Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Færøyene (H) / Malta (B) *KAMPTRÅD*

NYTT TEMA
Eksberten
EksbertenInnlegg: 27550
05.11.19 14:38
Trehjulssykkel: Tror faktisk jeg aldri har sett noe lignende, en middelmådig spiller som ikke har spilt seniorfotball på et halvt år får spille landskamper. Selv Drillo var mer konsekvent på spilletid,

Og til og med Smeruden. Hvordan skal vi klare å vinne når Henriksen sitter i en fryseboks i Hull.

Zanick
ZanickInnlegg: 10486
05.11.19 14:46

Hva kan Gard Bolin og Christian Kojo utrette i disse kampene?

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6714
05.11.19 19:39

Hvis Lagerback/NFF er litt smarte så annonserer de startoppstillingen allerede nå med King, Haaland, Moi, Berge, Normann og Martinusen, som er et lag folk har lyst til å komme og se på Ullevaal, selv om motstanderen er ræv og vi ikke har sjanse til å ta oss direkte. Det er ingen som har lyst til å komme til Ullevaal for å se Stefan Johansen få gult kort for å takle Sølvi Vatnhamar.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11011
05.11.19 20:25
Villans20: Samme hvordan Norge stiller. De taper uansett.

Hva sier du hvis de vinner begge kampene? "Ja, men det var bare mot Malta og Færøyene"?

Scholestheone
ScholestheoneInnlegg: 3703
05.11.19 21:21
trøndergutten: Hva sier du hvis de vinner begge kampene? "Ja, men det var bare mot Malta og Færøyene"?

Føde, store vesener fra eventyr, osv.

meco
mecoInnlegg: 4572
05.11.19 23:27

Oppklart.

(Innlegget ble redigert 05.11.19 23:28)

GregAdamsGregAdams
GregAdamsGregAdamsInnlegg: 1781
06.11.19 11:16
Art-Vandelay: Har han imponert i Danmark eller er han med fordi han er utenlandsproff?

Er en spillertype Lagerbäck liker.

Sa det med en gang han gikk til Aalborg at han antagelig ikke trengte mange kampene før han var inne i landslagsvarmen igjen.

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 2090
06.11.19 11:53

Vanligvis pleier jeg å holde med underdogen. Men denne gang holder jeg faktisk med Færøyene. 

Kakebart
KakebartInnlegg: 3404
06.11.19 12:26
Lilleborg: Ødegaard, Berge, Normann, Moi King, Braut Haaland Hadde ikke hatt noe i mot å se dette laget fra start på Ullevaal neste fredag!

FIFA-lag!

Synes dette er det beste laget vi kan stille med for øyeblikket, men hadde gjerne sett at vi sendte en flaske vin til Tettey og spurte om han kunne tenkt seg plassen ved siden av Berge. Da hadde jeg hatt litt mer troa før kampen mot Serbia. 

brutus62
brutus62Innlegg: 1552
07.11.19 15:25

NFF lokker med forkjøpsrett til Serbia-playoff’en, som det vil bli rimelig godt trøkk på, hvis man kjøper billett til Færøy-kampen. Men når man klikker seg inn så ser man at ved å bli sølv-medlem GRATIS så får man også forkjøpsrett! Tror ikke folk gidder å fryse seg igjennom en totalt uviktig kamp for å få førsterett på billetter til Serbia-kampen. Jeg er i hvert fall nå sølv-medlem :)

(Innlegget ble redigert 07.11.19 15:25)

Thpe
ThpeInnlegg: 34469
08.11.19 13:53

Ødegaard, Normann og Johansen med forfall.

2-3 skal vel inn... hvem?

lsklars
lsklarsInnlegg: 82118
08.11.19 13:54
Thpe: 2-3 skal vel inn... hvem?

Få inn Tripic. 

Thpe
08.11.19 13:57
lsklars: Få inn Tripic.

Godt forslag.

Ghayas Zahid?

Morten Thorsby?

Fredrik Ulvestad?

Edit: Ser Morten Thorsby hentes inn som erstatter.

(Innlegget ble redigert 08.11.19 14:02)

Eksberten
08.11.19 14:14
Thpe: Ødegaard, Normann og Johansen med forfall.2-3 skal vel inn... hvem?

Synd med Normann. Var dette som var muligheten hans til spille seg inn på playofflaget :(

Ble tatt ut flere på grunn av skadene til Johansen og Ødegaard, så blir nok ikke 3 som kommer inn.

Thorsby inne ja, så det blir nok med kun han foreløpig.

(Innlegget ble redigert 08.11.19 14:18)

Kakebart
08.11.19 14:20
Thpe: 2-3 skal vel inn... hvem?

På tide å ringe Tettey og tigge om at han tar 4 kamper til. 

Kakebart
08.11.19 14:31

Tipper på dette laget nå:

Haaland - King
Selnæs - Henriksen - Berge - Fossum
Aleesami - Ajer - Tore- Elabdelloui
Jarstein

Dewaz
DewazInnlegg: 24703
08.11.19 14:54

Håper Midtsjø får prøve seg. Henriksen som spiller U23-fotball foran en Midtsjø som sprudler for et av Nederlands beste lag? Forstå det de som kan.

Catts
CattsInnlegg: 1364
08.11.19 15:12
Kakebart: Tipper på dette laget nå: Haaland - King
Selnæs - Henriksen - Berge - Fossum
Aleesami - Ajer - Tore- Elabdelloui
Jarstein

Det finnes ingen unnskyldning for at ikke Midtsjø og Dæhli skal få prøve seg nå, bordet er dekket. Håper å se følgende lag:

Jarstein

Omar - Reginiussen - Ajer - Aleesami

Elyounoussi - Midtsjø - Berge - Dæhli

King - Haaland

(Innlegget ble redigert 08.11.19 15:12)

Marik15
Marik15Innlegg: 356
08.11.19 19:20

Skulle gjerne sett dette laget:

Jarstein

Omar - Berge - Ajer - Aleesami/Meling

Ødegaard -Normann - Selnæs - MMD

Haaland - King

Hansen, Moi, Rosted, Sørloth

Eksberten
08.11.19 19:48
Marik15: JarsteinOmar - Berge - Ajer - Aleesami/Meling Ødegaard -Normann - Selnæs - MMD Haaland - King

Berge er ikke midtstopper og skal ikke brukes der. Ødegaard og Normann er skadet. Aleesami er i sitt livs form og er i øyeblikket et ganske udiskutabelt valg.

meco
08.11.19 20:24

Hvem midtbane spillere står for tur next etter Thorsby? (som er tatt ut).

Bakkus
BakkusInnlegg: 3514
08.11.19 20:55
Trehjulssykkel: Er Nordtveiten skada eller har han endelig blitt droppet pga lite spilletid? Jeg regner med det er førstnevnte siden Middelmådriksen blir tatt ut gang etter gang. 
Tror faktisk jeg aldri har sett noe lignende, en middelmådig spiller som ikke har spilt seniorfotball på et halvt år får spille landskamper. Selv Drillo var mer konsekvent på spilletid, og de som slet med spilletid var gjerne en av de beste på landsen, eller noen som hadde noen ekstremferdigheter. Henriksen har ingenting.

Han var da god forrige to landskamper. Det at spillere som kommer fra mindre nasjoner som sliter med spilletid på habile lag er med i landslagstropper er relativt vanlig det.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6714
08.11.19 20:58
Bakkus: Han var da god forrige to landskamper. Det at spillere som kommer fra mindre nasjoner som sliter med spilletid på habile lag er med i landslagstropper er relativt vanlig det.

Det er vanlig hvis det er snakk om en av de beste spillerne. Henriksen er ikke det, og han spiller for en middelmådig klubb og er en middelmådig spiller. Det skal ikke være noe problem å finne erstatning for ham. Å gi folk klippekort på den måten sender helt feil signaler.  

PeterCroucdh
PeterCroucdhInnlegg: 5677
08.11.19 21:35

Med de forfall som er. Hadde vært spennende å sett dette laget.

--------------4-3-1-2 Formasjon

----------------Jarstein

Omar-----Reginiussen----Ajer-----Alesaami-

------ ----Selnæs-----Berge----Thorsby-------

---------------------Dæhli------------------

-------------King--------------Braut------------

(Innlegget ble redigert 08.11.19 21:35)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11011
08.11.19 22:05

Jarstein er sikker i mål.

Omar er sikker på høyreback (men jeg mener Svensson bør få noen minutter snart igjen. Det fortjener han). 

På venstreback er Aleesami førstevalg nå. Han har imponert meg de siste kampene. 

Ajer skal ha den ene midtstopperplassen. Den andre plassen er mer åpen, men jeg tror Reginiussen starter minst én av kampene. 

På topp bør King og Haaland starte begge kampene for å få samspilt de (sorry Sørloth, du får nøye deg med innhopp denne gang også). 

Så har vi midtbanen. Det er der det er mest konkurranse slik jeg ser det. Berge er sikker. Midtsjø bør få spilletid denne gang. Henriksen burde ikke vært med i troppen, men starter sikkert. Moi er i form. Jeg leser at MMD har vært god i lang tid også. 

Jeg spår i første kamp:

Jarstein

Omar-Reginiussen-Ajer-Aleesami

Moi-Henriksen-Berge-Selnæs

King-Haaland

Marik15
Marik15Innlegg: 356
08.11.19 23:12
Eksberten: Berge er ikke midtstopper og skal ikke brukes der. Ødegaard og Normann er skadet. Aleesami er i sitt livs form og er i øyeblikket et ganske udiskutabelt valg.

Kanskje ikke så realistisk men likevel er dette laget som jeg ville betalt penger for å se. 

Sidebackene våre har vært gode de siste landskampene men har tidligere vært langt bedre offensivt enn defensivt. Er du back må du også kunne forsvare deg. Meling er en artig spiller med mye fotball i seg. Ville nok gjort en god jobb på landsen. 

Hadde vært magisk å se Ødis og MMD på samme bane. Mye teknikk og spilleforståelse der. Begge er spillere som ØNSKER å få ballen, kan posisjonere seg riktig og gjøre medspillerne bedre.

Ja, Berge er midtbanespiller men fyren er rask, sterk og høy med et godt hode. Kan lett omskoleres til vår beste midtstopper. Denne plassen har jo vært vår akilleshæl siden Hangeland la opp. Det blir ikke mesterskap på Norge før vi får et fungerende midtstopperpar. Ajer holder nivået, resten er ymse.

Normann har imponert det lille jeg har sett av ham og må gjerne spille mer. 

Skader får vi ikke gjort noe med. Håper de kommer seg tilbake på jobb ASAP. 

Thpe
09.11.19 01:02

Midtsjø må starte per nå. Berge - Midtsjø sentralt.

YingYang
YingYangInnlegg: 509
09.11.19 01:15

En hodepine..Intet annet. La dem slippe

meco
09.11.19 09:20

Blir interessant å se om Thorsby får forsatt tillit etter den gode debuten sist.

Nesten samme hvem som starter, skal vi vinne de to kommende kampene. Men kan sikkert være greit å la Midtsjø og Dealhi starte. Svensson kan jo godt få spille også nå.

Bakkus
BakkusInnlegg: 3514
09.11.19 19:31
Trehjulssykkel: Det er vanlig hvis det er snakk om en av de beste spillerne. Henriksen er ikke det, og han spiller for en middelmådig klubb og er en middelmådig spiller. Det skal ikke være noe problem å finne erstatning for ham. Å gi folk klippekort på den måten sender helt feil signaler.

Trodde du refererte til Nordtveit. My bad.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg