Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Strømsgodset v Brann

NYTT TEMA
Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 1197
17.11.19 01:33

Jeg er egentlig ganske opptatt av landslaget, men akkurat nå er det klubblaget jeg tenker mest på. Malta v Norge på mandag blir en hyggelig TV-kveld, men det er jo ikke all verden som står på spill. Fokuset er derfor rettet mot hjemmekampen mot Brann neste helg, en kamp som faktisk er så viktig at det er vanskelig å sette ord på det.

Vi er altså fremme ved runde 29 av 30. Nedre halvdel av tabellen ser slik ut:

11. Lillestrøm -14 29p
12. Tromsø -18 29p
13. Sarpsborg 08 -10 28p
---
14. 3050 -13 27p
---
15. Strømsgodset -20 26p
16. Ranheim -19 24p

Runde 29 for de andre bunnlagene:

RIL v LSK
Odd v TIL
S08 v FKH
STB v 3050

Det virker jo unødvendig å si, men Brann hjemme blir livsviktig. Brann hjemme, skal vi følge statistikken, er ikke helt håpløst. Brann har heller ikke noe av betydning å spille for. De siste fem oppgjørene på Marienlyst har endt slik:

2018: 1-1
2017: 2-1
2016: 2-2
2014: 1-4
2013: 2-0

Forrige runde gikk det vel nærmest som det måtte i Molde. Følgende 11 fikk tillit fra start:
Hansen - Vilsvik, Glesnes, Bangou, Mandy - Stengel, Jack, Maigaard - Mawa, Salvesen, Tokstad

Jeg leste nylig det praktfulle innlegget til Dimmi i Godset-tråden. Jeg må si at jeg har kjent meg igjen i mye av dette samme i det siste. Primært mangelen på engasjement og oppgitthet, som jeg mener folk i klubben har bidratt sterkt til. Å gå på kamp har nærmest vært et pliktløp av gammel vane, men jeg kjenner at det allerede nå bygges opp en forventning til kampen mot Brann.

Det er deilig å ha noen fotballkamper hvor premisset er såre enkelt. Denne gangen MÅ vi vinne.

For å bevare spenningen har jeg allerede bestilt flytur til Nordmøre i siste serierunde, så jeg håper virkelig ikke at slaget er tapt før den tid.

Jeg vet det er tidlig, men jeg måtte sette ord på dette allerede nå. Skal vi redde stumpene nok en gang, eller må vi ned?

Jeg er i utgangspunktet aldri der at det er "bra" for en klubb å rykke ned. Men hvis dette skulle gå med et nødskrik på målstreken nå, og alt rusler og går i samme tralten gjennom vinteren... Da vet jeg ikke helt hva jeg gjør.
Jeg har rause besteforeldre som river i sesongkort i julegave så lenge jeg vil ha det. Det vil jeg jo, men det er greit å slippe utgiftene slik ståa er nå.

Akkurat nå er jeg mest takknemlig for at jeg har neste uke fylt opp med reiser. Kanskje kampen kan kverne litt mindre av de grunn.

Kunne sagt god kamp, jeg går for "god uke"!

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3564
17.11.19 08:35

Vi er de hjelpeløses hjelper så dette går nok veldig fint for Godset. Tror vi er til for å drite oss ut i slike kamper. 

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 29985
19.11.19 00:56
KongOjo: Vi er de hjelpeløses hjelper så dette går nok veldig fint for Godset. Tror vi er til for å drite oss ut i slike kamper.

Men nå har vi absolutt null og niks å spille for, og da går det ofte bedre. Vi blir jo ikke sure om de taper, så hva er vitsen da? Hehe.

Når det er sagt, så håper jeg bare at Brann ser litt interesserte ut i å spille fotball. Det har vært noen lysglimt de siste to månedene, og en del dritt. Resultatet er helt uvesentlig her.

Når det gjelder nedrykkstriden, så håper jeg i grunnen at Godset klarer seg. Lag som Mjøndalen og Ranheim gjør en trist ES enda tristere.

MyWays
MyWaysInnlegg: 4959
19.11.19 01:23

Denne kan vi bare tape. Jeg håper Godset holder seg i ES.

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1420
19.11.19 23:26
MyWays: Denne kan vi bare tape. Jeg håper Godset holder seg i ES.

La gå, Godset er historisk sett ein større klubb og publikumslag enn Ranheim og Mjøndalen og derfor sånn sett meir velkommen til å bli, men oss treng gode opplevelser å bygge på og det veier langt meir enn om drammensfolket må i OBOS eit år eller to.

Tviler på Glesnes vil greie å fylle skoa etter Vito, men han blir ikkje vanskelegere å hente hvis dei rykker ned akkurat, så då er vi eit alternativ rikere berre der.

twu
twuInnlegg: 11037
19.11.19 23:40

Ender 2-0. Brann med en halv halvsjanse etter 88 minutter.

Godset har virket litt mer pigg, ihvertfall tidvis, den siste tiden. Brann har falt i dass på en så spektakulær måte at det vanskelig kan gjøres bedre. Vant sist kamp etter 1/3 sesong uten å score mål omtrent, men var på ingen måte noe overbevisende.

Eneste interessen for mitt vedkommende nå er hvem som erstatter de som forsvinner etter sesongen. Er ikke akkurat verdensklasse på noen av de, så listen er ikke på 2,40 meter for å si det sånn. 

Da var ranten min over, neste tanke om denne kampen kommer til avspark 

KongOjo
19.11.19 23:49
Tjaaah: Godset

Egentlig enig i den. Var på Marienlyst å så Brann både i 16 og i fjor, egentlig to fine opplevelser selv om det ble uavgjort i begge. Er to ting jeg ikke har glemt fra de to kampene:

Acosta med det sykeste selvmålet jeg har sett live. 

Huseklepp med ett av de sykeste målene jeg har sett live (i god konkurranse med Roberto v PSG på Nou Camp 6 minutt på overtid, ett av Neymar sine første mål for Barca på Nou Camp mot Rayo, Huseklepp og Haugen borte mot Start i 16 og Acosta i Bodø i år)

På en annen måte er det kanskje lettere å hente Glesnes hvis Godset rykker ned. På en annen side tviler jeg samtidig på om han er god nok til å erstatte Vito, kan fort være klasseforskjell på de to. Vito er tross alt kanskje den beste stopperen i Norge, er Glesnes på samme nivå? Njaaa. 

keizersoze
keizersozeInnlegg: 12963
20.11.19 00:06
MyWays: Denne kan vi bare tape. Jeg håper Godset holder seg i ES.

Jeg håper de holder seg jeg og, så gjør ikke noe med tap slik sett. 
De er uansett ikke nødvendigvis  sikret, alt ettersom runden går før Mjøndalenkampen. Det kan faktisk bety endel kroner for Brann med seier i de to siste nå. 

Men penger kommer og går. Godset må levere selv. Brann er kanskje ikke de flinkeste, men de ligger seg ikke. Lykke til Strømsgodset. 

keizersoze
20.11.19 00:10
KongOjo: På en annen måte er det kanskje lettere å hente Glesnes hvis Godset rykker ned. På en annen side tviler jeg samtidig på om han er god nok til å erstatte Vito, kan fort være klasseforskjell på de to. Vito er tross alt kanskje den beste stopperen i Norge, er Glesnes på samme nivå? Njaaa.

Håper nesten Rismark Acosta kjører midtforsvaret. Blir ikke samme stabiliteten, så skal vi ha poeng så må Nilsen få det offensive mer på stell.

MyWays
20.11.19 00:39

For å si det sånn; jeg blir veldig glad hver gang Brann vinner. Det gjelder også mot Godset til helgen. Men med den formen vi har vist denne sesongen så har jeg ikke troen før noen kamper. Skulle vi tape så er det greit, fordi Godset er en klubb jeg liker. Gamle Gress og Godseunionen, og alt det der er noe vi trenger i TL. Ligaen er på hell for tiden, og vi har ikke råd til å miste en klubb med så bra historie og fine fans. 

Kudos til trådstarter for et bra åpningsinnlegg, og en skikkelig overskrift.

(Innlegget ble redigert 20.11.19 00:41)

keizersoze
20.11.19 01:08
MyWays: For å si det sånn; jeg blir veldig glad hver gang Brann vinner. Det gjelder også mot Godset til helgen. Men med den formen vi har vist denne sesongen så har jeg ikke troen før noen kamper. Skulle vi tape så er det greit, fordi Godset er en klubb jeg liker. Gamle Gress og Godseunionen, og alt det der er noe vi trenger i TL. Ligaen er på hell for tiden, og vi har ikke råd til å miste en klubb med så bra historie og fine fans.  Kudos til trådstarter for et bra åpningsinnlegg, og en skikkelig overskrift.

Vi får uansett Aalesund opp. Gjerne Start også sammen med Sandnes. Vel det er jo en mulighet at Godset ,LSK, S08 eller Tromsø rykker ned.

Da sitter vi kanskje igjen med Ranheim, Mjøndalen Kfum .

Håper selvsagt ikke dette skjer.

Tjaaah
20.11.19 01:53
MyWays: Gamle Gress og Godseunionen, og alt det der er noe vi trenger i TL. Ligaen er på hell for tiden, og vi har ikke råd til å miste en klubb med så bra historie og fine fans.

Ja, det er mye av det samme jeg tenker.

keizersoze
20.11.19 01:58
Tjaaah: Ja, det er mye av det samme jeg tenker.

Ikke at jeg er uenig at vi bør ha de mest publikumsvennlige klubbene i vår øverste divisjon. Men ligaen har greid seg noen år uten Brann. Men er begynt å gå litt langt nå ja.

Tjaaah
20.11.19 02:48
keizersoze: Ikke at jeg er uenig at vi bør ha de mest publikumsvennlige klubbene i vår øverste divisjon. Men ligaen har greid seg noen år uten Brann. Men er begynt å gå litt langt nå ja.

Isolert sett er det jo ikke krise. Men er lei klubber uten publikum, som Mjøndalen og Ranheim.

Heldigvis får vi Aafk tilbake nå.

keizersoze
20.11.19 14:20
Tjaaah: Isolert sett er det jo ikke krise. Men er lei klubber uten publikum, som Mjøndalen og Ranheim.
Heldigvis får vi Aafk tilbake nå.

Forhåpentligvis Start også. 
Jaja. Vi økte vel tilskuertallene i det ganske land i Obos, da vi var der. Får se på nedrykket som en god gjerning.

En trøst for godsetsupprtere også skulle det bli tap, og nedrykk.

Firensju
FirensjuInnlegg: 2041
20.11.19 14:50

Hvis vi slår Strømgodset og de rykker ned, får vi muligens Glesnes littgrann billigere?

Eller en annen deal - vi lar dere slå oss hvis vi får lov å kjøpe Glesnes billig :) 

Eller la naturen gå sin gang - hvor de sannsynligvis slår oss uansett.

KongOjo
20.11.19 15:07
keizersoze: stabiliteten

Synes ikke Rismark er god nok så du har kanskje ett poeng der, har nesten mer tro på Løfgren som sikkert aldri kommer til å få sjansen.

Mer offensiv burde vi bli uansett. Synes vi fremso bra offensivt på våren 2018, på ett eller annen vis har det dessverre strake veien ned etter det. 

Tror 2020 blir ett avgjørende år for LAN, hvis han fortsatt er i klubben da... 

keizersoze
20.11.19 18:16
KongOjo: Synes ikke Rismark er god nok så du har kanskje ett poeng der, har nesten mer tro på Løfgren som sikkert aldri kommer til å få sjansen.
Mer offensiv burde vi bli uansett. Synes vi fremso bra offensivt på våren 2018, på ett eller annen vis har det dessverre strake veien ned etter det. 
Tror 2020 blir ett avgjørende år for LAN, hvis han fortsatt er i klubben da...

Har Løfgren vist så mye da? Vel mot Acosta Wormgoor  så kommer han jo til kort selvsagt, men antar Nilsen følger med de på trening, og han foretrekker visst Rismark.

Ja noe må skje fremover på banen. Har jo vært tendenser til spill og gode kombinasjoner, men blir jo aldri noe utav det.

Synd å måtte se LAN gå iallfall. Gjort mye bra for klubben.
Hvordan er det sangen går? Ein trenar kansje vara evig veit du, kan aldri vara evig.

Får vi en ok vår, så har han nok neste år også vi jeg tippe. 

MyWays
20.11.19 20:06

Det skjer ingenting med Brann neste år. Bare å jekke ned forventningene. Vi er heldige om vi unngår nedrykk. Det er sånn Brann er blitt, og det er like greit å bare forholde seg til det. 

Vi er heldig om vi får se et mål i blant liksom. En sjelden gang er det et fint mål. Jippi.

JackAass
JackAassInnlegg: 5177
22.11.19 08:56

Hvorfor så higen etter Glesnes? Han har vært katastrofe siden han kom, noe som så til de grader understrekes av innslupne mål og tabellposisjon. Han skal være leder på et lag som på papiret ikke er halvgæærnt, men har ledet oss til nedrykksstrid to år på rad. 

Det sagt; værsegod. Vil dere ha han, skal dere få han for summen av togbilletten Drammen - Bergen. 

arto
artoInnlegg: 2235
22.11.19 10:02

Sjefsklovnen i brunt føler(frykter) at Brann trenger hjelp med motivasjonen foran turen til Drammen (VG). 
Blir uvel av at denne figuren mest sannsynlig spiller i ES 2020 på bekostning av Godset.

lsklars
lsklarsInnlegg: 83467
22.11.19 10:31
arto: Sjefsklovnen i brunt føler(frykter) at Brann trenger hjelp med motivasjonen foran turen til Drammen (VG).

Fryktelig svakt forsøk av Gauseth på å fyre opp Brann. Tipper det gir motsatt effekt. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 9147
22.11.19 13:22
arto: Sjefsklovnen i brunt

Fatter ikke at Sondre legger seg på samme lave nivå, må jo være for at han var for dårlig for godset i sin tid

HLund
HLundInnlegg: 15403
22.11.19 13:28
JackAass: Hvorfor så higen etter Glesnes? Han har vært katastrofe siden han kom, noe som så til de grader understrekes av innslupne mål og tabellposisjon. Han skal være leder på et lag som på papiret ikke er halvgæærnt, men har ledet oss til nedrykksstrid to år på rad. Det sagt; værsegod. Vil dere ha han, skal dere få han for summen av togbilletten Drammen - Bergen.

Basert på i år (og egentlig alle år, men særlig i år), er jeg meget skeptisk til at Glesnes vil være en forsterkning. Gjør mye rart defensivt som ikke nødvendigvis kompenseres av at han er god med ball.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 9147
22.11.19 13:36
HLund: Basert på i år (og egentlig alle år, men særlig i år), er jeg meget skeptisk til at Glesnes vil være en forsterkning

Vi slipper inn mål i bøtter og spann, likevel føler jeg at Glesnes har blitt bedre under Pedersen. Han er fremdeles ung og jeg ser potensiale i han nå. 

HLund
HLundInnlegg: 15403
22.11.19 13:38
seriemester2013: Vi slipper inn mål i bøtter og spann, likevel føler jeg at Glesnes har blitt bedre under Pedersen. Han er fremdeles ung og jeg ser potensiale i han nå.

De gangene jeg har sett ham, har det virket som han har slitt litt med konsentrasjonen. Potensialet er utvilsomt der, så får man håpe han kan luke bort de svakhetene der.

thomzi
thomziInnlegg: 23823
22.11.19 13:46

Klink B. 

Gjenferdet til Helstad med hattrick. 

keizersoze
22.11.19 13:55
thomzi: Klink B. 
Gjenferdet til Helstad med hattrick.

Gjenferdet til Helstad har dessverre kommet tilbake som antiscoringsvennlig.. En ren doppelganger. Om det er spillestil fra treneren eller spissene skal forbli usagt.

Men å tro på målshow fra Branns side, er vel som å faktisk finne julenissen skulle du tifeldigvis være på nordpolen.

KongOjo
22.11.19 16:54

Gauseth er litt av en type. Det er en ganske stor prestasjon å være seriens dårligste spiller å samtidig være så høy på seg selv. 

Jeg gråter ikke hvis Brann taper på søndag for å si det sånn, ihvertfall hvis det gjør at Mjøndalen ryker istedenfor Godset. 

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 14664
22.11.19 16:55

Gauseth fortjener obos.

Klikk for å gå tilbake til toppen