Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ståle Solbakken ny A-landslagssjef!

NYTT TEMA
utenforallfarvei

utenforallfarvei
05.12.20 07:51
stjerta: Du har vel noen gamle kjente eller naboer i NFF? Har de ikke konsultert med deg, før denne viktige ansettelsen?

Javisst har jeg det, men kan jo ikke  " Her & Naa" -
avsloere hvem som stemte for hvem osv. hahaha.

Men jeg holder fortsatt oerneblikket paa Ole Selnaes her
borti nabobygget naar han spiller kamp, og jeg  rapporterer.
Regner med at Staale snart mailer meg ogsaa slik Perry gjorde.

Kakebart

Kakebart
05.12.20 09:00
utenforallfarvei: mens Staale bare skriker
hele tiden,

Ståle selv har vel sagt at han er litt flau av videoer av han som skriker til spillere fra tidlig i karrieren, og trukket fram det som et punkt han har utvikla seg videre på i karrieren.

Kakebart

Kakebart
05.12.20 09:09
KongOlav2: Hva har Norge av rene vinger da? Er Hauge noe sånt? Jeg ville sagt at Moi er den eneste kantspilleren vi har som passer i 442. Og frykter litt at det blir dette med Sørloth og Haaland på topp, og at det blir suboptimalt for spillere som Ødegaard og Hauge.

Liker Ståle sine uttalelser om spillestil og system. Han sier det kommer ann på spillerne han har tilgjengelig og at det kan endre seg mye fra samling til samling og kamp til kamp. 

Om Norge får en skade på Hauge og/eller Ødegaard f.eks så betyr det at en helt annen stil passer oss. Da kan stilen fra FCK med my innlegg på Haaland og Sørloth kanskje være veldig passende. 

Ser man på Lagerback uten Hauge og Moi i form så var midtbanen med Selnæs og Ødegaard en veldig god løsning. Men når vi fikk Hauge og Moi i veldig god form så var en formasjon med offensive vinger plutselig en veldig mye mer naturlig løsning. 

Hauge passer veldig bra som ving i 442 og 4231, skjønner ikke at folk er skeptisk til det. Han gjør jobben defensivt  og trives veldig godt litt dypere i banen. Slår gode stikkere og utfordrer gjennom ledd. HAn er ikke en spiller som absolutt på spilles gjennom i bakrom for å vise seg frem. Selv uttalte han at han trives bedre med tier rollen han har hatt under Paco i 5221 enn vingrollen i glimt sin 433. 

utenforallfarvei

utenforallfarvei
05.12.20 09:11
Kakebart: Ståle selv har vel sagt at han er litt flau av videoer av han som skriker til spillere fra tidlig i karrieren, og trukket fram det som et punkt han har utvikla seg videre på i karrieren.

Ja han mener selv at han har utviklet seg,  det stemmer -
men desverre i feil retning.   Burde bytte med Reka noen uker naa
og vettaskremt Kammagutta kanskje?
Lurer paa hvodan de ville taklet han?

Kakebart

Kakebart
05.12.20 09:13

var ikke så ille sist han trente kamma i hvert fall, selv om han da var helt uten trener erfaring og hadde noen barnesykdommer.

utenforallfarvei

utenforallfarvei
05.12.20 09:24
Kakebart: var ikke så ille sist han trente kamma i hvert fall, selv om han da var helt uten trener erfaring og hadde noen barnesykdommer.

Riktig, og de barnesykdommene har han naa utviklet kraftig -
til aa bli en alvorlig  voksensyke.

Det skal likevel bli moro aa se han i arbeid under kamp,  men
hvil deg noen dager naa Staale.  Men ikke spis saa mye Juleknask
at alt kommer opp under kamp.  Stor risiko for det mener jeg.

Og naa er gutta blitt saa bortskjemte med en som ikke har sagt et
ord i "kampens hete",at de vil bli sjokkert og redde.  Det verste er
jo at mange mister klippekortet ganske raskt.
Og faar sitt Pass paaskrevet , sikkert paa dansk. Udugelige fjeldabe!

(Innlegget ble redigert 05.12.20 09:26)

Korgutt

Korgutt
05.12.20 09:27

Hvilken nasjon vil dere møte fra Pot 1 i neste års VM-kvalifisering da? Trekning nå på mandag og 1 av de her får Norge møte. 
Belgia, Frankrike, Italia, Spania(blir det 1 av de her så kommer i en pulje med 5 nasjoner og må spille 2 privatlandskamper underveis), England, Portugal, Kroatia, Danmark, Tyskland og Nederland(1 nasjon av de 6 her vil havne i en 5-nasjoners pulje mens resten havner i en 6-nasjoners pulje og der slipper man privatlandskamper). 

meco

meco
05.12.20 10:20

Anser Portugal som enklest motstander. Det er et bra lag, men måten de spiller på passer Norge. Litt tilsvarende som f eks Brasil gjør.

Korgutt

Korgutt
05.12.20 10:32
meco: Anser Portugal som enklest motstander. Det er et bra lag, men måten de spiller på passer Norge. Litt tilsvarende som f eks Brasil gjør

Selv håper jeg på danskene og muligheten for revansje for Solbakken. 

PeterCroucdh

PeterCroucdh
05.12.20 11:23
Korgutt: Hvilken nasjon vil dere møte fra Pot 1 i neste års VM-kvalifisering da? Trekning nå på mandag og 1 av de her får Norge møte. 
Belgia, Frankrike, Italia, Spania(blir det 1 av de her så kommer i en pulje med 5 nasjoner og må spille 2 privatlandskamper underveis), England, Portugal, Kroatia, Danmark, Tyskland og Nederland(1 nasjon av de 6 her vil havne i en 5-nasjoners pulje mens resten havner i en 6-nasjoners pulje og der slipper man privatlandskamper).

Skal jeg rangere lagene i pot1 blir det slik i fire nivåer.

Nivå 1: Belgia, Frankrike, Spania, Italia.

Nivå 2: Portugal, Tyskland

Nivå 3: England, Nederland.

Nivå 4: Danmark, Krotia

Da vil man helst ha et lag fra nivå 4 eller nivå 3.

Korgutt

Korgutt
05.12.20 11:46
PeterCroucdh: Skal jeg rangere lagene i pot1 blir det slik i fire nivåer. Nivå 1: Belgia, Frankrike, Spania, Italia. Nivå 2: Portugal, Tyskland Nivå 3: England, Nederland. Nivå 4: Danmark, Krotia Da vil man helst ha et lag fra nivå 4 eller nivå 3.

Dersom du skal rangere nasjonene i Pot 2 hvordan blir den seende ut da? 
Sveits, Wales, Polen, Sverige, Østerrike, Ukraina, Serbia, Tyrkia, Slovakia og Romania.

meco

meco
05.12.20 11:50
Korgutt: Selv håper jeg på danskene og muligheten for revansje for Solbakken.

Hvis det var Hareide, ville jeg vært helt med på den. Solbakken har jo ikke trent Dansk landslag, så jeg ser ikke helt den der.

Danmark pleier alltid være vanskelige å møte for oss. Men vi bør egentlig være gode nok til å matche dem nå, så det ville vært fint å endelig komme foran Danmark.

(Innlegget ble redigert 05.12.20 11:51)

PeterCroucdh

PeterCroucdh
05.12.20 12:00
Korgutt: Dersom du skal rangere nasjonene i Pot 2 hvordan blir den seende ut da? 
Sveits, Wales, Polen, Sverige, Østerrike, Ukraina, Serbia, Tyrkia, Slovakia og Romania.

Det er et jevnere nivå i pot2.

Ukraina og Sveits er de to sterkeste.

Romania er svakest.

Resten er ganske jevne.

Korgutt

Korgutt
05.12.20 12:00
meco: Hvis det var Hareide, ville jeg vært helt med på den. Solbakken har jo ikke trent Dansk landslag, så jeg ser ikke helt den der. Danmark pleier alltid være vanskelige å møte for oss. Men vi bør egentlig være gode nok til å matche dem nå, så det ville vært fint å endelig komme foran Danmark.

Vet at Solbakken ikke har vært landslagstrener i Danmark. Tenkte mer på revansj overfor København. Forøvrig hvor mange nasjoner i Pot 1 og 2 tror du Norge har en fair sjanse mot?

Korgutt

Korgutt
05.12.20 12:04
PeterCroucdh: Det er et jevnere nivå i pot2. Ukraina og Sveits er de to sterkeste. Romania er svakest. Resten er ganske jevne.

Du ser på nasjonene Wales, Polen, Sverige, Østerrike, Serbia, Tyrkia og Slovakia som relativt like for Norge sitt vedkommende?

Orake1et3

Orake1et3
05.12.20 12:08
meco: Danmark pleier alltid være vanskelige å møte for oss. Men vi bør egentlig være gode nok til å matche dem nå, så det ville vært fint å endelig komme foran Danmark.

De har vært bedre enn oss de siste årene og har fortsatt noen gode spillere:

Schmeichel (Leicester)

Christensen (Chelsea)

Kjær (Sevilla)

Vestergård (Southampton)

Eriksen (Inter)

Højberg (Tottenham)

Martin Braithwaite (Barca)

Overordnet sett har de bedre keeper og forsvar enn vi har. Potensielt også midtbane, men hvert minutt som går er en fordel for Norge da Ødegaard, Berge og Hauge er i enorm utvikling. Får Solbakken disse til å fungere i en midtbane-firer er vi bedre og om noen år vil vi være klart bedre.

På spissplass er vi allerede klart bedre og kan bli enormt mye bedre enn Danmark. Også Haaland og Sørloth er i enorm utvikling. King er god han også!

Samlet sett bør vi ha en god mulighet mot Danmark, men vi trenger å få mer kvalitet i forsvaret. Ajer bør ta turen til Italia og vi bør håpe at det neste supertalentet vil være et defensivt talent.

meco

meco
05.12.20 12:30
Orake1et3: men vi trenger å få mer kvalitet i forsvaret. Ajer bør ta turen til Italia og vi bør håpe at det neste supertalentet vil være et defensivt talent.

Ja, syns vi ser tegn til bedring på stopperplass. Får håpe lovende kandidater som H Olsen og Østigaard eller andre slår til for alvor snart.
Men hvis Nordtvedt fortsetter å få spilletid, og bedre nivået sitt enda noe mer i Hoffheim, er det også bra. Vi snakker jo om BL, og en spiller jevnt der, hører hjemme på landslaget eller i troppen hvertfall. Problemet med HN har vært tendensen til å gjøre noen fatale feil som resulterer i goll mot oss. Det problemet må være luket bort.
Strandberg har ikke vært i troppen hos Ural de siste kampene, vet ikke hvorfor, står ikke oppført som skadet heller. Men nå tror jeg ikke Strandberg er en det bør satses så mye på nå, tross positivt inntrykk i de siste landskampene. Noen av de nevnte yngre kandidatene er nok omrent like gode, og bør foretrekkes.

Skrtel

Skrtel
05.12.20 12:43

Ser for meg Ståle går for noe alla:

------------- Jarstein

Omar - Hanche/Rosted - Ajer - Meling

Ødegaard - Berge - Normann/Trondstad - Hauge

---------- Sørloth - Haaland

Samtidig er mye av Ståles offensive filosofi bygget på backer som som er offensive, gode til å kombinere, og faktisk kan slå presise innlegg i boksen. I så fall bør Risa kunne være en utfordrer til Meling og Svensson kanskje få en mulighet mot svakere motstandere.

(Innlegget ble redigert 05.12.20 12:43)

Sulfat

Sulfat
05.12.20 12:54

Å fy! Klarte 9 sekunder før jeg måtte lukke videoen. Håper det ikke ble så flaut som det legges opp til.

https://twitter.com/NisselueP/status/1334969405130805253

Skrtel

Skrtel
05.12.20 12:56
Sulfat: Håper det ikke ble så flaut som det legges opp til.

Pep gir jo faktisk et ordentlig og utfyllende svar

Dewaz

Dewaz
05.12.20 12:56
Sulfat: https://twitter.com/NisselueP/status/1334969405130805253

Flau konto, men enda flauere video. Gud hjelp oss alle...

Norske journalister er verdensmestere i å drite ut en hel nasjon. 

PapaSmurf

PapaSmurf
05.12.20 12:58

Smerte

startelver

startelver
05.12.20 13:50
KongOlav2: Hva har Norge av rene vinger da? Er Hauge noe sånt?

Hauge imponerer på venstresiden for Milan.   
Løper og jobber mye, også defensivt, er nok en type som Ståle liker. 

startelver

startelver
05.12.20 13:52

OMG Spørsmålet om Solbakken, er det mulig ?  

meco

meco
05.12.20 14:00

Er der ikke noen som kan si til disse journalistretardene, at de må slutte med det der?

abjoern100

abjoern100
05.12.20 14:25

Det er smertefullt nok å se på det, men hvordan kan man stille et sånt spm på en pressekonferanse uten å dø innvendig?

Disse journalistene må jo være skrudd sammen på en helt spesiell måte.

Mats Ska burde bare holde seg til nisselue-kontoen, for den har dessverre fortsatt mye å ta tak i.

Dr_Who

Dr_Who
05.12.20 14:34

Solbakken er den beste vi kunne få. Kanskje man faktisk gidder å se landskamper igjen, det er en stund siden sist.

PeterCroucdh

PeterCroucdh
05.12.20 14:37
Orake1et3: Samlet sett bør vi ha en god mulighet mot Danmark, men vi trenger å få mer kvalitet i forsvaret. Ajer bør ta turen til Italia og vi bør håpe at det neste supertalentet vil være et defensivt talent.

Jeg tror ikke Skotsk liga er en så veldig god utviklingsarena for Ajer i det lange løp. To lag som er gode Rangers/celtic resten er tippeliganivå eller ennå dårligere. Det blir mange kamper mot veldig dårlige motstand der Celtic dominerer totalt.

Spillere som Hache-Olsen får møte langt bedre motstand i Belgia og har en bedre utviklingsarena enn Ajer. Gabrielsen spiller for tiden i ligue 2, men spilte mye ligue 1 i fjor, og er kaptein i laget sitt som kjemper om opprykk til Ligue 1.

Tronstad spiller for en toppklubb i Nederland, og bør vurderes som makker til Berge på midten.

Script

Script
05.12.20 14:56

Det var etter kampen mot Romania der laget vant 4-0 at det eksploderte hos spillerne, da så de hvor gode de var. I den siste kampen mot Irland besluttet spillerne seg for å gi blaffen i Lagerbäck, og spille teknisk fotball. Resultatet ble at motstanderen ble fullstendig utspilt, og Lagerbäck måtte være sjef for et lag han ikke var faktisk sjef for. Det vistes også på sidelinjen, hvor han overhodet ikke reagerte positivt på Norges sjanser. Laget avsatte i praksis treneren. Kampen med nødlandslaget var en hån mot Lagerbäck, som måtte se på at laget hans fulgte en helt annen taktikk.

Skal du lage et lag på kortest mulig tid, så lag Drillo-fotball, en slags antiintellektuell idiotformel for å skape et fotballag. Det var det vi så av Nødlandslaget, langpasningen fungerte perfekt, og skapte ikke en eneste sjanse. Med drilloidioten hockey-Ståle kommer vi til å se den igjen, Haalands spill kommer til å være for avansert til å passe på landslaget. Ser på TV2 at Sørloth billedlegges som en slags helt i trenerskiftet, han er en god hodespiller, som nok vil få en viktig plass i den nye fotballen Ståle drilloidiot står for.

PeterCroucdh

PeterCroucdh
05.12.20 15:14
Script: Ser på TV2 at Sørloth billedlegges som en slags helt i trenerskiftet, han er en god hodespiller, som nok vil få en viktig plass i den nye fotballen Ståle drilloidiot står for.

Jepp Sørloth passer veldig godt inn i Ståles spillestil med innlegg og kriging i boks. 

Tror en trener som Kjetil Knudsen kunne fått mer ut av Hauge, Haaland og Ødegaard+ Moi offensivt. Mer avansert.

Klikk for å gå tilbake til toppen