Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tinpotleague preview

NYTT TEMA
faben
fabenInnlegg: 12852
06.08.08 16:54
Det begynnar å snøre seg til, laurdag brakar det laust. Seriøse the Guardian har sett inn i krystallkula før sesongen og dette er resultatet.

http://blogs.guardian.co.uk/sport/2008/08/06/league_two_preview_the_shrews.html

Predictions:
Champions: Shrewsbury
Promoted: Gillingham and Chesterfield
Play-offs: Rochdale, Aldershot, Wycombe, Lincoln
Relegated: Luton and Rotherham

Big-money-klubben the Shrews har vel bortimot brukt like mykje som dei andre klubbane i ligaen til sammen på Grant Holt, og er nok ikkje uventa tippa som vinnar. Nedrykte Gillingham og Chesterfield får plass 2 og 3. Stimson som stort sett har raida gamleklubben Stevenage sidan han kom til klubben har ikkje vore spesielt aktiv på markedet i sommar. Chesterfield havna utanfor playoff i fjor og vil nok vere oppe der og slåst denne sesongen og.

Ikkje uventa er Luton med sine -30 poeng tippa ned, Rotherham står vel i fare for -20 poeng samt at Bournemouth sannsynligvis endar opp med -15. Dette vil nok være kjærkomment for dei klubbane som sleit seg til sikker plass i dei siste kampane i fjor.

Kommentarar godtfolk?
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26608
06.08.08 20:29
Shrewsbury er årets svar på fjorårets Peterborough i fjerdedivisjonssammenheng, og det er bare å ønske dem ut av divisjonen så raskt som mulig. Nå har de på langt nær handla like framtidsretta som det Ferguson gjorde før forrige sesong, men stallen virker allikevel såpass sterk at det skal godt gjøres å nekte dem albuerom på toppen av tabellen. Vinner de? Tja...litt usikker, faktisk, men opprykk bør det bli; Paul Simpson bør også være en bra mann i høvdingsetet i Shropshire.

Spenstige tips for direkte opprykk, og jeg deler dem ikke. Dessverre ligger Rochdale enda bedre an enn på samme tid i fjor, og jeg ville ikke en gang blitt overraska om Keith Hill gjorde seriemestre ut av dem. Aldershot? Pøh, maks midttabelltilværelse. Chesterfield havna utafor playoffsona i fjor, og jeg er tvilsom til at Richardson er riktig mann i Saltergates svanesang av ei tilstand. I likhet med Guardian, imidlertid, ser jeg også for meg en solid sesong av Jacksons Lincoln, og Wycombe bør også ha materiale til å hevde seg omtrent som i fjor. Gillingham og Bradford ser jeg også for meg i det området; sistnevnte blir man liksom aldri ferdig med å overvurdere.

Årets skuffelse? Morecambe, kanskje? Vekke er både Carl Baker og Garry Thompson, og sjøl om Sammy Mac har gjort et utmerka støkke ærbe' på Christie Park, er jeg bang det vil peke nedover i år.
Gepetto
GepettoInnlegg: 199
07.08.08 00:20
faben skrev:
Ikkje uventa er Luton med sine -30 poeng tippa ned, Rotherham står vel i fare for -20 poeng samt at Bournemouth sannsynligvis endar opp med -15.
---------

Rotherham starter med -17 poeng.
Når det gjelder Bournemouth, får de beskjed i morgen (torsdag)

http://uk.eurosport.yahoo.com/06082008/58/league-millers-docked-17-points.html
Bullock
BullockInnlegg: 1626
07.08.08 00:38
Bitter for at alle favorittene dine i tur og orden forlater det som i dine øyne er den eneste ligaen i England, mike?
mikemodano
07.08.08 09:22
Bitterheta skyldes den vendinga engelsk fotball har tatt, og den utstaka kursen synes bare tydeligere og tydeligere: i framtia ser jeg for meg et solid mannefall blant den type klubber som jeg bare ynder å trykke til brøstet, og jeg anser mulighetene for at vi for første gang sia Aldershots endelikt tidlig på 90-tallet vil få oppleve at en klubb (eller sågar flere klubber) ikke får fullført ligaprogrammet sitt. Noe av skylda må nødvendigvis hodeløse ledere i de enkeltvise klubber påta seg, men jeg har også inntrykk av at instansen Football League med enkelhet kunne opptrådt langt smidigere i flere av sine raseringsforsøk av folkekjære idrettslag. Det er så man mistenker dem for å se opp til Premier League-veldet.

Men bevares - det er mange av mine soleklare sympatilag som fortsatt har tilhold i engelsk fotballs aller gjeveste divisjon.
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3248
07.08.08 11:52
Prostar Stadium kan bli en lei arena å hente hjem poeng fra, men jeg vil nå også slå et slag for Coral Windows Stadium, som nok vil danne kulisse for mang en jubelscene kommende sesong. Kunne berettet om en sentrallinje der som vil pløye ned all motstand; ja sågar en sentrallinje #2 som er nesten like sterk.

Da er jeg mer skeptisk til hvordan sesongen vil arte seg på Balfour Webnet Arena. Her aner jeg uår. Sesongen vil derimot fortone seg lysere enn hva man kunne fryktet på Saunders Honda Stadium.
mikemodano
07.08.08 17:19
Kjester, ja - de vil bli vist på Cinematekets lerret førstkommende tirsdag, når Sealand Rd er åsted for køppkampen mellom the Graham Barrows og the Tony Dorigos. Klok av erfaring veit jeg det vil bli en helvetes pågang utafor lokalene oppunder avkast, så det kan være en fordel å forhåndsbooke billetter, hvilket jeg sjølsagt har gjort. Jeg vil forresten være han smørbukken som sitter i hjørnet og fråtser over et trau graut.
Bullock
07.08.08 17:34
mikemodano skrev:
Jeg vil forresten være han smørbukken som sitter i hjørnet og fråtser over et trau graut.

Som om det er til hjelp. Jeg har sett spisevanene til klientellet, du er slett ikke alene i denne kategorien, mike.
russell_martin
russell_martinInnlegg: 17740
08.08.08 02:38
Sky har tippet slik

1 Bradford
2 Wycombe
3 Port Vale
4 Gillingham
5 Lincoln
6 Darlington
7 Shrewsbury
8 Rochdale
9 Chesterfield
10 Notts County
11 Brentford
12 Bournemouth
13 Bury
14 Grimsby
15 Exeter
16 Morecambe
17 Macclesfield
18 Aldershot
19 Accrington Stanley
20 Chester
21 Barnet
22 Dagenham
23 Rotherham
24 Luton
Bullock
08.08.08 08:52
Spenstig med Bournemouth på en 12.plass, da de starter likt med Rotherham på -17. "Alle" tipper Bradford opp har jeg lagt merke til. Ser det ikke helt skje selv. Tror også de har bommet litt hva angår Port Vale, men de har vel sikkert for vane å tippe nedrykka lag i toppen.
Jacko sin tilstedeværelse gjør jo at jeg vil heie litt ekstra på Lee Frecklington og de andre imps'a og du skal nok ikke se bort i fra at de vil gjøre det godt i år.

Topp 7 for meg i vilkårlig rekkefølge:

Darlo, Chickens, Imps, WW, Shrews, 'Dale og Spireites
mikemodano
02.12.08 11:43
faben: Predictions:
Champions: Shrewsbury
Promoted: Gillingham and Chesterfield
Play-offs: Rochdale, Aldershot, Wycombe, Lincoln
Relegated: Luton and Rotherham

Nøyaktig hvor seriøse kan vi klandre the Guardian for å være? 

Mestertippede Shrewsbury ligger seks poeng bak listetopp Wycombe, som avvikler sin tilgodekamp i kveld, og således har sjansen til å avansere til ni poengs avsprang vis-á-vis Town. Statistikken hjemme er som forventet, mens Paul Simpson fortsatt har en del å jobbe med mentalt når han skal forberede spillerne på busstur. Ni poeng på ni bortekamper kan ikke kalles paritet. 

I noenlunde samme kategori slår direkte opprykkstippede Gillingham følge: 20 poeng på ni hjemme, åtte på ditto antall ute. Det er ikke lenge siden vi klaget vår nød over manglende hjemmestyrke blant prestasjonsgruppene på Nivå 4, men i år skal opptil flere roses for å ha tatt opp nettopp den hansken. 

Chesterfield bør ikke ha mannskap til å yppe seg helt i tetsjiktet, og jeg var aldri videre enig i Guardians vurdering. Omtrent som ventet står de seg til litt over snittet, der poenghøsten sier 23 på 18. Faktisk er det vanskelig å være noe særlig mer gjennomsnittlig enn hva ustabile spirskapninger har framstått som i år. 

Rochdale var alltid en egnet playoffkandidat, men har kapasitet til noe mer, og selv om lakken fikk ei schtøgg ripe med 0-2 i Nailsworth i FA-cupen på lørdag, kan ingen utsette for mye på ligarun-en: 6-4-0 siden 0-2 hjemme for Dagenham&Redbridge to måneder tilbake. Shots og Imps har tedd seg moderat, og kan hende i samsvar med forventningene, selv om flere av oss også i år valgte å overvurdere Lincoln foran avspark. 

Rotherham er blant divisjonens ti beste lag og rykker naturligvis aldri ned: 27 poengs fangst på 18 runder etter å ha måttet starte med 17 minus er en stor prestasjon, og selv om det har lugget litt den siste perioden, har ikke minst årets ligacupprestasjoner vist hva som faktisk bor i mannskapet. Luton kan få sin skjebne beseglet i kveld; blir det nederlag hjemme mot Bournemouth vil det kreve stor overtalelseskunst for å pense gutta inn på rett spor og mentalitet igjen, mens trua nok vil kunne sørge for fjellflytting om det blir tre poeng. Da ser plutselig Bournemouth ut som divisjonens nest svakeste lag (etter Grimsby), noe som virket utenkelig kun for få måneder siden, da fjorårets sesongavslutning i League One ga 19 av 21 mulige poeng, og nesten fornyet tredjenivåstatus. 

Ellers gikk Guardian motstrøms da de valgte å se bort fra både Darlington og Bradford blant årets sju opprykks- og sluttspillskandidater, noe de kan ha gjort dumt i, selv om det er for tidlig å felle noen konklusjon enda. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg