Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Smånytt fra non-league

NYTT TEMA
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
21.02.08 21:15
Jeg tar herved opp hansken fra flounderswake, og gir mitt bidrag for å gjøre dette forumet mer tabloid. Her er det ingen tørre analyser eller lange utredninger. Kun fire kortfattede nyhetsbulletiner fra det som har skjedd utenfor Football League den siste tida:

* Den gamle superspissen Steve Bull har blitt utnevnt til ny manager i Stafford Rangers, hvor han står overfor den svært vanskelige oppgaven å berge Rangers' plass i Conference. En liten kuriositet: Bull er faktisk YNGRE enn Staffords veteranspiss Neil Grayson.

* Det er ikke bare i Milton Keynes man fyller opp laget med gamle Macclesfield-spillere. Hyde United i Conference North benytter seg av samme suksessoppskrift. Fra før er Matt Tipton og Dave Morley på plass, og nestemann inn er skadeforfulgte Andrew Teague, som skal tilbringe én måned på lån på Ewen Fields. Legg til Chris Brass, Steve Bushell, Lee Cartwright og Gareth Seddon, så ser man at Hyde disponerer et av de desidert mest navngjetne mannskapene på Nivå 6.

* Paul Hurst - selveste Paul Hurst - har forlatt Rotherham. Riktignok bare på en måneds utlån, men jeg frykter at Hursts 15 år lange Millers-karriere nå går mot slutten. Hursts nye arbeidsgiver den neste måneden: Burton Albion.

* Sesongens lengste bortereise? Det er ifølge Google Maps 743 km fra Whitley Bay nord for Newcastle til Truro i Cornwall. Dét forhindret ikke gjestene fra nordøst i å vinne overbevisende 3-0 over ambisiøse Truro i 5.runde av FA Vase for et par uker siden, og sikret med det plass i kvartfinalen. Whitley Bays belønning: ny bortekamp, denne gangen mot Hungerford Town i Berkshire - en reise på "bare" 486 km.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26601
mikemodano
04.12.09 13:49

Det er kanskje ingen større allmenn nonligainteresse her på forumet, men selv gleder jeg meg til å gjøre leserinnhugg i første utgave av det som framstår som noe av et supporterscoop for entusiaster syd av Football League. Rett nok er jeg noe avmålt i forhold til at man har en særs omfangsrik kampseksjon, som visstnok skal inkludere beretninger helt nede på Step 7 (også kalt Nivå 11), for slikt må nødvendigvis ta i overkant mye rom i et magasin som heller fullt og helt burde overlatt den slags til allerede kjente og kjære publikasjoner (helst i singularis-form, les The Non-League Paper), og heller satset på dybdereportasjer fra det enorme vell av klubber som for langt de fleste utenforstående i fjernmiljøene faktisk framstår som lite annet enn et tilfeldig sammenrask av konsonanter og vokaler. 

Nå er jeg mer enn tilfreds med NLPs avisfabrikasjon, men dette magasinet tar øyensynlig sikte på å også nå den yngre generasjonen gjennom å framstå som et glossy supplement til alternativ fotball. Spent er jeg uansett på å se hvilken kvalitet reportasjene holder (første nummer vil jeg få tilsendt fra Cambridge i løpet av et par ukers tid), og lever bladet opp til forventningene er det neppe noen vei utenom fullt abonnement. 

(Innlegget ble redigert 04.12.09 13:50)

mikemodano
09.01.10 23:02

Etter uker med venting kom i dag endelig forsendelsen fra Cambridge med jomfruutgaven av NonLeague24, og jeg tør gå god for et hvert lovord som er blitt dette magasinet til del. Man får en viss pekepinn via websiden deres, men det er først når man klemmer labbene rundt omslaget man virkelig ser verdien av dybdereportasjenes svar på The Non-League Paper. Med tanke på at Mansfield Town, i et fåfengt redaktørforsøk på å prøve å tekkes den landsomspennende eliten, er smørt utover et par sider midt i blekka, kan det være at Stinkfist også ville ha funnet glede i eksemplaret, som er spekket med så mye nonligastoff at jeg kjenner jeg lett kunne ha stått over kveldsmåltidet i aften. 

Rap. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg