Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pim Balkenstein and the spiders from Mars

NYTT TEMA
apobase
apobaseInnlegg: 11059
23.07.08 22:52
Ja så begynner vi. Det har etter hvert begynt å røre på seg i Suffolk, og det kan være greit å lage en tråd for å samle sammen all den mengde informasjon som nå spres på den vide verdensveven. Først og fremst om overganger og sånnt, men også kanskje noen anekdoter om hvordan festløvene klarte seg i sommerferien og andre gøyale historier. Nuvel, førstemann inn portene på Portman Road denne sommeren var Pim Balkenstein. Han er fra Nederland, and that's pretty much it. Ikke den signeringen jeg forventer mest av, sånn rent bortsett fra at jeg regner med at han er en krysning mellom Muhren og Thijssen, med et snev av Wilnis i seg - i og med at han er forsvarsspiller. Tross alt. Jo, og så er han ganske ung. Bare 21 år og greier. Neste mann inn var nok en forsvarer. Denne gangen Lesters Gareth McAuley. Nord Irsk. Han har vært i søkelyset til magilton en stund. Allerede i januar prøvde Magic å få landsmannen til Portman Road, men lyktes ikke den gangen. Ettersom Lester rykket ned var det vel neste ikke til å unngå at McAuley forsvant fra chipsbollen. Det kostet vel rundt en million pund sterling. Deretter vart det stilt en stund, mens ryktene gikk både hit og dit, mest dit. Kanskje 73 % dit. Tilslutt signerte Kevin Lisbie fra Kolsås for 600.000 pund sterling. Han hadde jo en god sesong i fjor med 17 scoringer for Kolsås, men var vel ingen direkte suksess i de ørten sesongene han var i Kjaltn før det. Spennende, om ikke spesielt spektakulær signering. Spektakulært ville det vært om Magilton fikk kloa i matchvinneren fra EM-finalen i 2004, Charisteas. Magilton har sagt at han prøver å få grekeren til Issviss, men det er mildt sagt høyst tvilsomt om grekeren kan lokkes til en tilværelsen på gården til Jim. Den siste av signeringene som foreløpig er i båx, er en gammel kjenning. Ingen ringere en Richard Wright returnerer til byen han forlot i 2001. Den gang var Ipswich flying high etter en 5. plass i primus liiig. Det samme var Richard Wright. Nå flyr begge ganske lavt, og passer således kanskje godt sammen. Rundt 500.000 engelske grunker skal sluts ha betalt West Ham for den godeste Wright.

Nuvel, det var nå en oppsummering av det som har rent inn av rusk og rask så langt denne sommeren. Ut har det foreløpig rent bemerkelsesverdig lite. Jason De Vos og Fabian Wilnis har blitt pensjonert. Ellers er noen spillere blitt transferlistet og Matt Richards har vendt snuten sørover nok en gang for et utlån hos seagulls. Lykke til Matt, du var alltid en favoritt hos meg.

ªpo
Æ vil værra lykkelig gjænnomsnittsmainn
eiller kvinne i et gjænnomsnittslainn
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3248
24.07.08 23:45
Ipswich viser fryktinngytende form allerede, spør du meg. Man nedsablet nemlig Dean Greygooses Bury (St. Ed.) Town med hele 3-0 allerede 9. juli, og det sågar med et meget reservespekket mannskap (à la Roberts, Clarke, Richards, og så bortover). Rapport her:
http://www.burytownfc.co.uk/matchdetails.asp?mid=271
Legg for øvrig merke til den Tour de France-inspirerte seremonien på bildet nederst.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26600
25.07.08 10:14
"...Lesters Gareth McAuley. Nord Irsk."

- Du milde...en god grunn for mikemechano til å følge Ipswich med et litt mer enn halvvåkent brunøye utover høsten/vinter'n. McAuley, som faktisk er høyere enn apobase+modano i en tenkt tårnkonstellasjon, har vært en klar favoritt sia tia i Lincoln, sjøl om jeg aldri registrerte særlig hans bravader i Leicester (som etter fløtten fra Filbert-gata kanskje ikke framstår som verdas mest interessante laug), men jeg tar for gitt at han også i Steve Walsh' verden framsto som en soleklar bauta i et ellers traurig landskap. Ja, det er godt dere har hanka inn ham nå som Matt Richards virker å være passé i traktorland.
SilverStreet
SilverStreetInnlegg: 941
25.07.08 10:52
"Pim Balkenstein"

Og om det utrolige skulle skje at VG kommenterer Balkensteins kommende hat-trick i serieåpningen blir vel overskriften noe a la dette:

"Madam Jims magiske Pim Sala Bim"

Satan, altså.
apobase
25.07.08 11:24
Ikke nok med det, min godeste flounders, men i går nedsablet et reservespekket sluts ingen ringere enn Tiptree United hele 5-0. 5-0 folkens!! Målscorere: Rhodes (2) (se opp for denne karen, han er helt sikkert en ny Bowditch - minst), Alex Bruce, Jack Ainsley og Billy Clarke. Sluttorna kunne slå i bordet med dette sterke B-laget (antageligvis et av de sterkeste B-lagene i da'chomp for tiden): Supple, Casement, Harding, Trotter, Naylor (Upson 46), Bruce (Watson 60), Peters (Robinson 60), Shumulikoski (Reason 60), Rhodes (Ainsley 66), Bowditch, Clarke.

Dette blir spennende.

Øvrige rykter som har svirret i sommer, med mer eller mindre riktighetsgrad: Ipswich skal være interessert i å signere venstreving Rudi Skacel fra Sotton. Jim har innrømmet dette og det er vel egentlig bare å bli enig med Skacel som er problemet for øyeblikket. Jimmern har også uttrykkt en viss interesse for Crewes talentfulle spiss Maynard. Men dette er antageligvis ancient history nå som Lisbie er på plass.

ªpo
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
25.07.08 14:08
> Rhodes (2) (se opp for denne karen, han er helt sikkert en ny Bowditch - minst)

...og et eple som har falt et stykke fra stammen, for mens hans far Andy Rhodes så det som sin livsoppgave å forhindre at ballen gikk i mål, har altså denne Jordan Rhodes valgt å gjøre målscoring til sitt levebrød. For all del, jeg er sikker på at gamle Andy er stolt av krapylet, men innerst inne ønsker han nok likevel at junior hadde valgt å følge i hans fotspor, og gjøre karriere som målvakt.
apobase
25.07.08 14:30
Just in på telexmaskinen min: Gary Roberts er på vei til Huddersfield!

En venstreving ut. Hva kommer inn?

ªpo
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3248
25.07.08 17:00
Nevnte bilde var visst på linken gjemt under "Report". Uansett, sterkt av en Bury-spiller å få utnevnelsen i det selskapet (kampen, ikke bildet).

mikemugabo skreiv:
"sjøl om jeg aldri registrerte særlig hans bravader"
-> Nå? Jeg mener selv å ha "registrert" at du nærmest fotfulgte Gareth McAuley rundt i chipsskåla i fjor: en søkfunksjon ville bragt for dagen flere oder skrevet til nordiren. Og Ipswich får en hederlig stoppertype, helt klart. Er ikke også James Wesołowski på City en av dine utkårede? Har i det hele tatt inntrykk av at du knapt registrerte noe ccc-ball i fjor utenom Leichester.
apobase
25.07.08 20:44
Du snakker om sola, skinkert. I dag ble det nemlig klart at Andy Rhodes blir keepertrener for primus liiig-klubben Manchester City. Rhodes var jo som kjent keepertrener i Issvask forrige sesong, men har nå altså pakket snipsekken og tatt veien nordvestover. Er han kanskje like eventyrlysten som Cecil Rhodes (er de i slekt mon tro) som for lenge siden satte kursen i motsatt retning? Nuvel, Manchester er definitivt ikke like eksotisk som Zambia og Zimbabwe, men kan sikkert by på en og annen spennede utfordring. La oss bare for guds skyld håpe han ikke lokker sønnen sin i samme retning. Forhåpentligvis er han så skuffet over at sønnen ble spiss at han har gjort ham arveløs og at han ikke vil ha noe med ham å gjøre.

ªpo
apobase
25.07.08 20:51
Se der ja, mikerud, en ny yndlig på Portman Road. Tenk om Richards hadde blitt (noe han etter alle solemerker ikke gjør). Da måtte du jo neste ha fulgt Ipswich med et blåøye også. Men bare hyggelig det , modano, at du setter ræva til å holde oppsyn med sluttorna. Det trengs, helt sikkert.

Når det gjelder nevnte McAuley, vet jeg veldig lite utover at han er stor og sterk og god på hodet. Sånn set er han en flott erstatter for De Vos. Jeg regner med at han kommer til å ruve bak der. Om han er rask eller treig veit jeg ikke, men han kan umulig være treigere enn De Vos, så sånn set ser det ut til å være et godt bytte. Kan du tilføre en stakkars ignorant sofagris noe ekstra informasjon om denne nordiske guden?

ªpo
apobase
26.07.08 18:11
I ettermiddag ble primus liig-klubben Vestenfor Bromwich og Albionerna feid av banen med siffrene 2-1. Den nye superstjernen Kevin Lisbie scoret enkelt vinnermålet to minutter på overtid etter at sluttrona hadde lekt med sine gjester stort sett hele tiden. Men altså Kevin Lisbie folkens. Merk dere navnet. Og vel så det.

ªpo
ØrnTeddy
ØrnTeddyInnlegg: 280
27.07.08 00:15
apobase skrev:
Men altså Kevin Lisbie folkens. Merk dere navnet. Og vel så det.

>Ikke for å ta ord ut av sin mente sammenheng, men Lisbie fikk på en måte en ny vår i U's forrige sesong. Grunn spør du? You really dont have to ask, I think you know his makker by mitt nick :)

mikemodano
29.07.08 10:25
"Kan du tilføre en stakkars ignorant sofagris noe ekstra informasjon om denne nordiske guden?"

- Tjau...hugsar me tilbake åt sluttspelet i 2004/5, så vil me moglegens drege kjensel på den nordirske guden som matchvinnar i semifinala versus Macclesfield, da impane vann 1-0 heime på Sincil Bank. Sånn i etterleiken slit eg med å tolka oppstillinga til the Gareth McAuleys frå hin matchen; det kan sjå ut som om dei stilte med fire stopparar (vår helt, Ben Futcher, Paul Morgan og Jamie McCombe), utan at eg ordrett hugsar McAuleys innsatsar den gong. Tek eg ikkje mykje feil, spelte han vonleg til lik ein sjuer på VG-børsa, og tok for seg av karar som Jon Parkin og Matthew Tipton i Cheshire-stellets angrepsrekkje.

McAuley er jäklig svær; han målar øve 190 cm frå badeskoa til toppen, og tåler ei jamføring med si backkollega frå den gong, Jamie McCombe. Han vil me hugsa frå fleire durabelege innsatsar hjå Bristol City, så at Keith Alexander bar på mykje godt på den tia er heva øve tvil. McAuley kan, i jamheit med McCombe, dukka opp brått på faste situasjonar, og heade inn ei lyre eller to, jamstundes som det tek ei god beta før han er tilbake i utgangsposisjona si, treig som han er. Men aperud: dikkan heve gjort ei god signering her, og eg er brennkvass på at Gareth McAuley vil gjere trauste ipswicharar til notoriske fylgjarar av nordirske forsvarsbamsar.
apobase
29.07.08 10:42
Fin fin stil mikerud, men du får noe trekk for uleselig språk, samt noe uryddig håndskrift. Du bør fortsette å øve på å skrive "g" uten at den blir seendes ut som en slange. Men likefullt en klar M det der. Nuvel. Jeg skulle egentlig bare si at mye tyder på at McAuley ikke bare overtar De Vos' posisjon i midtforsvaret, men kanskje sågar også kapteinsbinde til den røsslige kanadieren. En fin fjør i hatten ville det være, for denne nordirske guden ved navn McAuley.

ªpo
apobase
29.07.08 11:16
Da rister texelmaskinen nok en gang. Det er nå bekreftet at Gary Roberts melder permanent overgang til Huddersfield. Prislapp 100.000 pund, med 150.000 ekstra hvisomattedersomatte. Huddersfield har fått seg en talentfull og dribleglad ving som desverre stagnerte (det er vel mer riktig å kalle det resseserte) forrige sesong. Han har dog virket frisk i pre-season, men det har jo vært mot middelmådig motstand, hvor han jo har bevist før at han duger (sånn som f.eks. mot Norwich). Lykke til Gary.

Ellers kan det meldes om at hardhausen Ben Thatcher, som vel ikke har en alt for stor fanklubb der ute i verden, har vært på prøvespill i Suffolk, og at en signering er ventet å være rett rundt hjørnet. Thatcher fikk ikke fornyet kontrakt av Kjaltn, ettersom Kjaltn måtte kutte litt på utgiftene sine her og der. Vi trenger helt klart en ny venstreback ettersom Dan Harding ved flere anledninger har vist seg å være best som rundingsbøye. Hvis dette går i båx er det egentlig bare en venstreving vi mangler for at stallen skal være noenlunde komplett.

ªpo
mikemodano
29.07.08 11:24
"Hvis dette går i båx er det egentlig bare en venstreving vi mangler for at stallen skal være noenlunde komplett."

- Huddersfield har en ganske ålreit kar, kan jeg tipse deg om: Gary Roberts heter han, og skreik da han blei født. Jeg så ham i aksjon for Accrington Stanley i en TV-kamp en gang, og blei helfrelst Roberts-fanatiker. Har vært det sia.
apobase
14.08.08 13:27
Det har vært litt stille en stund nå, hvis man ser bort fra de hundre millioner sedvanlige ryktene som alltids går. Men nå begynner sakene å skje. Skulle vel egentlig bare mangle, ettersom sesongen allerede er i gang. Dagens nyhet er at slugger'n Ben Thatcher er klar. Etter en helsesjekk i går, signerer han i dag en ettårskontrakt.

Videre ryktes den nå at Shola Ameobi er på vei inn portene. Også han skal ha tatt en helsesjekk i går i følge aviser oppe i Newcastle-traktene. Det hadde jo på en måte vært litt moro om Ameobi kom til Ipswich etter at Norwich-fansen har mast i hele sommer om at han kommer til Delia Smiths kakelotteri og fotballklubb. Hvis han er noe god, selvsagt. Noe jeg er litt usikker på.

I den forbindelse er det fullt mulig at en spiss forlater klubben, ettersom antallet spisser begynner å nå Neil Warnock-høyder. Og snakker om sola, ja så tittern frem og forteller at han er interessert i å hente Alan Lee til Crystal Palace. Der altså. Ellers er det for øyeblikket Danny Haynes som tiltrekker seg mest oppmerksomhet utenfra. Visstnok skal Arsenal, M'barrah, Pompey og Wigan alle være interessert i budgie-dödaren. Og så er det noen som snakker om at Jonathan Walters, player of the year, er på vei til Stoke, men slikt vissvass tror vi da vitterlig ikke på.

En annen spiss, nemlig Ted Nugent, er ikke ankommet ennå, men det spekuleres i om han kommer på et utlån. Noe kjøp ser det ikke ut til å bli snakk om.

Det var alt fra dagboken til apo for i dag.

ªpo
IpswichTown
IpswichTownInnlegg: 46
25.11.08 20:43

Town sin oppstilling borte mot Brums i kveld:

R Wright

D Wright Bruce Naylor Thatcher

Walters Shumulikoski Garvan Walters

Stead Counago

subs: Supple Miller Lisbie Balkenstein Haynes

Ergo ikke plass til spillere som Volz, Quinn, Campo med flere på benken. Norris er skadet med dead leg og McCauley med strekk. Trotter, Richards, Clarke og Bowditch er på utlån og Campo tilgjengelig for utlån Tips 3-1 Birmingham. Bent og Phillips2, walters for Town. 20034 tilskuere

Brums:

Taylor

Hunt Jaidi Ridcewell Queudrue

Larsson Carsley Quashie McFadden

Bent Phillips

Doyle,Jerome,Murphy,Augustien ,Nafti.

(Innlegget ble redigert 25.11.08 20:44)

apobase
20.11.09 13:53

Bim Balkestein himself er nå leid ut til Brentford for en måneds tid. Dette til nattorientering med hodelykt. Jeg regner med at Sungod slår salto i sofaen over denne nyheten.

sungod
sungodInnlegg: 6855
22.11.09 22:37

Nattorientering med hodelykt er ikke til å spøke meg. Har faktisk lært av en orienteringsfrelst sjef at orientering kommer til å bli en publikumssport om noen år. Just you wait. Dette naturligvis fordi man med GPS'er kan følge hvor mye løperene egentlig forviller seg i de dype skoger. Ja, gitt at vi da ikke snakker om urban-orientering, eller byorientering, som er noe helt annet. En annen idrett rett og slett. 

Når det er sagt, vår venn fra Nederland debuterte i går. Jaggu var ikke Alan Bennett satt på sidelinjen. Etter et utall med kamper der Bees har rotet bort poeng pga forsvarstabber og keeperblundere (hvor er det bunnsolide forsvaret vårt fra i fjor?). Ikke at det ble tre poeng av det likevel. 1-1 mot selveste Walsall på Griffin Park. 

Lurer ellers på hvilken skade vi sender vår hollandske venn hjem med. Muligens er tanken bak det korte lånet egentlig bare for minske sjansen for at han kommer hjem med amputert ben. 

apobase
24.11.09 17:01
sungod: Lurer ellers på hvilken skade vi sender vår hollandske venn hjem med. Muligens er tanken bak det korte lånet egentlig bare for minske sjansen for at han kommer hjem med amputert ben. 

Prøv å unngå amputerte ben. En brekt finger holder i lange baner.

sungod
sungodInnlegg: 6855
01.01.10 16:06

Pim har etterhvert vist seg som en åpenbaring i Bees-forsvaret. Det er ikke rent sjelden vi hører at Pim forhindrer baklengs med en susende takling i siste liten. Men ingenting varer evig. For etter at Brentford fikk utvidet lånet på vår nye nederlandske favoritt med en måned har Ipswich kalt han tilbake like før nyttår.

Det er naturlig at Keane vil ta en nærmere titt på Pim, og Pim ville heller ikke vært spilleklar mot Doncaster i FA-cupen i morgen. Så håpet til alle med hjertet på Griffin Park er at Pim kun skal være med Ipswich mot Blackpool for å så bli sendt tilbake til London på neste buss.

apobase
02.01.10 09:03

Le sløtts sliter litt med skader i forsvarsrekka, med Bruce og Thatcher ute ganske lenge nå og med noen småskader på både Wright og Delaney. Det er naturlig at disse blir spart i FA-cupkampen mot Blackpool, som uansett helt sikkert kommer til å ende med tap. Hvis Delaney og Wright kommer seg raskt, er det ikke usannsynlig at Pim kan returnere til Brentford med første buss.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg