Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Europa League Molde FK- Rapid Wien

NYTT TEMA
DietCoke

DietCoke
30.10.20 12:56
Dewaz: Tror selv vi i vår elendige forfatning skulle klart å ta noen 3-poengere i gruppe med Dundalk (!) og Rapid.

Joda. Når sant skal sies slo Rosenborg tidenes svakeste Dundalk-utgave i 2017. Såvidt. På hjemmebane.

gavharr

gavharr
30.10.20 12:57

Liten tvil om at Molde har hevdet seg langt bedre i europeiske gruppespill de siste årene enn det RBK har gjort. Jeg er tildels enig med Hulsker. Hadde Molde spilt slik dem gjorde i går i eliteserien, så hadde i alle fall kampen om gullet vært laaaangt jevnere.

HarryH

HarryH
30.10.20 13:06

"Linz er og var et klart bedre lag."

Spenstig påstand tre uker etter at Rapid Wien slo LASK Linz 3-0.

PapaSmurf

PapaSmurf
30.10.20 13:13
HarryH: "Linz er og var et klart bedre lag." Spenstig påstand tre uker etter at Rapid Wien slo LASK Linz 3-0.

Du må huske at årets Linz er tidenes svakeste utgave. Fjorårets var tidenes sterkeste. 

Rapid har forøvrig aldri vært svakere enn nå. Holder på å rykke ned fra østerriksk Bundesliga. 

Men fra spøk til alvor. Molde viser nok en gang at vi er norsk fotballs flaggskip i Europa. At noen fortvilt forsøker å heve et vrak som en gang seilte stolt på det europeiske fotballhavet endrer ikke det faktum. 

(Innlegget ble redigert 30.10.20 13:14)

arkles

arkles
30.10.20 13:15

Hverken Strudl eller Rietselberger var med. To markante spillere

PapaSmurf

PapaSmurf
30.10.20 13:18
gavharr: Jeg er tildels enig med Hulsker. Hadde Molde spilt slik dem gjorde i går i eliteserien, så hadde i alle fall kampen om gullet vært laaaangt jevnere.

Ja, men det får vi aldri vite. Nytter ikke å vise et klassenivå sent i oktober når man var forferdelige i august og september. 

Glimt fortjener seriegullet, og selv om Molde i sine beste stunder nok er et mer solid lag har vi et stykke opp til underholdningspartyet Glimt holdt gående så lenge. 

Men heldigvis for oss har vi Europa å kose oss med nå som vi spiller god fotball igjen. Og serien, den tar vi neste år :)

Solo1980

Solo1980
30.10.20 13:28
Dewaz: Likevel har vi gjort langt mer (og oftere) enn dere i Europa de siste (svake) årene.

Vel... Hvis jobben er å ta poeng, så har faktisk Molde gjort mer på de to siste kampene i Europa, enn RBK på sine siste 16(!) gruppespillkamper.

(Innlegget ble redigert 30.10.20 13:30)

GunnarBull

GunnarBull
30.10.20 13:57
Dewaz: Ja, vi drømmer alle om at RBK en gang skal klare å slå et lag som Rapid Wien eller hva de nå heter

Huffameg, Dewaz. Du kan bedre enn dette.

Dewaz

Dewaz
30.10.20 14:08
HarryH: Spenstig påstand tre uker etter at Rapid Wien slo LASK Linz 3-0.

Ja, en enkeltkamp forteller hele historien.

Dewaz

Dewaz
30.10.20 14:14
GunnarBull: Huffameg, Dewaz. Du kan bedre enn dette.

Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om Molde i Europa League - så heller ikke kampen. Men når man ser at fokuset i kamptråden er på RBK, da tenker man sitt. Man tenker også sitt når en moldenser prøver å undergrave RBK sin Europa-historie på bakgrunn av en 1-0 seier på kunstgress mot en klubb fra en bakgårdsliga. 

Dette, samt påstander om toppnivå som skal være så uendelig mye høyere enn resten (spesielt i en sesong hvor Glimt gruser alt og alle) - ja, det er klart man kommenterer. 

(Innlegget ble redigert 30.10.20 14:15)

Dewaz

Dewaz
30.10.20 14:18
PapaSmurf: Glimt fortjener seriegullet, og selv om Molde i sine beste stunder nok er et mer solid lag har vi et stykke opp til underholdningspartyet Glimt holdt gående så lenge.

Man er vel strengt tatt mer solid om man tar mer poeng over en sesong. Og det å snakke om 'i sine beste stunder', aka toPpNiVå (c), fortsetter å være uinteressant. Mjøndalen og Aalesund kunne ha tatt gull om de alltid var på sitt beste også.  

Tjaaah

Tjaaah
30.10.20 14:21
GunnarBull: Du kan bedre enn dette.

Nå må vi være litt realistiske her, Gunnar.

Morten_1996

Morten_1996
30.10.20 14:23
Dewaz: Og det å snakke om 'i sine beste stunder', aka toPpNiVå (c), fortsetter å være uinteressant.

Jeg skjønner ikke helt denne debatten om toppnivå. Selvfølgelig ville et lag som alltid er på sitt toppnivå, ha vunnet serien, også MIF og AaFK, som du sier.

Eller er påstanden faktisk at Moldes toppnivå er høyere enn B/Gs toppnivå? I så fall vet jeg ikke helt om jeg er enig. B/G har vist noen helt utrolige prestasjoner når de virkelig har vært i form. 

Dewaz

Dewaz
30.10.20 14:26
Tjaaah: Nå må vi være litt realistiske her, Gunnar.

Må være kjedelig å være registrert på et debattforum når man ikke har annet å komme med enn billige personangrep.

PapaSmurf

PapaSmurf
30.10.20 14:45
Morten_1996: Eller er påstanden faktisk at Moldes toppnivå er høyere enn B/Gs toppnivå? I

Var Bernt Hulsker som sa dette i går. 

Dette med toppnivå er egentlig en dustete debatt. De som vinner vinner fordi de har det høyeste nivået over en sesong. Og Glimt har vært såpass overbevisende i år at jeg ikke har planer om å krangle om hvilket av de to som har det høyeste toppnivået. 

Men det jeg bryr meg om er jo at Molde er gode nok til å dominere en kamp mot et lag som Rapid Wien. Selv om Dewaz som den RBK’eren han er gjør sitt ytterste for å snakke ned motstanderen vår så er Rapid et topplag i Østerrisk liga. Og vi eide kampen så inn i helsike i går. Rulla over dem i 90 minutter.

De hadde én reell sjanse og det var et skudd fra distanse. Vi derimot skapte nok til å vinne med både 3 og 4 mål. Det er vel den eneste svakheten vår for tiden. Uttellingsprosent. Men akkurat det kommer sammen med storformen.

Jeg er storfornøyd med hvordan MFK opptrer i Europa. Og surmulingen og misunnelsen nordfra bare bidrar til en mer helhetlig glede. 

(Innlegget ble redigert 30.10.20 14:47)

Tjaaah

Tjaaah
30.10.20 14:55
Dewaz: Må være kjedelig å være registrert på et debattforum når man ikke har annet å komme med enn billige personangrep.

Kan bekrefte at dette er kjempegøy.

HarryH

HarryH
30.10.20 14:59
Dewaz: Ja, en enkeltkamp forteller hele historien.

Din påstand: 
Linz er et klart bedre lag enn Rapid.

Mitt argument for at påstanden ikke stemmer:
Rapid slo Linz 3-0 for tre uker siden.

Hva er ditt grunnlag for å påstå at Linz er klart bedre?

Tjaaah

Tjaaah
30.10.20 15:13
HarryH: Hva er ditt grunnlag for å påstå at Linz er klart bedre?

Molde slo Rapid, om jeg skal være så frekk at jeg gjetter.

Og det vet jo vi alle at jeg er.

Havrebukken

Havrebukken
30.10.20 18:55

Rapid Wien hadde helt sikkert sett bedre ut om de fikk spille på Lerkendal. Faktumet at Molde rævkjørte Rapid 2x45 må selv en fotballekspert som Dewaz innrømme.

Det er typer som Antonz og deg Dewaz(med åpenbare mindreverdighetskomplekser) som holder RBK praten i gang under MFKs europacupkvelder. Til stor glede for oss andre :)

Kaizen

Kaizen
30.10.20 23:40

Dewaz:Jeg stilte deg et enkelt spørsmål. Istedenfor så lirer du av deg det samme gamle pisset..

"Alle er så vanvittig gode når de møter Rosenborg" er mantraet." 

Javel. Mantraet til en taper spør du meg.

Og tapte gjorde dere 0-1.....0-1

(Innlegget ble redigert 30.10.20 23:43)

PeterCroucdh

PeterCroucdh
31.10.20 15:02
Dewaz: Linz er og var et klart bedre lag. Hadde vunnet ligaen greit i fjor om de ikke hadde blitt trukket 12 poeng. Ble også nummer 1 i vår gruppe med Sporting og PSV - og slo enkelt ut et sterkt Club Brügge i første utslagsrunde.  Tror selv vi i vår elendige forfatning skulle klart å ta noen 3-poengere i gruppe med Dundalk (!) og Rapid.

Jeg synes Molde spiller en mer utviklet fotball enn Rosenborg gjør i Europa. Et veldig godt offensivt kombinasjonsspill der de skaper overtall med trekanter og backer som kommer rundt. Litt Barcelona light inspirert over Molde synes jeg når de drar fram trekantspillet sitt. Høy intensitet i presspillet sitt, og veldig nøyaktige og kvikke med pasningene sine.

Rosenborg er mer tradisjonelt sterke på dødball, og et godt forsvar.  Det holder i tippeligaen, men i europa så mangler de tempo og intensitet i spillet sitt.

Med all respekt så blir man litt mer imponert av å se Wolf Eikrem strø pasninger og styre midtbanen, enn å se Markus Henriksen vinne en brytekamp.  Eirik Hestad er også en spiller som gjør en  veldig god jobb for laget sitt i oppbygning og gjenvinning med høy intensitet i spillet sitt. Hestad burde vært i troppen til Lagerbäck fremfor Markus Henriksen.

HarryH

HarryH
31.10.20 15:12

Klar tale fra en kompetent debattant. 

PapaSmurf

PapaSmurf
31.10.20 15:16

Jeg kommer til å le om Hovland blir valgt foran Gregersen i neste kamptropp. Da er landslagsledelsen så blåst at det knapt er mulig. 

HarryH

HarryH
31.10.20 15:26

Det blir faktisk spennende å se om det blir Gregersen Hovland eller Valsvik. Helt åpent.

Personlig håper jeg at Gregersen ikke blir tatt ut. Litt på grunn av humoren og litt fordi det blir bra for Molde å kunne drille forsvarsformasjoner. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg