Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk

NYTT TEMA
BVB1909
BVB1909Innlegg: 2586
16.09.19 11:33
ErnestMangnall: Punkt 3 er i alle fall feil, det er kun når man fratas "opplagte mål" det skal gi rødt, ikke stor målsjanse.

Reglene sier dette:

"En spiller, reservespiller eller utbyttet spiller skal utvises om denne:

fratar motparten et mål eller en åpenbar scoringsmulighet ved forsettlig bruk av hånden (gjelder ikke målvakt i eget straffesparkfelt)".

Fortsatt enig med deg selv?

ErnestMangnall
ErnestMangnallInnlegg: 5607
16.09.19 11:43
BVB1909: Fortsatt enig med deg selv?

Jeg bruker reglene til NFF fra 2019. Har du andre regler jeg bør lese?

https://www.fotball.no/globalassets/dommer/dommerinstruksjon/hands.pdf

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2713
16.09.19 12:17

Edvartsen med fasiten. Vi merker oss at han ikke skriver noe som helst om noen utvisning som burde vært på straffesituasjonen. Selvsagt ikke - selv ikke Moen kunne ha lagt sammen 1 pluss 1 og fått 3. 

"Grei straffe til Stabæk da en Glimt-spiller handset med armen i unaturlig stilling, men det skulle aldri vært corner som var situasjonen som førte til at straffesparksituasjonen oppsto. Fullstendig feil straffespark til Glimt da det ikke var noen forseelse overhodet. Hadde ikke Moen blåst straffe hadde Glimt scoret. Korrekt å annullere Glimts mål i det 76. minutt da målvakten åpenbart ble hindret. Rett i forkant av Stabæks siste mål, skulle Stabæks Yaw Amankwah vært utvist for å frata motparten åpenbart scoringsmulighet da «han tok» Phillip Zinckernagel. Glimt har all grunn til å føle seg snytt. Hadde Moen levert en slik prestasjon i regi av UEFA, hadde han neppe sett navnet sitt på slike dommeroppsett noe mer i år".

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2713
16.09.19 12:20

Han påpeker også corneren som aldri skulle vært gitt i forkant. Det er rett og slett imponerende å få så mange nøkkelsituasjoner feil. Først Hobber Nilsen i forrige, og så kommer Moen med en - utrolig nok - enda mer hårreisende prestasjon. Helt utrolig. 

BVB1909
BVB1909Innlegg: 2586
16.09.19 13:12
ErnestMangnall: Har du andre regler jeg bør lese?

Jeg gikk inn i spillereglene på NFF sin side, der det står noe annet i den pdf-en du fant. Er ikke NFF enige med seg selv?

https://www.fotball.no/lov-og-reglement/spilleregler/spilleregler2/#143753

ErnestMangnall
ErnestMangnallInnlegg: 5607
16.09.19 13:36
BVB1909: Er ikke NFF enige med seg selv?

Ikke overraskende det :)

gavharr
gavharrInnlegg: 1518
16.09.19 13:53
HarryChinaski: Edvartsen med fasiten. Vi merker oss at han ikke skriver noe som helst om noen utvisning som burde vært på straffesituasjonen

Når handsen ikke er forsettelig, så skal det heller ikke gis rødt kort. Hadde han aktivt stoppet ballen, så hadde det blitt rødt kort. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg