Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor mange kamper får Bamba?

NYTT TEMA
Roedgata
RoedgataInnlegg: 1492
25.08.19 23:53

"kytec: Mulig de kommer fra en ukultur vi ikke ser rekkevidden av?

Mulig Koakou, Austin, Badji, Junior, Ofkir, Annan m.fl har gått på samme fotballskole?

Og så har man Sarr som tok det et skritt ("no pun intended") lenger...."

"Hva prater du om? DUST!"

Det er dette jeg snakker om. Er det tydelig nok nå, eller skal jeg grave etter en litt mindre teskje?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 34406
26.08.19 01:19

Jeg tror det blir 3, kan muligens bli 4. Men jeg mener sånt bør straffes langt hardere. 

Jeg mener egentlig det må gå an å politianmelde dette som blind vold. Det er jo ingen unnskyldning at man driver idrett når man gjør sånt. Heller tvert i mot. 

Og det irriterer meg grenseløst at Bamba forsøker å ro seg unna griseriet sitt. Kødd. 

MadBum
MadBumInnlegg: 8985
26.08.19 01:39

Tipper samme antall kamper som når man bryter dopreglene i baseball.

80 kamper

S08
S08Innlegg: 7464
26.08.19 02:23
Thecokeman: Burde selvfølgelig ikke være på banen mer i år.

Enig, men han får nok bare 3.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3409
26.08.19 06:16
PapaSmurf: griseriet

Du er laaaaaaaangt mer hissig enn i tråder som har omhandlet "dine" spillere/spiller de siste årene, disse trådene har også handlet om langt mer alvorlige ting enn albuer på en fotballbane. Noe som er langt mer normalt blant fotballspillere i norge, Coly hadde en minst like stygg situasjon for under 1 år siden.

Ellers er jeg enig med deg. Bamba burde ha vært ferdig for sesongen. Men mtp at NFF har straffet lignende ting med 3 kamper før blir nok det den samme denne gangen. Noe som selvfølgelig er helt latterlig lavt på alle måter.

Brann burde selv utestenge han hvis straffen bare blir på noen kamper. Mannen virker 'out of tune' og dette var toppen av kransekaka. I løpet av året har han altså sesongens styggeste situasjon, sesongens mest tullete intervju på ES og har sittet å grått på benken etter å ha blitt byttet ut. Noe som er en rar reaksjon mtp at han nettopp har blitt far. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 5133
26.08.19 06:54
Solvgutt1: Styggere enn denne?

Ja styggere enn denne. Fordi Wngberg ligger nede med hodet limt til bakken, så får albueslaget også mye større effekt enn om han stod oppreist. Her kunne liv gått tapt faktisk. Utestengelse resten av sesongen er et minimum her.

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3345
26.08.19 07:13

Han bør få minst 8-10 kamper. Det han gjør mot Wangberg er såpass stygt at hadde han gjort det ute på gaten ville han blitt buret inne for overfall. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 34406
26.08.19 07:22

KongOjo: Hadde disse situasjonene kamera og slow motion?

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 5713
26.08.19 07:35

Godt med å få lest litt raseteori tidlig om morgenen. 

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 46738
26.08.19 07:38

Handler ikke om rase, det handler om kultur.

Uansett så fortjener han ikke å spille mer fotball denne sesongen.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 10436
26.08.19 08:24

«Ja styggere enn denne. Fordi Wngberg ligger nede med hodet limt til bakken, så får albueslaget også mye større effekt enn om han stod oppreist. Her kunne liv gått tapt faktisk. Utestengelse resten av sesongen er et minimum her.»

Wangberg hadde strengt tatt hodet løftet, ikke likt i bakken og Colys albue var jo med enda større kraft og skal vi overdramatisere og snakke worst case kunne jo liv gått godt der og med den kraften

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 46842
26.08.19 09:48

Burde selvsagt bli politianmeldt, dette har ingenting med idrett å gjøre. Jeg regner med de bevisene som foreligger at det er nok til å få Bamba straffet, og da bør han sone sin straff og så bli utvist fra landet. 

HLund
HLundInnlegg: 14378
26.08.19 09:58

Det som er her er at Bamba er litt i ubalanse. Egentlig litt rart siden han i det siste har vært på sitt beste til nå i Brann-drakten. Men be that as it may, så ser jeg situasjonen sånn. Det er tydelig på bildene at han hadde planer om å slå til Wangberg med albuen. Det er også veldig tydelig på bildene at han treffer mye hardere og mer kraft enn han hadde tenkt. Det ser man på reaksjonen etterpå som ser ut "oh shit" og at han øyeblikkelig blir forferdet og spør Wangberg om det går bra (det ser slik ut). Så gjør han ikke seg selv noen tjenester med å si det han sier i pauseintervjuet. Det er ikke bra.

Heldigvis ser det ut som man har reagert på rett måte i Brann og ikke tatt en Michelsen.

Så kan man slutte med rasepratet og sende ut av-landet-pratet. Det blir for dumt.

lsklars
lsklarsInnlegg: 79401
26.08.19 10:13

Han burde få ekstra karantene for den bedritne unnskyldninga han leverer i intervjuet etter kamp (eller var i det pausa?). 

TexMurphy
TexMurphyInnlegg: 3204
26.08.19 10:26

Folk er ute i 3 kamper på rad med skade rett som det er... 3 kampers karantene for noe sånt er ingen ting. Drapsforsøk må koste mer enn det "smaker", da synes jeg minimum 5 er på sin plass... Gjerne et par til...!

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 15821
26.08.19 10:35

Ut sesongen hadde vært på sin plass.

camelrider
camelriderInnlegg: 2018
26.08.19 10:39

Dette Brannlaget burde degraderes. Eliteseriens mest brutale lag, Bamba er ikke engang den verste, flere av spillerne ser ut som de spiller på bedriftslaget til Ullersmo landsfengsel, en av dem ser ut som en rugbyspiller fra Fijiøyene, en annen ser ut som om han tilhører motorsykkelklubben Bandidos. All ære til TIL som banket denne kriminelle gjengen i går.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 8821
26.08.19 10:47

Camelrider, nå var du så langt utenfor at jeg vil tro du passer best i en ørken med skikkelige røvere;-)

Pugachev
PugachevInnlegg: 14120
26.08.19 12:30

Først Coly i fjor mot Brann, nå Bamba for Brann mot TIL.

Dette er to stygge voldsepisoder som klubbene må ta helt tydelig og sterkt avstand fra med en gang. Dette gjorde ikke Christian Michelsen i fjor rett etter kampen på tv. Men etter noen runder i topplokket, så ombestemte Michelsen seg.

Det er litt vill vest og krig når du møter KBK og Brann som spiller mye på hard fysikk og tøffe dueller. Ikke  tilfeldig at dette skjer hos dem.

HLund
HLundInnlegg: 14378
26.08.19 12:31
Pugachev: Det er litt vill vest og krig når du møter KBK og Brann som spiller mye på hard fysikk og tøffe dueller. Ikke tilfeldig at dette skjer hos dem.

Og dette kommer fra en Lillestrøm-mann ja. Lol.

lsklars
26.08.19 12:34
HLund: Og dette kommer fra en Lillestrøm-mann ja. Lol.

Bortsett fra Müller i sin tid, hvilke hendelser tenker du på? 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 27052
26.08.19 12:40
lsklars: Bortsett fra Müller i sin tid, hvilke hendelser tenker du på?

Salquist sin i cupen i år.

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7220
26.08.19 12:41

Frode Kippe.. Fyrem kunne jo tapertsert en fotballbane med alle de gule og røde kortene han har pådratt seg som LSK-spiller.. En brutal og uspiselig spiller..

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 10436
26.08.19 12:42

Tåpelig påstand fra LSKeren med «sju år høyere utdanning.»

Dette er ikke hard fysikk og tøffe dueller. Det er en sucker punch mot en som ligger nede. Det er feigt og ynkelig.

Ikke at det har vært så mye tøffe dueller i år. Vi ligger nederst på korrstatistikken. Har heller vært i overkant puslete.

(Innlegget ble redigert 26.08.19 12:44)

Pugachev
26.08.19 12:51

Er jo en grunn til at det tar fyr i kampene Brann spiller. Laget heter jo Brann. Kristiansund og Brann spiller helt komprismissløst og Bamba er fra KBK, og kampen dem i mellom i fjor var helt texas. Nå møtte de et spillende lag, TIL, tiki-taka, og da må de være tøffe i duellene.

Frode Kippe er klar til å ta ut La-la-Bamba hvis Brann anker. Velkommen til Åråsen. Det blir ingen hyggestund som mot TIL.

(Innlegget ble redigert 26.08.19 12:52)

lsklars
26.08.19 12:56

Kippe er selvsagt fritatt og telles ikke. 

Coach
CoachInnlegg: 74814
26.08.19 12:59
HLund: Det som er her er at Bamba er litt i ubalanse. Egentlig litt rart siden han i det siste har vært på sitt beste til nå i Brann-drakten.

Bamba er jo konstant i ubalanse. En tikkende bombe med null impulskontroll, noe som ikke ser ut til å påvirkes særlig av ytre omstendigheter.

Pugachev
26.08.19 13:48

Dette står i NFFs manualer og retningslinjer for spillereglementet:: Dersom en spiller bruker armene voldsomt i affekt eller for å oppnå fordeler, skal dette sanksjoneres med gult kort der spilleren er uaktsom og rødt kort ved grov uaktsomhet eller med forsett. Unntaket gjelder for LSK-spillerne Frode Kippe og Arild Sundgot. Dersom en Brann-spiller albuer en motspiller, vil sanksjonene være av strengeste tolking av ordlyd i sanksjonsreglementet paragraf 20 annet ledd.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3409
26.08.19 15:37
PapaSmurf: kamera

Jeg vet hvor du står i de sakene som omhandlet Molde spilleren, det har vi fått dokumentert side opp og side ned i andre tråder. Så vi trenger ikke å diskutere dette her. Poenget mitt er at det er afrikanske spillere i norge som har blitt beskyldt for langt verre ting enn det både Bamba og Coly har gjort. Forskjellen på Bamba og Coly er at Bamba sier unnskyld, både i media og til Simen Wangberg på SMS selv.

Bamba kommer hvertfall til å ta sin straff å gå videre, har hørt at det ikke er så vanlig i Molde. Der hadde han vel vært på første fly til Sibir eller Saudi-Arabia sammens med godgutten Jim. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg