Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

LSK - Viking

NYTT TEMA
Springer1
Springer1Innlegg: 205
17.06.19 12:10
Laban: LSK hadde tatt 3 poeng dersom vi hadde hatt alle spillerne på banen

Kan man ta seriøst brukere som fremmer egne drømmer som fakta?

TaDegSammen
TaDegSammenInnlegg: 599
17.06.19 12:17
kytec: He, he, he, stor humor!

Hva er det Sheriff gjør galt her da?

TaDegSammen
17.06.19 12:30

Begynner å bli mange rare innlegg her nå.

Viking var bedre enn Lillestrøm, både før og etter utvisning.

Sheriff skulle aldri vært utvist.

Dere som skriver at utvisninga ikke spilte noen rolle kan umulig tro på det selv.

Jeg tror ikke Høiland filma, men han skjønner nok at muligheten hans i denne situasjonen er å få et frispark. Han stuper inn i Sheriff (ev. mister balansen), kjenner at han får Sheriff over seg og går i bakken. Tror ikke engang Høiland så for seg rødt her.

Alle dommere gjør tabber, men de fleste klarer å vedgå tabbene sine i ettertid med TV-bilder. Det gjorde ikke Hafsås.

Høiland har aldri fremstått som hel ved, men jeg syns ikke han gjør så mye galt i går. Vi må tåle at noen hoverer når de slår oss. Det er også tydelig at Høiland husker oppholdet sitt i LSK med bitterhet, mens de fleste LSKere egentlig hadde glemt han.

Flagg-episoden må vi tåle. Syns han kunne vært kreativ og funnet på noe annet, men det er vel ikke i hodet det går fortest for Tommy.

Takk for kampen, Viking. Var utrolig sur etter matchen i går, men det hjelper alltid med en dårlig natts søvn for å få litt gangsyn. Må ha vært en deilig seier for dere. 

Tror vi kommer sterkere tilbake i de neste kampene. Spent på TLO

FuglaCity
FuglaCityInnlegg: 43
17.06.19 13:16

Hvordan tror dere fotballforbundet vil se på dommer Hafsås etter kampen i går? En ting er å gjøre en grov feilvurdering under kampen, men det er jo mye verre å ikke innrømme feilen når han blir konfrontert med situasjonen og med videobevis. Da mangler han jo tydeligvis fotballforståelse.

lsklars
lsklarsInnlegg: 77146
17.06.19 13:23
FuglaCity: Hvordan tror dere fotballforbundet vil se på dommer Hafsås etter kampen i går?

Sannsynligvis ikke en pøkk. 

Jimmy_Stein
Jimmy_SteinInnlegg: 2807
17.06.19 13:35
TaDegSammen: Dere som skriver at utvisninga ikke spilte noen rolle kan umulig tro på det selv.
Jeg tror ikke Høiland filma, men han skjønner nok at muligheten hans i denne situasjonen er å få et frispark. Han stuper inn i Sheriff (ev. mister balansen), kjenner at han får Sheriff over seg og går i bakken

Klart utvisningen betyr mye for resten av kampen. Jeg tror og den uheldige skaden til Lene Olsen betydde minst like mye selv om det skjedde mye senere i kampen. Håper det ikke var noe alvorlig. 

Så er jeg enig i at Høiland filmer ikke. Det er mulig å se dette med alle øyne åpne. Totalt sett mener jeg dette er frispark til Høiland og gult kort, for det ligger en arm tungt på Høiland som nok er det dommeren egentlig blåser på. At det er langt til mål som noen har brukt som argument kan ikke telle for fargen på kortet. Men LSK-spilleren som ligger parallelt med Høiland bør gjøre vurderingen gul. 
Hadde det blitt gitt gult kort har situasjonen aldri blitt diskutert, og jeg tror oppriktig de fleste hadde ment det var et greit frispark. 

Gooner4life1906
Gooner4life1906Innlegg: 2568
17.06.19 13:58

Er da aldri frispark? Nærmere frispark til sheriff når Høiland stuper inn i han. Begge to holder hverandre og Høiland stuper inn i Sheriff for så å falle. Det riktige ville vært å la spillet gå

TaDegSammen
17.06.19 14:57
Jimmy_Stein: Totalt sett mener jeg dette er frispark til Høiland og gult kort, for det ligger en arm tungt på Høiland som nok er det dommeren egentlig blåser på. At det er langt til mål som noen har brukt som argument kan ikke telle for fargen på kortet

I starten av løpsduellen er begge like gode, de holder hverandre på samme måte så vidt jeg kan se. Det neste som skjer er at Høiland stuper mot venstre og inn i kroppen på SHeriff med hode/skuldre først. Enten stuper han med vilje, eller så mister han balansen. Etter dette kommer armen over Høiland. Den er udiskutabel. MEN, hvis Høiland allerede har mista balansen så faller han jo uten Sheriffs hjelp. Hvis han stuper inn med vilje så er det ulovlig. SÅ dette blir feil uansett, mener jeg. At det er vanskelig å se dette for dommere underveis kan jeg forstå, men å ikke se dette etterpå er krise.

borbje
borbjeInnlegg: 6842
17.06.19 15:38

To banestorminger på rad i fra bøffelberget, håper nff ser MEGET alvorlig på disse sakene 

Laban
LabanInnlegg: 10063
17.06.19 15:56

Det gjør de nok ikke

storteple
stortepleInnlegg: 8848
17.06.19 17:07
lsklars: Hvem?

Det beste og mest direkte innlegget finner du faktisk rett etter ditt eget, der Laban skriver: "LSK hadde tatt 3 poeng dersom vi hadde hatt alle spillerne på banen."

storteple
17.06.19 17:13
lsklars: Basert på 13 minutter? Fantastisk.

Svarte mer utfyllende i et innlegg rett etterpå.

Basert på de 13 minuttene kan jeg si at Viking var bedre enn Lillestrøm før utvisningen. Er du uenig i denne vurderingen?

Er du uenig i at Viking er et bedre lag pdd enn Lillestrøm? Vi er 5 poeng foran med en kamp mindre spilt.

Fortell gjerne hvorfor du er uenig, selv om det selvsagt er en viss underholdning i "onelinere" også.

(Innlegget ble redigert 17.06.19 17:13)

borbje
17.06.19 17:30

Du må ikke gjøre dette for vansklig nå, he he

lsklars
17.06.19 18:08
storteple: Basert på de 13 minuttene kan jeg si at Viking var bedre enn Lillestrøm før utvisningen. Er du uenig i denne vurderingen?

Nå skreiv du at Viking ville vinne basert på første 13 minuttene. Det er ganske fascinerende. Det finnes ingen fasit på det. At du tror på det du selv skriver må jo være det som underholder her. 

To poeng var dere foran, og det tilsier at dere burde vunnet skriver du også. 

Du avslutter med å skrive tror Viking ville tatt tre poeng uansett. 

Vel, jeg tror LSK hadde vunnet denne kampen greit med 11 vs 11. 

Vel, jeg mener også LSK er et bedre lag enn Viking. Men den fasiten får vi i november, eller er du uenig det? 

Med logikken din var dere vel best også når dere rykket ned for to sesonger siden?  

(Innlegget ble redigert 17.06.19 18:17)

lsklars
17.06.19 18:10
borbje: To banestorminger på rad i fra bøffelberget, håper nff ser MEGET alvorlig på disse sakene

Hvordan går det med boleren/hummeren? Fått roet seg ned? 

Andajs
AndajsInnlegg: 3161
17.06.19 18:11
lsklars: Hvordan går det med boleren/hummeren? Fått roet seg ned?

Boleren? Han var da virkelig ikke så stor.

At han dummet seg kan vi dog være enig om.

Pugachev
PugachevInnlegg: 13914
17.06.19 18:50

Viking var bedre. Vi henger ikke sammen hjemme når vi prøver å stå høyt.  

borbje
17.06.19 19:11

Morsomt at lsk fansen tilta fullstendig over dette på intillity, så gjør de akkurat det samme kampen etter selv..

Kostelig 

Pugachev
17.06.19 20:49

Bryr meg ikke. Skulle Børre komme naken med romperakett og flagg mot oss og plante flagget på midten, så ler jeg. Ingen aggresjon. Har blitt for gammal.

storteple
17.06.19 21:02
lsklars: Nå skreiv du at Viking ville vinne basert på første 13 minuttene. Det er ganske fascinerende. Det finnes ingen fasit på det. At du tror på det du selv skriver må jo være det som underholder her.

To poeng var dere foran, og det tilsier at dere burde vunnet skriver du også.

Du avslutter med å skrive tror Viking ville tatt tre poeng uansett.

Vel, jeg tror LSK hadde vunnet denne kampen greit med 11 vs 11.

Vel, jeg mener også LSK er et bedre lag enn Viking. Men den fasiten får vi i november, eller er du uenig det?

Med logikken din var dere vel best også når dere rykket ned for to sesonger siden?

Nei, jeg skrev at "jeg tror at Viking ville tatt 3 poeng i denne kampen uansett". Dette begrunnet jeg med at jeg mener Viking er bedre  spiller for spiller, og fungerer bedre som lag.

Jeg begrunnet det i tillegg med at Viking var det beste laget også før utvisningen.

Samlet sett - også tatt i betraktning at Viking lå 2 poeng på tabellen foran med en kamp mindre spilt - så mener jeg Viking er et bedre lag enn Lillestrøm pdd.

Jeg hører gjerne din begrunnelse for hvorfor du mener Lillestrøm hadde "vunnet denne greit 11 mot 11". Det er selvsagt ikke umulig, men det var ingenting som tydet på dette (verken før eller etter utvisningen).

Når det gjelder spørsmålene dine så er det vel selvsagt at vi får fasiten i november når sesongen er ferdigspilt. Så langt i sesongen er det derimot lite som tyder på at Lillestrøm skal ende foran Viking.

Den siste setningen forstår jeg ikke hvordan du klarer å komme fram til. Hva har jeg sagt som skulle tilsi at jeg mente at Viking var best da vi rykket ned for to sesonger siden? Den sesongen var katastrofal, og nær samtlige Vikingtilhengere så konturene av nedrykksspøkelset allerede i april.

lsklars
17.06.19 21:13
storteple: Nei, jeg skrev at "jeg tror at Viking ville tatt 3 poeng i denne kampen uansett". Dette begrunnet jeg med at jeg mener Viking er bedre  spiller for spiller, og fungerer bedre som lag.

Dette blir jo bare synsing og påstand mot påstand. Det skjønner du også. Samtidig fungerte LSK som et strålende lag borte mot VIF for en runde siden, hadde Viking vunnet 3-0 på Intility? Neppe. Derfor blir slike vurderinger bare subjektive. 

Uansett, gratulerer med tre poeng og lykke til videre i sesongen. 

storteple
17.06.19 21:34
lsklars: Dette blir jo bare synsing og påstand mot påstand. Det skjønner du også. Samtidig fungerte LSK som et strålende lag borte mot VIF for en runde siden, hadde Viking vunnet 3-0 på Intility? Neppe. Derfor blir slike vurderinger bare subjektive. Uansett, gratulerer med tre poeng og lykke til videre i sesongen.

Ja, det er jeg enig i, noe jeg også skriver flere ganger i mine innlegg. Men i motsetning til deg så begrunner jeg min synsing. 

Takk for gratulasjonen. Det smakte godt.

lsklars
17.06.19 22:38
storteple: Men i motsetning til deg så begrunner jeg min synsing.

Kommer langt med det i den virkelig verden! 

storteple
17.06.19 23:37

Lsklars: «Kommer langt med det i den virkelig verden!»

Ja. En ville kanskje tenkt det var naturlig å kunne forvente det i dette tilfellet også, når du først velger å gå så hardt ut mot en såpass lite kontroversiell uttalelse som at «jeg tror Viking hadde vunnet denne uansett». Men, men. Det skal jo være et marked for de som selger sko med borrelås også. 

lsklars
18.06.19 00:09

Flott! Kos deg med borrelås på neste kamp!

FuglaCity
FuglaCityInnlegg: 43
18.06.19 09:39
storteple: Jeg hører gjerne din begrunnelse for hvorfor du mener Lillestrøm hadde "vunnet denne greit 11 mot 11". Det er selvsagt ikke umulig, men det var ingenting som tydet på dette (verken før eller etter utvisningen).

Tja, jeg synes kampen var rimelig jevn etter utvisningen. Da synes jeg ikke det er kontroversielt å hevde at LSK hadde hatt gode muligheter til å vinne kampen med 11 mann på banen.

lsklars
18.06.19 09:48

Var jo utrolig nærme 1-1 også ved Pedersen sin heading som gikk i tverligger. 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14950
18.06.19 09:51
FuglaCity: ja, jeg synes kampen var rimelig jevn etter utvisningen.

Ein kan meina kva ein vil, så klart, men eg synst dette er ein rar påstand. Statistikken gir deg heller ikkje særleg god oppbakking her:

Ballinnehav: 35-65
Avslutningar: 15-26
På mål: 3-9

Viking dominerte både før og etter utvisninga.

Pugachev
18.06.19 10:17

Viking var klart best.

Arggg
ArgggInnlegg: 1783
18.06.19 10:47

Det er ingen tvil om at Viking var best. Det er heller ikke spesielt rart da de tross alt hadde én mann mer i 80min. Viking var også best de første ti minuttene uten å skape store sjanser, og jeg var temmelig misfornøyd med LSKs inngang til kampen. Det er godt mulig at det kampbildet ville ha snudd etter 15min, og det er godt mulig at det kampbildet ville ha fortsatt ut kampen. Lillestrøm stilte jo tross alt uten Smarason, og da har vi jo stort sett vært horrible.

Allikevel er det ikke rart at vi LSK-tilhengere føler oss snytt. Det er ikke det at jeg er sikker på at vi hadde vunnet, men jeg føler jo at vi ikke egentlig fikk noen mulighet. Det er tross alt snakk om en sensasjonelt horribel dommeravgjørelse som bidrar til å avgjøre kampen før 13min er spilt, og det blir ikke bedre av at vi blir snytt for straffespark på 0-1.

Viking er veldig fornøyde, og det har de all grunn til. De vant fortjent. Men jeg kommer til å være bitter på Hafsås en god stund til regner jeg med. Her har man gledet seg til kamp i tre uker, også presterer dommeren å ødelegge den før 13min er spilt. 

(Innlegget ble redigert 18.06.19 10:47)

Klikk for å gå tilbake til toppen