Er det 4-årskontrakt Ståle fikk? Skjønner ikke hvorfor de ikke bare gir 2 år+2 år opsjon slik at han bare går kontrakten ut om VM-kvalikken går til helvete.
(Innlegget ble redigert 03.12.20 14:46)

Solbakken sier at estetikk ikke betyr noe i fotball. Da skal han vite at estetikk og effektivitet henger sammen, den hopperen med best stil, hopper lengst, den langrennsløperen med mest elegant teknikk, vil ofte gå fortest, den fotballspilleren som avgjør på en elegant måte, er ofte veldig effektiv. Estetikk og effektivitet henger sammen, fordi det vanskelige, vakre, avanserte ofte er det beste, det vanskeligste å forsvare seg mot.
Magisk kalles den ofte, denne kombinasjonen av estetikk og effektivitet.
(Innlegget ble redigert 03.12.20 14:59)

Kakebart: Ingen kan forvente at vi kvaller til VM, det må være en kjempebonus. Om man ikke klarer EM bør man bytte trener. Naturlig å ha kontrakt fram mot et oppnålig mål.
Jeg er enig, men hvis kvalikken hadde blitt en like stor fiasko som feks VM-kvalikken til 2002 eller 2014-VM så hadde det ikke gitt noen mening å la Ståle få en ny kvalikk.
En landslagstrenerjobb må være resultatbasert og ikke prosjektbasert, og hvis resultatene er helt ræva så skal man ikke få fortsette.
(Innlegget ble redigert 03.12.20 15:42)

Trehjulssykkel: Jeg er enig, men hvis kvalikken hadde blitt en like stor fiasko som feks VM-kvalikken til 2002 eller 2014-VM så hadde det ikke gitt noen mening å la Ståle få en ny kvalikk.
Om det er total fiasko så må han kanskje gå, ja. Men det er jo fortsatt mulig å sparke noen som er under kontrakt om det er helt krise. Men Solbaken er en annerkjent trener som helt sikkert ikke er en total katastrofe. Kanskje blir det ikke bra nok, men det er det naturlig å evaluere i 2028.
(Innlegget ble redigert 03.12.20 15:45)

MrPets: Deilig med svensken ute, men Solbakken pirrer ikke voldsomt
Alle forventer at Ståle betyr endringer, men sannheten sier Bohinen :
" Lagerbäck var jo 4–4–2, og Ståle har spilt veldig mye 4–4–2 i FCK. Det blir stram organisering, beinhardt soneforsvar og tydelige roller. Sånn sett er det ikke stor forskjell mellom han og Lagerbäck. Den største forskjellen tror jeg blir offensivt."
(Innlegget ble redigert 03.12.20 15:52)

Ser ikke hvem andre enn Haaland som ville vært naturlig kaptein. Det med å gi kapteinsbindet til en som har vært med lenge er bare tull, det burde gå til en som står frem på banen og som krever mye av lagkameratene. Også selvfølgelig en som spiller fast på et bra nivå. Folk som Omar slår meg overhode ikke som noe kaptein, og plassen hans på landslaget er vel ikke akkurat trygg heller.
Ajer kan også forsåvidt være et alternativ, men føler vel ikke at plassen hans er veldig trygg heller.
(Innlegget ble redigert 03.12.20 17:55)