Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Viking-Brann seriestart.

NYTT TEMA
keizersoze

keizersoze
09.05.21 11:40

Vi må vel dra siddisene ut av sin egen klubbtråd, selv om vi andre virker å ha fått symptomer som virker som vi lider av det samme som de.

Jaja uansett er det vel hva som skjer på banen som er det vi skal krangle om.

Det har jo vært litt av hvert oppigjennom, og det er vel ikke Brann sin favorittby å besøke.
Motsatt derimot, så har vi vel lagt oss flate for å hjelpe Vikeing.

Kanskje de skal hjelpe oss unna et nedrykk i dag?

Lag og sånt tull får vi ta litt senere. Grattis med seriestart.

storteple

storteple
09.05.21 11:43

Påskeegg.

Utrolig synd det ikke får vært 15.000 på tribunen i denne kampen. Fantastisk kok sist gang. 

Paddvart

Paddvart
09.05.21 12:05

Hvordan stiller Brann i dag? Står fryktelig lite om Brann i nasjonale medier.

keizersoze

keizersoze
09.05.21 12:08
Paddvart: Hvordan stiller Brann i dag? Står fryktelig lite om Brann i nasjonale medier.

Sånn uten å nevne lag, så sier nå Ingebrigtsen dette i BA:

For før første kamp, mot Viking i Stavanger søndag, er Brann er fortsatt en stopper i manko. De har kapteinen og midtbanesjefen skadet. Og de har en spiss som tydeligvis har fått vaksinen. Mot å score mål.

– Vi er bedre enn det Viking-laget der, sier Ingebrigtsen når vi antyder at det kan bli hett i Stavanger søndag kveld.

– Men i Brann vet vi at vi er i underholdningsbransjen, så jeg ville nok ikke spilt 0–0 på oddsen, nei, ler han.

Sukkertoppen

Sukkertoppen
09.05.21 12:11

Barmen, Bamba og Forren starter vel?

HLund

HLund
09.05.21 12:14
Paddvart: Hvordan stiller Brann i dag? Står fryktelig lite om Brann i nasjonale medier.

Startoppstillingen mot Åsane forrige kamp er nok rimelig nærme fasit.

PEF_1973

PEF_1973
09.05.21 12:49

Feil tråd

(Innlegget ble redigert 09.05.21 12:50)

KongOjo

KongOjo
09.05.21 13:13

Blir nok dette eller noe veldig lignende:

Opdal

Blomberg-Kristiansen-Forren-Grøgaard

Strand-Barmen

Skaanes-Taylor-Delaveris

Bamba

KongOjo

KongOjo
09.05.21 13:14

Drømmer om at Simba kommer innpå å redder kongeriket.

Paddvart

Paddvart
09.05.21 13:47

Ser jo (dessverre) brukbart ut, uten at jeg vet så mye om Blomberg og Delaveris. Ikke fått med meg at Kristiansen spiller stopper. Kolskogen skadet?

HLund

HLund
09.05.21 13:50
Paddvart: Kolskogen skadet?

Nei, bare vært dårlig i treningskampene. Blomberg ville jeg vært obs på. Veldig god offensivt (mindre god defensivt).

Paddvart

Paddvart
09.05.21 13:53

Kan ikke være så aller verst når han benker Tveita.

KongOjo

KongOjo
09.05.21 13:58
Paddvart: Ser jo (dessverre) brukbart ut, uten at jeg vet så mye om Blomberg og Delaveris. Ikke fått med meg at Kristiansen spiller stopper. Kolskogen skadet?

Kristiansen ble jo egentlig bedt om å dra i vinter, men fant seg ikke ny klubb. Tilfeldigheter har gjort at han har spilt en del stopper i treningskampene, etter mitt syn har han vært Brann sin soleklart beste i den posisjonen etter det. Er ikke overrasket hvis han starter de første kampene, hvertfall mtp det meget tøffe kampprogrammet.

KongOjo

KongOjo
09.05.21 13:59
Paddvart: Kan ikke være så aller verst når han benker Tveita.

Utifra det Tveita og Blomberg har vist i Brann hvertfall så er nok sistnevnte allerede en bedre fotballspiller enn Tveita. Skulle bare mangle at han spiller da når han i tillegg er så mye yngre.

Andajs

Andajs
09.05.21 13:59

Er det kun Brann som stiller lag i dag? Hvem spiller for viging?

HLund

HLund
09.05.21 14:00
KongOjo: Er ikke overrasket hvis han starter de første kampene, hvertfall mtp det meget tøffe kampprogrammet.

Med mindre han gjør seg bort, så tipper jeg han får starte de første fem kampene og at Forren og Kolskogen veksler litt på den andre plassen nå som kampene kommer så tett i starten.

HLund

HLund
09.05.21 14:01
Andajs: Er det kun Brann som stiller lag i dag? Hvem spiller for viging?

Viktigste er at Tripic ikke spiller. Gjør det til en relativt åpen kamp i utgangspunktet (og særlig når det ikke er publikum).

Nevi

Nevi
09.05.21 14:02

Regner med følgene lag fra Viking.

Austbø

Bjørshol - Heggheim - Hove - Vevatne

Bell - Løkberg

Torrsteinsbø - Fridjonsson - Kabran

Berisha

Paddvart

Paddvart
09.05.21 14:16

Skaanes i karantene, så da blir det gjerne Tveita på høyrekanten? 

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 15:11
Paddvart: Står fryktelig lite om Brann i nasjonale medier.

Tull, BT og BA skriver knapt om annet.

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 16:27
keizersoze: Jaja uansett er det vel hva som skjer på banen som er det vi skal krangle om.

Litt skuffende åpning av tråden. Hvor er alle tiradene om siddisenes umoral? Her spiller vi mot laget fra syndens pøl. Laget som jukser, slår, bestikker, lyger og er generelt utrivelige.

Vi må sørge for at vi understreker tydelig at vi er moralsk overlegne her. Særlig siden vi antageligvis taper så det synger etter, da er propaganda og pr det eneste vi har.

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 16:57

Brann (4-2-3-1): Håkon Opdal – Ole Didrik Blomberg, Ruben Kristiansen, Vegard Forren, Thomas Grøgaard – Petter Strand, Kristoffer Barmen – David Møller Wolfe, Robert Taylor, Filip Delaveris – Daouda Bamba.

Jukseguttene (4-2-3-1): Iven Austbø – Sondre Bjørshol, Henrik Heggheim, Runar Hove, Viljar Vevatne – Kristoffer Løkberg, Joe Bell – Fredrik Torsteinbø, Samuel Fridjónsson, Kevin Kabran – Veton Berisha.

Dewaz

Dewaz
09.05.21 17:15

Tok ikke lang tid før Kåre/Horneland fikk kastet sitt største talent på benken til fordel for en gammel, nesten ubrukelig (i hvert fall sist sesong) tabbespiller. For en duo dere skal få slite med fremover. 

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 17:21
Dewaz: Tok ikke lang tid før Kåre/Horneland fikk kastet sitt største talent på benken til fordel for en gammel, nesten ubrukelig (i hvert fall sist sesong) tabbespiller. For en duo dere skal få slite med fremover.

Du har tydeligvis sett mange treningskamper, og fulgt med på Kolskogen sin strålende form i vinter. Synd han skal talentkveles, som vi jo har tradisjon for her i byen. De kunne like gjerne pakket ham inn i denne plastduken, så lite luft får han.

Dewaz

Dewaz
09.05.21 17:29
Tjaaah: Du har tydeligvis sett mange treningskamper

Så ligakampene. 

Dette er helt standard Kåre/Horneland. Erfaring er det eneste som betyr noe, prestasjoner har null å si. 

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 17:32
Dewaz: Så ligakampene. Dette er helt standard Kåre/Horneland. Erfaring er det eneste som betyr noe, prestasjoner har null å si.

Morsomt at du først bekrefter at du ikke har sett Kolskogen sine prestasjoner, så uttaler deg om kriteriene for uttaket.

"Jeg aner ikke hva jeg snakker om, men jeg vet alt om saken".

Micro33

Micro33
09.05.21 17:32
Tjaaah: Jukseguttene (4-2-3-1)

Tapere har en stygg tendens til å skylde på juks når de blir sendt hjem til mor og far som slakt.

magpien

magpien
09.05.21 17:35

Media diskuterer forventninger og dens påvirkning. Den samme forventningen de selv skaper. For et skue. De aller fleste i Stavanger er edruelige. Veton forklarte det fint. 

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 17:36
Micro33: Tapere har en stygg tendens til å skylde på juks når de blir sendt hjem til mor og far som slakt.

Som supporter må man fokusere på det vi slår motstanderne våre på. Mot Viking blir det åpenbart på dete moralske planet. Blir nok dårlig med poeng, all den tid vi faktisk bryr oss om etikk og regler.

Tjaaah

Tjaaah
09.05.21 17:36
magpien: Veton forklarte det fint.

Han sa at han skulle utnytte forsvaret. Bekrefter at det blir juks og overgrep. Grusomt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg