Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2.Div Avd.1 2020

NYTT TEMA
Lilleborg

Lilleborg
21.09.20 07:42
bønna1: Må da være rimelig enkelt for den, som påstår at det laget ble snytt for fire straffespark, å nevne hvilke situasjoner det er snakk om?

Du må da skjønne at vi vanlig dødelige ikke har fotballforståelsen til å forvente noe sånt.

Lilleborg

Lilleborg
21.09.20 12:57

Det gjenstår kun to serierunder før avdelingen deles i to, og jakten på Topp 7 er ekstremt spennende! Foreløpig er det kun Fredrikstad, Kvik Halden og Alta som er sikret en plass blant topp 7, mens det ser lovende ut for Hødd og Skeid.
Fra Brattvåg på 6.plass skiller det kun 4 poeng ned til Eidsvold på 11.plass, og det er virkelig duket for noen interessante kamper de to kommende rundene!

Tabellen slik den ser ut akkurat nå:
1.Fredrikstad – 33p
2.Kvik Halden – 25p
3.Alta – 25p
4.Hødd – 20p
5.Skeid – 19p
6.Brattvåg – 16p
7.Tromsdalen – 15p
8.Vålerenga 2 – 14p
9.Florø – 13p
10.Kjelsås – 13p
11.Eidsvold Turn – 12p
12.Senja – 7p
13.Moss – 5p
14.Fløya – 1p

Her kommer de to siste rundene og hva JEG tror blir kamputfallet i de forskjellige kampene. De mest observante ser sikkert at jeg har gjort om litt på tipset mitt i enkelte kamper enn hva jeg gjorde for en og to uker siden, og det handler rett og slett om magefølelsen og hva lagene har prestert siden den gang.

Anyways, her er mine tips til de to neste rundene akkurat nå:

RUNDE 12:
Fløya – Hødd B
Florø – Kjelsås H
Eidsvold Turn – Alta B
Kvik Halden – Brattvåg H
Skeid – Senja H
Fredrikstad – Tromsdalen H
Vålerenga 2 – Moss H

RUNDE 13:
Moss – Fløya H
Alta – Vålerenga 2 H
Brattvåg – Fredrikstad B
Senja – Eidsvold Turn U
Tromsdalen – Kvik Halden U
Kjelsås – Skeid B
Hødd – Florø H

Da får vi følgende sluttabell:
1.Fredrikstad – 39p
2.Alta – 31p
3.Kvik Halden – 29p
4.Hødd – 26p
5.Skeid – 25p
6.Vålerenga 2 - 17p
7.Brattvåg – 16p
8.Tromsdalen – 16p
9.Florø – 16p
10.Kjelsås – 13p
11.Eidsvold Turn – 13p
12.Senja – 8p
13.Moss – 5p
14.Fløya – 1p

Hvis dette går inn betyr det altså at det er målforskjellen som kommer til å skille Brattvåg, Tromsdalen og Florø i kampen om den siste plassen i Topp 7. Per dags dato har Brattvåg best målforskjell. Hjelpe meg så spennende dette kommer til å bli!

Ale-Jet

Ale-Jet
21.09.20 13:57

Tror vi slår Tromsdalen hjemme knepent, de har alt å spille for. Det har Brattvåg også i siste serierunde, så den tror jeg vi taper på kunstgresset der oppe som i fjor. Ikke noe som tilsier at FFK bare skal gå og hente tre poeng mot Brattvåg. Men 36 av 39 mulige poeng vil være en fantastisk prestasjon av guttane.

malacay3

malacay3
21.09.20 15:00
Ale-Jet: Tror vi slår Tromsdalen hjemme knepent, de har alt å spille for. Det har Brattvåg også i siste serierunde, så den tror jeg vi taper på kunstgresset der oppe som i fjor. Ikke noe som tilsier at FFK bare skal gå og hente tre poeng mot Brattvåg. Men 36 av 39 mulige poeng vil være en fantastisk prestasjon av guttane.

Tror også vi avgir poeng mot Brattvåg. Tromsdalen bør være grei skuring.

Malacay

Elvebakken

Elvebakken
21.09.20 15:06

Lilleborg: dette stemmer vel ikke. Jeg er riktignok sliten etter jobb men stakkarslige Moss går vel opp til 8.

Ljua

Ljua
21.09.20 15:14

long time... 

Kort og godt.

FFK er i en egen liga, udiskutabelt! Rykker opp, og det er fortjent.

Alta, Kvik Halden, Hødd og Skeid kommer til å sloss om kvalikkplassen...

de to siste lagene i opprykks-puljen blir stallfyll uansett hvem det blir.

Pr. idag, så er dagens 6-til 13 plass, (8 lag) relativt jevne, alle kan slå alle. "bingo og dagsform"

Fløya, som FFK i en egen liga....

Så til den "interessante" diskusjonen (måtte se kampen på nytt :-))

sTimen.. skjønner at du er glad i ditt Florø, men nå har sett på kampen mot Tromsdalen på nytt... Dere er snytt for 1 straffe, en mann blir løpt ned innefor 16 meter godt på overtid... dere ligger under 1-4 når det skjer. Det hadde ikke forandret noe.

Det var når sant skal sies en situasjon i det 78 minutt også, men den er ikke noe verre enn det en TUIL spiller blir utsatt for i det 50... Begge situasjoner ville vært såkalt "billige straffer". 

Thats it, ingen andre straffe-situasjoner....

Så kan jeg være enig i at det andre gule kortet på deres spiller nr 18 er i overkant hardt dømt... men det første var soleklart :-)

Florø er kanskje det "beste laget", men TUIL er elegant effektive i denne kampen, og flinke til å ta bort Florø. Så da kan det jo kanskje diskuteres om Florø faktisk var "best".

Fotball_

Fotball_
21.09.20 16:24

Et par spennende nye spillere inn for Kvik de siste ukene:

- Sulivan Lakhamy: Fransk-senegaleser, allsidig fysisk spiller som primært har spilt stopper/venstreback. Har blitt byttet inn i mer offensive roller de to siste Kvik-kampene.

- Simon Colina: 25 år gammel midtbanespiller, fra Spania og var en del av Barcelona-akademiet fra han var 12 til 18 år. Har spilt i Skottland, Kypros og Polen, og de siste to sesongene i Norge. Spilte 25 kamper for Sandnes Ulf i OBOS-ligaen i fjor, men med ny trener var det ut av laget i år. Kom inn mot Kjelsås uten å ha trent med laget og viste god teknikk og scoret også et mål.  

- Emir Comor, 17 år gammel, kommer fra Sarpsborg men kommer fra spill i Eintracht Frankfurt. Veldig spennende signering som beskrives som en av de 4-5 beste midtstopperne i sin aldersgruppe i Norge. Har U-landskamper for U15 og U16.

Med skader på bærebjelker som Dardan Sæther-Mehmeti, Ole Strømsborg og Mathias Engebretsen var det ekstra viktig å få inn noen nye før den spennende høstsesongen.

https://www.kvikhalden.no/blog/post/163714/to-spillere-klare-ut-sesongen?ispage=true

https://www.kvikhalden.no/blog/post/163816/comor-klar-for-kvik-halden-fk?ispage=true

Lilleborg

Lilleborg
21.09.20 17:13

På søndag tar vi i mot Senja til hjemmekamp, men dessverre blir også dette en "hjemmekamp", da denne kampen spilles i Vallhall. Kunstgresset på Nordre Åsen blir ikke klart til søndag. Skeid har fått lovnader fra kommunen om at vi skal få ta over banen i morra, men den er i så dårlig stand at det aldri kommer til å skje.

Groundhopper

Groundhopper
21.09.20 17:20
Lilleborg: På søndag tar vi i mot Senja til hjemmekamp, men dessverre blir også dette en "hjemmekamp", da denne kampen spilles i Vallhall.

Kan dere ikke snart spille "hjemmekamp" et sted jeg ikke har vært, a? :) 
Frogner Stadion f.eks., hadde vært kult!

Lilleborg

Lilleborg
21.09.20 17:26

Haha! Frogner Stadion = skader i ben på samtlige spillere :p

Korgutt

Korgutt
21.09.20 18:17

Går vel an å «evakuere» tilbake til Voldsløkka?

Lilleborg

Lilleborg
21.09.20 18:35

Med tanke på at banen har blitt landhockeybane så er svaret nei.

sTIMEN87

sTIMEN87
21.09.20 19:03
titan_sable: håpløst

Er det når noen påstår noe som er veldig feil.

Er det rart da syns du at jeg reagerer litt når folk som ikke en gang har sett kampen, men hardnakka nekter for at det har vært situasjoner av tvilsom karakter?

Disse situasjonene det er snakk om skjedde i løpet av kampen, det burde man fått med seg om en har sett kampen.  Det er direkte svakt av Firdaposten å ikke klare å få disse med seg.

Beklager for at jeg var litt krass med deg. Unnskyld.

sTIMEN87

sTIMEN87
21.09.20 19:12
Ljua: situasjoner

Det var 2 til tidligere i kampen og disse burde blitt blåst på.

Ser du nevner at Florø burde fått 1 men kanskje 2, det nærmer seg sannheten. Men burde hatt 2 til, det syns jeg du burde sett hvis du har "sett" kampen på "nytt" for de to situasjonene burde blitt blåst på. 

Nesten så at du "tvinger" meg til å se kampen om igjen nå:), det liker jeg egentlig ikke men hvis det skal være så vanskelig å bare vær ærlig blir jeg jo nødt til det da.

Uansett du skal ha cred for å i allefall nevne 2, som jo(er uenig med deg der) kunne hatt noe å si med tilegg av tid osv. Det kunne fort forandra alt. Som et lite bevis: Florø mot FFK i åpningskampen med 3 mål på 5 minutter eller noe sånt.

Resultatet var meget flatterende noe trener Hill innrømte etter kampen. Skal litt til å innrømme noe sånt når du vinner 4-1, men han var ikke noe annet enn ærlig!, stor mann.

(Innlegget ble redigert 21.09.20 19:18)

sTIMEN87

sTIMEN87
21.09.20 19:25
malacay3: avgir

Poeng mot Brattvåg bør dere ikke akkurat. Lukter ikke akkurat svidd av det angrepet der mot Florø nå sist, det til og med når Florø sitt angrepsspill var svakt og forsvaret holdt på å rote det til et par ganger.

Det sagt forsvaret var potte tett utover det.

Uansett FFK sitt kollektiv bør være en klasse over Brattvåg. Når forsvaret er så solid som det er i år(i fjor var i fjor), vel da bør det bli 3 greie poeng for FFK.

Lilleborg

Lilleborg
23.09.20 10:53

315 spillere har fått spilletid denne sesongen.

64 spillere er 19 år eller yngre.

37 spillere er 30 år eller eldre.

Hans Henrik Johansen (Senja) er årets eldste spiller med sine 42 år.

Magnus Bæch Riisnæs (Vålerenga 2) og Nikolas Brandal (Hødd) er årets yngste spillere med sine 16 år.

77 spillere har vært på banen i samtlige kamper for sine lag.

Maykel Nieves (Fredrikstad) har spilt samtlige kamper for FFK i år men kun registrert et snitt på 29,7 minutter per kamp. Det plasserer han suverent lavest av alle som har spilt samtlige kamper i år og en 189.plass på totaltabellen for avdelingen i forhold til antall spilleminutter.

Følgende 7 utespillere har spilt samtlige minutter hittil:
Ulrik Mathisen, Kjelsås
Bendik Rise, Hødd
Lorent Callaku, Florø
Martin Hivand Albertsen, Tromsdalen
Jesper Solli, Kjelsås
Sami Kamel, Brattvåg
Emil Dahle, Brattvåg

Følgende 5 keepere har spilt samtlige minutter hittil:
Theodor Nilsen, Tromsdalen
Håvar Jenssen, Fredrikstad
Aleksandar Stankovic, Brattvåg
Anders Gundersen, Moss
Idar Nordby Lysgård, Skeid

Eidsvold Turn og Senja er de to eneste lagene som har brukt tre forskjellige keepere i løpet av sesongen.

Lilleborg

Lilleborg
23.09.20 13:02

NFF bekrefter nå at avgjørelsen angående nedrykk vil bli tatt førstkommende mandag.

Groundhopper

Groundhopper
23.09.20 17:39

Det blir spennende. 
Selv hadde jeg håpet å bruke en rolig fotball-høst til å besøke noen flere baner i denne avdelingen, men hvis dette i praksis blir treningskamper (altså hvis nedrykk utgår) så er det selvsagt like greit å spare lagene for reiser og øvrige utgifter knyttet til de kampene. 

Lilleborg

Lilleborg
23.09.20 18:00

Hvis NFF nå, to serierunder før avdelingen skal dele seg, finner ut at de tre nederste lagene IKKE rykker ned så stiller jeg spørsmålstegn ved hjernen til de høye herrer. Det blir for absurd.

Jeg så en på twitter som foreslo at lagene som kom på 2.plass i sine avdelinger i 2019 blir tilbudt opprykk til OBOS i 2021. Det er vel ikke en såååå dårlig løsning?

Ale-Jet

Ale-Jet
23.09.20 18:20

Gi meg topp ti målscorere og topp ti assists

Elvebakken

Elvebakken
23.09.20 18:57

Klart det må være nedrykk. De 3 siste i begge avdelingene rykker ned. Enten etter playoff eller etter endt grunnserie.Lagene plasseres i hver sin 3 divisjonsavdeling som da utvides med ett lag hver. 

Elvebakken

Elvebakken
23.09.20 19:02

Groundhopper: nå ble jeg veldig nysgjerrig. Hvilke baner har du besøkt i Fredrikstad området? 

Groundhopper

Groundhopper
23.09.20 19:14
Lilleborg: Hvis NFF nå, to serierunder før avdelingen skal dele seg, finner ut at de tre nederste lagene IKKE rykker ned så stiller jeg spørsmålstegn ved hjernen til de høye herrer. Det blir for absurd. Jeg så en på twitter som foreslo at lagene som kom på 2.plass i sine avdelinger i 2019 blir tilbudt opprykk til OBOS i 2021. Det er vel ikke en såååå dårlig løsning?

Men for å ta andre enden av tabellen. Jeg har hørt noe om at "opprykkslagene" skal trekkes mot hverandre.
Altså at det å være nr. 1 kontra nr. 7 ikke har noe å si hva gjelder kvalitet på motstander "på papiret" eller hvem som skal møtes hjemme og borte. 
Stemmer dette? Trodde det var et oppsett på dette fra tidlig i sesongen...

Jeg synes i utgangspunktet det høres litt rart ut å dra inn 2019. Og hva legger du i "tilbudt opprykk"? De må vel kvalifisere seg på vanlig måte for nr. 2-lagene?

Groundhopper

Groundhopper
23.09.20 19:23
Elvebakken: Groundhopper: nå ble jeg veldig nysgjerrig. Hvilke baner har du besøkt i Fredrikstad området?

Hehe, moro at du skulle spørre om akkurat det distriktet. Jeg har bodd de seks siste årene i Fredrikstad, Halden og Moss, som en følge av at jeg traff kona mi i Fredrikstad. I Østfold har jeg rett og slett besøkt det aller meste som er av baner som brukes mer eller mindre jevnlig. 

Gamle Fredrikstad stadion er dessverre et unntak, rakk aldri den. 

Torsnes f.eks har jeg ikke besøkt (ser jeg i appen Futbology), men jeg vet ikke om de har lag for tiden?

Av lag i bredden så er vel Skiptvet det nærmeste jeg kommer på i farta, altså av baner som er i bruk på fast basis. Ellers mangler jeg f.eks. lag som Ørje/Marker, Aremark og Korsgård (nå fusjonert med Askim FK) i det som strengt tatt ikke er i "Fredrikstad-området" da, men Østfold er godt besøkt.

Nå som bredden er stengt, og det blir særdeles få SIF-kamper, så besøker jeg lag i 1. og 2. divisjon i år.

Elvebakken

Elvebakken
23.09.20 19:59

Jeg har spilt på Torsnes banen en gang, det er jeg rimelig sikker på. Synd du ikke fikk opplevd en høstkamp på gamle Fredrikstad stadion. Mange minner derfra. Ellers pleide et par kompiser og jeg å sykle over brua og se Østsidenkamper. Intimt og du kunne høre alt av hva spillerne skrek og kommenterte. Gikk ofte vilt for seg. Morsom hobby du har. 

Groundhopper

Groundhopper
23.09.20 20:12
Elvebakken: Jeg har spilt på Torsnes banen en gang, det er jeg rimelig sikker på. Synd du ikke fikk opplevd en høstkamp på gamle Fredrikstad stadion. Mange minner derfra. Ellers pleide et par kompiser og jeg å sykle over brua og se Østsidenkamper. Intimt og du kunne høre alt av hva spillerne skrek og kommenterte. Gikk ofte vilt for seg. Morsom hobby du har.

Det stemmer helt sikkert. Også er det jo noen klubber som har aldersbestemte lag, men ikke seniorlag. Skal mye til for at jeg ser aldersbestemt, da er det gjerne G19 Strømsgodset som spiller NM eller noe slik. Grensa får gå et sted.

Østsiden er jo et veldig flott anlegg, og en av få som fremdeles stiller med naturgress (hvert fall sist jeg var der), som er pluss i margen i min bok. 

Ja, det er faktisk veldig moro. Får se mye god fotball og det er interessant å besøke distriktene og se en annen side av fotballen enn den vi får presentert i TV-ruta.

Det har blitt 227 baner fordelt på 18 land. Satser på 230 før sesongslutt.

Lilleborg

Lilleborg
23.09.20 20:23
Groundhopper: Men for å ta andre enden av tabellen. Jeg har hørt noe om at "opprykkslagene" skal trekkes mot hverandre.
Altså at det å være nr. 1 kontra nr. 7 ikke har noe å si hva gjelder kvalitet på motstander "på papiret" eller hvem som skal møtes hjemme og borte. 
Stemmer dette? Trodde det var et oppsett på dette fra tidlig i sesongen...

Etter runde 13 deles avdelingen i to, og de 7 øverste skal spille 6 kamper til. 3 hjemmekamper og 3 bortekamper.

Oppsettet ligger allerede ute, men mandag 5.oktober skal man trekke hvilket lag som er nr.1, nr.2, nr.3 osv og man blir da plottet inn i oppsettet.

arkles

arkles
23.09.20 20:24
Elvebakken: se Østsidenkamper. Intimt og du kunne høre alt av hva spillerne skrek og kommenterte. Gikk ofte vilt for seg. Morsom hobby du har.

Det vat tider det; fredags/lørdags kamper med 2-400 på kampene og mange bæreposer med bjørnunger... Som bortesupporter så du lavt på borgar og østsiden, men moro var det !

Elvebakken

Elvebakken
23.09.20 21:00

Arkles: jeg måtte Google hva navnet på han keeperen på Østsiden var. Legende. Tom Halvorsen. En av kompisene mine var keeper og han likte å studere Halvorsen. Han skrek noe jævlig. FFK var vist ute etter ham men han sluttet etter en måned. Lengtet tilbake over elva. Det var ofte lørdagskamper ja, husker det nå. 

Ale-Jet

Ale-Jet
24.09.20 14:45

Groundhopper, har du vært på Lisleby stadion. Kanskje den mest strøkne gressmatta i landet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg