Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OBOS-ligaen 2020

NYTT TEMA
emin

emin
28.10.20 20:09

1-0 Ranheim, Karlsen på straffe.

emin

emin
28.10.20 20:18

2-0 Tønne. Ren overkjøring. Ser ikke bra ut for min kupong med mål av Lillebo @3.00

(Innlegget ble redigert 28.10.20 20:19)

emin

emin
28.10.20 20:26
emin: 2-0 Tønne. Ren overkjøring. Ser ikke bra ut for min kupong med mål av Lillebo @3.00

2-1 Lillebo! Kaching!

emin

emin
28.10.20 20:34

2-2 Lillebo. Blink scorer hver gang de angriper tydeligvis. Ranheim så ut til å ha full kontroll.

MadBum

MadBum
28.10.20 20:40

Lillebo ass. Bøtter inn

barba

barba
28.10.20 20:45
vadefugl: Tromsø vant fortjent over et tamt HamKam.

Var vel to tamme lag som hadde hver sin omgang. 

return_of_drakkar

return_of_drakkar
28.10.20 20:54
emin: Ser ikke bra ut for min kupong med mål av Lillebo @3.00

Du fikk svar som bare det.

jatilnei

jatilnei
28.10.20 21:30
return_of_drakkar: En helt grei reaksjon fra hans side,

Nei egentlig ikke. De visste at det var spådd et sabla vær i dag, og gamblet sikkert på at banen ville bli godkjent. 

Når det ikke blir slik så drar de heller "stakkars-lille-oss-som-blir-så-urettferdig-behandlet-av-de-store-gutta-kortet. En slags videreføring av "oss mot verden"-retorikken til Steffen Landro. 

vadefugl

vadefugl
28.10.20 22:01

Greit resultat mellom Ranheim og Blink. Hadde bare hjemmelaget ikke skutt over mål hele tiden

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.10.20 09:06
jatilnei: Nei egentlig ikke. De visste at det var spådd et sabla vær i dag, og gamblet sikkert på at banen ville bli godkjent. Når det ikke blir slik så drar de heller "stakkars-lille-oss-som-blir-så-urettferdig-behandlet-av-de-store-gutta-kortet. En slags videreføring av "oss mot verden"-retorikken til Steffen Landro.

Det var selvsagt helt i orden av ham å mene at spilleforholdene var ansvarlige. KIL har ikke enerett på meninger.

jatilnei

jatilnei
29.10.20 09:27
return_of_drakkar: Det var selvsagt helt i orden av ham å mene at spilleforholdene var ansvarlige. KIL har ikke enerett på meninger.

Jeg kan ikke se at noen har påstått at KIL har enerett på meninger. Men når man klarer å servere så mye ynkeliggjørende, stakkarslig og insinuerende visvas i løpet av to minutter langt intervju, så er jeg uenig i at dette var en "helt grei" reaksjon fra hans side. Det virker til å være en merkelig sutrekultur ute på øya der. Det er vel kanskje slik de motiverer seg selv. 

(Innlegget ble redigert 29.10.20 09:36)

cetor

cetor
29.10.20 09:46

Dagen derpå, må jeg få lov til og skryte av Raufoss. Om ikke kampen dem spilte i går var den beste kampen de har spilt i år, så fatter jeg ikke hvorfor de ikke kjemper om direkte opprykk. LSK var ikke fantastiske i går, men vi var ikke ræva heller. Raufoss utliknet oss fullstendig, og trenerapparatet hadde helt tydelig gjort hjemmeleksen sin. 

Frykten min nå er at andre trenere ser hvordan man skal gjøre det vanskelig for oss, ved å presse oss høyt i banen og samtidig ligge ekstremt kompakt når vi angriper. 

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.10.20 09:52
jatilnei: Jeg kan ikke se at noen har påstått at KIL har enerett på meninger. Men når man klarer å servere så mye ynkeliggjørende, stakkarslig og insinuerende visvas i løpet av to minutter langt intervju, så er jeg uenig i at dette var en "helt grei" reaksjon fra hans side. Det virker til å være en merkelig sutrekultur ute på øya der. Det er vel kanskje slik de motiverer seg selv.

Når det gjelder fotball så er sutring meget utbredt.
Er noe sted eller noen klubb unntatt?
Ut fra det var det helt innenfor normalen.

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.10.20 09:55
cetor: Om ikke kampen dem spilte i går var den beste kampen de har spilt i år, så fatter jeg ikke hvorfor de ikke kjemper om direkte opprykk.

Det er vel ikke uvanlig at lag midt på tabellen og deromkring har noen storkamper, men at de også ofte er veldig ustabile.

Over tid er vel Raufoss et slikt lag i år.
Ull/Kisa f.eks slo jo Ranheim borte.

jatilnei

jatilnei
29.10.20 10:00
return_of_drakkar: Ut fra det var det helt innenfor normalen.

For all del.....det er jo tross alt ikke første gangen de insinuerer at "de høye herrer" (NFF) har egne regler klubben. 

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.10.20 10:57
jatilnei: For all del.....det er jo tross alt ikke første gangen de insinuerer at "de høye herrer" (NFF) har egne regler klubben.

Også Kongsvinger klager :).
https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/50RkM6/nff-forkastet-kil-anke

Litt merkelig sak, men fotball er fotball.

Øygarden hadde 11 baklengs på de 3 siste før denne kampen.
Grorud er vel kanskje det svakeste laget nå?
Ikke tatt poeng siden de slo nettopp Øygarden 4-3 for 6 kamper siden,

(Innlegget ble redigert 29.10.20 11:00)

jatilnei

jatilnei
29.10.20 11:14
return_of_drakkar: Også Kongsvinger klager :).
https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/50RkM6/nff-forkastet-kil-anke Litt merkelig sak, men fotball er fotball. Øygarden hadde 11 baklengs på de 3 siste før denne kampen.

Hehe en sak fra 2005. Dette husker jeg faktisk ikke engang. Jeg er uansett sikker på at de verste konspirasjonene lot vente på seg. Hvis du skal dra frem noe virkelig snadder så bør du jo gå tilbake til slutten av 90 tallet og en sak som gjør at mange i Klanen fortsatt omtaler oss som XXX. 

Grorud lå vel 10-11 poeng foran bunnlagene for kun noen runder siden. Nå ligger KIL kun 5 poeng bak. Lagene møtes forøvrig i 29.serierunde. 

Øygarden er noe av det svakere jeg har sett i år. Tviler på at de kommer tilbake. Men de kan selvfølgelig ta endel med poeng når "stormen har lagt seg" på Ågotnes. 

Jeg er ganske sikker på at de tre nederste plassene går til de lagene som ligger der nå. Håper jo selvfølgelig at Grorud og Kongsvinger bytter plass på tabellen. Realistisk sett så ser jeg heller ingen andre lag vi kan ta igjen. De andre lagene tar poeng jevnt og trutt. 

(Innlegget ble redigert 29.10.20 11:16)

jatilnei

jatilnei
29.10.20 11:37
return_of_drakkar: Øygarden hadde 11 baklengs på de 3 siste før denne kampen.

Forøvrig; hvis man ser terminlisten......hvem av bunnlagene har det enkleste programmet igjen? Mine subjektive øyne vil jo selvfølgelig gjerne gi en liten fordel Kongsvinger. 

KIL: Raufoss (H), Tromsø (B), Sandnes Ulf (H), Åsane (B) Størdals Blink (H), Grorud (B), UllKisa (H).

Grorud: Stjørdals Blink (B), Strømmen (H), Jerv (B), Raufoss (H), Sogndal (B), Kongsvinger (H), Lillestrøm (B).

Øygarden: Ranheim (H), Raufoss (B), Tromsø (H), Stjørdals Blink (B), Sandnes Ulf (H), KFUM (B), Hamkam (H). 

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.10.20 18:59
jatilnei: KIL: Raufoss (H), Tromsø (B), Sandnes Ulf (H), Åsane (B) Størdals Blink (H), Grorud (B), UllKisa (H).

Raufoss (h) - kan gå alle veier, men Raufoss noen gode spillere
Tromsø (b) - kan bli stygt
SULF (H) - kan gå alle veier, SULF er heller ikke gode borte
Åsane (b) - meget vanskelig
Blink (h) - kan gå alle veier
Grorud (b) . kan bli veldig viktig
UK (h) - bør ikke være enten-eller-kampen.

Etter 2-5 mot Sogndal har det vært veldig tett, mye uavgjort da.
Ingen lette kamper og kun Tromsø borte som 'umulig' (uten at noe er det da, men...).

Men mot slutten av sesongen er et vel ofte en del spinnville resulater i OBOS?

ObjektivtSett

ObjektivtSett
29.10.20 23:10
jatilnei: enkleste

Synes egentlig det ser ganske likt ut, men Grorud har jo en luke på fem poeng (de er dog i elendig form). Øygarden tror jeg er sjanseløse.

Lilleborg

Lilleborg
30.10.20 09:54

"På grunn av økende smitte i Hamar har reglene rundt våre hjemmekamper blitt betydelig innskjerpet. Mot Åsane og Ull/Kisa er det kun tillatt med 20 tilskuere."

ObjektivtSett

ObjektivtSett
30.10.20 10:40
Lilleborg: 20

Det neste blir vel to tilskuere, da. Om de velger å kutte en null til.

:-)

return_of_drakkar

return_of_drakkar
31.10.20 07:30

Kun 20 på Hamar ja.
http://www.hamkam.no/nyheter/kun-tillatt-med-20-tilskuere-mot-asane-og-ull-kisa

--- så heter det vel egentlig i Hamar og ikke på... ---

Sportfreaken

Sportfreaken
01.11.20 12:06

Det fåkke gått for LSK mot Tromsø idag. 0-2, og hektes av i kampen om direkte opprykk.

(Innlegget ble redigert 01.11.20 12:06)

barba

barba
01.11.20 15:25

Forferdelig kameraføring på Briskeby. Ballen mye ute av bildet. Irriterende. Åsane startet best forøvrig, men begge lag med et par greie muligheter.

Ggez

Ggez
01.11.20 15:43

Blir neppe mål på Hamar i dag. Aldri sett makan til sjansesløsing av begge lag

barba

barba
01.11.20 15:52

Helt vilt, og Åsane verst. De burde hatt 4. Synes det er veldig rufsete bak hos HamKam, ser ut som Åsanespillerne er for kvikke så de ikke får fanget de opp i duellene. Keeper Mbaye har vært veldig bra og klart HamKams beste. 

Referee799

Referee799
01.11.20 15:54
return_of_drakkar: --- så heter det vel egentlig i Hamar og ikke på... ---

Vi bruker begge deler ja...

GrevMcJern

GrevMcJern
01.11.20 17:18

Bare 4 poeng skiller Grorud på 14. plass og Raufoss på 7. Det blir en veldig spennende kamp om å unngå playoff om nedrykket.

ObjektivtSett

ObjektivtSett
01.11.20 17:23

Nå ser det virkelig bekmørt ut for Øygarden (allerede fortapte, i mine øyne) og KIL. Jeg tipper laget som ender på kvalikplassen vil ha rundt 32-33 poeng etter 30 runder, noe som betyr at KIL må vinne minst 4 av de 6 kampene som gjenstår.

(Innlegget ble redigert 01.11.20 17:24)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg