Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

To be or not to be

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26608
02.12.08 00:52

20 Barnet 18 1 2 6 7 17 2 3 4 12 20 -18 14

21Rotherham 18 4 2 3 14 11 3 4 2 9 10 2 10

22 Grimsby 18 0 4 5 9 16 1 3 5 5 18 -20 10

23 Bournemouth 17 2 4 3 7 7 1 3 4 11 19 -8 -1

24 Luton 17 2 2 4 10 12 3 2 4 8 12 -6 -11

Det krever ikke mye IQ å skjønne at morrakveldens kamp i Bedfordshire kalles Årets kamp i Luton: Bournemouth gjester for å gjøre opp for det mellomværendet som blei avslutta etter kun åtte minutter sist de forsøkte, og et blikk på tabellen beretter om et være eller ikke være for hjemmelaget. I tastende stund er det 21 poeng opp til trygg havn, men heller ikke AFCB har råd til å avstå fra å sanke jevnlig med poeng framover, og det siste man vil ønske er å la Luton få føling av heng, hvilket fort vil være en realitet med hjemmeseier og sju poengs margin de to imellom. 

Conrad Logan

Claude Gnakpa - George Pilkington - George Beavan - Sol Davis

Rossi Jarvis - Kevin Watson - Asa Hall - Keith Keane (k)

Kevin Gallen - Paul McVeigh

Ei råskisse, naturlig nok, siden jeg ikke er veldig bevandra i Hatters' gjøren og laden. Men at den tidligere Vale-kapteinen Pilkington tar den ene stopperplassen er opplagt, i og med at Michael Spillane er suspendert og Ian Roper skada. Makker kan like gjerne bli poteta Keane som unge Beavan, men keeperspot-en og backplassene føler jeg meg ganske trygg på er best ivaretatt av de tre nevnte herrer. På midtbana vil sterkingene Hall og Watson ruve sentralt, mens jeg ikke gjør anna enn å gjette på kantposisjonene. Lewis Emmanuel, Jake Howells og sågar McVeigh kan komme til å være aktuelle her, men i og med at Mick Harford har sagt han ønsker å gå for rutine og duellstyrke vil ventelig de to førstnevnte av trekløveret være uaktuelle fra avspark. O'Connor kan komme til å synde mot klubben som brakte ham fram i rampelyset, mens Jarvis kan komme til å smykke seg med nærkamper mot Cherries' venstreside. Gallen er ubestridt på topp, og alternativene til McVeigh kan være såvel Wayne Andrews (kraftpakke de luxe her også) og unge Chris Martin. Men stopp en hal - hvor er det egentlig blitt av Kevin Nicholls? Er han skadekjørt?

4-5-1 hos Bournemouth sist: 

Shwan Jalal

Shaun Cooper (k) - Scott Guyett - Jason Pearce - Ryan Garry

Mark Molesley - Sammy Igoe - Darren Anderton - Marvyn Bartley - Danny Hollands

Lee Bradbury

Ingen lot seg imponere av 0-0 på Dean Court mot Blyth, en kamp som imidlertid ikke var gråere enn den mot Morecambe fire dager i forveien på samme åsted. Det renner ikke akkurat inn mål riktig vei for gutta i rødt og sort, og skal man komme unna tap i Luton bør det mobiliseres i større grad enn hva som har vært faktum i det siste. Jalal er sjølskreven; hvilke som danner byggverket foran ham avhenger av om Jimmy Quinn returnerer til trebackslinje eller ei. Både Anderton og Igoe sies å være i grenseland for spill i morra, men det behøver ikke være noen svekkelse å få inn ei mer mobil skikkelse enn den tidligere Pompey-vinga, og Sammy Igoe begynner å gå ut på dato. Hollands inn sentralt, Josh McQuoid inn for Igoe og kanskje Warren Cummings ute til venstre? Plausibelt. Bradbury påny på topp, sjøl om både Matt Tubbs og Michael Symes også kan velges blant denne gang. 

Med tanke på viktighetsgraden bør det møte opp nær 6000 mennesker på Kenilworth Rd, og Towns tilskuertall har vært akseptable i år, trass i den mildt sagt kødne situasjonen klubben befinner seg i. Snittet ligger på snaut 5900, og til og med Dagenham&Redbridge lokka nesten 5500 til Luton-rommet. 

Resultattips: 2-0. Solid revansje for fjorårets 1-4, altså. Surrey-dommer'n GL Ward blåser. 

Vi merker oss også at Macclesfield, fresh from another derby win in Burslem, er på reisefot i morra kveld, når cupskuffa Wycombe arrangerer ligamøte de to imellom. 

(Innlegget ble redigert 02.12.08 00:53)

mikemodano
02.12.08 09:51

Macc, da - hva har Keith Alexanders formkollokvium å by på gegen den Tabellenführer? November var mild mot Town, som i tillegg til å avansere i forbundsturneringa to ganger også henta sju poeng på fire ligakamper. Og ingen har vært mer innflytelsesrik enn den gamle Lincoln-bautaen Nat Brown, som er brakt inn på lån fra Wrexham. Rochdale-folket kunne berette om en Brown som var en skikkelig pain in the arse på Spotland da Macc makta 1-1, og endelig virker Alexander å ha funnet sin Ben Futcher i Macclesfield, selv om det skiller noen inches dem imellom i Bury-stopper'ns favør. Scoring i tre kamper på rad blei det også for Brown, som har vært benytta på midtbana i Cheshire. Kveldens startende XI: 

Jon Brain

Paul Morgan - Sean Hessey (k) - Shaun Brisley

Matt Flynn - Lee Bell - Nat Brown - Terry Dunfield - Danny Thomas

Francis Green - Martin Gritton

God miks av rutine og ungt her, og den eneste umiddelbare skepsisen består i venstrekant Thomas' evner til å ta tak bakover på bana, utprega vingspiller som han jo er. Uansett har sammensetninga funka ei stund nå, så noe to må det være i ham, selv om jeg vanskelig kan se for meg Thomas glitre like mye i grovarbeidet som når han er on song på offensiven. Backrekka begynner å sitte, og i unge Brisley har man en framtidig juvel; god skolering mottar han også av ringbamser som Morgan og Hessey. Bredda begynner dessuten å bli ålreit nå, siden Alexander også kan trekke veksler på karer som Izak Reid, Ahmed Deen, Jamie Tolley, Jordan Hadfield, James Jennings, Neil Blackman, Simon Yeo og Gareth Evans. 

Wycombe er andre langt mer skikka til å ta seg av, så jeg overlater til ekspertisen å krote ned tanker rundt dem, men etter 0-2 i Eastwood i helga må det være lov å være gryende optimist på Maccs vegne, sjøl om kampen finner sted i High Wycombe. 

1-1?

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7096
02.12.08 12:06
mikemodano: Men stopp en hal - hvor er det egentlig blitt av Kevin Nicholls? Er han skadekjørt?

Kevin Nicholls har kun startet 5 kamper i år etter han resignerte for klubben med en 3-års avtale i august. Han ble attpåtil gjort til kaptein. Han spilte sist i FA-cupens 1.runde mot Altrincham. Han gikk imidlertid ut i 2.omgang etter å fått trøbbel med tempoet etter å ha vært ute med skade. Hvorfor han ikke har vært på banen de siste 3 kampene vet jeg ikke. Kan skyldes et tilbakeslag i reabiliteringen eller at han trenger litt tid til å bygge seg opp.

Mick Harford har karakterisert de neste 5 kampene som de viktigste i klubbens historie, og det er nok vanskelig å skulle være uenig i det!!

Mitt tips: 2-1 til hjemmelaget.

paul_dalton_11
02.12.08 12:11
mikemodano: Wycombe er andre langt mer skikka til å ta seg av, så jeg overlater til ekspertisen å krote ned tanker rundt dem, men etter 0-2 i Eastwood i helga må det være lov å være gryende optimist på Maccs vegne, sjøl om kampen finner sted i High Wycombe.  1-1?

Regner med Wycombe er revansesugne, så det blir en spennende kamp i kveld. Var resultatet mot Eastwood en engangsglipp eller var dette starten på en dårlig periode for klubben. Regner med at forumets Wycombe fans har meninger på dette...

mikemodano
02.12.08 12:19
paul_dalton_11: Hvorfor han ikke har vært på banen de siste 3 kampene vet jeg ikke.

Jeg hadde regnet med å se ham i Rochdale, men der sto han dessverre også over, etter å ha gått ut underveis i kampen mot Altrincham noen dager i forveien, ja. Uansett virker ikke Nicholls å ha vært like innflytelsesrik i sin andre periode som han var før han forsvant til Leeds for astronomiske £750 000. 

Strides ellers de lærde vedrørende hva som er Nicholls' beste posisjon? Tro om det ikke er høyreback, selv om han vel anses å være midtbanespiller. Jeg mener å ha registrert at han gjorde en rekke solide opptredner ute til høyre foran målvakta under sin forrige epoke i Beds. 

Edit: ...eller...kan det være at jeg talentløst har funnet på å blande ham med Kevin Foley? I så fall skal jeg ta fram spanskrøret å daske meg så hardt på baken at jeg er nødt til å innta ståplass for kveldens to kamper (vi skal heller ikke glemme at Morecambe og Cheltenham spiller om retten til å nå FA-cupens tredje runde, der Doncaster er gulrota som dingler foran snuten til begge). 

(Innlegget ble redigert 02.12.08 12:24)

paul_dalton_11
02.12.08 12:28
mikemodano: Edit: ...eller...kan det være at jeg talentløst har funnet på å blande ham med Kevin Foley? I så fall skal jeg ta fram spanskrøret å daske meg så hardt på baken at jeg er nødt til å innta ståplass for kveldens to kamper

Ståplass er ingen straff når det gjelder fotball på balløya!!

faben
fabenInnlegg: 12852
02.12.08 12:39

Wycombe ønsker å la Macclesfield få gjennomgå etter den pinlige exiten i cupen, ein kamp stolgutta regelrett blei nedkjempa av the Badgers.

Forhåpentligvis vil Williamson ta posisjonen i midtforsvaret igjen etter å ha mista cupkampen pga sjukdom. Han har hatt ein fantastisk sesong, eg fryktar klubbar fra høgare divisjonar vil sniffe på han i januar. Samtidig vil mest sannsynlig lånegutta Moussa og Balanta returnere til laget etter at dei var cuptied i helga, og dei vil være ein kraftig forsterkning. Startar også Doherty etter at han blei kvilt i store delar av FA-cupkampen så bør midtbana være slagkraftig. Dessverre er både Zebroski og Harrold usikre etter at begge måtte sy etter forrige kamp, mistar begge desse kampen så kan det bli vanskelig å få hol på byllen.

Forventa lagoppstilling om alle er friske og raske:

-------------------Shearer------------------------
Hunt - McCracken - Williamson - Woodman
--------Moussa - Doherty - Spence-----------
Balanta ------------------------------ Zebroski
---------------------Harrold-----------------------

Eg tippar ein knepen Wycombesiger, 1-0 Balanta.

mikemodano
02.12.08 12:46

Ståplass er obligatorisk på øya, men jeg er ikke mindre blasert enn at jeg inntar sofapositur når det avvikles lyttefotball. Men Nicholls har da for pokker spilt høyreback?

paul_dalton_11
02.12.08 13:21
mikemodano: Ståplass er obligatorisk på øya, men jeg er ikke mindre blasert enn at jeg inntar sofapositur når det avvikles lyttefotball. Men Nicholls har da for pokker spilt høyreback?

Ja, jeg mener også at han har spilt høyre back. Skal lete i arkivene mine for å få dette bekreftet!

paul_dalton_11
02.12.08 14:57

Da har jeg sjekket i mine arkiver. Kevin Nicholls har så langt jeg kan forstå ikke spilt back (kanskje med unntak av i enkelt kamper), men hadde en periode på høyrekanten på midtbanen under Newells regime i Luton.

Men tror nok at han kunne gjort sine saker godt på backen også, selv om han blir sett på som en meget god sentral midtbanemann. Har ikke sett han i aksjon i det siste, og vet ikke hvor mye han er satt tilbake av alle skadene han har hatt i Leeds og Preston tiden. Men det er nok viktig for Luton å ha denne spilleren skadefri!

mikemodano
02.12.08 15:18

Takke seg til ruteloggene dine, paul. 

Jeg begynner imidlertid å bli mer og mer engstelig for at jeg faktisk har blandet sammen de to blad Kevins, for Foley starta vel karrièra på midtbana? 

Uansett virker ikke høyrebackproblematikken å være den største risikosporten i Luton om dagen; Claude Gnakpa skjøtter den jobben utmerket, så man skulle nok tro Nicholls, uansett temporær fortid ute på siden i backrekka eller ei, ville vært en kjærkommen tilvekst til sentralmidtbana, ja. 

Og hvor ser du Keith Keane å være til størst nytte?

paul_dalton_11
02.12.08 16:31
mikemodano: Jeg begynner imidlertid å bli mer og mer engstelig for at jeg faktisk har blandet sammen de to blad Kevins, for Foley starta vel karrièra på midtbana? 

Ja, trur Foley starta på midtbana før han ble en eminent back.

paul_dalton_11
02.12.08 16:41
mikemodano: Og hvor ser du Keith Keane å være til størst nytte?

Keith Keane er en allsidig spiller som gjør en god jobb uansett om han spiller høyre back, venstre back, midtstopper eller på kanten på midten. Men han er vel til størst nytte i forsvaret, og jeg ville nok brukt han i midtforsvaret. Som du sier så bør Claude Gnapka kunne gjøre det godt på høyre backen!

(Innlegget ble redigert 02.12.08 16:42)

Kafftein
KaffteinInnlegg: 89
02.12.08 20:24

Kevin Nicholls er raportert skadefri, og startar sansynlegvis på sentral midtbane, som kaptein.

mikemodano
02.12.08 20:43

Ah, det er flott at desenniumets kanskje viktigste kamp på Kenilworth Road endelig har fått lokket ut forumets Luton-tropper! Forberedt på full krig i kveld? Det kan jo høres slik ut, når du nå sier at Nicholls er klar. 

Cherries: 

Jalal                                                                                              

Ward - Guyett - Pearce - Garry

Cooper (k)

Molesley - Hollands - McQuoid - Tubbs

Symes

4-1-4-1, og nok ei formasjonsendring av en Jimmy Quinn som på langt nær virker å være trygg på hvordan stamellever'n skal se ut. Artig å se McQuoid inne sentralt, og samtidig er det også ålreit at både Igoe og Anderton er benka, slik at man stiller mer temposterkt i sentralleddet. Sterke følelser i sving her nå - lykke tel!

(Innlegget ble redigert 02.12.08 20:47)

Kafftein
KaffteinInnlegg: 89
02.12.08 20:49
mikemodano: Ah, det er flott at desenniumets kanskje viktigste kamp på Kenilworth Road endelig har fått lokket ut forumets Luton-tropper! Forberedt på full krig i kveld? Det kan jo høres slik ut, når du nå sier at Nicholls er klar. 

I kveld er det krig ja :) Med Nicholls klar, er me meget sterke i trua på 3 poeng. Hatters stille med eit sterkare lag (etter mi meining) enn på lenge.

faben
02.12.08 21:00

Wycombe køyrer over Macclesfield i starten av kampen. Brain har allereie hatt to gode redningar på forsøk fra Balanta og Moussa. Det tredje forsøket går i mål, 1-0 Vieira.

Williamson, Harrold og Zebroski er ute for Wycombe.

mikemodano
02.12.08 21:00

1-0 Wycombe ved brassen Magno Vieira. 

Ellers er det Lee Bradbury og ikke Michael Symes som stiller som spiss i Bournemouth, som har hatt ti ålreite innledningsminutter i Luton. 

mikemodano
02.12.08 21:06

Ut av det blå setter Ryan Garry en Lewis Emanuel-cross inn bak egen keeper via stolpa. 1-0 Luton. 

mikemodano
02.12.08 21:08

...og minuttet etter: Mark Molesley, tidligere Cambridge City-spiller, utlikner etter å ha trava framover og avfyrt ei kule fra 20 meter. Lekkert. 

faben
02.12.08 21:42

2-0 til Chairboys ved pause, Balanta satte inn det andre målet like før pause. Gjestene har ikkje hengt med så langt.

mikemodano
02.12.08 21:42

Nicholls ut med skade etter 25 minutter (Rossi Jarvis inn, noe som bør ha ført til mannskapsrokeringer - er det McVeigh som har gått inn sentralt?), men uavhengig av det har Cherries hatt bra kontroll i første del, selv om det ikke blei flere mål enn det Molesley, banens gigant til nå, satte inn. 

Eastleigh, med det velklingende økenavnet "Spitfires", leder 1-0 borte mot AFC Wimbledon i Conf S. 

(Innlegget ble redigert 02.12.08 21:44)

paul_dalton_11
02.12.08 21:54

1-1 i Luton, og klart for 2.omgangen. Et uavgjort resultat er vel best for gjestene, som også har hatt et lite overtak i 1.omgang

Nicholls ut med skade. Puttet de han for raskt inn på laget mon tro...

paul_dalton_11
02.12.08 21:56
faben: 2-0 til Chairboys ved pause, Balanta satte inn det andre målet like før pause. Gjestene har ikkje hengt med så langt.

Ser ut som Chairboys seiler inn til 3 sikre poeng, og en liten luke på toppen av tabellen. Blir det en dobling av ledelsen i 2.omgang??

faben
02.12.08 21:57

Komikveld på Adams Park. Keeper Brain og stoppar Brisley smeller i kvarandre, Vieira setter ballen i det åpne nettet.

Assist fra keeper Shearer, hans tredje for sesongen.

(Innlegget ble redigert 02.12.08 21:58)

mikemodano
02.12.08 21:57

1-2, og igjen var det Mark Molesley som satte siste pennestrøket på leveransen. Josh McQuoid med store pluss i margen for forarbeidet. Smakfullt!

paul_dalton_11
02.12.08 22:02
mikemodano: 1-2, og igjen var det Mark Molesley som satte siste pennestrøket på leveransen. Josh McQuoid med store pluss i margen for forarbeidet. Smakfullt!

Sterkt av Bournemouth!!

Må innrømme at jeg virkelig ikke vil se klubben rykke ut av ligaen.

Og apropos det, hvilke lag ser vi helst gå ned fra League 2 i år??

mikemodano
02.12.08 22:02

Ny utlikning - Kevin Gallen på frispark fra rett utafor feltet, og Jalal makta ikke å holde tak i kula. 

faben
02.12.08 22:04

Drama på Kenilworth mao!

Forøvrig ledar Burnley 2-0 over Arsenal, nais...

paul_dalton_11
02.12.08 22:05

For en start på 2.omgang. Har på følelsen at vi får flere mål i Luton

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg