Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sutregjengen på Intility

NYTT TEMA
lsklars
lsklarsInnlegg: 95536
13.07.20 11:00

Tenk scenario hvis dette hadde skjedd med Fagermo. Herrefred det hadde blitt popcorn-TV. 

arkles
arklesInnlegg: 7956
13.07.20 11:03
KongBob: Endelig svinger det av Enga igjen...   Herlig!...

Det er ikke så mye sving over Harald Aabrekk, men han huskes best for det dramatiske "fallet" sitt. Litt sånn som VIf's keeper vil bli husket.

KongBob
KongBobInnlegg: 39461
13.07.20 11:11

@ Pappasmurf...

Jeg snakker om de skinnhellige hyklerne som uffer og bærer seg... Enga er i vinden igjen og engasjerer fotballfolket... Og det er herlig...

Likegyldighet er ikke moro...  Men det vet du jo alt om nå som det har gått tilbake til vanlig rutine for dere etter at kaptein Sarr forlot dere...

Om Enga ligger på 1, 4 eller 7 spiller ingen rolle for bondehæren...

(Innlegget ble redigert 13.07.20 11:12)

arkles
arklesInnlegg: 7956
13.07.20 11:30

Nesten litt bekymret for enga-spillerne. I tillegg til det enorme presset som ligger i å spille for hovedstadsklubben hvor de knapt får gå i fred - så har nå bondehæren våknet.

Arme sjeler

KongBob
13.07.20 11:36

Sutingen fra bønda gir energi...  Så du behøver ikke miste nattesøvnen din av bekymring...

KongBob
13.07.20 11:47

Og der sluttet RBK- bønda seg til Bondehæren...  :)

Jeg ventet på det etter at dere ble rævkjørt av Enga i andre omgangen oppe på Lerkendal...

Enga forener fotball-Norge...

ttItalia
ttItaliaInnlegg: 23
13.07.20 11:55

Denne tråen kan jeg like, alle elsker å hate enga og fint å lese all misunnelse og bitterhet! Må være stusselig å ha det så negativt i livene sine!  

Se resten av kampene til enga og ellers i år så vil de fleste se at alle dommerne i ES er elendige og holder et nivå som passer LSK i andre divisjon! 

Dewaz
DewazInnlegg: 25270
13.07.20 11:58
ttItalia: misunnelse

Ja, jeg tror fotball-Norge misunner VIF sin mangel på resultater.

KongBob
13.07.20 12:00

Har du traktor og ljå heier du på RBK, har du øl og er gla’ heier du på Vål’enga...   :D

Pugachev
PugachevInnlegg: 14914
13.07.20 12:05

Ryktene sier at VIFs rike velgjørere av alle salg er i akutt pengemangel alle sammen og må pansette også kaffe-bønnene i kaffemaskinen. Ingen bønner for VIF! Bønda kommer og tar dere nå.

(Innlegget ble redigert 13.07.20 12:06)

molster
molsterInnlegg: 10392
13.07.20 12:18

Syns dere virkelig det er stas med slik oppmerksomhet? Dette er ikke noe "oss mot resten-opplegg". Det er bare pinlig oppførsel. 

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 32112
13.07.20 12:20
PapaSmurf: KongBob: Jeg tviler på at det er det at dere gjester området rett ovenfor midten av tabellen der dere hører hjemme som er problemet. Det blir litt som en seksåring som får være våken til over midnatt på nyttårsaften. Det går kjapt tilbake til vanlig rutine.

Viking fikk jo lignende reaksjoner i fjor, når enkeltspillere gjorde lignende.

Men kampen i går var mye verre enn det. Så får de late som om de ikke forstår kritikken, det er vel en forsvarsmekanisme.

Så får vi bønder kose oss med ost, melk og bacon.

KongBob
13.07.20 12:23

Keep it comming...

Sutringen og grininga fra dere er som balsam på sjelen...  

Buldogg37
Buldogg37Innlegg: 4001
13.07.20 12:23

Legger denne til i favoritter :)

Anti-korrupsjon
Anti-korrupsjonInnlegg: 278
13.07.20 13:02

Når enkelte VIF-supportere kaller andre supportere for bønder - i en nedlatende tone - dokumenterer de ikke bare dårlig moral og en ovenfra og nedad holdning. De dokumenterer også en selvinnsikt på linje med Donald Trump. For alle vet jo at flertallet av klanen kommer fra landsbygda rundt omkring i Norge. Toten er spesielt godt representert. Men det handler muligens om at de skammer seg over hvor de kommer fra og på denne måten prøver å distansere seg fra sine røtter og fornekte sin egen bakgrunn? 

For øvrig skulle jeg gjerne ha kunnet kalle meg bonde, for bønder er vel fine folk? Klanen burde etter min mening heller ha sunget "Vi er bønda som kom tæl by'n!" 

For øvrig 2: Jeg synes det er direkte pinlig at Vålerenga aldri har klart å bli Norges beste klubb og ta steget opp på et anstendig nivå, også internasjonalt. Som den største hovedstadsklubben gjennom mange år nå, med det potensielle publikumsgrunnlaget de har og med de enorme ressursene de har blitt tildelt gjennom en årrekke, er det en gåte at de aldri har klart det! Det kan ikke skyldes annet enn at de konsekvent har hatt elendige ledere i klubben. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 31140
13.07.20 13:22
Anti-korrupsjon: For øvrig 2: Jeg synes det er direkte pinlig at Vålerenga aldri har klart å bli Norges beste klubb og ta steget opp på et anstendig nivå, også internasjonalt. Som den største hovedstadsklubben gjennom mange år nå, med det potensielle publikumsgrunnlaget de har og med de enorme ressursene de har blitt tildelt gjennom en årrekke, er det en gåte at de aldri har klart det! Det kan ikke skyldes annet enn at de konsekvent har hatt elendige ledere i klubben.

Problemet skyldes at Oslo hadde fire klubber i bykjernen , VIF, Skeid, Lyn og Frigg som måtte dele spillere, ledere. publikum og sponsorer. Så kom Obos og Selvaag med sine bygginger og barnefamiliene flyttet ut i drabantbyene g nabokommunene.. Da forsvant både ledere og unge talenter til klubber som Oppsal, Bøler, Grorud, Grei, KFUM, Ski og Strømmen.

Skeid og Frigg datt nedover i seriesystemet. Vålerenga var også et tidspunkt på nivå 3, mens Lyn har med blandet hell regjert på Oslo vest.

Pugachev
13.07.20 13:24

Bruken av ordet "bønder" og gimmicken dems i fjor: "Redd ulven - skyt bønda!" forteller om hvor dårlig moral både klansfolk og klubben har. Opptreden til VIF under Korona og denne stadige usympatiske metoden på å påvirke dommere ved å klage etter hver avgjørelse i media og nå kampen i Mjøndalen, bør fortelle mye klubben som har en lang forhistorie med umoralske supportere. De planta vel 11 kors på Åråsen og vi fikk ferska en del VIF-supportere med malerkoster en natt for en del år siden som hadde vært og malt på Åråsen. Fagermo er samme skål. Hvert lag han trener, er umoralske og kyniske. Til sammen gir dette en usmakelig pakke som de fleste i bondenasjonen Norge ikke liker. Så vidt jeg har forstått, så sliter VIFs rike mann og klubben med økonomien og ingen gråter hvis klubben må fristille spillerne.

(Innlegget ble redigert 13.07.20 13:25)

Arakh
ArakhInnlegg: 1607
13.07.20 13:28
Pugachev: Bruken av ordet "bønder" og gimmicken dems i fjor: "Redd ulven - skyt bønda!" forteller om hvor dårlig moral både klansfolk og klubben har. Opptreden til VIF under Korona og denne stadige usympatiske metoden på å påvirke dommere ved å klage etter hver avgjørelse i media og nå kampen i Mjøndalen, bør fortelle mye klubben som har en lang forhistorie med umoralske supportere. De planta vel 11 kors på Åråsen og vi fikk ferska en del VIF-supportere med malerkoster en natt for en del år siden som hadde vært og malt på Åråsen. Fagermo er samme skål. Hvert lag han trener, er umoralske og kyniske. Til sammen gir dette en usmakelig pakke som de fleste i bondenasjonen Norge ikke liker. Så vidt jeg har forstått, så sliter VIFs rike mann og klubben med økonomien og ingen gråter hvis klubben må fristille spillerne.

Skikkelig lav blodsukker skjønner jeg, ta deg en bolle

Dewaz
DewazInnlegg: 25270
13.07.20 13:31

MOD er VIF-supporter. Sletter innlegg uten å forklare hvorfor. En vits av et forum.

Majoriteten av VIF-supportere er bønder. Det kan ikke dårlig moderering endre på.

(Innlegget ble redigert 13.07.20 13:32)

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 4477
13.07.20 13:56
Pugachev: Bruken av ordet "bønder" og gimmicken dems i fjor: "Redd ulven - skyt bønda!" forteller om hvor dårlig moral både klansfolk og klubben har. Opptreden til VIF under Korona og denne stadige usympatiske metoden på å påvirke dommere ved å klage etter hver avgjørelse i media og nå kampen i Mjøndalen, bør fortelle mye klubben som har en lang forhistorie med umoralske supportere. De planta vel 11 kors på Åråsen og vi fikk ferska en del VIF-supportere med malerkoster en natt for en del år siden som hadde vært og malt på Åråsen. Fagermo er samme skål. Hvert lag han trener, er umoralske og kyniske. Til sammen gir dette en usmakelig pakke som de fleste i bondenasjonen Norge ikke liker. Så vidt jeg har forstått, så sliter VIFs rike mann og klubben med økonomien og ingen gråter hvis klubben må fristille spillerne
malacay3
malacay3Innlegg: 20584
13.07.20 14:23

Merkelig tråd. heter "Sutregjengen på Intility" og så er det alle andre en Vålerengafolk som sutrer her.

Malacay

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 32112
13.07.20 14:40
malacay3: Merkelig tråd. heter "Sutregjengen på Intility" og så er det alle andre en Vålerengafolk som sutrer her. Malacay

Ja. Den burde hete "Sutretråd om juksegjengen på intility". Du har abslutt en god sak her.

Anti-korrupsjon
Anti-korrupsjonInnlegg: 278
13.07.20 16:21
BigGeorge: Problemet skyldes at Oslo hadde fire klubber i bykjernen , VIF, Skeid, Lyn og Frigg som måtte dele spillere, ledere. publikum og sponsorer. Så kom Obos og Selvaag med sine bygginger og barnefamiliene flyttet ut i drabantbyene g nabokommunene.. Da forsvant både ledere og unge talenter til klubber som Oppsal, Bøler, Grorud, Grei, KFUM, Ski og Strømmen.
Skeid og Frigg datt nedover i seriesystemet. Vålerenga var også et tidspunkt på nivå 3, mens Lyn har med blandet hell regjert på Oslo vest.

Jeg er enig med deg i at dette er, eller rettere sagt, var ett av problemene. Men det er jo mange, mange år siden.

Vålerenga har jo i praksis vært den eneste "toppklubben" i Oslo i mange, mange år nå, og jeg synes de har skuslet bort en rekke muligheter til å komme seg opp på et høyere nivå. De har hatt pengesterke støttespillere, uten at dette har skjedd. Nå har de i tillegg fått en hinsides gave fra Oslo kommune i form av tomta hvor Intility er bygget. 

Jeg tror ikke Fagermo er rett mann for Enga på sikt, med hans kynisme. Kanskje han kan klare å vinne noe på kort sikt, men jeg tror de burde finne en helt annen type trener, både med tanke på fotballfilosofi og som person. En som legger opp til offensiv gladfotball og som på en helt annen måte fokuserer på det positive og på egne styrker. Kjetil Knutsen i Bodø kanskje? 

For norsk fotball sin del tror jeg det ville ha vært en styrke hvis Vålerenga endelig snart klarer å heve seg opp på et stabilt høyt nivå, men jeg er redd for at de heller ikke nå har ledere som har format til å klare den oppgaven. 

Elendige ledere er jo forresten mer regelen enn unntaket i norsk fotball og der er Enga i godt (les; dårlig) selskap. Se bare på hvordan de har skuslet bort fundamentet de hadde på Åråsen! 

Men hva kan vi egentlig forvente, når norsk fotball styres av ekstremt overbetalte middelmådigheter uten moral, som Nils Johan Semb, Terje Svendsen og Erik Loe....

jatilnei
jatilneiInnlegg: 799
13.07.20 17:30

Fagermo har iallfall klart å skape litt etterlengtet blest rundt Vålerenga. 

Kanskje ikke på den mest positive måten men.........

Pugachev
13.07.20 18:09

Det som er positivt er at når Fagermo er sint og kjefter har han normalt volum på stemmen. 

busemannen
busemannenInnlegg: 8594
14.07.20 16:15
bønna1: Fagermo has arrived.

Og på tide var det også. Herlig fyr . . . 

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4773
24.07.20 21:38

Etter kampen mot KBK klaget DEF på KBK for å "feie ballen avgårde".

I samme sak fra Eurosport så klager Amin Askar på at VIF drøyet tid.

Så da er spørsmålet til de nøytrale som så kampen om hvem som har mest grunn av de to lagene til å klage?

BigGeorge
25.07.20 07:25

Hvor er læregutten, Sjanten, Burymeinsmoke og resten av gjengen når man minst trenger em ?

lbruse
lbruseInnlegg: 3485
25.07.20 08:30

Har ingenting imot Enga eller andre lag, med eit par unntak !
Men HATER JUKS OG SKUESPILL på bana!
Og det gjelder også innad i egen klubb !
Nå må nok Grøtta ta det meste av skylda for å gi 3 poeng til Vif,og jaggu var det frustrerende å sjå Brustad feilaktig bli avblåst og tilslutt ,i oppgitt sinne,få gult !
Men den løvbladoppførselen til Vifspillerene bør slutte snarest !
Det topper seg når nærmeste hyttenaboer,argaste innbitte Vifsupportere ,kommer på sitt årlige sommeropphold og bare rister på hodet når den kampen blir omtalt.

BigGeorge
25.07.20 08:37
lbruse: SKUESPILL på bana!

I det hele tatt har jeg hatt et inderlig ønske om bedre skuespill-prestasjoner i dette landet. Tror mange er enige om det.

Skulle det være Eliteseriens fotball-sparkere som går foran....

Javel, et sted må det begynne !

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg