Litt spesiell kamp egentlig, ingen overkjøring, og jevnt i banespill. Men du ser det i detaljene. Slurv straffer seg, og ikke minst foran mål så er det jo en enorm forskjell. Som en liten kinaputt vs en atombombe i angrepsspillet/avslutninger.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 20:49)

Peik99: Norske mot engelske lag som oftest kuleramme. Hva skyldes det?
At de engelske lagene dessverre er mye bedre.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 20:50)

Vi skapte alle sjansers mor. Men stort sett enig i det du skriver.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 21:00)

Arsenal sender utpå en del veldig dyre spillere, men jeg blir ikke overrasket om Arsenal stilte med flere lokale unggutter enn Molde i denne kampen. Jeg kjenner ikke til Molde sin stall særlig godt, men for Arsenal startet Nelson, Willock, AMN og Nketiah, som alle er lokale gutter. I tillegg kom ESR og Balogun utpå fra akademiet. Totalt sett hadde Arsenal med 8 spillere fra akademiet sitt i troppen, og den aller beste av de var heller ikke med. Av de 8 er det kun Nketiah som kom til klubben etter han fylte 10.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 21:12)

Med lokalt så tenker jeg først og fremst spillere som har vært en del av akademiet i mange år. Arsenal henter selvfølgelig talenter i ung alder fra andre bydeler, men de får jo sterk konkurranse om disse også siden det er så mange andre gode klubber i London. Men selvsagt, det er en større gruppe de kan velge fra enn Molde. Uansett så er det gledelig at vi får opp så mange unge som får spilletid i EL og også i ligaen.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 21:13)

HarryH: Hva er lokalt for Arsenal? Er det hele Nord-London?
Islington. Men nå er England en overbefolket liten ert av en land på størrelse med Island, så alt blir vel i grunnen lokalt der.
(Innlegget ble redigert 26.11.20 21:19)