Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske lag i Europa 2020-21

NYTT TEMA
PapaSmurf

PapaSmurf
26.02.21 09:53
St14al3x: Shakhtar, Dynamo eller Dinamo.

Har det klikka for deg?

Donetsk og Kiev må jo være det verste vi kan få. Dritgode lag, gørr kjedelige og de får sikkert ha publikum på tribunene også. 

Zagreb er OK. 

(Innlegget ble redigert 26.02.21 09:54)

HarryH

HarryH
26.02.21 10:06

Dynamo Kiev spilte uavgjort mot Ferencvaros, laget vi rundspilte. Shakhtar ligger bak Dynamo i den ukrainske ligaen. Virker ikke helt umulig. 

(Innlegget ble redigert 26.02.21 10:07)

Stonesy

Stonesy
26.02.21 10:10

Vil unngå de engelske samt Ajax og Roma.

De andre kan man slå på en solskinnsdag.

Har liksom en følelse av at det blir Olympiakos jeg, og de har vi jo spilt mot før...

PapaSmurf

PapaSmurf
26.02.21 10:14
HarryH: Dynamo Kiev spilte uavgjort mot Ferencvaros, laget vi rundspilte. Shakhtar ligger bak Dynamo i den ukrainske ligaen. Virker ikke helt umulig.

Jeg har null tro på avansement mot disse. Da må Young Boys være bedre selv om Leverkusen ble knust. 

Sannheten er jo at uansett trekning så er vi ille ute. Spørsmålet er jo bare HVOR ille dette blir :)

(Innlegget ble redigert 26.02.21 10:15)

heltos

heltos
26.02.21 10:36

Mange ønsker ikke engelske lag, snakker vi da kun mulighet for avansement? Hadde satt pris på ett engelsk lag, ManU hadde vært konge, men ser for meg Tottenham som en rimelig grei trekking; Engels lag, en spesi trener, ett lag som ikke er i sin beste form, de trivest ikke å styre kamper...kunne vært artig 

HarryH

HarryH
26.02.21 10:37

Etter kvelden i går føler jeg at absolutt alt er mulig. Bring it on. 

DietCoke

DietCoke
26.02.21 10:41
heltos: Mange ønsker ikke engelske lag, snakker vi da kun mulighet for avansement?

Jeg ønsker meg noe som går an å slå og gå videre mot.

Tross en kjempesesong har Molde ennå ikke forbedret klubbratingen sin denne vinteren. Vi har nå fått 10 nye poeng, men det er akkurat like mange som forsvinner ut med 2015/16-sesongen.

Art-Vandelay

Art-Vandelay
26.02.21 10:48
heltos: men ser for meg Tottenham som en rimelig grei trekking;

Tottenham kommer til å være supergiret på å vinne EL. Nesten umulig oppgave.

Bearwithme

Bearwithme
26.02.21 12:57

Noen som har link til trekningen?

Edit: fant

https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/draws/2021/2001242/

(Innlegget ble redigert 26.02.21 13:01)

lsklars

lsklars
26.02.21 13:20

Kjempetrekning for Røkke. 

Korgutt

Korgutt
26.02.21 13:22

Granada vs Molde

sandstrand

sandstrand
26.02.21 13:22

Ja,ja. Lykke til.

https://www.granadacf.es/

BigGeorge

BigGeorge
26.02.21 13:36

Noen med litt oppdatering av rankingen i Europa om poeng og plassering hittil ?

Korgutt

Korgutt
26.02.21 13:41

Granada sin vei til 1/8-finalene 

2.kvalifiseringsrunde EL: KF Teuta vs Granada 0-4

3.kvalifiseringsrunde EL: Granada vs Lokomotiv Tbilisi 2-0

Playoff EL: Malmø vs Granada 1-3

Gruppespill: 

PSV Eindhoven vs Granada 1-2

Granada vs PAOK 0-0

Omonia Nicosia vs Granada 0-2

Granada vs Omonia Nicosia 2-1

Granada vs PSV Eindhoven 0-1

PAOK vs Granada 0-0

1/16-finaler:

Granada vs Napoli 2-0

Napoli vs Granada 2-1

1/8-finaler:

Granada vs Molde 11.mars

Molde vs Granada 18.mars

Korgutt

Korgutt
26.02.21 14:01
KjelloO: Molde sanker poeng som gjelder til sommeren for hver uavgjort og seier dere tar med dere. Akkurat nå har Molde 13 poeng. Mens med de tabellposisjonene som er i de forskjellige Europeiske ligaene akkurat nå, så er Rumenske CFR Cluj laveste seedede med 16,5 poeng. Så dere er avhengig av en seier mot Hoffenheim, og minimum to uavgjort, eller en seier i åttendedelsfinalene for å havne foran CFR Cluj. Men selv da er det naturligvis ingen garanti for å bli seedet. For tabellposisjonene kan og vil naturligvis forandre seg utover våren. Og da kan det være at grensen for å bli seedet blir både høyere og lavere.

Hva tenker du om sjansene for Molde til å ta seg videre til kvartfinalen KjelloO? Kan også tenke meg å høre hva du tenker om Eliteserien når den vil starte opp i år.

annonaki

annonaki
26.02.21 14:08
DietCoke: Jeg ønsker meg noe som går an å slå og gå videre mot. Tross en kjempesesong har Molde ennå ikke forbedret klubbratingen sin denne vinteren. Vi har nå fått 10 nye poeng, men det er akkurat like mange som forsvinner ut med 2015/16-sesongen.

Å det fikk vi.

La oss drømme om en seier og en uavgjort og avansement til kvartfinale. Da vil vi ha sanket 14 poeng denne sesongen før kvartfinalekampene spilles, og det gir oss 19 poeng totalt i neste kvalikk. Det burde gi oss seeding hele veien i ELC kvalikken og en brukbar seeding for trekningen i gruppespill. Kanskje det holder til nivå 2.

Ufattelig viktige disse kampene mot Granada med tanke på klubbrankingen.

Korgutt

Korgutt
26.02.21 14:11
annonaki: Å det fikk vi. La oss drømme om en seier og en uavgjort og avansement til kvartfinale. Da vil vi ha sanket 14 poeng denne sesongen før kvartfinalekampene spilles, og det gir oss 19 poeng totalt i neste kvalikk. Det burde gi oss seeding hele veien i ELC kvalikken og en brukbar seeding for trekningen i gruppespill. Kanskje det holder til nivå 2. Ufattelig viktige disse kampene mot Granada med tanke på klubbrankingen.

Mener det er 2 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort.

RamGuy

RamGuy
26.02.21 14:20
Korgutt: Granada sin vei til 1/8-finalene  2.kvalifiseringsrunde EL: KF Teuta vs Granada 0-4 3.kvalifiseringsrunde EL: Granada vs Lokomotiv Tbilisi 2-0 Playoff EL: Malmø vs Granada 1-3 Gruppespill:  PSV Eindhoven vs Granada 1-2 Granada vs PAOK 0-0 Omonia Nicosia vs Granada 0-2 Granada vs Omonia Nicosia 2-1 Granada vs PSV Eindhoven 0-1 PAOK vs Granada 0-0 1/16-finaler: Granada vs Napoli 2-0 Napoli vs Granada 2-1 1/8-finaler: Granada vs Molde 11.mars Molde vs Granada 18.mars

De må vel sies å ha hatt en nokså grei vei så langt. Ikke at jeg kjenner til alle disse lagene og ligaene. PAOK ligger ca likt med Aris i Hellas. Omonia leverer temmelig solid men det er jo da Kypros. PSV ser jo ut til å være i dytten men så slo jo Rosenborg ut Ajax for ikke så alt for lenge siden også så er litt vanskjelig å vurdere nivået.

De har hvertfall ikke valset over det jeg vil anse som kjempe imponerende motstand. Det at de slo ut Napoli er vel det mest imponerende så langt. Må heller ikke glemme at Hoffenheim hadde solid 5-1-0 i sin gruppe og har slått lag som Bayern så det er jo ikke sånn at Hoffenheim ikke har levert nokså imponerende i år de også.

annonaki

annonaki
26.02.21 14:26
Korgutt: Mener det er 2 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort.

Ja, stemmer det

Men du får også ett ekstra poeng for å nå kvartfinalen..

DietCoke

DietCoke
26.02.21 14:27
annonaki: Å det fikk vi.

Kanskje. Det kunne nok vært verre, men jeg tror også det kunne vært bedre. Disse her er nok ikke like gode som Sevilla i sin tid var. Blir spennende å se.

annonaki

annonaki
26.02.21 14:34
RamGuy: Det at de slo ut Napoli er vel det mest imponerende så langt

Vi må også huske på at Italienske lag er nettopp det. Italienske. Høyt toppnivå, men ekstremt lavt bunnivå om de ikke er påskrudd. Hvor på skalaen de var i kampene mot Granada vet jeg derimot ikke.

Milan gikk vel videre på bortemål mot røde stjerne også. Så det kan være mye ustabilt nivå i Europa for italienske lag.

Jeg tror Granada er dårligere enn Hoffenheim, men det betyr selvsagt ikke vi vinner lett. Men muligheten er absolutt til stedet nå som vi har en mye bedre inngang til denne kampen enn mot Hoffenheim.

- Nå har vi to tellende kamper mot en god motstander i beina.
- Vi får spillere tilbake fra sykdom, karantener og skader. Nye frafall kan selvsagt komme
- To uker til med trening i sol og varme for å terpe forsvarspill

Er vi griseheldige så åpner regjeringen for at hjemmekampen faktisk kan spilles hjemme også. Lite sannsynlig, men lov å håpe

annonaki

annonaki
26.02.21 14:36
DietCoke: Kanskje. Det kunne nok vært verre, men jeg tror også det kunne vært bedre. Disse her er nok ikke like gode som Sevilla i sin tid var. Blir spennende å se.

Ja, blir veldig spennende. Gleder meg som ett barn. Er mer optimistik foran denne kampen enn mot Hoffenheim av grunner nevnt i mitt innlegg rett over, men tøft blir det selvsagt. Men vi har pinadø en fair sjanse på å nå kvartfinalen. Den er god å tygge på. Synes vi var griseheldige med trekningen. Det kunne fort ha vært totalt umulig motstand i Arsenal eller Tottenham for eksempel

PapaSmurf

PapaSmurf
26.02.21 14:39
PapaSmurf: Har det klikka for deg?

Angrer på denne slelvkommentaren St14al3x. 

Det var ikke meningen å være så krass.

Korgutt

Korgutt
26.02.21 14:45
annonaki: Ja, stemmer det Men du får også ett ekstra poeng for å nå kvartfinalen..

Så 3 poeng er egentlig umulig da? For med seier og uavgjort i de 2 kampene så er man jo videre.

DietCoke

DietCoke
26.02.21 14:46
annonaki: Men vi har pinadø en fair sjanse på å nå kvartfinalen. Den er god å tygge på

Ja, her er vi ikke utslått før kampene er spilt. Det er bra.

DietCoke

DietCoke
26.02.21 14:46
Korgutt: Så 3 poeng er egentlig umulig da?

To uavgjort eller seier og tap med samme margin og videre på bortemål eller straffekonk: 3 poeng.

(Innlegget ble redigert 26.02.21 14:47)

Korgutt

Korgutt
26.02.21 14:47

Limt inn fra UEFA.

Key player: Granada
Kenedy might only be on loan, but he looks to have found a home in the south of Spain. A key member of the side, he provides a real danger when cutting in from the right-hand side on to his left foot.
Key player: Molde
Former Manchester United academy player Magnus Wolff Eikrem is Molde’s main man. Always calm on the ball, he has a great passing range, scores goals and drives his team-mates forward

Korgutt

Korgutt
26.02.21 14:48
DietCoke: To uavgjort og videre på bortemål eller straffekonk: 3 poeng.

Of course. Tror jeg har lagt bort midlertidig matematikkhodet mitt.

HarryH

HarryH
26.02.21 14:54
annonaki: Hvor på skalaen de var i kampene mot Granada vet jeg derimot ikke.

Jeg ser at Napoli "vant" sjansestatistikken 22-6 i den siste kampen mot Granada. Kanskje spanjolene hadde litt flaks.

Korgutt

Korgutt
26.02.21 15:01
HarryH: Jeg ser at Napoli "vant" sjansestatistikken 22-6 i den siste kampen mot Granada. Kanskje spanjolene hadde litt flaks.

Granada vant 2-0 hjemme. Vet ikke når bortemålet til Granada kom men det medførte at Napoli måtte putte 2 til i tillegg til de 2 de gjorde igår. Ser nå de utlignet til 1-1 etter 25 minutter og 2-1 til Napoli kom etter 59 minutter. Så de måtte ha puttet ytterligere 2 i den siste halvtimen.

(Innlegget ble redigert 26.02.21 15:03)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg