Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AaFK

NYTT TEMA
Erlingen

Erlingen
06.05.21 18:46

Ingenting om Aalesund FK her inne?

Klubben har lagt ned ''Speakers Corner'', som var åpent for ytringer.
Ledelsen tålte ikke kritikken og la ned hele forumet.
Ingen steder å finne noe om AaFK annet enn på AaFK kontrollerte steder, så som FB

(Innlegget ble redigert 06.05.21 18:50)

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
06.05.21 19:22

Vi som vil ha Galiat tilbake på VGD

Fritz_

Fritz_
06.05.21 19:38

Jeg skal vere med å diskutere her. Latterlig at Aafk la ned SC. 

Everenga

Everenga
06.05.21 20:23
Erlingen: Ingen steder å finne noe om AaFK annet enn på AaFK kontrollerte steder, så som FB

AaFK kontrollerer Facebook? Det var en utvikling jeg skal ærlig si jeg ikke så komme. 

Straya

Straya
07.05.21 15:23

Synes AaFK gradvis har mistet mer og mer kontakt med fansen. Var selv superivrig supporter i mange år, også da de var i 1.divisjon. De siste årene har jeg falt mer og mer av og har knapt fått med meg signeringene i vinter. Å stenge forumet er virkelig ikke et skritt i riktig retning.

PapaSmurf *MOD*

PapaSmurf *MOD*
07.05.21 15:28

Bare å flytte folkene fra Speakers Corner hit. Her får man jo i større grad interaksjon med andre lags fans også. 

Jeg husker jo 10-12 år tilbake da var jo SC veldig aktivt, men klubbforumene landet over har forsvunnet ett etter ett . Er vel bare et par forum igjen med aktivitet. 

Men fotball-norsk på VGD holder koken :)

(Innlegget ble redigert 07.05.21 15:28)

Erlingen

Erlingen
07.05.21 17:58

SC var aktivt det når ledelsen stengte det.
Langt fra dødd ut

stc887

stc887
07.05.21 18:18
PapaSmurf *MOD*: t, men klubbforumene landet over har forsvunnet ett etter ett . Er vel bare et par forum igjen med aktivitet.

Egentlig synd. Enhver klubb med respekt for seg selv bør ha et forum fritt sitert fra en tidligere daglig leder i en ES klubb. FB med bare gamlinger og tosker som poster slagorda til klubbene og legger ut bilder av kaffekoppen med f.eks VIF logo med 247 likes eller bikkja med skjerf til 432 likes.

Twitter blir kvasiløsning ettersom du har begrensninger på tegn og at det blir uoversiktelig om du skal få med deg alt

Heia gode gamle forum

stc887

stc887
07.05.21 18:23
Erlingen: SC var aktivt det når ledelsen stengte det.
Langt fra dødd ut

Har bare registrert overskrifter i smp og det var rasisme og hets som var grunnen? Er det ikke bare å anmelde dette og banne de som ikke kan oppføre seg?

Evt finne en løsning som krever at du må verifisere hvem du er via en kode du får på sms typ vgd? Vel drastisk imo å stenge ned som første(?) virkemiddel

aaleby

aaleby
07.05.21 19:21

Rett og slett trist at Speakers Corner er død og begravet.  På høyden var frekvensen på innleggene tidvis på høyde med VGD og det kunne gå hett for seg, men Hoff holdt alltid en beskyttende hånd over forumet. Var selv til tider svært aktiv fra starten, men har vel ikke vært innom på et par år.  Sjakktrekk av klubben om ønsket var å gjøre gapet mellom de indre gemakker og omgivelsene enda større.

(Innlegget ble redigert 07.05.21 19:21)

PapaSmurf *MOD*

PapaSmurf *MOD*
07.05.21 21:21
stc887: FB med bare gamlinger og tosker som poster slagorda til klubbene og legger ut bilder av kaffekoppen med f.eks VIF logo med 247 likes eller bikkja med skjerf til 432 likes. Twitter blir kvasiløsning ettersom du har begrensninger på tegn og at det blir uoversiktelig om du skal få med deg alt

Dette er en god beskrivelse. 

Men jeg har aldri savnet et MFK-forum. Siden det er såpass mange MFK’ere her er klubbtråden et bra «forum».

Tornekrattet hadde jo et relativt oppegående forum for 10-15 år siden, men de valgte å stenge det for andre enn medlemmer og da døde det ut på uker. 

(Innlegget ble redigert 07.05.21 21:23)

Matzerath

Matzerath
08.05.21 17:19

Etter den beste omgangen AaFK har spilt på 1,5 år i treningskampen borte mot KBK, så er vel nedstegningen av Speakers Corner et gigantisk selvmål av AaFK-ledelsen. De snakker om rasisme og hets, men hopper elegant over at de jo kan moderere forumet bedre selv.

Er der noen som tråkker over reglene, så steng de ute for en kortere eller lengre periode. Men neida, her er det tydeligvis enklere å skjære alle over en kam og stenge hele greia. 

De sier de har hatt samtaler med Stormen Supporterklubb og Aalesund Support om beslutningen, "og opplever forståelse for vårt standpunkt", men de glemte å spørre noen på SC, trur eg. Og såvidt jeg vet nevnte ingen fra Stormen eller Aalesund Support noe på forumet før det blei stengt ned. 

Ikke akkurat "god og inkluderende supporterdialog" fra AaFK sin side. Særlig ikke 1-2 uker før seriestart.

H.A

H.A
08.05.21 17:24

Hei

helt korrekt  beskevet av Matzerath

Når en diskuterer fotball kan en ikke være politisk korrekt i alle situasjoner

I DAG BLE DET FORØVRIG ET GANSKE TANKEVEKKENDE NEDERLAG MOT åSANE

deleted301666

deleted301666
09.05.21 21:53

Det stinker mildt sagt av ledelsens håndtering av kritikken som har kommet mot dem. De knebler supporterne ved å stenge forumet, og presterer attpåtil å begrunne det hele ved å si at det er rasisme og hets som er årsaken. Dette stinker det av.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 21:54)

FIL37

FIL37
10.05.21 14:31

De så sitt snitt til å legge ned SC. Det ble litt mye kritikk fra supporterne til ledelsen som de ikke klarte å takle. Når man jobber i en fotballklubb og ting går fullstendig på tverke så må man faktisk tåle å høre det. Hvis ikke så finn på noe annet å drive med!

Det kalles engasjement. Det skyldes på rasisme og hets bare for å legitimere nedleggelsen. Det er bare bullshit! 

Vi får bare fortsette her inne. Bare å lage en bruker så blir vi mange nok til å holde det gående!

Everenga

Everenga
10.05.21 14:35
PapaSmurf *MOD*: Men jeg har aldri savnet et MFK-forum. Siden det er såpass mange MFK’ere her er klubbtråden et bra «forum». Tornekrattet hadde jo et relativt oppegående forum for 10-15 år siden, men de valgte å stenge det for andre enn medlemmer og da døde det ut på uker.

Enga har hatt en hel del forum, VPN, Klanen og Vif selv vel også. felles for dem er ganske begrenset aktivitet. VGD funker helt greit. I tillegg er det uavhengig av klubben som jeg synes er veldig greit. Merkelig at klubben selv skal drive et forum. 

H.A

H.A
10.05.21 20:20

Ja, hvis ledelsen og medieansvarlig i AaFK tror de slipper unna ved å stenge Speakers Corner så har de tatt grundig feil. Når en skrev der så  hadde de en viss kontroll. Her har de ingen kontroll. 

Et av supporteres privilegier er  å kunne både skryte og kritisere

Og det er ikke selvsagt at supportere skal fremstå med fullt navn siden en ikke får betalt for å 'stå i stormen' slik en ledelse skal gjøre.

deleted301666

deleted301666
10.05.21 23:31

Helt enig, H.A. Her har de dummet seg loddrett ut igjen. Jeg klarer virkelig ikke å mobilisere noe optimisme for klubben med denne ledelsen bak spak og klaff.

FIL37

FIL37
10.05.21 23:38

Velkommen H.A! Jeg er selvsagt helt enig i det du skriver.

FIL37

FIL37
10.05.21 23:45

Synes også det er helt tullete å si at de varslet Stormen og Aalesund Support før de stengte. Akkurat som det gjorde saken noe bedre? Det var jo ikke noen forum spesielt for Stormen eller Aalesund Support! Dette var et forum for alle med et brennende hjerte for klubben.

Da må det også være lov å si sin hjertens mening når vi har sett klubben bli rasert år etter år.

deleted301666

deleted301666
11.05.21 15:58

Kan vi få flere brukere fra SC inn her så kan vi få litt fart på sakene. Døp gjente om tittel på tråden til «AaFK [klubbtråd]» også, så blir det mer riktig. Denne kneblingen av debattanter er stusselige greier for alle som er glade i klubben. Så spre gjerne ordet. Fra nå av (eller inntil SC åpnes igjen) så diskuteres AaFK best her på VGD.

FIL37

FIL37
12.05.21 14:02

Vi starter mot Bryne på lørdag. Alltid spennende disse åpningskapene. Jeg vet ikke så mye om Bryne bortsett fra at de er et hardtarbeidende lag der Halvorsen er trener.

Det viktigste er uansett at vi spiller vårt spill og satser på at det skal holde. Vi bør og skal vinne mot Bryne hjemme om vi skal være et topplag i divisjonen. Håper alle spillere er klare!!

Kumite

Kumite
12.05.21 15:10

Blir heftig å møte Bryne igjen, sikkert 15 år siden vi møte de. Mitt tips for denne kampen 3-1.

FIL37

FIL37
12.05.21 16:00

Vi møtte de vel sist på Kråmyra der vi vant 2-0? Dette var vel samme dagen vi rykka ned siden Tromsø slo RBK på overtid.

Kumite

Kumite
12.05.21 19:00

Tror vi møtte de i 2004 i adecco ligaen, vi rykte jo ned i lag. 

(Innlegget ble redigert 12.05.21 19:01)

Matzerath

Matzerath
13.05.21 19:03

"Gleder meg til kamp! *smiletegn* *smiletegn* *tommel opp*

Håper kampen går på tv!!"*latter-smiletegn* *lattersmiletegnmedgråtelittegrann* *lattersmiletegnemedgråtelittegrann*

Generalprøve for Speakers Corner Facebook Edition.

FIL37

FIL37
13.05.21 23:37

Hehe nettopp *gapskrattetegn × 5*

Fritz_

Fritz_
15.05.21 11:42

I dag gleder jeg meg faktisk til å se Aafk i gjen. Sesongen ifjor var meget tøff. Så på slutten var interessen mildt sagt laber! Noen som kan komme med en sannsynlig lagoppstilling? Føler vi har en del spillere som bør vere meget gode på OBOS-nivå. Tenker spesielt på Bolkan-Nordli og Castro. Bør jo sørge for mange målpoeng de gutta der. Spent på dagens kamp! 

Zanick

Zanick
15.05.21 11:52

Skandale om Gartnermyras legendariske Trebeinsson-tråd har blitt slettet.

Fritz_

Fritz_
15.05.21 12:02

Heheh. Legendarisk den spøken der. ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg