Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Moraltråd Glimt - RBK

NYTT TEMA
Kalle73

Kalle73
17.05.21 14:08
qbah: Virker som luftslottet oppe i Bodø begynner å sprekke. Ufyselig publikum og usympatiske spillere.

Kan nesten si det samme om RBK. Hareide kan begynne i sin egen garderobe, ufattelig mange grisetaklinger fra etablerte spillere som Hansen og Skjelbred i går.

Kalle73

Kalle73
17.05.21 14:10
Zanick: Vanskelig å være uenig, når Glimt har et så bra lag er det ufattelig at supporterne fokuserer på å slenge dritt til motstanderen og dommer.

Møt opp på en av bortekampene hvor supporterklubben i sør stiller. Utelukkende sanger til støtte for eget lag, og rimelig uskyldig fleiping med motstandere og evt dommeren. Ja, Hobber Nilsen er en gjenganger....

Kalle73

Kalle73
17.05.21 14:16
glimt2020: Må være fint å leve i sin egen virkelighet hvor man kun vil diskutere med andre som er enige i den virkeligheten.

For tida fremstår igrunn både trener og supportere hos Molde langt mer sympatiske enn hos RBK... hilsen en som var på Lerkendal da RBK slo Brann 10-0. Og på slutten av kampen sto en god del av publikum og slang dritt etter dommeren fordi han var såååå rævva. Da har du faen meg fattig evne til å glede deg over ditt eget lag.

AxelRudi

AxelRudi
17.05.21 14:24
glimt2020: Ellers så kan det jo nevnes at samtlige medier utenfor Trondheim har meldt at det var et ran / RBK var heldige. Men her inne så var det fortjent og sier man i mot det, så er man et troll.

Akkurat det tror jeg nok var tull, xG viser at Glimt burde vunnet 2-1 igår, så det var nok et ran for oss å få poeng. Ingen tvil om det, og det mener de fleste også.

Edvardsen er jeg redd er på en sånn heksejakt mot dommersjefen, og dommerne. Han skal finne mest mulig feil virker det som.
Det topper seg når han bruker kun første reprise og ikke vil se på de to andre som viser noe helt annet.

*Zach etter 5min mener jeg er straffe, han er foran og Høibråten løper han ned med to armer i ryggen. Det hadde nok vistes bedre med en vinkel rett forfra, men det har får vi jo ikke. Det er mulig dommer mener det skal mer til, og det er også såpass tidlig at det sitter mye inne å dømme der.

*Holmar får ballen klink i nøttene etter 36min, og jeg klarer ikke etter 10 repriser å se om den faktisk treffer armen etterpå.
Uansett treffer den jo en annen kroppsdel først.

*Så er det Reitan dere skal ha hands på, når Solbakken kommer rundt, men den ser ut til å treffe magen.

*Hansen er på vei ut, Solbakken skyter ballen i låret på ham, og så er jeg usikker på om Hansen er fryktellig mye i Solbakken, det er mulig det bakerste beinet hans treffer hansen i det han forsøker å hoppe unna, slik at han får en rotasjon. Men straffe? Nei.

*Ciljan sin er greit gult kort.

Da har jeg sett 10-15 repriser av hver og virkelig prøvd å se straffespark osv, men det er helt greit å ikke dele ut noen i denne kampen.

HLund

HLund
17.05.21 14:24
AxelRudi: *Ciljan sin er greit gult kort.

Den er mer rødt enn gult.

glimt2020

glimt2020
17.05.21 14:35
AxelRudi: Akkurat det tror jeg nok var tull, xG viser at Glimt burde vunnet 2-1 igår, så det var nok et ran for oss å få poeng. Ingen tvil om det, og det mener de fleste også. Edvardsen er jeg redd er på en sånn heksejakt mot dommersjefen, og dommerne. Han skal finne mest mulig feil virker det som.
Det topper seg når han bruker kun første reprise og ikke vil se på de to andre som viser noe helt annet. *Zach etter 5min mener jeg er straffe, han er foran og Høibråten løper han ned med to armer i ryggen. Det hadde nok vistes bedre med en vinkel rett forfra, men det har får vi jo ikke. Det er mulig dommer mener det skal mer til, og det er også såpass tidlig at det sitter mye inne å dømme der. *Holmar får ballen klink i nøttene etter 36min, og jeg klarer ikke etter 10 repriser å se om den faktisk treffer armen etterpå.
Uansett treffer den jo en annen kroppsdel først. *Så er det Reitan dere skal ha hands på, når Solbakken kommer rundt, men den ser ut til å treffe magen. *Hansen er på vei ut, Solbakken skyter ballen i låret på ham, og så er jeg usikker på om Hansen er fryktellig mye i Solbakken, det er mulig det bakerste beinet hans treffer hansen i det han forsøker å hoppe unna, slik at han får en rotasjon. Men straffe? Nei. *Ciljan sin er greit gult kort. Da har jeg sett 10-15 repriser av hver og virkelig prøvd å se straffespark osv, men det er helt greit å ikke dele ut noen i denne kampen.

Ja, jeg skjønner jo at det er mye tull og flåsete kommentarer sagt i kampens hete. Og jeg har flere av de selv, så det er ingen problem.

Samtidig så skrives det mye etter kampen av flere av de samme brukerne og f.eks qbah med sin "ufyselig oppe i Bodø" for at man er skuffet over 2-2 i en kamp hvor man er bedre og føler seg bortdømt. Det er jo bare usaklig å melde.

Kanskje er det mye nærmere i dommerfordelingen enn man tror. Men når et lag "dominerer" og blir "snytt" på flere situasjoner mens de leder 2-1, for å så ende opp med 2-2, så er det lov å være irritert, uten at man er ufyselig.

Nå handler jo forum om å dele meninger og absolutt være uenige i de. Men det er jo også lov å være nyanserte. Ser man en scoring som er offside med 5 meters margin, så er det lov å si at det faktisk var offside, i stedet for å angripe motstanderen for at de er ekle. 

Jeg tar iallefall Glimt sitt spill, Glimt sitt lag og stemplet som ufyselig alle dager i uken, ovenfor en trener som langer ut mot publikum, kunstgress og gud vet hva annet. 

(Innlegget ble redigert 17.05.21 14:38)

AxelRudi

AxelRudi
17.05.21 14:48
glimt2020: Jeg tar iallefall Glimt sitt spill, Glimt sitt lag og stemplet som ufyselig alle dager i uken, ovenfor en trener som langer ut mot publikum, kunstgress og gud vet hva annet.

Nå vet ikke jeg hva publikum har ropt, jeg så det intervjuet live og der er det mer utfyllende om at det er barn tilstede osv.
SÅ kan det hende det var så stygt at Åge faktisk reagerer, eller det kan være at han bruker det for å få fokus vekk fra hvor elendig vi var fra 45 til 80min.

Åge Hareide har full kontroll, det gjøres sjelden noe der uten en baktanke. Men trenger man å bry seg om det?

Jeg ser Patrick Berg er ute i VG og kaller taktikken vår elendig, det er jo ikke så fryktelig mye bedre, og kanskje et snodig fokus å ha.
Han har vel glemt hvor fantastisk taktikken til Glimt var i Knutsens første år, da man endte 3 poeng fra nedrykk.

Men trenger vi bry oss om hva han mener? Nei.
I toppkamper er tempraturen sånn, det må Glimt bli vant med. Vi slenger drit til Molde 2 ganger i året, men ingen hopper i Nidelva av den grunn. Her kunne jeg nevnt noe om elva til Moldenserne, men det er Brann, gulltog, egg-kasting på Steffen Iversen, Sutre-Kåre, Rettssak, Horneland grøss og gulløl før den tid kommer.

Vi snakkes til vinters, på gress.

Antonz

Antonz
17.05.21 16:26
Kalle73: ufattelig mange grisetaklinge

To er for meg ikke mange. Dessuten var det helt greie taklinger

Matzerath

Matzerath
17.05.21 16:47

"Stopp Pressen! Noen har ropt noe fælt fra tribunen!!"

Merkelig det der hvordan man hører bedre hva som blir sagt og ropt når det er mindre publikum på stadion.

Jeg mener, hvem kunne sett for seg at det skulle komme noe nedsettende mot dommeren eller motstanderlaget?

Ubegripelig.

j-oelander

j-oelander
17.05.21 16:48
AxelRudi: Her kunne jeg nevnt noe om elva til Moldenserne, men det er Brann, gulltog, egg-kasting på Steffen Iversen, Sutre-Kåre, Rettssak, Horneland grøss og gulløl før den tid kommer.

Godt du ikke drar fram elva.

stikkpillen

stikkpillen
17.05.21 17:20

Jeg oppfatter Kåre som sutrete, helt enig med deg derAxel, 

Hva med Åge, oppfatter du han på samme måte?

HarryH

HarryH
17.05.21 17:38

Ironisk nok ble Kåre i sin tid ansatt som trener i Rosenborg på grunn av sitt gode humør.

stikkpillen

stikkpillen
17.05.21 17:51

Han har splittet personlighet Harry.

Nå ser jo de fleste RBK supportere rødt bare navnet hans nevnes, ser ikke at de har fått inn en enda verre grinebitter på brakka.

HarryH

HarryH
17.05.21 20:10

I følge mine ganske gode kilder mottok den høyt respekterte Rosenborg-treneren karakteristikken "førbainna gårrhysa" fra hjemmefansen, og replikken ble avlevert på høylytt og ufordragelig vis. Jeg hadde også reagert hvis jeg var i Hareides sko der på sidelinja, nervøs og forfrossen.

ErnestMangnall

ErnestMangnall
17.05.21 23:44
HarryH: karakteristikken "førbainna gårrhysa" fra hjemmefansen

Det er jo det man hvisker fruen kjærlig i øret som en del av forspillet her i nord! Mulig Åge har misforstått?

seriemester2013

seriemester2013
17.05.21 23:59

Alt på stell skjønner jeg. Hareide har begynt å finne fokus på ikke sportslige grunner ved poengtap, og kan få muligheten til å overgå Kåre i sutring i løpet av sesongen.

Noen som tar frivillig statistikk utover på hvem som sutrer mest om ikke sportslige begivenheter utover?

Jeg har en magefølelse på at årets sutrer blir Åge, selv om Kåre nok vil gjøre sitt til å motbevise meg dette

Zanick

Zanick
18.05.21 09:28
glimt2020: Er jo helt håpløst og ha en diskusjon med dere fra Trondheim.

Minner om dine egne kommentarer i denne tråden:

'Det er årets mest soleklare hands og det er det fortsatt etter de neste 27 serierundene.''

''Gjør det han kom for å holde trønderne inne i kampen. Må være ganske kjipt å tape når dere spiller 12 mot 11?''

''

Og så dømmer han fordel, men offside. Det er faen meg humor.''

''Pinlig opptreden både på banen, benken og forum. Dagens trippel for trønderne''

''Og så kommer de med sånne taklinger. Og fortsatt klager fansen på dommeren. lol. ''

''Ganske sykt at ikke dere ikke er flaue.''

Jeg tror du får feie for egen dør før du mener det er ''umulig å diskutere'' med andre....

(Innlegget ble redigert 18.05.21 09:30)

Dukenukem

Dukenukem
18.05.21 10:30

Hareide fremstår som en kopi av Fagermo bare uten humoren.

qbah

qbah
18.05.21 11:41

Fagermo og humor. Har du ikke tørket opp etter feiringen i går enda?

stikkpillen

stikkpillen
18.05.21 13:40

Nei, det er humoristen Åge" enten er du med oss, eller er du mot oss" Hareide.

Gleder meg til han skal trekke frem "staken," igjen. 

Det er humor på høyt plan det

JOlsen

JOlsen
18.05.21 13:47

Trist at supportere i Bodø opptrer som idioter. Dette er bare et utrolig lavmål. De har vel ikke bedre vett. 

Folkflesk

Folkflesk
18.05.21 13:56
seriemester2013: Noen som tar frivillig statistikk utover på hvem som sutrer mest om ikke sportslige begivenheter utover? Jeg har en magefølelse på at årets sutrer blir Åge, selv om Kåre nok vil gjøre sitt til å motbevise meg dette

Ingen av dem kommer iallefall til å få fyken for å ha hetset sine egne spillere pga hudfargen.

(Innlegget ble redigert 18.05.21 13:58)

ErnestMangnall

ErnestMangnall
18.05.21 14:00
JOlsen: De har vel ikke bedre vett.

Tror din faktabaserte forskning har funnet svaret her. 

Supporterne i Trondheim er pene, rike og vellykkede mensamedlemmer alle som en, opptrer dannet og det foregå aldri hets av motstanders spillere. Heller ikke hvis egne spillere kommer tilbake, ref Bakenga.

Supporterne i Bodø er som du sier lavpanna lobotomerte trygdesnyltere med IQ godt under skostørrelsen. Og mange har små sko...

HarryH

HarryH
18.05.21 14:38

Artig at Rosenborg er oppe og spiser kirsebær med de store igjen! Positivt for interessen for norsk fotball.

tokik

tokik
18.05.21 15:01

Nå vet ingen av oss hva som ble ropt da.

Bodø Glimt har vel sagt at de skal ta tak i dette om det ble ropt noe over streken. Så antar at Glimt ringer Hareide for å spørre.

så kan vi håpe at noen spør Glimt om deres undersøkelser om litt?

Dukenukem

Dukenukem
18.05.21 15:44
JOlsen: Trist at supportere i Bodø opptrer som idioter. Dette er bare et utrolig lavmål. De har vel ikke bedre vett.

Hva er det glimtsupporterne har gjort som er så lavmål? Har Hareide sagt hva som gjorde han så trist og lei eller det bare noe han bruker for å få oppmerksomheten vekk fra at de gjorde en ræva kamp?

Pondua1980

Pondua1980
18.05.21 16:55

Så krenkefesten her fortsetter enda. Fint av Hareide å flytte fokus over på dette. For rop fra publikum mot motstanderlag/trener har vel aldri skjedd før. Så da snakker vi heller om subjektiv oppfattelse om hvilket nivå dette skal ligge på. Så da får NFF lage en liste over hva som kan sies der Hareide kan sitte i et utvalg som  bedømmer hva som er innafor. Dette skal distribueres til landets supporterklubber. 

Piss og sure oppgulp fra ågis selvfølgelig. Benytter sjansen til.å kaste glimtsupporterne under bussen og samtidig preke moral om at dette ikke er bodøfolk verdig. Kan han ikke bare forholde seg til eget lag og drite I andre. Skryter jo hele tiden av at han kun fokuserer på eget lag, men er i realiteten opptatt av alt mulig annet.

Zanick

Zanick
18.05.21 16:57

Må si det var mange som ble krenket av at Åge fokuserte på Glimt-fansen i 30 sekunder.

Kongemannen

Kongemannen
18.05.21 17:03

Åge ser ikke bjelken i eget øye. Er nok ikke rette mannen som skal komme med kritikk av andre.

Å komme med kritikk mot den trivelige Bødo fotballklubb.er da helt uhørt.

AxelRudi

AxelRudi
18.05.21 17:07

Vi vet all hvor Glimt-gjengen har lært disse spanske glosene, der ser dere. Skulle blitt hjemme.

Ellers tenker jeg at det er lite Åge Fridtjof gjør som ikke er veldig gjennomtenkt, mens Kåre alltid har gått fullstendig i vranglås tvert noe går ikke hans vei.
Den største sutreren har vi her i tråden dog.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg