Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Terminlisten 2021

NYTT TEMA
Korgutt

Korgutt
06.04.21 19:56

Forøvrig melder VG at Lillestrøm, Stabæk, Strømsgodset, Mjøndalen, Sandefjord og Haugesund har bedt NFF om å få utsatt de 2 første serierundene datert 8./9.mai og 12.mai. Ingen av de lagene skal møte de 4 «europeiske» lagene i de 2 første rundene så da må de vel kunne spille de kampene i juli/august når Molde, Bodø/Glimt, Vålerenga og Rosenborg er ute i Europa.

Korgutt

Korgutt
06.04.21 20:05

Er de kampene her som vil bli utsatt da.

Strømsgodset - Odd Lør 16.00 ESN

Sandefjord - Haugesund

Sarpsborg 08 - Mjøndalen

Stabæk - Lillestrøm

Og fra runde 2.

Lillestrøm - Sarpsborg 08

Mjøndalen - Stabæk

Haugesund - Strømsgodset

Groundhopper

Groundhopper
06.04.21 21:36
Korgutt: Rosenborg har kunngjort 4 treningskamper idag. Den første kommer 21.april.

ROOOOOOAAAADTRIIIIP til mektige Abrahallen – kjør!

sexxes

sexxes
06.04.21 21:38

Men er det trolig at det vil åpnes opp for fotballkamper nå? 

BigGeorge

BigGeorge
08.04.21 14:19

Skal vi tolke det som at noen vil starte opp 8.og 9.mai mens noen muligens starter litt senere.

I såfall blir det seriestart på  forskjellig tidspunkter.

laffano *MOD*

laffano *MOD*
08.04.21 14:20

De som ikke har trent ordentøig skal jo spille mot hverandre???

Korgutt

Korgutt
08.04.21 14:33
BigGeorge: Skal vi tolke det som at noen vil starte opp 8.og 9.mai mens noen muligens starter litt senere. I såfall blir det seriestart på  forskjellig tidspunkter.

Ja, går det slik som de 6 klubbene ønsker så vil runde 1 bestå av 4 kamper 8. og 9.mai. Og 5 kamper den 12./13.mai. Regner med at de 4 kampene fra runde 1 og 3 kamper fra runde 2 vil bli spilt når Bodø/Glimt, Molde, Vålerenga og Rosenborg har begynt å spille kvalifisering til Europa i juli måned. Finnes ikke mange ledige datoer hvor de kan bli plottet inn. De som er ledige regner jeg med at de vil dytte cup inn i slik at de kan starte i år og avslutte cupen med finale på vårparten.

BigGeorge

BigGeorge
08.04.21 14:37
Korgutt: De som er ledige regner jeg med at de vil dytte cup inn i slik at de kan starte i år og avslutte cupen med finale på vårparte

Vet vi når det blir bestemt om cupen spilles i år ?

I fjor ble det jo ikke cupspill.

Korgutt

Korgutt
08.04.21 14:43
BigGeorge: Vet vi når det blir bestemt om cupen spilles i år ? I fjor ble det jo ikke cupspill.

Jeg har sett info fra NFF om at de håper de kan starte årets cup i år og avslutte den til våren 2022. Skal se om jeg finner den igjen. Uansett er det ikke nok ledige datoer i år til å avvikle cupen innenfor 2021. Jeg har sett 2 helger i slutten av juli og 2 midtuker til høsten hvor det kan bli puttet inn. 
Fant en artikkel fra TV2 hvor cupen ble nevnt.

https://www.tv2.no/sport/13918668/

De ledige datoene hvor cupen kan bli dyttet inn er helgene 24./25.juli og 31.juli/1.august samt 22./23.september og 1./2.desember. Dette er de ledige datoene i år hvor cupen kan bli dyttet inn. Eventuelt utnyttes til utsatte kamper. 
Eliteserien er forøvrig planlagt siste serierunde 12.desember.

(Innlegget ble redigert 08.04.21 14:52)

Everenga

Everenga
08.04.21 14:46
BigGeorge: Vet vi når det blir bestemt om cupen spilles i år ? I fjor ble det jo ikke cupspill.

I og med at det ikke kommer til å bli tillat med større folkeansamlinger før tidligst utpå høsten kan man like gjerne droppe den i år også. De innledende rundene er jo nettopp poenget at små steder får besøk av store klubber. Cupen er mer avhengig av livepublikum enn serien. Viking kan godt få være tittelforsvarere enda et år for meg. 

Korgutt

Korgutt
10.04.21 11:16

Med denne beslutningen så kan man skyte en hvit pil etter seriestart 8./9.mai. Fortsatt treningsnekt for noen eliteserieklubber frem til 25.april. Det gjelder Stabæk, Strømsgodset, Mjøndalen, Lillestrøm og S08.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/fortsatt-treningsnekt-for-toppidretten-i-mange-viken-kommuner_sto8216956/story.shtml

(Innlegget ble redigert 10.04.21 11:17)

Gonzales-

Gonzales-
10.04.21 12:32

Hvorfor lager ikke klubbene i Viken et helvetes rabalder? Det gir ingen mening å forby all idrett på denne måten. Idretten må stå opp for seg selv når ingen andre gjør det!

Korgutt

Korgutt
10.04.21 12:38
Gonzales-: Hvorfor lager ikke klubbene i Viken et helvetes rabalder? Det gir ingen mening å forby all idrett på denne måten. Idretten må stå opp for seg selv når ingen andre gjør det!

Mulig jeg må revurdere mitt tidligere utsagn at jeg trodde jeg var flåsete når jeg trodde tiltakene var hevn fordi slike som Guldvog, Nakstad og kompani ble plukket ut sist når de skulle velge lag i friminuttene på skolen. Nå skal jeg ikke underslå at jeg kanskje hadde et poeng den gangen jeg sa det. 

Korgutt

Korgutt
10.04.21 12:42

Forøvrig jobber NFF med et varig unntak for Toppfotballen å havne i nivå 5 hvor treningsforbud er ett av punktene. Sarpsborg jobber med å legge trening til Hamarområdet og leve i en egen boble der oppe ifølge Eurosport.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/fortsatt-nei-til-fem-klubber-sarpsborg-kan-matte-trene-pa-hamar_sto8217099/story.shtml

Art-Vandelay

Art-Vandelay
10.04.21 12:49

I dag begynner de altså serien i et av koronaens verstingland, Sverige, men her i Norge hvor vi har har gjort en så god jobb kan vi ikke engang gjøre et forsøk på å få igang serien, det er ingen belønning å få for den gode innsatsen som er lagt ned.. 

BigWhale

BigWhale
10.04.21 13:30
Gonzales-: Hvorfor lager ikke klubbene i Viken et helvetes rabalder? Det gir ingen mening å forby all idrett på denne måten. Idretten må stå opp for seg selv når ingen andre gjør det!

Helt enig. Alle skal være så ekstremt diplomatiske, med uttalelser ala 'Vi er nødt til å ta del i dugnaden på lik linje med alle andre' (som kom fra Sarpsborg i Mars).

Om en ser bort ifra at dette ikke er noe dugnad, men heller tvungne restriksjoner, så er det en komplett skam hvordan fotballen og idrett har blitt behandlet i Norge de siste 6 månedene. Alle andre land klarer uten problemer å gjennomføre seriespill, uten at det går ut over samfunnet på noen som helst negativ måte. Tvert imot gir det folk noe å se fram til i en heller medioker hverdag.

Hadde vært ekstremt befriende med en skikkelig utblåsning om hvor udugelige/inkompentete Helsedirektoratet er, særlig hvis den kom samlet fra alle klubber som rammes av dette.

KjelloO

KjelloO
10.04.21 13:39

Fotballen har null å tjene på å gå på krigsstien. Den mediekampen vil man tape. Det så man ettertrykkelig i fjor høst i forbindelse med landskampene mot Israel, Romania og Østerrike.

Korgutt

Korgutt
10.04.21 13:51
KjelloO: Fotballen har null å tjene på å gå på krigsstien. Den mediekampen vil man tape. Det så man ettertrykkelig i fjor høst i forbindelse med landskampene mot Israel, Romania og Østerrike.

Da kan du vel bare begynne å forberede deg på bortekamp mot Stabæk for Rosenborg sitt vedkommende på Nadderud skal vi si søndag 8.januar 2022? Og serieavslutning hjemme mot Strømsgodset 15.januar? Ja, jeg vet at jeg nå kan virke litt flåsete. Skal man få en serieavslutning før de datoene her må man avlyse all cupfotball i år kanskje? 
Skal man avlyse alle rundene som er satt opp i mai så må man fjerne de 6 første serierundene. Hva skal man da med et sommervindu fra 1.august når man kun rekker 7 serierunder av 30 før den datoen? Det kan like gjerne fjernes med en gang spør du meg.

(Innlegget ble redigert 10.04.21 13:58)

Art-Vandelay

Art-Vandelay
10.04.21 14:03

Man må snart seriøst vurdere om man skal gjøre som i enkelte idretter i USA, at alle elitelagene drar til Spania og lever i en boble der og kjører seriespill.

fordelen er at man kan kjøre seriespill langt ut på vinteren..

Man kan kjøre noen runder så drar man hjem og får en pause, før man drar ned igjen. Serien kan da være ferdig før våren 2022...

(Innlegget ble redigert 10.04.21 14:04)

BigGeorge

BigGeorge
10.04.21 14:22

Torsdag ble det kjent at Odd kunne starte å trene i Skien fra i går, og fra mandag kan også Sandefjord og Bodø/Glimt starte å trene igjen.

Taururu

Taururu
10.04.21 18:25

Helt latterlig at vi i det minste ikke kan starte opp med Eliteserien. Dette er kun profesjonelle klubber. Er det bare Norge i Europa hvor det ikke er lov å spille fotball?

supergunners10

supergunners10
10.04.21 20:37

FY FAEN SÅ LEI JEG ER NÅ. 

Jeg har hele veien vært "på lag" med helsemyndighetene, men nå er det slutt, det har vært tåpelig en god stund allerede, men dette tar kaka. 

En gjeng med folk som hater idrett, enkelt å greit.

Art-Vandelay

Art-Vandelay
10.04.21 20:56

Dette er satire, så vennligst la det stå...

Hva forventer man egentlig med en regjering der en kvinne, en homofil og en pakistaner bestemmer. At de skal være interessert i fotball?...

Egentlig er det litt sannhet, selv om kvinnen utrolig nok er den mest fotballinteresserte blant disse fjottene..

Eksberten

Eksberten
10.04.21 21:59

Men kan ikke de lagene som skal ut i ecup tyvstarte sesongen, siden de har så mye mindre mulighet for å spille disse kampene senere?

Korgutt

Korgutt
13.04.21 18:53

Det ser ut til at det blir seriestart 8./9.mai med noen unntak. Vikenklubbene ser ut til å få utsatt kampene sine de 2 første rundene og vil dermed åpne 16.mai når tredje runde spilles.

https://www.vg.no/i/AlnlMx

Korgutt

Korgutt
13.04.21 19:33

Den første ordentlige hele serierunden ser da ut til å bli 3.runde som spilles 16.mai. 
Vålerenga vs Kristiansund

Sarpsborg08 vs Haugesund

Viking vs Tromsø

Bodø/Glimt vs Rosenborg 

Sandefjord vs Mjøndalen 

Stabæk vs Odd

Strømsgodset vs Lillestrøm 

Molde vs Brann

urbeka

urbeka
13.04.21 19:34

Det der er helt håpløst etter min mening. Slik som det er nå bør klubbene bare være glad for å få spille. Å avvikle hele sesongen tross pågående pandemi vil være en prestasjon, uansett. Å utsette mulighet for å spille kamper også når det ikke er smitte i lagene - og faktisk er mulig å spille - blir helt håpløst.

Korgutt

Korgutt
13.04.21 19:49
urbeka: Det der er helt håpløst etter min mening. Slik som det er nå bør klubbene bare være glad for å få spille. Å avvikle hele sesongen tross pågående pandemi vil være en prestasjon, uansett. Å utsette mulighet for å spille kamper også når det ikke er smitte i lagene - og faktisk er mulig å spille - blir helt håpløst.

Kan ikke se for meg at de får spilt de utsatte kampene før Bodø/Glimt, Molde, Vålerenga og Rosenborg skal ut i Europa juli måned. Kalenderen er tettpakket. Planlagt serieslutt er søndag 12.desember dersom covid-19 ikke skaper for mye krøll i systemet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg