Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vålerenga - Lillestøm [Kamptråd]

NYTT TEMA
Arggg
ArgggInnlegg: 1742
22.05.19 13:28

Smarason og TLO er håpet vi har i denne kampen. Vi har jo vært mye mer effektive i år enn tidligere, og vi har samtidig ikke sluppet inn på like mange av sjansene som før. Samtidig har vi jo skapt vesentlig mindre og sluppet til mye mer.

På en maksdag kan vi kanskje klare å skape to målsjanser, men da må vi sette begge for å ha håp om poeng. Jeg tror allikevel fortsatt at det er mer sannsynlig med 6-0 enn 1-1. Vålerenga har vært fryktelig gode hjemme, og jeg er overbevist om at Ejuke kommer til å herje fullstendig. Samtidig har vi levert den ene prestasjonen skrekkeligere enn den andre på bortebane. S08 og Bode/Glimt harva over oss, og 1. omgang mot Mjøndalen var så horribel atte hjælp! Det er ganske bred enighet blant LSK-tilhengere at kampen mot B/G var en av tidenes svakeste presetasjoner av klubben, og alle er enige om at 1. omgang mot Mjøndalen var mye verre.

Hvordan skal det da gå mot VIF?

abelao
abelaoInnlegg: 3348
Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 3971
22.05.19 17:32

Seier her ville vært fantastisk (slår vi fugla i to oppgjør er sesongen mer eller mindre vellykket i mine øyne - så lenge man unngår nedrykk), men jeg tror ikke noe på at dette blir lett.

Får utjevne jinxingen i tråden og sier 1-2.

Arggg
23.05.19 11:53

Begge lagene trygt videre i cupen. Noen som vet noe om billettsalg? Har det forresten noen gang vært utsolgt på denne banen siden åpningskampen?

Billettsalget på bortetribunen går uvanlig treigt. Det er særdeles pesimistisk stemning blant LSK-supporterne, og det merkes på salget. 

12.Mann
12.MannInnlegg: 13
23.05.19 13:52

DNB selger billetter til 50kr stk. NRC-feltet. 
Kjøpes her

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 4364
23.05.19 13:53

10.000

Ticketmaster har gått ned for nettbestilling, så mye klager fra folk som prøver, men ikke får bestilt for øyeblikket.

Blir nok ok med Engafolk, så får vi se hvor mange dere kommer med.

Jimmy_Stein
Jimmy_SteinInnlegg: 2793
23.05.19 13:55
12.Mann: DNB selger billetter til 50kr stk.

Nå tar vel DnB dobbel betalt for tiden, så ikke være trygg ;-)

Håper dere fyller stadion til en fotballfest. Lokaloppgjøret trigger Oslo mer enn 16.mai

Everenga
EverengaInnlegg: 4662
23.05.19 14:29
Jimmy_Stein: Håper dere fyller stadion til en fotballfest. Lokaloppgjøret trigger Oslo mer enn 16.mai

16 mai og fotball har aldri vært en greie her. Her griller vi og prøver å få logistikken til 17 til å gå opp. Hvis du har prøvd å organisere unger til barnetoget eller krysse Oslo med noen som helst form for transportmiddel den 17 skjønner du :)

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 5385
23.05.19 15:03

Tap blir det. Synd at dette derbyet ødelegges av rammen på Sjelløs Arena. Burde blitt spilt på Ullevål. 

Oslo1913
23.05.19 15:14

"Tap blir det. Synd at dette derbyet ødelegges av rammen på Sjelløs Arena. Burde blitt spilt på Ullevål."

Ja, ikke sant. At vi endelig fikk stadion i området klubben er fra, gjør det veldig sjelløst. Du har forstått det.

Arggg
23.05.19 15:22

Jeg er faktisk ikke så kritisk til stadionet til VIF. Den minner veldig om stadioner fra 1980-tallet. Det mangler egentlig bare løpebaner, så hadde den passet godt inn i Sovjetunionen. Stadionet virker rett og slett skikkelig billig, men jeg syns det har sin sjarm. Det handler kun om fotball og ingenting annet. I tillegg er tribunene veldig bratte og fine.

Det trekker selvsagt veldig mye ned med plastdekke og det håpløst patetiske sponsornavnet. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 76231
23.05.19 15:24

Synd stadion ser ut som en lecablokk. 

Oslo1913
23.05.19 15:31

Enorm akustikk, deilig betong og stupbratte tribuner i én etasje. Tar det ganske lett over slitte anlegg, med stolper. Men smaken er forskjellig.

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 5385
23.05.19 16:04

Til og med Aafk klarte å få litt klubbidentitet inn i plastikk og betong. Enga greide det ikke.. Beklager, men dere har den arenaen i landet med minst særpreg og sjel.. 

GMartino
GMartinoInnlegg: 2368
23.05.19 16:07
Jimmy_Stein: til en fotballfest.

Hahahhahahhahah sure

Oslo1913
23.05.19 16:13

"Til og med Aafk klarte å få litt klubbidentitet inn i plastikk og betong. Enga greide det ikke.. Beklager, men dere har den arenaen i landet med minst særpreg og sjel.."

Javel? Aafk's stadion med to etasjer på et minianlegg. Vakkert.

Man skjønner at småfolket er langt nede, når man helst vil diskutere Engas stadion. 

Dere får kose dere med rønna Åråsen og de flotte stolpene, så koser vi oss her.

Arggg
23.05.19 17:14
Oslo1913: Dere får kose dere med rønna Åråsen og de flotte stolpene, så koser vi oss her.

Vi nyter vårt nydelige stadion med det autentiske navnet og det ordentlige underlaget. Samtidig skjønner jeg godt at dere er fornøyde med nytt stadion. Det ser vi jo også. Den grenseløse misunnelsen fra VIF-tilhengere over at LSK har hatt sitt eget anlegg har forsvunnet litt nå etter at dere ikke er hjemløse lenger, og det merker vi på at Åråsen og Tom Lund har fått være mer i fred i det siste.

lsklars
lsklarsInnlegg: 76231
23.05.19 17:35

Haha, ingenting slår historie og sjela på Åråsen. Kom gjerne med noe annet, men plastikk, betong og Intility får terningkast 1. 

Oslo1913
23.05.19 17:48

Ingen tvil om at Åråsen har lang historie, men jeg er virkelig glad for at vårt stadion ikke ser sånn ut. Slitt, leiligheter og stolper for å holde alt oppe. 

Dere er fornøyd, vi er fornøyd. Ingenting som er bedre enn det.

Skjønner jo at fyren prøvde å vende over på andre ting enn det sportslige, men for å ta det da. Kippe ute?

Arggg
23.05.19 18:04
Oslo1913: Kippe ute?

Uten at det gjør så mye på lynraskt kunstgress. Samtidig har Sheriff vært godt under pari de siste kampene. Det blir også spennende å se om Baccay fortsetter på venstreback, noe jeg mener han burde. Forsvaret er uansett ganske så ustabilt. Vi er i tillegg ursvake på defensive dødballer, og der kommer vi til å savne Kippe. VIF kommer til å få en drøss av cornere.

Offensivt er Smarason og Lehne Olsen bankers, men det er litt usikkert hvem som får plass på midtbanen. Jeg mener bestemt at Krogstad bør spille framfor Dyer, fordi sistnevnte er lat og ubrukelig, mens Krogstad forhåpentligvis kan forstyrre leiken til Ejuke og co. til en viss grad.

Thpe
ThpeInnlegg: 34044
23.05.19 19:04
GMartino: Hahahhahahhahah sure

Her er du sterk

eriklar
eriklarInnlegg: 3865
23.05.19 23:38

Synes intility arena er meget vakker jeg. Banen bygd litt ned i terrenget og vi får da også ca 5-6 meter med tette hjørner nederst. Akkurat passe stor og kunstgresset her får masse skryt. Meget mykt og fint. 

Kampen gruer jeg meg til. Kommer ann på kampforløpet. Men fornøyd med poeng i denne. Blir veldig jevnt og tett. 

Sjefssløggern
SjefssløggernInnlegg: 2542
23.05.19 23:52

Ser ut til at det kan bli bortimot utsolgt også. I formiddag ble det meldt om 10 000 solgte, mens noen timer senere var det solgt ytterligere 1000 billetter. Kapasiteten vil vel være omtrent 16 000 til denne kampen.

TaDegSammen
TaDegSammenInnlegg: 597
24.05.19 08:30
eriklar: Kampen gruer jeg meg til. Kommer ann på kampforløpet. Men fornøyd med poeng i denne. Blir veldig jevnt og tett.

Er VIF-supporterne i gang med å bygge ned forventningene? Akkurat den kampen taper dere nok.

Everenga
EverengaInnlegg: 4662
24.05.19 08:36

Hvis man misliker Intility har man skjønt fint lite av hva fotball dreier seg om.

Hva kampen angår så er det åpenbart mange utover de vanlige som kommer så viktig at vi får en seier som gjør at de kommer igjen. 

Pugachev
PugachevInnlegg: 13859
24.05.19 09:22

Vålerenga kultur og idrettspark og Åråsen er to forskjellige typer stadioner. Åråsen minner mer om gamle engelske stadioner med stolper og at folk står nesten på banen, eventuelt sitter. Intility er av den moderne europeiske typen. Jeg synes dog at sistnevnte blir litt kald med så mye betong. Likevel har den sin sjarm. Den minner om industri, østkant, og har riktig beliggenhet. Åråsen er en hybrid av 80-tallet og Ullevål stadions Cola-svingen og et lokalt stadion med intim atmosfære.

Pugachev
PugachevInnlegg: 13859
24.05.19 09:24

Når det gjelder kampen i morgen, anser jeg det for 90 prosent sikkert at LSK ikke vinner. De er rett og slett for dårlige til å slå VIF på deres hjemmebane. Den 4-4-kampen i vinter var i overkant flaks for LSK. Det sier det meste.

Arggg
24.05.19 09:30
Everenga: Hvis man misliker Intility har man skjønt fint lite av hva fotball dreier seg om.

Må man like et spesifikt IT-selskap for å kunne skjønne hva fotball dreier seg om?

cetor
cetorInnlegg: 2633
24.05.19 09:43

Vålerenga sin stadio kunne vært ganske fin, hadde det ikke vært for den høye betongmuren rundt banen. Den ser grusom ut

HarryH
HarryHInnlegg: 29177
24.05.19 09:44

Sheriff mangler vel litt fart? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg