 11877
18.05.19 08:22

Hva: Eliteseriekamp
Når: Søndag kl 20.00
Hvor:Aspmyra, eller en Eurosportkanal tenker jeg. Sikkert EN.

Da er det sør mot nord igjen. Brann ble overkjørt nå i vinter nede i syd, men har en rimelig ok statistikk mot Bodø. Av diverse årsaker vi ikke trenger å gå så mye inn på så har det ikke blitt mange oppgjørene mellom disse to lagene de siste årene. 

Men det ble Brannseier i tre av fire av de siste tellende oppgjørene, den fjerde ble uavgjort.

Brann stiller vel med noenlunde det de puttet utpå i forrige kamp. Greide seg bra de. 

B/G får styre for seg sjøl.

God kamp alle sammen, og vel overstått.

cabbycab
cabbycabInnlegg: 832
18.05.19 19:41

To Brann seire på rad nå. Marginene har så vidt begynt å bikke i favør Brann, men det er fremdeles veldig mye å gå på.

Er det noen som har en eller annen link til sjansestatistikk pr lag til nå i Eliteserien ? Tipper at Brann er temmelig suveren der.

Håper vi snart får en "ketchup effekt" kamp. Gjerne mot Bodø Glimt..

(Innlegget ble redigert 18.05.19 19:42)

Thpe
ThpeInnlegg: 34173
18.05.19 20:09

Interessant å se hvordan Glimt stiller i morgen.

Vegard Bergan var elendig første omgang mot TIL, og laget ble mye bedre etter at Ulrik Saltnes kom inn og spilte stopper andre omgang.

Enten fortsetter Saltnes som stopper med Lode, ellers starter han som indreløper, og da for Moberg som fort får seg en hvil.

(Innlegget ble redigert 18.05.19 20:09)

amukon
amukonInnlegg: 2536
18.05.19 21:19

Spennende kamp! Har ikke så mye å tilføye annet en at trådstarter og mange med ham må slutte å omtale Glimt som Bodø. Blir litt som å kalle Hamkam for Hamar eller Start for Kristiansand. Det er simpelthen feil. Laget heter Bodø/Glimt og på folkemunne sier man Glimt. Kan ikke la denne misforståelsen utvikle seg fritt! ;)

amukon
18.05.19 21:23
Thpe: Vegard Bergan var elendig første omgang mot TIL, og laget ble mye bedre etter at Ulrik Saltnes kom inn og spilte stopper andre omgang.

Jeg skjønner meg ikke på Bergankjøpet. Svak med ball, svak når han må stå høyt og ikke noe spesielt imponerende duellstopper heller. 

Veldig usikker på hvor bra Saltnes takler å måtte forsvare seg som midtstopper. Det var han tilnærmet helt fritatt for mot TIL. Meget giftig angrepsvåpen fra stopperplass dog. Men heller ham enn Bergan.

gavharr
gavharrInnlegg: 1443
18.05.19 22:30

Bergan er i det minste over 190 cm. Men han er litt "tabbe-prone"...

Ellers tror jeg dette blir jevnt, men om Glimt får første målet, så tror jeg dem vinner. Og på samme måte kan Glimt fort få problemer om Brann får det første.

Tror Moberg får hvile, men mot et duellsterkt Brannlag kan han jo bli viktig. Usikker på hva jeg synes om å utelate ham.

Eivinder
EivinderInnlegg: 1056
18.05.19 22:39

Hva mener dere om Ordagic? En som bør starte i morgen?

keizersoze
18.05.19 23:34
Eivinder: Hva mener dere om Ordagic? En som bør starte i morgen?

Han har ikke gjort seg vekk. Ser gjerne han fra start.

Batorex
BatorexInnlegg: 1355
18.05.19 23:44
Eivinder: Hva mener dere om Ordagic? En som bør starte i morgen?

Ja. Selvsagt. 

Batorex
BatorexInnlegg: 1355
18.05.19 23:49

Hva skjer med Marengo?

Koomson har vært god og bør selvsagt få fortsette, men bare tanken av å se Marengo på en av vingene i dagens Brann-lag gjør meg vill... en spiller med et betydelig større teknisk repertoar enn Gilbert, litt mer sluttprodukt og generelt en bedre fotballspiller som jeg tror ville passet meget godt inn. 

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9112
19.05.19 03:34
Batorex: Hva skjer med Marengo?

Har ikke han vært skadet ganske lenge?

Mulig han er på vei tilbake no. Blir en gledens dag om han finner formen.

MyWays
MyWaysInnlegg: 4492
19.05.19 11:00

Andre enn meg som er litt skuffet over Koomson? Det bor liksom mye fotball i han, men han evner ikke å omsette det han holder på med på banen til noe veldig giftig. Jeg sier ikke at han er dårlig, men jeg sitter igjen med en følelse av at det kunne vært så mye bedre om han hadde hatt en bedre pasningsfot og om han hevet blikket litt oftere.

Håper at han kan ta et steg i løpet av sesongen. Unektelig en god dribler, men håper at han utvikler seg enda litt mer når det gjelder spillerforståelse og pasningsspill.  

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3327
19.05.19 11:44

Koomson er en spiller som trenger selvtillit, vært bedre i det siste, å utover kampen mot Sarp var han til tider meget god og leken. Er en spiller vi behøver på laget, enkelte ting han gjør kan ikke medspillerne gjøre. 

gavharr
gavharrInnlegg: 1443
19.05.19 13:24

Småcocky før kampen-reportasje fra Glimt.no

https://www.glimt.no/nyheter/klare-for-samba-pa-myra

Andajs
AndajsInnlegg: 3160
19.05.19 13:26
KongOjo: Koomson er en spiller som trenger selvtillit, vært bedre i det siste, å utover kampen mot Sarp var han til tider meget god og leken. Er en spiller vi behøver på laget, enkelte ting han gjør kan ikke medspillerne gjøre.

Helt enig. Kan bli en meget god spiller. Men han må våge å bruke farten sin mer, han er jo enormt rask når han først får plass å løpe på. I tillegg må LAN tillate at han gjør feil og ikke alltid klarer å komme forbi backen sin.

(Innlegget ble redigert 19.05.19 13:30)

keizersoze
19.05.19 13:40
Andajs: Helt enig. Kan bli en meget god spiller. Men han må våge å bruke farten sin mer, han er jo enormt rask når han først får plass å løpe på. I tillegg må LAN tillate at han gjør feil og ikke alltid klarer å komme forbi backen sin.

Han er jo dyktig. Problemet er vel ofte at han forsøker å komme igjennom både midtbanespillere, back og midtforsvar før han sender ballen videre. Det feiles som regel. 

KongOjo
19.05.19 13:47
Andajs: farten

Helt enig, hadde vært gull å ha en så rask spiller som Koomson i 16/17 sesongene. Da spilte motstanderlagene på en helt annen måte mot Brann, vi spilte defensiv kontringsfotball stort sett, nå har Brann fått mer respekt å lagene står mye lavere og defensivt mot oss.

Jeg er litt der at jeg tror det er viktig for Brann å ha en spiller som prøver på de vanskelige tingene som Koomson har, man kan ikke ha 11 Gilli'er på banen. Det hadde blitt for defensivt over tid sånn så Brann var i 16, det funket, men nå er vi ett mye mer offensvit lag, da kommer forhåpentligvis en type som Koomson til sin rett. 

MyWays
19.05.19 13:56
KongOjo: Er en spiller vi behøver på laget, enkelte ting han gjør kan ikke medspillerne gjøre.

Ja, han kan drible og føre med seg ballen. Det er det ingenting å utsette på. Jeg er mer opptatt av de tingene han ikke er spesielt god på, og som det finnes et stort forbedringspotensial i. Klarer han å jobbe med overblikket, og finsliper han pasningsfoten, så kan han bli meget god. Da snakker vi internasjonalt snitt. Men han er jo ikke der enda - selvtillit eller ikke, dette er ting som først og fremst går på ferdigheter.

Skal sies at han ikke skiller seg veldig ut i og med at kvaliteten på crossballer og innlegg generelt i Norge er svært lav.

(Innlegget ble redigert 19.05.19 13:58)

KongOjo
19.05.19 14:20
MyWays: forbedringspotensial

Kampen mot Sarp var jo en grei mal på hvordan han kan spille, får han mange slike kamper så er det veldig bra, da kommer målpoengene også. Liker det egentlig når han klarer å gå forbi backen å banke inn ballen, var ett par situasjoner der det kunne blitt skikkelig farlig hvis Berisha, Bamba eller noen av indreløperne hadde vært aggresiv på første stolpe istedenfor å vente på ballen. 

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 15144
19.05.19 14:21

Her tror jeg Brann vil få store problemer

Thpe
ThpeInnlegg: 34173
19.05.19 15:03

Hvis Brann tar ut Marius Lode i oppspillsfasen, så er de godt på vei. Bergan er på ingen måte et godt alternativ mot Bamba, Berisha og Koomson. Verken defensivt eller offensivt.

Og kan noen bekrefte/avkrefte at Vegard Bergan er i slekt med Julie? Særdeles viktig å vite.

(Innlegget ble redigert 19.05.19 15:04)

keizersoze
19.05.19 15:23
Thpe: Og kan noen bekrefte/avkrefte at Vegard Bergan er i slekt med Julie? Særdeles viktig å vite.

Like spennende som kampen dette. De har jo noe lik dialekt. Er fra samme sted sånn noenlunde. Porsgrunn og Skien. Er litt over året imellom de. Han har et mellomnavn hun ikke har. Han er den yngre. Ja dette må finnes ut av.

Ellers så tror jeg at dere kan stole på forsvaret deres. Er mest spent på hvilket lag som greier å holde oppe den intensiteten som gjør begge lag gode. Åpen kamp dette. 

notlob
notlobInnlegg: 34433
19.05.19 15:24
gavharr: Småcocky før kampen-reportasje fra Glimt.no https://www.glimt.no/nyheter/klare-for-samba-pa-myra

«De helgule vant 8-1 den kampen. Det er i dag Glimt største seier i Eliteserien noen sinne.»

Tror ikke hun har helt orden i sysakene sine.

(Innlegget ble redigert 19.05.19 15:25)

cabbycab
cabbycabInnlegg: 832
19.05.19 15:40

Det bør være klart at Brann starter med de samme 11 som i de siste to. Koden er nesten knekt, men det er fremdeles en del store spørsmål: Når løsner det for Bamba?, og egentlig resten av Brann?  Hvorfor må vi nesten alltid slippe inn mål? Greier Brann å opprettholde aggressiviteten og tempoet som de har hatt i de to siste?

Ellers er Bodø Glimt en ekkel motstander, men med et "normalt " Brann, så bør det ikke bli lett for Glimt.

MyWays
19.05.19 17:55
Batorex: Hva skjer med Marengo?

Marengo spilte 60 min for 2.laget i dag. Løfgren spilte hele kampen. De tape forøvrig 2-0 og ligger an til bunnstrid i 3.div. 

HLund
HLundInnlegg: 13370
19.05.19 18:02

Bodø/Glimt er et lag som i utgangspunktet burde passe Brann bra. Problemet ligger først og fremst fremover i Brann. Tar man bort den første kampen mot Odd hvor man slipper inn 3 mål, har man et snitt på 1 baklengs på de 8 siste kampene. Det er omtrent som man må kunne forvente. Det viktigste er at man greier å score minst 2 mål i kampene. Da vil man vinne de aller fleste kamper fremover.

keizersoze
19.05.19 18:08
HLund: Bodø/Glimt er et lag som i utgangspunktet burde passe Brann bra. Problemet ligger først og fremst fremover i Brann. Tar man bort den første kampen mot Odd hvor man slipper inn 3 mål, har man et snitt på 1 baklengs på de 8 siste kampene. Det er omtrent som man må kunne forvente. Det viktigste er at man greier å score minst 2 mål i kampene. Da vil man vinne de aller fleste kamper fremover.

Logikken er ingenting å si på. Men til nå har vi bare et snitt på bittelitt over et mål scoret per kamp. Det er der det må fikses. 

HLund
HLundInnlegg: 13370
19.05.19 18:09

Noe som vel også er hovedpoenget mitt. Hehe.

keizersoze
19.05.19 18:20
HLund: Noe som vel også er hovedpoenget mitt. Hehe.

:) Gleder meg til kamp nå, mellom skikkelige lag. Har troen på at dette kan gå bra. Spillet virker å sitte mer, vi har faktisk noen som har begynt å score. Opdal har ikke dummet seg ut på en stund. 

Tror dette kan bli en fin kveld. Om ikke så har jeg hammer å slå meg i hodet med.

amukon
19.05.19 18:57

Glimts lag:

Ricardo

Reitan - Bergan - Lode - Bjørkan

Saltnes - Berg - Evjen

Zinckernagel - Herrem - Layouni

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg