Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Preston North End

NYTT TEMA
prestonnorthend
prestonnorthendInnlegg: 2156
16.12.08 23:00

Heisann!

Jeg er skribent for Preston North End på Norskefans.com, og har i lang tid følt meg litt alene om å være supporter av dette laget. Gjennom NF har jeg nå fått vite at vi i hvert fall er tre i tallet, og i den sammenheng ønsker jeg å samle alle kjente og ukjente supportere av klubben og starte en supporterklubb.

Dersom du har hjerte for klubben ønsker jeg at du skriver tilbakemelding i gjesteboka på Prestons lagside på Norskefans. Om responsen er god, vil vi se på muligheten for å lage en offisiell supporterklubb med støtte fra klubben - men det er helt opp til dere!

Skriv også kommentarer i denne tråden dersom det er noe dere lurer på!

(Innlegget ble redigert 16.12.08 23:03)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26602
17.12.08 00:10

Den eneste Preston-kampen jeg kan skryte av å ha sett de siste åra var FA-cupkampen mot Portsmouth i fjor, og der var det umulig å ikke bli imponert over den voldsomme entusiasmen som hersket i laget. Det var blodig urettvist at Pompey dro videre til neste runde etter selvmålet på overtid, for David James' solide spill sto nesten ene og alene i veien for avansement for North End. 

Har Paul McKenna hatt en like ålreit sesong i år som han er blitt sagt å ha de siste terminene? Hvor høyt i kurs står Chris Sedgwick på Deepdale? Savner klubben å ha fordelen av kunstgress på hjemmebane, slik man jo hadde i flere sesonger på 90-tallet?

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7094
17.12.08 15:27
mikemodano: Hvor høyt i kurs står Chris Sedgwick på Deepdale?

Nå er jeg ingen North End ekspert, men populariteten har tidligere variert blant fansen. Han fikk en tung start, men fikk en oppsving under Simpsons regime. Med sine dribleferdigheter har jeg alltid likt denne spilleren, så en oppdatering fra Preston fansen tas i mot med takk

mikemodano
17.12.08 15:32
paul_dalton_11: men fikk en oppsving under Simpsons regime.

Det er nesten så man kan mistenke den gamle vingen for å ha en generelt kyndig hånd med fremadstormende kantvirtuoser, for i Shrewsbury var Chris Humphrey for noen uker tilbake, før en lei skade satte en brutal stopper for progresjonen, i ferd med å spille seg varm i A-lagstrøya, mens Simpson anså ham for å være "Towns framtid", og i går ble TV-publikum introdusert for en annen ungkalv på vingplass, nemlig linksflanken Steven Leslie, som fikk noen minutter på tampen. 

Marrern
MarrernInnlegg: 22729
11.11.09 10:26
prestonnorthend: Skriv også kommentarer i denne tråden dersom det er noe dere lurer på!

Skal se Preston - Plymouth lørdag 12. desember. Kan man kjøpe billetter på stadion på kampdag, eller må de forhåndsbestilles?

prestonnorthend
11.11.09 14:10
Marrern: Kan man kjøpe billetter på stadion på kampdag, eller må de forhåndsbestilles?

Med tanke på at motstander heter Plymouth - som for øvrig er det laget i Championship som har base lengst unna Deepdale - er det særdeles liten sannsynlighet for at kampen blir utsolgt. Du kan fint ta sjansen på å kjøpe billetter på kampdag, men jeg anbefaler deg i det minste å være litt tidlig ute.

Marrern
11.11.09 14:41
prestonnorthend: Du kan fint ta sjansen på å kjøpe billetter på kampdag, men jeg anbefaler deg i det minste å være litt tidlig ute.

OK, bra. Hva er "tidlig"? 2 timer før kickoff?

prestonnorthend
11.11.09 15:03
Marrern: OK, bra. Hva er "tidlig"? 2 timer før kickoff?

To timer høres bra ut. Pågangen i billettlukene er gjerne litt større tett opp mot kampstart, så det lønner seg å komme utenom det verste rushet. Dessuten er det nok av ting å ta seg til før kampstart for en med interesse for engelsk fotall -  kan blant annet anbefale deg et besøk på det nasjonale fotballmuseumet for å fordrive tiden fram mot kamp.

Marrern
11.11.09 16:08
prestonnorthend: kan blant annet anbefale deg et besøk på det nasjonale fotballmuseumet for å fordrive tiden fram mot kamp.

Veldig godt tips. Regner med at dette blir besøkt! Er det i nærheten av stadion?

McHillis
McHillisInnlegg: 82
11.11.09 17:27

Museet er en del av selve stadionanlegget, og er absolutt å anbefale for sånne som oss. Veldig lett å drømme seg bort, og et flott sted å få tida til å gå. Husker ikke helt åpningstidene, men de finnes uansett på nettet

McHillis

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 597
12.11.09 11:39

Apropos det å kjøpe billetter på stadion... Eg skal på Charlton-Bristol Rovers og Southend-MK Dons no i november. Anbefaler dere at eg ringer på førehand? Dere som har litt erfaring med kampar i lågare divisjonar...

prestonnorthend
12.11.09 15:07
HarryStafford: Eg skal på Charlton-Bristol Rovers og Southend-MK Dons no i november. Anbefaler dere at eg ringer på førehand? Dere som har litt erfaring med kampar i lågare divisjonar

Når jeg reiser over pleier jeg sjeldent kontakte klubben i forkant, unntaket er dersom det handler om en kamp med rift om billettene. Det er ytterst sjeldent fulle tribuner i Football League, så jeg tror utmerket godt du kan ta sjansen på å kjøpe billetter på kampdag.

Av egne erfaringer kan jeg fortelle at jeg aldri har bestilt billetter til kamper i lavere divisjoner på forhånd, med unntak av oppgjøret Leeds - Huddersfield forrige sesong - som i etterpåklokskapens navn strengt tatt ikke var nødvendig.

:-)

(Innlegget ble redigert 12.11.09 15:08)

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 597
12.11.09 17:59

Ok, var det eg tenkte, men var redd nokon hadde nokon slags teite ordningar om det å kjøpe "i døra". 

Angåande Preston, som denne tråden eigentleg handler om, så er det jo litt trist at dei har fått seg ein liten nedtur. Eg liker at Lancashire-laga gjer det bra, og eg håper verkeleg at PNE kan kjempa i toppen mot slutten av sesongen.

Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
12.11.09 20:11
HarryStafford: Anbefaler dere at eg ringer på førehand?

Næh, med mindre det er snakk om storkamp og/eller lokaloppgjør er det sjelden at kampene i Football League er helt utsolgt. Selv har jeg kun to ganger skaffet meg billett på forhånd (Notts County v Mansfield i '06, og Stockport v Macclesfield i '08, som begge kan plasseres i kategorien for lokaloppgjør), og jeg har til dags dato aldri blitt stengt ute.

prestonnorthend
12.11.09 21:17
HarryStafford: Ok, var det eg tenkte, men var redd nokon hadde nokon slags teite ordningar om det å kjøpe "i døra". 

Neida, du trenger ikke å bekymre deg for et slikt scenario. Enkelte klubber (har vært ute for dette i Derby) krever at du har en personlig konto for å kunne benytte deg av muligheten for oppkjøp av billetter, men dette er de ansatte som regel meget behjelpelige med dersom du ikke har opprettet en slik konto på forhånd.

Vedrørende North End, er det ingen tvil om at laget for tiden befinner seg i en slak nedoverbakke. Bredden er ikke så stor som ønskelig, og tapet av St. Ledger har kostet mer enn det jeg turte å frykte. Vi er hakket vassere på bortebane denne sesongen, men har tapt oss ditto på hjemmebane med en foreløpig rekke på fem kamper uten seier. Frykter i verste fall at det blir en sesong i ingemannsland, men samtidig har jeg et vagt håp om at sesonginnledningen ikke var noe blaff.

Kort oppsummert kan jeg vel egentlig si at det er naturstridig at vi skal ligge stabilt oppe i toppen år etter år. Vi er nemlig ikke i nærheten av å inneha samme ressurser som lagene rundt oss på tabellen har - med et hederlig unntak i Blackpool. Likevel viste Burnley oss så sent som i fjor at penger ikke er alt...

Stikkord
StikkordInnlegg: 201
14.11.09 02:30

Jeg skal på Preston - Derby den 8 des. Noen puber du vil anbefale?

prestonnorthend
15.11.09 11:53
Stikkord: Jeg skal på Preston - Derby den 8 des. Noen puber du vil anbefale?

Det er tre puber som ligger i gangavstand fra Deepdale - Sir Tom Finney Pub, Sumners og Royal Garrison Pub. Alle disse kan jeg anbefale, men jeg holder selv en knapp på førstnevnte, som attpåtil ligger nærmest stadionanlegget.

Catts
CattsInnlegg: 977
26.11.09 19:14

Hvordan gjør Wallace det?

prestonnorthend
26.11.09 19:33
Catts: Hvordan gjør Wallace det?

Signeringen av Wallace kan man trygt kalle et kupp for en klubb av Prestons kaliber, og skottens bidrag fra kanten i fjorårsesongen kan ikke betegnes som noe annet en makeløst. Jeg tør ganske skråsikkert hevde at uten ham ville neppe sesongen i fjor endt med playoff.

Dessverre har det gått litt tråere hittil i sesongen, men jeg har troen på at vår felles skotske venn kan komme opp mot det samme nivået som forårsaket hele 14 assist i hans debutsesong. Kort oppsummert kan jeg si at Wallace er en av ytterst få Lilywhites-spillere som kan utrette noe på egenhånd.

Marrern
30.11.09 13:41

Vurderer ett singelspill på Blackpool i dag, Preston virker ikke akkurat i sitt livs form ...?

prestonnorthend
01.12.09 00:10
Marrern: Vurderer ett singelspill på Blackpool i dag, Preston virker ikke akkurat i sitt livs form ...?

Beklager sen tilbakemelding, men går nå uansett ut i fra at feilsteget allerede er begått! :-)

Etter dagens kamp sitter jeg igjen med blandede følelser. At vi er ukonsentrerte og slipper inn mål etter 22 sekunder er helt utilgivelig, spesielt med tanke på kampens betydning for supporterne. Fandenivoldskheten var tidvis helt fraværende - spesielt defensivt - og Blackpool vant stort sett alle avgjørende dueller i første omgang og store deler av andre. Markeringspillet var helt grusomt, og vi skal bare prise oss lykkelig over at det var Ben Burgess og en "way over the hill"- Euell som var skytset på topp for Seasiders - og ikke sistnevnte i sine glansdager.

Offensivt var det en del å trekke fram, men da Wallace forlot banen (håper for all del ikke det er snakk om noe langvarig skade) mistet vi all kreativ kraft på midtbanen. Parry skal ha for forsøket, men Preston med og uten Wallace er som dag og natt. Frisparkmålet til skotten var for øvrig superb, og er uten tvil en helhjertet kandidat til ukens mål.

Det smerter meg litt å si det, men hva Mellor driver med på banen kan ikke sies å være veldig konstruktivt. For all del, klubbfølelsen og blø-for-drakta-mentaliteten er intakt, men når man trenger 36 sjanser for i det hele tatt treffe mål holder man rett og slett ikke nivået. Ikke fatter jeg hvorfor ikke Stephen Elliott får flere sjanser fra start, heller, ettersom hans fart utmerket godt kompenserer med Brown, Parkin og til dels Mellors duellstyrke.

Alt i alt greit med 1-1, men tre poeng ville vært kjærkomne etter den tunge perioden vi har vært inne i nå. Vi har i det minste ikke tapt på Bloomfield på 13 år, og nå må det da for pokker være på tide og slå disse mandarinene fra gaybar-byen ved Irskesjøens bredder hjemme på Deepdale igjen!

Marrern
01.12.09 08:42
prestonnorthend: Beklager sen tilbakemelding, men går nå uansett ut i fra at feilsteget allerede er begått! :-)

Ble aldri noe spill på Blackpool nei! ;-)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
01.12.09 09:26
Marrern: Ble aldri noe spill på Blackpool nei! ;-)

Det ble det på meg :-(

Marrern
01.12.09 10:15

Ellers må jeg melde at jeg virkelig gleder meg til å besøke Deepdale og PNE, min debut i CC! Noen tips på pub?

prestonnorthend
01.12.09 18:43
Marrern: Ellers må jeg melde at jeg virkelig gleder meg til å besøke Deepdale og PNE, min debut i CC! Noen tips på pub?

Godt og høre! Vil tro kampen vil falle i smak, enten du er nøytral eller ei.

Når det gjelder spørsmålet ditt, må jeg be deg scrolle siden opp forbi syv innlegg! :-)

(Innlegget ble redigert 01.12.09 18:43)

Marrern
01.12.09 18:49
prestonnorthend: Når det gjelder spørsmålet ditt, må jeg be deg scrolle siden opp forbi syv innlegg! :-)

Sir Tom Finney Pub er notert bak øret, og blir selvfølgelig besøkt!

Marrern
11.12.09 09:17

I morgen er det duket for min debut på Deepdale. Gleder meg til det, og kanskje kommer det ett lite reisebrev etterhvert!

prestonnorthend
11.12.09 20:56
Marrern: I morgen er det duket for min debut på Deepdale. Gleder meg til det, og kanskje kommer det ett lite reisebrev etterhvert!

Ser frem til et eventuelt reisebrev, og benytter meg av muligheten til å ønske deg god tur!

Håper også at du får en god opplevelse atmosfæremessig, men må si jeg er skeptisk med tanke på motstander og dagsform.

prestonnorthend
29.12.09 21:05

Og der falt visst økseskaftet igjen. Alan Irvine har fått sparken i North End med bakgrunn i den dårlige perioden laget har vært inne i de siste månedene.

Tror sjeldent uttrykket lyn fra klar himmel har vært mer høvelig enn i beskrivelsen av hva slags inkompetanse som så plutselig har rammet styret i klubben. Hva forventer man av resultater når man verken innehar spillermateriale eller kapital til å kunne forsterke laget i samme grad som de andre lagene i divisjonen? Irvine har gjort en fantastisk jobb med klubben, men Shaw og co lever tilsynelatende i et vakuum som innebærer at man tar det for gitt at klubben skal kjempe i toppen mot alle odds.

Jeg har tidligere hyllet styret for deres kloke beslutninger rundt managerposisjonen, men nå stiller jeg meg dessverre noe mer tvilende. I fotball snur ting fort...

mikemodano
30.12.09 13:48
prestonnorthend: Alan Irvine har fått sparken

Fortvil ei, northend - i dag har rivalene fra Bolton kvittet seg med Gary Megson, så her har du verdens mest opplagte etterfølger. Eller kanskje ikke. Lilywhites virker ikke å være en type klubb som ønsker å assosiere seg med den slags fotballsyn Megson forfekter, så noen match made in heaven må man antakelig lete lenger etter. Interrimledelsen består gjerne av Irvines assistent eller U-trener? Hvilke anser du som den eller de mest opplagte kandidaten/kandidater? Og hvem tror vi stikker av med førstepremien i managerlotteriet, også kalt Geirulf Megson?

Klikk for å gå tilbake til toppen