Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Molde FK. Klubbtråd 2021.

NYTT TEMA
supergunners10

supergunners10
26.01.21 23:48

Gøy med 30 nye innlegg uten noe spennende. Og nå bidrar jeg til 31. 

(Innlegget ble redigert 26.01.21 23:48)

Sulfat

Sulfat
26.01.21 23:49

Hva? Er ikke befolkningstetthet spennende?? 32.

DietCoke

DietCoke
26.01.21 23:49
Sulfat: Bra. Hvor flatt er litt flatt?

Omtrent som Erling Moes skapplassering. De fleste av dem som stod i den køa skulle nok bare ake ned igjen, så teknisk sett tok jeg neppe helt feil. ;)

Akekort er en greie på Fløybanen. Det er et dagskort som bare gjelder på avgangene som går oppover. Jeg vet ikke om de selges denne vinteren dog. De burde ikke selges i alle fall for de oppfordrer til det man ser på bildet.

DietCoke

DietCoke
26.01.21 23:51
supergunners10: Gøy med 30 nye innlegg uten noe spennende. Og nå bidrar jeg til 31.

Litt Sigurdarson inni her også. Merk at det bare er én s inni det navnet, mens man normalt kan stole på at det er to i islanske navn. Grunnen er naturligvis at genitiv av Sigurd er "Sigurdar" og ikke "Sigurds".

supergunners10

supergunners10
26.01.21 23:53
Sulfat: befolkningstetthet spennende

Finnes hvertfall mye tetthet i befolkningen ;)

HarryH

HarryH
26.01.21 23:56
DietCoke: bare er én s

Strålende. Jeg legger meg helt paddeflat på den.

HarryH

HarryH
26.01.21 23:59
bønna1: Er det klart nå? Dere betalte 25 mill, minst?

Jeg tror ikke det er klart, men det virker som det går den veien. Minst 25 mill. ja. Ikke noe å tenke på for Rosenborg.

m31v

m31v
27.01.21 08:01

Så er det kanskje ikke så rart at MFK ikke nødvendigvis fikk panikk da BBS selv ønsket seg til MFK, mens situasjonen rundt Leke ikke var avklart. For ifølge mine kilder har islendingen vært smart nok til å legge inn en ganske ålreit klausul, og ikke så rart når du går fra Rostov til OBOS, slik at LSK er ganske vingeklippet nå. Stusset når jeg så at BBS og MFK er enige om personlige betingelser, uten at klubbene er enige. Det går jo som kjent ikke, men alt går hvis han har en klausul MFK bare kan innfri, noe de da må ha gjort for å være enige med en annen klubb sin spiller.

Takk til LSK som fikk trent ham opp, til investorer som betalte litt lønn, til diverse og LSK som betalte rundt en million i sign on fee. Men ikke minst til ledelsen i LSK som selvfølgelig visste at BBS selv kunne definere sine egne vilkår når han kommer fra en lukrativ avtale i Russland, og dermed går til MFK, om han selv ønsker det, for rundt en million norske kroner. 

Sånn er det ofte når man for en hver pris skal hente spillere med et navn som er større enn klubben. BBS i OBOS, og det for en hver pris, fremstår i ettertid kun som en romantisk drøm for LSK. Taktisk smart av islendingen, som helt sikkert var i dialog med MFK før han signerte på en avtale ut 2021, og dermed visste at en mulighet kanskje ville åpne seg. I MFK passer han utmerket inn og vi trenger ikke være bekymret for spilleren er større enn klubben. 

Og ja, jeg er ikke noe stor fan av LSK eller klubben for øvrig. 

DietCoke

DietCoke
27.01.21 08:41
HarryH: Strålende. Jeg legger meg helt paddeflat på den.

Hadde ikke lagt merke til at du hadde gått i den fallgruva. Det var ikke ment som noe annet enn et kuriosum.

(Innlegget ble redigert 27.01.21 08:41)

OGSolkrem

OGSolkrem
27.01.21 09:17
HarryH: I løpet av det siste kalenderåret har han kun startet én eneste fotballkamp etter det jeg kan se

Fulgte litt med på lagoppstillingene til Lillestrøm i fjor, og jeg stusset litt over dette. Kan det skyldes at han var bekymret for befolkningstettheten innenfor 16-meteren, og at det føltes tryggere å sitte på benken med god avstand til medspillerne?

Everenga

Everenga
27.01.21 09:18
OGSolkrem: Kan det skyldes at han var bekymret for befolkningstettheten innenfor 16-meteren, og at det føltes tryggere å sitte på benken med god avstand til medspillerne?

Kun kvart over ni og dagens innlegg allerede postet :) Tommel gitt. 

RamGuy

RamGuy
27.01.21 09:30

Forstår skepsisen rundt Siguardasson, var jo tidvis litt rufs når han var i Molde også hva gjelder skader men aldri noe skikkelig alvorlig og langvarig.

Nå synes jeg det blir litt rart å reagerer så alt for mye på alderen til Sigurdasson. Han er vel bare 1,5 år eldre enn Leke James og vi har sett angrepspillere prestere på meget høyt nivå til det er langt over 30.

Leke James hadde jo vært ute i evigheter før han kom til oss og brukte jo lang tid på å komme seg før han ble kampklar og har jo hatt mye smårusk han også og leverte jo under pari i fjor.

Sigurdasson har vært her før og levert bra. Vi vet hva som bor i han og spillere som er potensielt såpass gode vokser jo ikke på trær så det er ikke sånn at vi kan forvente å plukke spillere som er på nivå med Leke James og Sigurdasson som samtidig er i sin beste alder og vært skadefri og levert gode sesonger før de hentes hit.

Vi må nok enten hente ungt med potensiale som ikke har vist så mye på det høyeste nivået, eller hente spillere som er litt ute i kulden som vi vet har levert tidligere men som ser ut til å være litt i en bølgedal og håpe på at det kommer seg i Molde. Eller spillere som trenger en ny vår på grunn av skader og derfor må gå ned et nivå for å bygge opp sin egen karriere.

Tror ikke vi kan forvente at vi skal kunne sitt å plukke det som defineres som klassespisser i norsk målestokk som er i sin beste alder og i god form. Det blir fryktelig dyrt. Ta en spiller som Junker og Pellegrino, de går ut naturligvis ut av landet hvor de får mye bedre betalt og verken Bodø/Glimt eller Kristiansund er interessert i å slippe sånne spillere til oss uten at det blir overpris. Og ikke er jeg overbevist om at spillere som dette ville gått rett inn og forsterket oss heller.

Problemet med Sigurdasson er at han nettopp signerte ny kontrakt med Lillestrøm så det vil potensielt koste litt. At det er litt gambling tror jeg vi kan leve fint med ettersom vi har Ohi. En kort kontrakt hvor han må vise at han presterer og blir skadefri synes jeg høres helt greit ut men vi skal naturligvis ikke tømme banken for å frigjøre han fra Lillestrøm.

Tenker at vi burde ha tre alternativer på topp. Ohi som da blir det naturlige førstevalget inn mot sesongen 2021, med Sigurdasson som skal trenes opp i bakhånd også en ung og lovende som utfordrer som da potensielt får litt spilletid avhengig av hvordan det går med Sigurdasson høres jo helt greit ut spør du meg.

Men for all del. Jeg tar gjerne en klassespiss som er yngre og uten den samme skadehistorikken jeg. Men føler ikke det er så fryktelig realistisk.

Sulfat

Sulfat
27.01.21 09:33

Etter hva som skrives i LSK-tråden, er BBS på et helt annet nivå enn sist han var i Norge. Tung og treg. Frykter vi kommer til å bruke masse tid og krefter på å prøve å få igang en spiller som kanskje ikke har det i seg lenger.

supergunners10

supergunners10
27.01.21 09:41
RamGuy: Tenker at vi burde ha tre alternativer på topp. Ohi som da blir det naturlige førstevalget inn mot sesongen 2021, med Sigurdasson som skal trenes opp i bakhånd også en ung og lovende som utfordrer som da potensielt får litt spilletid avhengig av hvordan det går med Sigurdasson høres jo helt greit ut spør du meg.

Helt enig her. BBS ser ut som en ganske liten risiko å sjanse på økonomisk, men det må inn en yngre spiss med ferdigheter som gjør at han kan spille en rolle allerede i år om det ikke skulle lykkes helt for Ohi/BBS. 

Dette vinduet, samt sommeren, handler mest av alt om å forsterke for fremtiden når flere av dagens profiler forsvinner, og den fremtiden er maks en sesong frem i tid. Derfor mener jeg at å miste kjøpet av Mannsverk til fordel for RBK vil være kritisk også.

(Innlegget ble redigert 27.01.21 09:48)

RamGuy

RamGuy
27.01.21 09:43

Nå har fotballsupportere en voldsom tendens til å overdrive. Skal vi dømme fra LSK sitt eget forum på https://www.kfl.no så virker det nærmest som dette allerede er klart og at det er en slags enighet mellom LSK og Sigurdasson at han kan gå nærmest gratis om han vil.

Om det er tilfellet så forstår jeg jo frustrasjonen. Sigurdasson er jo på mange måter en liten klubbhelt i Lillestrøm og det var jo litt følelser i spill når han valgte å gå til Lillestrøm som spilte i OBOS og alle snakket om klubbfølelse, at han nå vender hjem osv.

Om det viser seg at han signerer ny kontrakt med en avtale om å kunne gå for 1 million til en annen klubb om han selv vil og han velger å gjøre dette 1 mnd etter han signerte ny kontrakt og det attpåtil er til oss som jo ikke er spesielt godt likt av Kanarifansen fra før av så har jeg full forståelse for at de føler seg veldig snytt og frustrerte.

Og da er det jo ikke så rart om man sitter å forsøker å overtale seg selv om hvor dårlig spilleren tross alt er for å minimerer "tapet".

Om det stemmer at han får gå til oss for 1 million og vi ikke gir en helt idiotisk kontrakt så høres det jo ut som temmelig lav risiko for en potensielt veldig god spiller.

bønna1

bønna1
27.01.21 09:51
HarryH: Minst 25 mill. ja. Ikke noe å tenke på for Rosenborg.

Pokker.

RamGuy

RamGuy
27.01.21 09:55
supergunners10: Derfor mener jeg at å miste kjøpet av Mannsverk til fordel for RBK vil være kritisk også.

Med mindre det skjer noe drastisk rundt Mannsverk så går han til Rosenborg om han går til en ny klubb i Norge.

Sogndal priser han for høyt så om han ikke går til utlandet så er det jo bare Rosenborg i Norge som gambler såpass med penger.

Det sies at det må minst 10 millioner på bordet, om ikke mer. Og det er godt mulig Mannsverk er et kjempe prospekt og trolig selges for 30 millioner+ om noen år. Men det er og blir ren gambling og for alt vi vet så ryker han korsbåndet om 6 mnd og blir aldri det man trodde han skulle bli.

Tror ikke vi har noen interesse av å kaste 10 millioner+ på bordet for en som er 18 år og som enda ikke har spilt på det øverste nivået i Norge. Om forutsetningene er aldri så mye tilstede og alt tyder på at han kommer til å bli en klassespiller så er det veldig mange eksempler på unge og gode spillere som ser ut til å skulle bli det neste store som aldri blir det.

Vi selv har hatt to blad Svendsen. Thomas Lehne Olsen storspilte jo i Adecco i sin tid og mange forventet at han kom til å bli stor og det ble han jo aldri. Det er langt flere som blir mye mindre enn det man forventer enn motsatt og da ligger det nok ikke i vår natur og punge ut 10 millioner+.

Tobias Christensen var og er det knyttet store forventninger til men så langt så har jo han milevis igjen før han blir noe stort salgsobjekt.

arkles

arkles
27.01.21 10:02

Fin denne BBS-overgangen; svekker begge lagene så det jubles både i bunn og på toppen

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 10:08
arkles: Fin denne BBS-overgangen; svekker begge lagene

Vi har hentet en BBS blottet for form to ganger tidligere. Og begge gangene har han levert på høyt nivå.  

arkles

arkles
27.01.21 10:27
PapaSmurf: Vi har hentet en BBS blottet for form to ganger tidligere. Og begge gangene har han levert på høyt nivå.

Klar over det, men tiden går vel der også.. Må sjekke om LSK-Stokstad fortsatt ligger under dyna ennå. BBS ble presentert som om Jesus hadde returnert, så liten kald-dusj denne

Stonesy

Stonesy
27.01.21 11:01
m31v: Så er det kanskje ikke så rart at MFK ikke nødvendigvis fikk panikk da BBS selv ønsket seg til MFK, mens situasjonen rundt Leke ikke var avklart. For ifølge mine kilder har islendingen vært smart nok til å legge inn en ganske ålreit klausul, og ikke så rart når du går fra Rostov til OBOS, slik at LSK er ganske vingeklippet nå. Stusset når jeg så at BBS og MFK er enige om personlige betingelser, uten at klubbene er enige. Det går jo som kjent ikke, men alt går hvis han har en klausul MFK bare kan innfri, noe de da må ha gjort for å være enige med en annen klubb sin spiller. Takk til LSK som fikk trent ham opp, til investorer som betalte litt lønn, til diverse og LSK som betalte rundt en million i sign on fee. Men ikke minst til ledelsen i LSK som selvfølgelig visste at BBS selv kunne definere sine egne vilkår når han kommer fra en lukrativ avtale i Russland, og dermed går til MFK, om han selv ønsker det, for rundt en million norske kroner.  Sånn er det ofte når man for en hver pris skal hente spillere med et navn som er større enn klubben. BBS i OBOS, og det for en hver pris, fremstår i ettertid kun som en romantisk drøm for LSK. Taktisk smart av islendingen, som helt sikkert var i dialog med MFK før han signerte på en avtale ut 2021, og dermed visste at en mulighet kanskje ville åpne seg. I MFK passer han utmerket inn og vi trenger ikke være bekymret for spilleren er større enn klubben. 
Og ja, jeg er ikke noe stor fan av LSK eller klubben for øvrig.

Hvorfor denne usmakelige arrogansen M31v?

Vil du virkelig genierklære ledelsen her?

Ifølge mine kilder har BBS ikke vært førstevalget, og det var derfor i et tidligere innlegg skrev at jeg hadde hørt navn som både ga meg "hel og halvreisning". BBS er ikke førstnevnte.

Vi trenger ikke et nytt "oppussingsprosjekt" i MFK nå.

Det å hente en spiller på bakgrunn av tidligere eskapader er ikke alltid formelen til suksess. Hvor god er BBS pt? Hvor lang tid trenger han for å komme i form?

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 11:03
Stonesy: Ifølge mine kilder har BBS ikke vært førstevalget, og det var derfor i et tidligere innlegg skrev at jeg hadde hørt navn som både ga meg "hel og halvreisning". BBS er ikke førstnevnte.

Katta hadde ikke greid å klore min da denne nyheten kom. 

Jeg vet hva han er god for og hvor godt han kler måten vi spiller på. Han har en evne til å gjøre de rundt seg bedre også.

(Innlegget ble redigert 27.01.21 11:04)

Stonesy

Stonesy
27.01.21 11:11

BBS anno 2017 ja takk!

Hvor står han i inngangen til 2021, og hvor lang tid trenger han for å kunne prege kamper igjen? Litt ruskete skadehistorikk er det også her...

Må si jeg er litt skuffet, og han får vær så god å motbevise meg;)

(Innlegget ble redigert 27.01.21 11:12)

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 11:12
Stonesy: Vi trenger ikke et nytt "oppussingsprosjekt" i MFK nå.

Trond Strande sa i et intervju i sommer at vi må stikke fingeren i jorda og kjenne vår plass. I den sammenhengen han uttalte det mener jeg han bommet grovt. 

Men når det kommer til spissoverganger er det et langt  mer treffende uttrykk. 

Hvilke målgarantister i toppform kan egentlig MFK hente? Man har i realiteten tre valg:

1. Sprenge lønnsbudsjettet

2. Finne en som vi vet er av høy klasse men som har slitt med form

3. Gamble på at en som ikke har vært noe tess i andre klubber bøtter inn mål for oss

Vi har lykkes med punkt to på BBS tidligere og med Leke. BBS er i en slik alder at vi kan få nytte av han i 3-4 år fremover og han er i tillegg en strålende mentor for unge spillere. Kjernekar på og utenfor banen. 

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 11:13
Stonesy: Må si jeg er litt skuffet, og han får vær så god å motbevise meg;)

La oss håpe du blir positivt overrasket. Skadehistorikken hans har alltid vært rufsete, og det er en viss risiko, men det opplegget man sydde sammen for han sist fungerte svært godt. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 11:14)

DietCoke

DietCoke
27.01.21 11:13
RamGuy: Sigurdasson

I all verden. Veldig usikker på hvordan jeg skal tolke dette.

Stonesy

Stonesy
27.01.21 11:16

Enig i at vi må stikke fingeren i jorda, men med en holdning som den blant annet Ramguy signaliserer overfor ifht å hente Mannsverk for 10 MNOK + så kommer vi oss i hvert fall ikke fremover....

Det er KRISE i fotball-Europa, og jeg mener det er tidenes mulighet for norske klubber (med litt cash) til å gjøre et godt kjøp på kontinentet. Utfordringen rundt dette er selvsagt mangelen på scouting (som Erling Moe var inne på), men likevel burde det vært muligheter mener jeg.

Stonesy

Stonesy
27.01.21 11:17
PapaSmurf: La oss håpe du blir positivt overrasket.

AMEN.

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 11:21
Stonesy: Enig i at vi må stikke fingeren i jorda, men med en holdning som den blant annet Ramguy signaliserer overfor ifht å hente Mannsverk for 10 MNOK + så kommer vi oss i hvert fall ikke fremover....

Jeg tror Mannsverk kommer til Molde.

Men jeg er fortsatt usikker på hvor god han egentlig er. De kampene jeg så i OBOS var han ikke brilliant.

Men jeg hører jo folk si at han er et unikum. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 11:22)

m31v

m31v
27.01.21 11:38
Stonesy: Hvorfor denne usmakelige arrogansen M31v? Vil du virkelig genierklære ledelsen her?

LSK er ikke en klubb etter mitt hjerte og har ved flere anledninger vært lite ydmyke i forhold til bud de har mottatt. Da går spillerne gratis. Fansen har også et opplåst bilde til tider og de ligner mer og mer på VIF i sin tolkning av alle andre klubber. Har vært mye på Åråsen, ingen tvil om at identitet og fakta ikke nødvendigvis henger sammen. Nok om det, de er ikke tilhenger av MFK heller.

Når det gjelder BBS så er ikke jeg utelukkende positiv, det er litt som skal klaffe for at han skal erstatte Leke. Men fyren er gjennomført ålreit, godt likt av spillergruppa, profesjonell og kan bli en viktig rollemodell for andre. Og hvis prisen er relativt lav, kan dette alternativet være bra. Litt bingo, men ikke fullstendig bingo. Alle vet at scouting og jevnlig oppfølgning av diverse spillere har vært en utfordring det siste året. RBK tømmer Sverige og plukker backup fra Ranheim, Glimt må kaste penger etter Salvesen, og MFK må også fiske i gammel farvann.

Jeg håper først og fremst at Ohi virkelig er klar når alvoret starter og at BBS kan være et godt alternativ. Han fikk jo med seg nesten 40 kamper i Rostov og noen scoringer, så ferdighetene er der. I min verden kan MWE og BBS bli en fin match, men det er litt usikkerhet knyttet til denne eventuelle overgangen. 

Jeg har også hørt om div andre, men at det er vanskelig å få til overganger. Da må vel klubben se på alternative løsninger, og alle er vel enige med meg om at BBS kan bli en suksess? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg