Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bør Odd få minuspoeng?

NYTT TEMA
Pugachev
PugachevInnlegg: 14020
15.07.19 22:04

En oddsupporter tok hatet til et nytt nivå når han nesten overfaller Mjøndalens keeper og kaster en flakse på ham under kampen gang på stadionet til Mjøndalen. Dette er blant de verste banestormingene. Både på Intility, Sør-Arena, Åråsen og i går har det vært ukoselig å være på stadion når sånt skjer.

Pengene sitter løst hos småbarnsfamiliene, ikke blant enkelte utagerende supportere med borderline eller andre personlighetsforstyrrelser. Klubbene må handle nå før hatet overtar og vi får svenske tilstander.

Vi kan ikke være vernet bedrift.

Hiv dritten ut fra norske stadioner. Innfør ansiktsgjenkjenning og bøtelegg klubber som ikke klarer å holde orden på supporterne sine. Da vil klubbene stille med vakter og passe på supporterne sine, også på bortebane. Breikjeften Dag Eilev Fagermo som mente LSK burde ha poengrekk fordi Åråsen var ujevn, holder helt kjeft nå.

Hvorfor det? Er han redd for poengtrekk selv, mon tro?

Forfengelige Fagermo skal straffe motstanderklubben fordi vinteren var tøff og LSK spilte på gresset når det var kaldt i fjor høst, men når helsen til spillerne er truet av potensielle voldsmenn fra hans eget bortefølge, holder Fagermo helt kjeft annet enn de obligatoriske innlærte frasene som trenere kommer med når de skjønner at de har en dårlig sak.

(Innlegget ble redigert 15.07.19 22:09)

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 7103
15.07.19 22:25
Pugachev: En oddsupporter tok hatet til et nytt nivå når han nesten overfaller Mjøndalens keepe

Dette er en sannhet med store modifikasjoner. 

Det er riktig at at en supporter stormet banen.

Det er riktig at en supporter kastet en flaske.

Flasken traff Faye Lund så vidt på leggen. 

Dette er selvsagt fryktelig oppførsel som absolutt ikke skal skje. Når det gjelder poengtrekk, så bør man ha klare regler på det. I kampen mellom engen og LSK, var det flere som stormet banen og det endte blant annet med slagsmål. Er dette mildere?

Er nevekamp mildere enn å få en flaske i leggen?

Jeg har ingen problemer med at det kommer kraftige reaksjoner, jeg hadde blitt skuffet hvis det ikke gjorde det. 

Poengstraff mener jeg blir søkt, men en saftig bot bør være på sin plass, samt at supporteren utestenges for lang tid.

At Fagermo mener LSK bør få poengtrekk for å invitere til fotballkamp på en åker, har jeg ingen spesiell formening om. Men jeg synes det er betenkelig at når det stilles strenge krav til klubbene, om alt de skal ha, så kan nesten hva som helst serveres av gressmatter. 

Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 2187
15.07.19 22:31

Jeg ønsker ikke det. Jeg vil helst at poengene skal være nærmest ''hellige'' i sanksjons-saker. Bøter til Odd virker greit og den skyldige supporteren bør få en straff ved siden av utestenging.

Pugachev
15.07.19 22:59

Det er et paradoks at Fagermo vil ha LSK straffet med poengtrekk fordi banen var ujevn. Odd vant overlegent og fikk ingen skader. Banen var mye verre da mannfolka fra Ranheim spilte der. De klaget ikke. Nå da bermen går løs på spillere under kamp kommer det ikke piping fra kjeften til Fagermo. Han er en bløff.

(Innlegget ble redigert 15.07.19 23:00)

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3362
15.07.19 23:20

Fagermo har jo aldri vært noen fair playens far, så å forvente at han skulle bli det nå etter 800 år som Odd trener er ønsketenkning. 

Pugachev
15.07.19 23:38

En bløffemaker med andre ord.

S08
S08Innlegg: 7340
15.07.19 23:42
Pugachev: En bløffemaker med andre ord.

Kan mene hva vi vil om Fagermo, men å snakke om poengtrekk er bare tullprat.

aquador
aquadorInnlegg: 2397
15.07.19 23:52

Pugachev, ser at du nå har åpnet en tråd om poengtrekk etter at du forsøkte i stort sett alle Odd-tråder, kommentarfelter hos VG.no samt Twitter. Det holder nå. 

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 8542
15.07.19 23:54

Synes Odds kan stille med damelaget resten av sesongen, men de har vel muligens ikke noe damelag.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 33988
16.07.19 00:00

Laget skal selvsagt ikke trekkes i poeng. 

Har du glemt LSK-Start i 2016 Pugachev?

Husler du at en LSK-supporter angrep en Startspiller som feiret mot Kanarifansen?

Idioter finnes i alle grupperinger. DE må straffes og fjernes fra norske fotballbaner. Klubbene kan ikke være ansvarlig for fansens mentale balanse. 

ehall
ehallInnlegg: 20960
16.07.19 00:27

Personene som gjør dette må straffes, det er meningsløst at klubbene skal straffes så strengt som poengtrekk at noen supportere går bananas. Liten bot ok, men det er personene som gjør det som må få den strengeste straffen. Det er umulig for klubbene, om ikke de skal stille med mange hundre mann for å dekke rundt hele banen, å stoppe noen som vil storme inn på banen.

Problemet i dag er at det skjer nesten ingen ting med spillerne som provoserer fansen til å gjøre det de ikke skal. Om NFF hadde gikk disse stakkarslige små patetiske spillerne skikkelig straff (bot) ville grunnen til problemene forsvunnet og ingen andre enn streakerne ville storme banen. Ta bort årsaken til problem, og problemet forsvinner.

kytec
kytecInnlegg: 42608
16.07.19 00:33
Pugachev: En oddsupporter tok hatet til et nytt nivå når han nesten overfaller Mjøndalens keeper og kaster en flakse på ham under kampen gang på stadionet til Mjøndalen.

Det er dessverre mange fotballsupportere som er veldig korte i nepa. 

kytec
16.07.19 00:35
Gunnar88: Det er riktig at at en supporter stormet banen.Det er riktig at en supporter kastet en flaske.Flasken traff Faye Lund så vidt på leggen.

Mener å ha hørt keeperen ble skadet, hvordan er det mulig eller har eg oppfattet feil? 

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 19488
16.07.19 00:36

Hvor mange minuspoeng må de ha for å være sikre på at de havner bak oss på tabellen?

100 poeng. Jeg foreslår poengtrekk på minst 100 poeng. 

Pugachev
16.07.19 00:37
PapaSmurf: Laget skal selvsagt ikke trekkes i poeng. 
Har du glemt LSK-Start i 2016 Pugachev?
Husler du at en LSK-supporter angrep en Startspiller som feiret mot Kanarifansen?
Idioter finnes i alle grupperinger. DE må straffes og fjernes fra norske fotballbaner. Klubbene kan ikke være ansvarlig for fansens mentale balanse.

Nå nevner jeg vel Åråsen som et sted hvor dette har forekommet. Skjønner ikke helt logikken i innlegget ditt. 

Utviklingen er nå der at noe må gjøres annerledes. Klubbene slipper for billig unna. Men det er klart, dere i Molde beskytter jo kriminelle folk.

kytec
16.07.19 00:37
Floflofloflo: den skyldige supporteren bør få en straff ved siden av utestenging.

Kan man gjøre det uten at det ev blir en sak for retten?

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 20623
16.07.19 00:38
PapaSmurf: Idioter finnes i alle grupperinger. DE må straffes og fjernes fra norske fotballbaner. Klubbene kan ikke være ansvarlig for fansens mentale balanse.

Selvfølgelig enig med Gunnar, Flo, Sarpegutten og Smurfen her. Idioten skal utestenges fra alle stadioner i lang tid, og gjerne straffes på andre måter også. Klubben kan kanskje få en mindre bot, sammen med en trussel om at boten vil bli større hvis det skjer igjen i overskuelig fremtid.

Tullinger finner man i alle hjørner og kroker på denne kloden, og Odd kan faktisk ikke få skylden for at en av disse tilfeldigvis er supporter av dem.

P.S: Banen til Lillestrøm var håpløs tidlig i sesongen, og det er faktisk elendig av klubb/banemester/kommune (stryk det som ikke passer) å ikke klare å ha den i noenlunde forfatning til første seriekamp. Og så vidt jeg husker så klaget vel spillere fra både Molde, Ranheim og FKH på banen etter å ha spilt der.
Mulig det er en god unnskyldning til at banen var i så dårlig forfatning da, og den ser da også mye bedre ut nå.
Og selvfølgelig skal man gi klubben mye ros for å faktisk ha naturgress. Er prisen for naturgress å ha noen kamper tidlig i sesongen hvor banen er dårlig så er det en pris jeg er villig til å betale. Fortsatt bedre enn kunstgress, og det makkverket Ranheim hadde før sommeren i fjor var visstnok helt grusomt å spille på, og nærmest helsefarlig i følge FKH-spillerne etter deres kamp der.

Sånn. Nå er jeg fornøyd med det meste her. Spist kvelds, luftet bikkja, og jeg har i dette innlegget klart å lure inn noen negative ord om plastdekket som så mange norske klubber foretrekker :)

God natt.

KingAnderson
16.07.19 00:41
ehall: Personene som gjør dette må straffes, det er meningsløst at klubbene skal straffes så strengt som poengtrekk at noen supportere går bananas. Liten bot ok, men det er personene som gjør det som må få den strengeste straffen. Det er umulig for klubbene, om ikke de skal stille med mange hundre mann for å dekke rundt hele banen, å stoppe noen som vil storme inn på banen.

Enig med deg og, selvfølgelig.

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 19488
16.07.19 00:41

Kanskje 3050-keeperen kan få muligheten til å lumpe en plastflaske tilbake i leggen på Odd-supporteren? 

Eller vil dette vekke noen grusomme minner?

Pugachev
16.07.19 00:43

Hvordan du klarer å dra inn kommunen i driftingen av et privat anlegg, skjønner jeg ikke.

Et anlegg som alltid har vært eiet og drevet av LSK,  og sier vel det meste om hvor oppdatert du er. 

Åråsen ble bedre fra første kamp og kritikken fra Fagermo er grei, men når den gamle surrebukken begynner å mase om poengtrekk etter at spillerne hans uten problem vant der og det ikke ble skader, vitner om en mann uten raushet, godhet og karisma. 

Nå holder han helt kjeft. Merkelig det der.

(Innlegget ble redigert 16.07.19 00:44)

KingAnderson
16.07.19 00:45
Pugachev: Utviklingen er nå der at noe må gjøres annerledes. Klubbene slipper for billig unna. Men det er klart, dere i Molde beskytter jo kriminelle folk.

Ser ikke poenget i å rakke ned på Molde i en tråd som dette.

Straffer man personene bak disse handlingene knallhardt så vil det forhåpentligvis virke preventivt. Men man kan faktisk ikke gardere oss mot alle idioter og alle deres mulige idiotiske handlinger.
Vil du kanskje tilbake til tiden da man hadde gjerder rundt banen? Eller ha andre hindringer som fysisk forhindrer publikum fra å komme seg inn på banen?

ehall
16.07.19 00:49

Hvorfor er supporterne klubbens ansvar der de får bøter av NFF om ikke de sitter stille på sine plasser, når spillerne får bøter etter oppførselen uten at klubbene får bøter? Burde det ikke være naturlig at klubbene skal ha mer styr og være ansvarlig for spillerne enn supportene som de ikke har noen annen relasjon til enn at de følger samme lag? Er en logisk brist her.

KingAnderson
16.07.19 00:50
Pugachev: Hvordan du klarer å dra inn kommunen i driftingen av et privat anlegg, skjønner jeg ikke. Et anlegg som alltid har vært eiet og drevet av LSK, og sier vel det meste om hvor oppdatert du er.

Ja.... Tar virkelig selvkritikk fordi jeg ikke visste at Åråsen var privat anlegg 100% eid av klubben..

Sitter du inne med kunnskap om alle stadioner for lag i de øverste divisjonene i Norge?
Kan du f.eks nå bare ramse opp for meg hvilke klubber i ES denne sesongen som eier sine egne anlegg, hvilke klubber som eier deler av dem og hvilke klubber som leier dem av kommuner?

Pugachev
16.07.19 00:51

Det var jo derfor gjerdene kom på 80-tallet fordi folk drev og stormet banene. Sikkerheten til spillerne er alltid viktigst sammen med sikkerheten til publikummerne. Utviklingen i norsk fotball med alle disse banestormingene gjør at NFF må handle. Folk slutter å komme på kamp om folk som han bole-fyren på Intility og nå sist denne avstumpede tølperen i Mjøndalen får røre rundt på banene. 

KingAnderson
16.07.19 00:56
Pugachev: Hvordan

Hmm. Er ikke herren oppdatert? Sitter spent og venter på svaret jeg, og gledet meg til å kunne få litt ny kunnskap før sengetid.

ehall
16.07.19 00:57
Pugachev: Folk slutter å komme på kamp om folk som han bole-fyren på Intility

Hehe, aldri. Men om det er noen som er så veike når de ser en mann på tv løpe inn på banen lenge etter kampslutt, kan like så godt bli hjemme. På Intility var det ikke de som stormet banen som var problemet, men amøben fra stasjonsbygda. Det er han som er ansvarlig for det som hendte etterpå.

Pugachev
16.07.19 01:00

Apropos logisk brist. Du klarer ikke å løfte denne debatten prinsipielt. Jeg mener at dette problemet griper om seg på flere arenaer. Håper du ikke har oppdrageransvar. Barn og andre unge skal ikke måtte se dette når de drar på kamp. Dette er lavkultur, som du sikkert tenker på mens du tar opp Norske Rednecks og 24-timer i Las Vegas jail. Jeg finner ikke denne kulturen så veldig interessant. Dette er pøbler, rett og slett. Lømler, som vi kalte dem i gamle dager. Men på Vålerenga får du vel klapp på skuldra av å kappe av hoder på statuer og vandalisere Åråsen.  Dette problemet var så stort at vaktene på Intility måtte morske seg opp og gripe inn fysisk og stoppe pøblene. Dersom disse banestormerne ikke hadde vært et problem, så hadde ikke vaktene på Intility behøvd å gjøre noe. Logikk er altså ikke din sterke side. 

(Innlegget ble redigert 16.07.19 01:03)

ehall
16.07.19 01:17

Kan prøve logikken for deg en gang til. Grunnen til at noen stormer banen er på grunn av at spillerne provoserer. Om du fjerner provoseringen fra spillerne vil det heller ikke være noen som stormer banen. Du kan straffe de som stormer banen men om du ikke fjerner den egentlig årsaken vil det gjenta seg gang etter gang. Akkurat det samme som når du ha en rød klut foran en okse, er det den som holder den røde kluten eller oksen sin feil at den går til angrep?

sambasamba
sambasambaInnlegg: 17171
16.07.19 01:26

Surrer med

Folk går på kamp med Unga sine

Husker for noen år siden når klanen var der i fullt nazi kostyme

Har ingen ting på en idrettsarena å gjøre

(Innlegget ble redigert 16.07.19 01:26)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 33988
16.07.19 02:01

ehall: Så voksne folk skal kunne stå på en tribune og raljere med spillere og dommere så mye de vil, men om en spiller viser glede i feil retning så er det hans feil om noen på tribunen går amok og stormer banen?

Jeg kunne ikke vært mer uenig. 

Jeg husker da Magne Hoseth i nesten en hel kamp fikk tilrop fra Branns fans om hvor håndveska hans var. Da han scoret vinnermålet løp han forbi fansen mens han dinglet med en imaginær håndveske. Og fansen var i harnisk. Hysterisk pipekonsert. 

Voksne mennesker som står på en tribune og hoier og skriker og buer og gauler og kommer med mindre hyggelige tilrop bør i det minste tåle en liten gest tilbake uten å tilte. 

Så skjøre er vi faen ikke at vi ikke tåler at noen jubler mot oss. 

(Innlegget ble redigert 16.07.19 02:05)

Klikk for å gå tilbake til toppen