Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Molde vs Bodø/Glimt Runde 21 ES 2020

NYTT TEMA
PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:01
Borealis88: Ikke lett å være nest-best i Norge.

Men når dere snart siger ned igjen i forglemmelsens pytt så vil vi fortsatt være her oppe. 

Kos dere heller med suksessen mens den er her heller enn å hovere. Det kommer bare til å slå tilbake så det ljomer etter. 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:06)

storteple

storteple
18.10.20 23:05
PapaSmurf: Men man leser vel det man vil lese.

Det er det i alle fall ingen tvil om.... 

Borealis88

Borealis88
18.10.20 23:06

Ja Moldes pengesekk er jo utømmelig, så de holder seg nok oppe en del år framover. Røkke gjør det jo godt med Aker i sine nye børsraketter, så drysser nok litt ned på Røkkeløkka framover skal du se.

Resten av Eliteserieklubbene får bygge seg opp stein for stein.

Forestspirit

Forestspirit
18.10.20 23:07

PapaSmurf: Nå ble det hett her ser jeg. Jeg skal maile Glimt om å få satt stjerne på logoen etter 9 nord-norske mesterskap og forhåpenligvis et seriegull i den landsdekkende serien i år. Så får vi fortsette å være norges beste talentfabrikk med fornuftig økonomisk styring:p Det er nok ikke siste gang vi snuser på gull heller tipper jeg. 

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:15

Like gøy hver gang. Tom for argumenter, da kommer Røkke. 

Gratulerer 

GunnarBull

GunnarBull
18.10.20 23:16

Slik går no dagan...

Om ikke Moe fikk satt skapet på plass, så klarer ihvertfall alle som ikke føler seg krenka det.  Viktig sak dette.

Nå som kvelden kommer, kan vi ikke bare bli enige om at det neppe var ment så bastant som det ser ut på trykk, og at det er lett å plumpe ut med noe litt uomtenksomt på direkte TV?

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:17)

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:17
Forestspirit: Jeg skal maile Glimt om å få satt stjerne på logoen etter 9 nord-norske mesterskap og forhåpenligvis et seriegull i den landsdekkende serien i år.

Odd slengte jo på en stjerne fordi de vant noen cupmesterskap på walkover før første verdenskrig.

Så det er bare å kjøre på med hele Karlsvogna for min del. 

Men enn så lenge er det kun RBK som reelt kan smykke seg med stjerner. Og så håper jeg at Molde kan få seg en stjerne etterhvert. Men det er langt opp og frem dit. 

Forestspirit

Forestspirit
18.10.20 23:17

Røkke er en mann jeg har stor respekt for. At vi i Glimt ikke har en slik bidragsyter er jeg mer misunnelig enn sur for. Vi hadde nok tatt endel flere medaljer gjennom årene med en slik bidragsyter. 

Forestspirit

Forestspirit
18.10.20 23:20

PapaSmurf: Hvorfor skal vi nektes stjerne fordi vi var utelukket av NFF til å spille på et "høyere" nivå? 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:22)

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:24
Forestspirit: Glimt ikke har en slik bidragsyter er jeg mer misunnelig enn sur for. Vi hadde nok tatt endel flere medaljer gjennom årene med en slik bidragsyter.

Det hadde dere nok hatt større sjanse på ja. Men husk at VIF har fått mer penger per år enn Molde fra sine rike onkler i snart 20 år. Så det er ingen automatikk i dette. 

Det må ligge kompetanse i bunn. 

Jeg håper flere folk med midler går inn i sine lokale klubber. I Norge går det sport i å rakke ned på penger som spyttes inn i fotballen. Samtidig drømmer man om å hevde seg i Europa. Det er merkelig. For ser man på konkurransen der ute så er man sjanseløs om vaffelsteking og reklameplakater fra Ole Hansens maskinverksted på stadion er inntektsgrunnlaget. 

Det er jo heller regelen enn unntaket at lag med suksess har en rik eier. Man behøver ikke like det, men man kan først som sist erkjenne at uten slike er Norge dømt til å være en bitteliten krill blant hvalene.

Jo mer penger som spyttes inn i norsk fotball, jo større sjanse for suksess. I tillegg må man være dyktige på utvikling. Molde har solgt spillere for 600 millioner på 10 år. Det, sammen med suksess i Europa er det som har gitt oss den store muligheten til å satse. De 15 årlige millionene fra Røkke er kjærkomne de, men alene er det ikke nok. 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:32)

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:29
Forestspirit: PapaSmurf: Hvorfor skal vi nektes stjerne fordi vi var utelukket av NFF til å spille på et "høyere" nivå?

At dere ikke fikk være med før i 1972 var jo klassisk østlandstankegang det. 

Og for meg kan dere som sagt slenge på flere stjerner en det er i det amerikanske flagget. Men jeg står på at det er antall norske seriemesterskap som teller. Dere hadde nok ikke tatt de 9 mesterskapene om dere deltok på lik linje med de andre. 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:33)

HarryH

HarryH
18.10.20 23:34
Forestspirit: var utelukket av NFF til å spille på et "høyere" nivå?

Dette er en skamplett i norsk idrettshistorie. I dag framstår det bare helt absurd.

Ikke rart man heier litt på nordnorske lag så lenge de ikke spiller mot Molde.

Stjernemarkering for nordnorske mesterskap er etter min mening helt korrekt.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:36)

Borealis88

Borealis88
18.10.20 23:40
PapaSmurf: Like gøy hver gang. Tom for argumenter, da kommer Røkke. 
Gratulerer

Wow, kjempesvar. Du har rett, det å få 125mill i en nyttårsgave hist og pist betyr jo ingenting i den store sammenhengen. Du vant denne diskusjonen så det sang! Legger meg langflat, og ber om unnskyldning til det Romsdølske folk. Det var aldri meningen å rippe opp i det at klubben er eid av Berlusconi. Nei unnskyld, Røkke.

Forestspirit

Forestspirit
18.10.20 23:45

PapaSmurf: Det er dog en fair sjanse for at vi hadde hatt minst et seriemesterskap før i år, på et eller annet tidspunkt i den perioden. Det forblir dessverre ren spekulasjon for all fremtid. 

Da kan en samtidig kunne si at seriemesterskapene før 1972 ikke er like "verdige" som de som er tatt i senere tid. 

Ser det er mye krangling mellom Molde og RBK i denne kamptråden. Det Rosenborg har gjort er selvsagt helt unikt og fantastisk i norsk sammenheng. Det RBK-supportere tydeligvis ikke forstår er at vi andre forstår det også. Det er en prestasjon nok ikke noen kan måle seg med de neste 50 årene heller. Dog må vi andre supportere ha grunn til stolthet når vi vinner også, selv om vi alltid sammenlignes med den "suksessfulle broren vår i ligaen, som ble en høytstående bedriftsleder samt vant nobelsprisen i økonomi" i forhold til vår vanlige adminstrative stilling med noen opprykk nå og da.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:47)

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:45
Borealis88: Du har rett, det å få 125mill i en nyttårsgave hist og pist betyr jo ingenting i den store sammenhengen

Ja, for du har selvsagt sett meg si at Røkkes bidrag ikke har hjulpet MFK? Eller hva?

Forøvrig var de pengene i stor grad øremerket omlegging til kunstgress, så gave og gave.. 

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:47
Forestspirit: Da kan en samtidig kunne si at seriemesterskapene før 1972 ikke er like "verdige" som de som er tatt i senere tid.

Det er de heller ikke i mine øyne. Det som er vanlig i dag er å regne maratontabellen fra da man la om serien i 1963. Jeg mener 1972 hadde vært langt mer fair.

Måten dere i nord ble diskriminert på er jo en skamplett i norsk historie. Ikke bare innen fotball. 

Og derfor er det flott at når noen skal slå oss i jakten på vårt 5. seriegull at det er dere. 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 23:49)

storteple

storteple
18.10.20 23:49

Det PapaSmurf prøver å si er at JA - pengene til Røkke har selvsagt hatt betydning for Molde. Men det betyr ikke at de har hatt noen betydning. 

Borealis88

Borealis88
18.10.20 23:50
PapaSmurf: Ja, for du har selvsagt sett meg si at Røkkes bidrag ikke har hjulpet MFK? Eller hva? Forøvrig var de pengene i stor grad øremerket omlegging til kunstgress, så gave og gave..

Ja da slapp Molde selv å betale for det, som de fleste andre klubber kanskje gjør det.

DietCoke

DietCoke
18.10.20 23:51
GunnarBull: Nå som kvelden kommer, kan vi ikke bare bli enige om at det neppe var ment så bastant som det ser ut på trykk

Han sa for ordens skyld at det var godt at de fikk satt skapet litt på plass. Litt altså. Litt.

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:52
storteple: Det PapaSmurf prøver å si er at JA - pengene til Røkke har selvsagt hatt betydning for Molde. Men det betyr ikke at de har hatt noen betydning.

Og ellers er du frisk?

PapaSmurf

PapaSmurf
18.10.20 23:53
Borealis88: Ja da slapp Molde selv å betale for det, som de fleste andre klubber kanskje gjør det.

Ja, men jeg ville jo helst ikke ha det. :)

Mener du vi skal beklage at vi har fått pengestøtte? Molde kommer fra en liten by med 30.000 innbyggere. Vi var som Glimt før vi fikk pengestøtte. Oppe på medaljeplass i ny og ne. Med Røkke kunne vi satse hardere. Men vi ble ikke mye bedre med pengestøtten. Vi ble først  gode den dagen vi innså at 15 mill i året inn ikke drar lasset automatisk. Og der kommer kompetansen inn. Se på Start. De fikk masse penger og det gikk til helvete. De trodde penger var svaret. Penger er bare en del av et stort puslespill. Og av og til lykkes man uten også. Slik Glimt har greid de siste par årene. 

Men jeg står på det jeg har sagt. Om norsk fotball har ambisjoner så må rike onkler applauderes. For det er virkeligheten man møter ute i Europa. 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 00:07)

DietCoke

DietCoke
18.10.20 23:56
Borealis88: Ja da slapp Molde selv å betale for det, som de fleste andre klubber kanskje gjør det.

Det er vel en del kommunalt kunstgress rundt omkring.

storteple

storteple
18.10.20 23:57
PapaSmurf: Og ellers er du frisk?

Jeg sa det med glimt i øyet. Ta nå ikke sånn på vei, du som er så herda :)

ASEN

ASEN
19.10.20 08:19

Morsomt, Molde tjener mer penger på god økonomistyring enn hva de andre klubber gjør.  De selger spillere for store summer hvert år, og i år vil de tjene mellom 100 og 150 millioner på europaøeaguie i tillegg.  Og misunnelsen blir ikke mindre av det. Økonomistyring er noe mange klubber er veldig dårlige på, se på Vif , de har fått store pengestøtter fra flere investorer i en  årrekke, men de har rotet det bort, selv om de nå også viser sportslig fremgang.

Ja dere kan fortsette å misunne Molde fordi de har personer som bryr seg om klubben og byen. Det er ikke Moldes problem at de har sitt på stell mens andre roter det til. Ha en god Mandag!

Borealis88

Borealis88
19.10.20 08:47

Min kommentar var på den kjepphøye kommentaren « Men når dere snart siger ned igjen i forglemmelsens pytt så vil vi fortsatt være her oppe.», jeg mener ikke det er usannsynlig, men uten den sinnsyke investeringen som har vært over tid ville det ikke vært mulig. Det er moderne fotball, for all del! Men å late som det ville skjedd uten pengestrømmen, det kan man ikke. Spillersalgene kommer av at man har hatt penger til å kjøpe de først.

PapaSmurf

PapaSmurf
19.10.20 08:54
Borealis88: Min kommentar var på den kjepphøye kommentaren « Men når dere snart siger ned igjen i forglemmelsens pytt så vil vi fortsatt være her oppe.», jeg mener ikke det er usannsynlig, men uten den sinnsyke investeringen som har vært over tid ville det ikke vært mulig. Det er moderne fotball, for all del! Men å late som det ville skjedd uten pengestrømmen, det kan man ikke. Spillersalgene kommer av at man har hatt penger til å kjøpe de først.

Fair enough.

Det var en flåsete kommentar. Men vedkommende kjaser om spyfluer så da blir jeg litt usaklig jeg og.

molster

molster
19.10.20 10:20

Ikke noe nytt at det kommer flåsete (les: arrogante) uttalelser fra 11-poeng-foran-fronten. 

PapaSmurf

PapaSmurf
19.10.20 10:24
molster: Ikke noe nytt at det kommer flåsete (les: arrogante) uttalelser fra 11-poeng-foran-fronten.

Du greier ikke slutte å oppføre deg som en idiot du. 

Greit. Det tar jeg til etterretning.

Heldigvis kan man velge hvem man gidder å forholde seg til her inne. 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 10:29)

Korgutt

Korgutt
19.10.20 10:27
PapaSmurf: Du greier ikke slutte å oppføre deg som en idiot du. 
Greit. Da tar jeg det til etterretning.

Han du siterer klarte det kunststykket å lage en tråd om å fjerne Alsaker fra TV-jobben etter kampen mellom Liverpool og Barcelona på Anfield hvor Alsaker gikk i fistel når Origi satte inn 4-0 målet.

PapaSmurf

PapaSmurf
19.10.20 10:31
Korgutt: Han du siterer klarte det kunststykket å lage en tråd om å fjerne Alsaker fra TV-jobben etter kampen mellom Liverpool og Barcelona på Anfield hvor Alsaker gikk i fistel når Origi satte inn 4-0 målet.

Forundrer meg ikke det grann. Alsaker var sikkert en arrogant idiot han og. 

Nei, Alsaker som ansatt i TV2 var visstnok bare verre enn Listhaug i regjering. 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 10:36)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg