Linde -6 (ingen ting å gjøre på målet, ellers trygg og overraskende gode utspill)
Holmgren - 7 (startet svakt med nervøse touch og kløning, men spilte seg stort opp)
Bjørnbak - 5 (slet overraskende mye i duellspillet, og noen paniske klareringer)
Gregersen - 5 (lagde noen unødvendige frispark og flere dårlige pasninger og klareringer)
Haugen - 2 (lyktes ikke med noen ting, annet enn et par viktige headinger)
Aursnes - 6 (jevnt over god kamp hvor han var mye involvert - noe feig i enkelte situasjoner)
Hussain - 8 (fint mål og aktiv over hele banen. Lagets minst nervøse i dag)
Eikrem - 6 (mange fine spillvendinger, men ble totalblokkert fra å operere på skuddhold)
Hestad - 6 (også han ble fokusert kraftig på av irene, og de lykkes stort sett med det)
Bolly - 3 (svært svak kamp som viser at han er veldig langt i fra toppnivået nå)
Ohi - 6 (sikker straffe, og flere fine nedtak og viderefordelinger som dyp spiss)
Knudtzon - 7 (kom inn og skaffet straffe og var en mye større trussel enn Bolly)
I første omgang var det kun Aursnes, Hussain, Eikrem og Hestad som var i stand til å kontrollere ballen i høyt nok tempo og med nok presisjon. Alle andre fomlet med medtakene (eller bommet totalt), brukte for lang tid og slo pasninger som var for slappe, humpet og manglet presisjon. Da underlaget er likt for alle, legger jeg skylden på manglende tekniske ferdigheter hos de seks andre utespillerne... eller kanskje ligger det i hodet, for Holmgren Pedersen og Ohi var blant de som plutselig ikke så ut som de var på årets første trening som lilleputter utover i andre omgang.
Som en som har spilt FM i mange år, kjenner jeg igjen tegnene: Hvis man bruker Team Talks rett, så sørger man for å sette press på spillerne når de møter antatt dårligere motstand for å unngå at de tar for lett på oppgaven (complacency), men hvis man møter mye bedre motstand er det ønskelig å lette litt på presset slik at spillerne ikke blir nervøse. Av og til går det førstnevnte galt; manageren forteller spillerne at hvis de ikke vinner nå så får de deng, men resultatet er ikke full skjerpings men at alle blir nervøse... OG man blir ikke kvitt det at de tar for lett på oppgaven i utgangspunktet.
Det var det førsteomgangen så ut som for meg. Halve laget var nervøst, andre halvdelen tok for lett på oppgaven - men på toppen av det hele tar de nervøse også for lett på oppgaven mens de som tar for lett på oppgaven også er nervøse sånn i bunn og grunn.
Når dette noen ganger skjedde meg i FM, så visste jeg bare én ting for sikkert:
Jeg hadde feilet på Team Talk.