Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Newport County

NYTT TEMA
vituperium
vituperiumInnlegg: 509
12.02.07 10:48
Hei

Finnes det andre fans av Newport County der ute. I så fall hadde det vært hyggelig om dere gav lyd fra dere på e-post til meg: newportcountyafc@gmail.com
Deyna
DeynaInnlegg: 1798
12.02.07 11:18
Lurer du på å starte supporterklubb? Husker godt da Newport var med i ligaen, så hyggelig om du går med sånne tanker.
IkkeNaken
IkkeNakenInnlegg: 335
12.02.07 11:25
Jeg tenkte automatisk på orange county (The OC)
vituperium
12.02.07 11:50
Deyna skrev:
Lurer du på å starte supporterklubb? Husker godt da Newport var med i ligaen, så hyggelig om du går med sånne tanker.

--> Det var noe slikt ja. Holder på med en norsk hjemmeside også. I følge Supporterunionen var det en supportklubb for rundt 10 år siden. Så det må da være en del rundt om. I alle fall greit å høre om det er flere oss fans i eksil i Norge.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27579
12.02.07 12:02
Du fikk naturligvis med deg Peter Beadles utbrudd mot assistentdommeren under FA-cupkampen mot lillebror Swansea i november?
vituperium
12.02.07 12:18
mikemodano skrev:
Du fikk naturligvis med deg Peter Beadles utbrudd mot assistentdommeren under FA-cupkampen mot lillebror Swansea i november?

--> Newport er ikke et lagt uten kontroverser. De er jo innblandet i en nå etter kampen mot Lewes tidligere i år. Enkelte av spillerne har jo også vært innblandet i sitt. Julian Alsop for eksempel ble jo utestengt en halv sesong for en tid tilbake i "bananagate-saken" da han spilte for Oxford.

For tiden bør vi være mer bekymret for å måtte melde overgang til old-boys fotball. Beadle ser ut til å trives med spillere på sin egen alder ;)
mikemodano
12.02.07 12:25
Kan du vennligst opplyse oss om hva som skjer på Spytty Park i disse dager vedrørende den affæren man er innblandet i i kjølvannet av Lewes-oppgjøret?

Julian Alsop bør man vel helst ikke legge seg for mye ut med. Jeg så ham i aksjon for Cheltenham for noen år siden, og han er ingen smågutt man skubber unna med en selv morsk pekefinger. Den bananagatesaken kjenner jeg dessverre heller ikke til. Care to elaborate?

Newport County er ellers Syd-Wales klart flotteste klubb, om jeg skal få si min mening.
vituperium
12.02.07 12:41
mikemodano skrev:
"Kan du vennligst opplyse oss om hva som skjer på Spytty Park i disse dager vedrørende den affæren man er innblandet i i kjølvannet av Lewes-oppgjøret?"

::: Tja. Klubben, og fansen, skal være i harnisk over rasismepåstandene Lewes har kommet med. De erkjenner en spytteepisode fra tribunen, og jakter på gjerningsmannen, men nekter for de andre påstandene. Etter Lewes fremsette en formell klage vurderer Newport nå å sende inn klage på Lewes. Lewes kaptein Steve Robinson har gjort seg svært upopulær på Newport Stadium. Disse anklagene går på provoserende atferd og fysisk angrep fra Robinson på en Newportspiller, et slags injuriesøksmål mot Lewes' rasismepåstander og generelt en klage på Lewes FCs opptreden i saken.

"Julian Alsop bør man vel helst ikke legge seg for mye ut med. Jeg så ham i aksjon for Cheltenham for noen år siden, og han er ingen smågutt man skubber unna med en selv morsk pekefinger. Den bananagatesaken kjenner jeg dessverre heller ikke til. Care to elaborate?"

::: Alsop har jo et tvilsomt rykte etter at hans korte opphold i Oxford, det var vel en sesongs tid, endte med 3 røde kort samt bananagate. Omstendighetene er ikke helt klare. Men det skal visst involvere en ungdomsspiller og bananer der solen aldri skinner. Men dette er bare rykter. Uansett ble han sparket og utestengt ut sesongen... Han er nok ikke helt ukjent med den røde delen av kortstokken generelt heller. Men han har spilt bra for oss i år, og har vært matchvinner ved flere anledninger.

Newport County er ellers Syd-Wales klart flotteste klubb, om jeg skal få si min mening.

::: Så absolutt. Måtte de klare å komme seg tilbake til fotballigaen!
mikemodano
12.02.07 14:13
"...et slags injuriesøksmål mot Lewes' rasismepåstander..."

- Har ikke County-supporterne også tidligere vært beskyldt for å komme med rasistiske utsagn mot motstanderspillere? Det er godt mulig jeg husker feil, men jeg mener samtidig vágt å erindre noe slikt fra en del år tilbake.

Jeg tillot meg å ta en kikk på spillerstallen, og der finner man jo en rekke tidligere Football League-profiler. På målvaktssiden har man to drevne karer i Tony Pennock (eks. Stockport, Wigan og Hereford) og Mark Ovendale (eks. Northampton, Bournemouth og Luton). Ian Hillier (fortid i Luton og Chester) er et kjent forsvarsnavn; informasjonen på Countys offisielle nettsted, beretter også om en kar som forrige sesong ble kåret til Årets Spiller av fansen, og som skal være svært så anvendelig, der han like gjerne spiller sideback som midtstopper. Videre bør det ringe noen bjeller hva navnet Steve Jenkins angår. Han startet jo i Swansea, før han dro videre til Huddersfield, og det er vel først og fremst i disse to klubbene man vil ha gode minner om en hardttacklende høyreback. Jenkins har også vært innom Birmingham, Cardiff, Notts County og Peterborough, og avrundet sin ligaløpebane med et par sesongers spill for Swindon. John Brough er også et godt navn, selv om profilen hans kanskje har blitt hjulpet fram av usannsynlig gode stats på tidligere utgaver av CM. I virkeligheten rakk han aldri å gjøre et så godt inntrykk i sin tid som ligaspiller for Cheltenham og Shrewsbury. For tiden kaptein hos County, ser jeg.

Damon Searle har man også hanket inn, ja - han så man vel sist i vesle Nailsworth, der han jevnlig opptrådte for Forest Green. Ellers husker vi den walisiske veteranen for MANGE sesonger i Cardiff-trøya på venstrebackplass. Richie Evans gjorde seg småbemerket hos Sheffield Wednesday for et par-tre sesonger siden, men slo aldri skikkelig igjennom som flankespiller, og har nå havnet på Spytty Park, ser jeg. Og Jason Bowen...jøsses...er snakker vi legende, dere! Fem år i Swansea, tre år i Birmingham, et par korte opphold i Southampton og Reading, før han avrundet med fem år i Cardiff. Conference South' svar på Steve Castle? I tillegg til alle disse, har man altså både Julian Alsop og Dean Holdsworth i sine rekker. Førstnevnte må naturligvis ikke forveksles med den tidligere Notts County-angriperen (fra Australia, for øvrig) Danny Allsopp.

Med dette mannskapet, ispedd egenavlet talent, skulle man jo tro at Peter Beadle burde være i stand til i det minste å kjempe om en playoffplass? Nå er det jo på langt nær kjørt, men det er sju poeng som skiller Newport og en plass i sluttspillsonen enn så lenge.
espensvendsen
espensvendsenInnlegg: 7439
12.02.07 14:20
IkkeNaken skrev:
Jeg tenkte automatisk på orange county (The OC)

Samma her. O.C ligger jo i Newport så.
vituperium
12.02.07 14:28
mikemodano skrev:
::: Det er nok dessverre mulig, uten at jeg vet noe særlig om det.

Det mangler ikke på erfaring i troppen. Men det kan jo bli for mye av det gode, med gamle karer som har sett sine beste dager. Men Dean Holdsworth skal ha spilt bra i debutkampen nå i helgen, så vi får se. Det er lenge siden har har vært en veldig ivrig målscorer.. For øvrig er det nok Craig Hughes som må nevnes av angrepsspillerne, som toppscorer i år. Men det er mye skader, både foran og bak. I helgen måtte man ty til nyopprykkede spillere fra ungdomsavdelingen for å fylle opp der bak.
Lukashenko
LukashenkoInnlegg: 2107
12.02.07 14:54
Spilte ikke Haugar mot Newport i cupvinnercupen i sin tid? Fantastisk med slike tråder, for en slik går det faktisk minst tjue OT-, hvem er best av, og tanker om-tråder.

Karimov.
Deyna
12.02.07 14:56
Det stemmer nok, Luka. Newport kom endog såpass langt som til kvartfinale i gode, gamle cupvinnercupen. Smått utrolig å tenke på.
vituperium
12.02.07 14:59
Haugar representerer et stolt øyeblikk i Newporthistorien, da de ble beseieret 6-0 hjemme på veien mot kvartfinalen i cupvinnercupen 1980!

Deyna
12.02.07 15:25
Du får lokke med at legendariske John Aldridge startet opp i Newport, vituperium , så har du hele pool-klanen på kroken. Tommy Tynan og Mark Aizlewood skulle også være kjente navn fra Somerton Park på slutten av 70-tallet...ihvertfall blant oss 'voksne'....
vituperium
12.02.07 15:42
Det har vært noen solide spillere i klubben, men John Aldridge er i en særklasse. TIl alt overmål var det her han startet karrieren, og ikke her han tilbrakte sine nær-pensjonsdager, slik enkelte andre gamle fjes har gjort.

Vi signerte jo eksempelvis nettopp Dean Holdsworth :)

Ormondroyd
OrmondroydInnlegg: 714
12.02.07 15:53
John Aldridge bør nok nevnes blant de største i Newports historie. Men la oss for all del heller ikke glømme Karl Elsey, Nigel Vaughan eller Mark Aizlewood! Noen vil sikkert insistere på å ta med Tony Pulis i betraktningen her, så dermed var han også nevnt.
Deyna
12.02.07 16:04
Når det gjelder Holdsworth var han innom Weymouth sist sesong, men ble sendt på porten omtrent før kofferten var pakket ut. Er nok bare navnet igjen nå, og knapt nok det.
Ormondroyd
12.02.07 16:14
Jeg har brent inne med denne lista lenge nå, men endelig skal jeg visst få slippe det ut. Her er min favoritt Ironsides-XI:

Mark Kendall
Simeon Hodson - Mark Aizlewood - Keith Oakes - Vaughan Jones
David Giles - Karl Elsey - Nigel Vaughan - Steve Mardenborough
John Aldridge - Tommy Tynan

Dette laget ville hevda seg riktig så godt i dagens Football League, er min påstand.
mikemodano
12.02.07 16:16
David Giles? Større enn min Steve Tupling? I think not. Blæh!
vituperium
12.02.07 16:21
Deyna skrev:
Når det gjelder Holdsworth var han innom Weymouth sist sesong, men ble sendt på porten omtrent før kofferten var pakket ut. Er nok bare navnet igjen nå, og knapt nok det.

::: Det er vel grunn til å være bekymret. Men også Alsop hadde vel en ganske lite bemerkelsesverdig karriere de siste årene før han ble hentet inn. Han har gjort det ganske greit. Så selv om han ikke er like gammel som Holdsworth, så får vi vel håpe. I følge rapportene hadde han en god kamp sist, da uten å ha møtt laget før tidliere samme dag. Så får vi se i kveld.
Ormondroyd
12.02.07 16:22
Jeg forstår det slik at du bare er en av mange som lot seg bedåre av Tuplings tokt på bane og langs brygge på åttitallet, men når det kommer til god, gammaldags fotballspilling kan han overhodet ikke skyve David Giles ut av dette laget. Overhodet ikke.
mikemodano
12.02.07 16:38
Mitt angrep på stakkars Giles skyldes uvitenhet. Hvem var han? Hva utrettet han? Hvor kom han fra? Hvor dro han når han var ferdigsvettet på Somerton Park? Hva skjedde egentlig med Somerton Park? Hvorfor har dagens bane navnet Spytty Park? Har parken endret navn? Har det rablet for meg?

Steve Tupling er nummer to i rekken av engelske fotballspillere jeg har håndhilst på, kun slått av Keith Nobbs. Hmm...og kanskje Martin Hodge, når jeg tenker meg om. Så at Hippie/Tuppy har ei høy stjerne her i gården, trenger jeg vel ikke si to ganger.

Men jeg tar gjerne en David Giles factfile til kveldskaffen, takk.
Ormondroyd
12.02.07 16:41
David Giles er den eneste noensinne som har spilt for både Newport County, Wrexham, Cardiff OG Swansea, de fire walisiske ligaklubbene - en bragd han som nevnt er mutters aleine om.
For svarte svingende.
mikemodano
12.02.07 16:42
Ah, ja, DEN David Giles, ja. Hadde du bare sagt det med én gang.

Utsøkt kaffe, Ian.
Deyna
12.02.07 17:04
mikemodano skrev:
Hva skjedde egentlig med Somerton Park?

Ble vel lagt i ruiner en gang på tidlig 90-tall. Etter det flyttet klubben inn på en stadion eid av kommunen....det opprinnelige Newport County gikk konkurs på slutten av 80-tallet , og klubben ble så opprettet som Newport AFC. County-navnet ble igjen tatt i bruk....husker ikke helt når. Klubben har en turbulent fortid der den i tillegg måtte kjempe for retten til å spille i det engelske ligasystemet.
vituperium
12.02.07 17:08
County navnet kom vel tilbake i 1999.
vituperium
12.02.07 17:33
Så var det visst noen her inne med store kunnskape om Newport også! Veldig bra. Om det er mer du, eller andre, brenner inne med - så send meg en mail. Noen linjer om gamle legender hadde vært fint å fått opp på hjemmesiden!

morrisey
morriseyInnlegg: 12347
12.02.07 19:54
For ikke å glemme profiler som Evertonlegenden Bob Latchford, Nathan Blake og the one and only Darren Peacock.
Ellers så bør man jo ikke glemme at klubben i to perioder har vært belemret med den godeste Colin Addison i managerstolen.
Hvordan den mannen kunne få jobb i en så stor klubb som Atletico Madrid vil for alltid være en av livets uløste gåter...
vituperium
13.02.07 16:06
Deyna skrev:
__

Hei.

I første omgang har jeg laget en norsk hjemmeside for Newport County. Den er nå oppe på

http://www.ironsides.net

Til åpningen har vi et eksklusivt intervju med veteranspiss Julian Alsop!

Vituperium - Quandoque bonus dormitat Homerus.
http://www.ironsides.net
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg