Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips for sluttstilling

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26789
02.01.09 14:05

Siden ingen, svakt nok, gadd gjøre seg bryet med å kjøre noen større forhåndsvurdering av lagene før årets sesong sparket i gang, ser jeg ingen annen utvei enn å opprette en ny tråd i anledning halvspilt sesong, og hvilke lag vi ser for oss ende hvor. Mens avviket ville vært betydelig i forhold til faktisk tabellplassering i tips levert før sesongstart, kan selv apobase nå driste seg til å delta som tipper, uten å være engstelig for at hans blinde ape-tendenser med dartpilene vil skade publikum. Tradisjonen tro overlater jeg til forumets ekspertise å gløtte på Championship, mens jeg tar meg av de lavere divisjonene. 

League One: 

Leicester opp som ligamester, MK Dons slår følge. Sluttspill: Peterborough, Leeds, Scunthorpe og Oldham. 

La gå at ingen følte ansvar i forhold til noen pre-sesongvurdering av mannskapene, men Leicester har like fullt hele veien vært ypperstesnakkis som tittelhenter, og det er ingenting halvveis som tilsier at man skal ta feil. Det er en bredde i troppen ingen andre på nivået kan matche, og samtidig er backrekka så sterk at man ganske sikkert vil unngå 1,0 baklengs (eller mer) pr kamp etter 46 runder. Jeg anser det heller ikke som vitalt at Matty Fryatt forblir på Walkers ut januar, for midlene til å hente inn en erstatter i fall han skulle bli solgt (Rickie Lambert, kanskje?) finnes, og scoringsansvaret vil fordele seg bredere dersom han skulle reise. Årets spiller-kandidat: Aleksandr Tuntsjev.

16-1-6 lyder Dons' statistikk, og jeg må innrømme at jeg ikke er fan av topplag som står med flere tap enn uavgjorte. Den veldige motbøren mot MK Dons, både her og generelt, synes å ha stilnet noe, og man kan fort finne på å feilta taushet for aksept. Vi vet imidlertid bedre, og forstår at di Matteos mannskap befinner seg i toppen på tross av ønskene om utforbakke. Det er skremmende hvor gode man har vært i vinter, og jeg kan se det fortsette, noe som vil lede til Championship-spill neste år. Årets spiller-kandidat: kaptein Dean Lewington, Football Leagues kanskje beste venstreforsvarer. 

Millwall skulle nok gjerne sett seg sjøl blant de fire fra nummer tre til seks, men jeg tror de dabber av utover vinteren og våren, men samtidig skal det også sies at det kanskje er det laget i hele førsteligaen jeg sitter inne med minst kjennskap til. Tranmere framstår tidvis solid, men det spørs om det rekker fram til å true de enda mer aktuelle sluttspillklubbene, noe som også kan virke å gjelde for Stockport, som jeg tror ligger året foran playoffskjema på dette nivået. I 09/10 bør County kunne være sterke nok til å kjempe om videre ligaavansement; i år er man for gavmilde foran egne fans. 

League Two: 

Seriemester: Brentford. Direkte opp sammen med dem: Wycombe og Shrewsbury. Sluttspill: Bradford, Rochdale, Dagenham&Redbridge og Darlington. 

Det skal mot eller dumdristighet til for å ikke spå Wycombe opp, og de fleste holder dem nok også for den klareste mesterkandidaten å være, men jeg anser et fryktelig sterkt Brentford som enda klarere aspirant. Det er ikke til å unngå å være imponert av hva Andy Scott har fått til på Griffin Park, og tre tap på 22 kamper vitner om en stabilitet enhver motstander kan misunne dem (ok, Wanderers har ett tap på 23, og virker også knallsolide bakover, men jeg ser for meg perioder med scoringsvegring i februar/mars). Shrewsbury har underprestert til nå, noe som i grunn beretter en del, all den tid de i høyeste grad har heng på direkte opprykk. Én bortetriumf på elleve forsøk er uakseptabelt, og uavhengig av Paul Simpsons videre deltakelse som manager eller ei (gamleklubben Blackpool skal være nyfiken på ham som etterfølger for Simon Grayson), er man så godt forspent med både spillere og kronasjer at mye underlig skal skje om det ikke snart blir en solid formopptur for et mannskap som har slitt med målproduksjonen. Ben Davies har ikke gjenfunnet taktene fra før han forsvant ut med skade, men så fort kapteinen gnistrer igjen, er det få lag som kan måle seg med Salop i divisjonen. 

Jeg kan se for meg Bury og Exeter falle på lista etter hvert, mens de to fjorårsdeltakerne i sluttspillet, Darlo og Dale, kan komme til å møtes i enda et semifinalespill. Dagenham er avhengig av nøkkelspillere i slag, og kan fort gå på en knekk om Benson drar i løpet av januar, men det har vært så imponerende det som gjennomgående har vært vist at jeg ikke ser bort fra at de kan stå distansen uansett. Bradford bør også karre til seg en playoffspot.

(Innlegget ble redigert 02.01.09 14:10)

SilverStreet
SilverStreetInnlegg: 941
02.01.09 15:46
mikemodano: 16-1-6 lyder Dons' statistikk, og jeg må innrømme at jeg ikke er fan av topplag som står med flere tap enn uavgjorte. Den veldige motbøren mot MK Dons, både her og generelt, synes å ha stilnet noe, og man kan fort finne på å feilta taushet for aksept. Vi vet imidlertid bedre, og forstår at di Matteos mannskap befinner seg i toppen på tross av ønskene om utforbakke. Det er skremmende hvor gode man har vært i vinter, og jeg kan se det fortsette, noe som vil lede til Championship-spill neste år. Årets spiller-kandidat: kaptein Dean Lewington, Football Leagues kanskje beste venstreforsvarer. 

Og Luke Chadwick er nå MK Dons-spiller på heltid etter at overgangen fra Norwich er i boks. Free transfer. Mannen som før operasjonene hadde det mest karakteristiske utseende på balløya har som kjent vært på utlån i klubben, og scoret 3 mål på 8 kamper før en kneskade satte ham på sidelinjen.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
02.01.09 19:04
mikemodano: League One:  Leicester opp som ligamester, MK Dons slår følge. Sluttspill: Peterborough, Leeds, Scunthorpe og Oldham. 

Nedrykk da?

Og selv om jeg er subjektiv her så skal du ikke se bort fra Huddersfield, hvertfall ikke når du nevner lag som Millwall, Stockport, Scunny og Oldham(med forbehold om resultatet imorgen). Får vi en målscorer inn i Januar så vil vi bli topp 8 et eller annet sted, det er jeg overbevist om, og du har nok hodet litt for mye nedi toer-grøten når du utelater et lag som har tatt 7 seire på de 9 siste i ligaen, og som har det beste backroom-staben under PL....

For ordens skyld, her er mitt tips:

Opp:

Leicester og Posh

Playoff-finale:

Leeds vs Huddersfield :-)  tør ikke tippe vinner, da denne kampen vil leve sitt eget liv.

(Innlegget ble redigert 02.01.09 19:07)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
02.01.09 19:05
SilverStreet: Og Luke Chadwick er nå MK Dons-spiller på heltid

Tror ikke det vil gjøre noe fra eller til. Joda Mickey dees vil være der oppe de, men det ville de vært uten han også(desverre).

mikemodano
02.01.09 20:01
tommy_cowan: Nedrykk da?

Planen var å inkludere den biten også, men det ble litt hastverkspreg over det hele, så da kjører man en liten vurdering i så måte nå. 

Hereford. Leyton Orient. Yeovil. Hartlepool. Det er min kvartett fra League One - kanskje noe kontroversielt, siden verken Crewe eller Cheltenham, som begge har ligget under streken så å si siden dag én, er blant disse, men så har jeg også sterk tro på at begge tar seg ut av nedrykkssonen i god tid før mai. Hereford er så tafatte borte at de skal utrette flere mirakler i Edgar Street for å karre seg ut av sumpa, mens O's er så svake hjemme at de er dønn avhengig av å opprettholde solid borteform, noe jeg vanskelig kan se varer ut sesongen. Yeovil gjør ikke nok mål til at man overhode vil makte å skape distanse mellom seg og bunn fire før sesongslutt, og jeg tror man rykker ned med minimal margin, mens Hartlepool må skaffe til veie et knippe nye aktører nå i januar for å ikke gå på den klassiske andre halvdelen av sesongen-slumpen; jeg frykter at det ikke bærer, og James Browns skade kan ha vært utslagsgivende. 

I League Two: Bournemouth og Luton. Det er fristende å være litt mindre forutsigbar i spådommen, men Cherries ser så skrøpelige ut at jeg vanskelig kan tenke meg at selv ny manager vil være noen redning, mens Luton, til tross for god form, rett og slett kan ha for langt fram. Grimsby, Barnet eller Accrington Stanley ligger, i prioritert rekkefølge, nærmest i faresonen for å slå Cherries følge, men jeg tror samtlige berger på bekostning av Luton. 

sungod
sungodInnlegg: 6856
05.01.09 17:06

Får håpe du får rett. Men, vi får se hva som skjer i løpet av overgangsvinduet. Det positive er at Alan Bennett har signert en ny lånekontrakt som denne gang går ut januar. Håpet var vel at det skulle bli mer permanent enn som så, men jeg anser Bennett som såpass viktig at en måned er mye bedre enn ingenting. Det virker uansett ikke som om Reading vil ha han tilbake. Ben Hamer er på lån ut sesongen, og håpet er å få beholde han hvis vi rykker opp. Om vi ikke gjør det er man jevnt over enig om at Hamer forsvinner til en større klubb. Han har stått seg til stjernestatus på Griffin Park. 

Foruten Bennett, beholder vi også Charlie MacDonald, så har jeg også tro på at det kan bli opprykk. Brentford er vel ganske skakkjørte økonomisk, og må kanskje nok en gang velge mellom å selge eller å rykke opp, men vi får for all del håpe at denne gangen så satser de på opprykk. 

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 598
07.01.09 00:40

Eg får ta for meg The Championship, eg då.

Direkte opprykk:

Takka vera antal poeng er det naturleg å rekna Wolverhampton som ein favoritt no. Dei har uansett vist enkelte svakheitsteikn i det siste, og no forsvinner viktige Michael Mancienne tilbake til Kjellsea. Mannskapet er uansett likevel bra, men eg forventer at dei enten vil slippe inn meir mål, som følgje av det tapet, eller at dei slepp seg mindre laus framover på bana. Mancienne kan fort vera ein framtidig landslagsspelar, eller i alle fall leiaren av eit brukbart PL-forsvar.

Reading og Birmingham kjem haltande rett bak. Føler at begge har PL-stallar nærmast, så eg trur ikkje at det er utenkjeleg at begge passerer Wolverhampton etterkvart. Det er for øyeblikket sju poeng opp, men det er ikkje umuleg å ta igjen. Spent på korleis ståa er i slutten av februar.

Playoff:

Fleire er det ikkje som kjempar om direkte opprykk, spør du meg. Men mange kjempar om playoff. Cardiff har hatt ein god sesong hittil på sin siste sesong på Ninian Park (at dei reiser frå Ninian Park irriterer meg grenselaust, for øvrig), og dei har vore på playoffplass cirka heile tida. Vil ikkje overraska meg om dei forblir i toppen.

Burnley har gode prestasjonar i cupen, og gode prestasjonar på fleire fronter er jo eit godt teikn. Har, i likheit med Cardiff, vore høgt oppe mesteparten av tida, så dei verkar ganske stabile. Chris Eagles blomstrer, og viser sterke prestasjonar mot store PL-lag i ligacupen òg. Eg trur ikkje Burnley får så mange større sjansar enn denne sesongen her. Å rykke opp via playoff er ikkje umuleg. Burnley får nok av trening med store kampar i ligacupen. Det er berre det å halde seg der oppe... Eg tipper dei får ein liten nedtur, og ender rundt åttandeplass.

Sheffield United har snike seg inn på den viktige sjetteplassen. Eg hadde eigentleg venta å sjå dei endå lenger oppe, før sesongen tippa eg opprykk på The Blades. Om dei skal klara det må heimeformen forbedrast. Mannskapet er uansett ikkje dårleg. Eg trur dei må kjempa for å klara playoff, men eit opprykk bør uansett vera eit realistisk mål for ein så stor klubb. 

Preston er eit bra heimelag, og kan kjempa om playoff. Dei har klart det tidlegare under Billy Davies, og det ser ut som om Alan Irvine gjer ein fin figur i sin første managerjobb.

Crystal Palace låg langt nede i begynnelsen, men Warnock veit korleis ein skal skape ei god resultatrekke. Plutseleg var øglene i toppen igjen, og det er nok ikkje urealistisk med playoff for andre år på rad. Problemet er at økonomien er noko skral, og ein tøffing som Shefki Kuqi må kanskje gå for at dei skal spare lønsutgifter. Eg er ikkje 100% oppdatert her. Det siste eg høyrde var at han ville tilby å spela i klubben vidare med mindre løn. Håpar det blir løysinga, sjølv om han fortener full løn berre for målfeiringa si.

Queens Park Rangers er rike, og eigarane handla raskt så snart dei såg at dei var middelmådige under Iain Dowie. Her er det ikkje snakk om å gi mannen tid. Eg kan ikkje seie at eg liker dette, så eg unner dei ikkje opprykk. Om dei skulle klare det, så blir det interessant å sjå Lars Tjærnås i studio. Alle tidlegare kjende smilerekorder vil bli sprengt i fillebiter.

Ipswich er veldig opp-og-ned. Dei gangene eg har sett dei i aksjon i år, så har dei vore mest ned. Såg naturlegvis Old Farm-oppgjeret mot Norwich, og så har eg sett ein eller annan kamp til, trur eg. Hugser jaggu ikkje kva slags, trur eg må begynna å skriva ned sånt. Har kanskje verdas tøffaste fotballspelar på laget, ein person som i tillegg garantert er verdas tøffaste tysker. Moritz Volz. Herleg type. Elles må eg vel berre seie at eg ikkje på nokon måte trur at Ipswich kan rykka opp. Det synet vil naturleg nok bli farga av at eg har vore uheldig med kva eg har sett av dei, men eg har ikkje noko anna å basere mine spådommer på.

Midt på tabellen:

Swansea har åtte uavgjort på rad, noko som er heilt absurd. Kva er rekorden, eigentleg? Uansett er ikkje mannskapet sterkt nok til å kjempa om opprykk, spesielt ikkje etter at Ferre Bodde vart langtidsskada. Eg må seia dei har takla det bra, ved å bestemma seg for at uavgjort er eit passande resultat i absolutt alle kampar, men eg trur ikkje dei vil gå ubeseira gjennom resten av sesongen, for å seie det slik!

Bristol City og Sheffield Wednesday hadde veldig ulike fjorårssesongar, medan i år er dei omtrent like gode. The Robins har sett ut til å mangla litt entusiasme, den lille ekstra viljen til å få ei tå på ballen slik at den går ut til corner i staden for at motstandaren får målsjanse. Dei har blitt avslørt som eit ganske middelmådig lag. Det er uansett ikkje umuleg at dei kan kjempa seg oppover. Sheffield Wednesday kan forhåpentlegvis unngå å måtte sjå seg for mykje bakover. Eg frykter nedrykkskamp igjen, men det første halvåret bør vera godt nok til at dei kan slippe det.

Coventry har vore midt på tabellen heile tida, og vil i beste fall enda der. Tviler på at dei vil gå noko særleg oppover på tabellen, men eg trur heller ikkje at dei vil havna i nokon nedrykkskamp akkurat. Elles merker eg at eg driter fullstendig i dette Coventry-laget. Laget som tidlegare sjarmerte spelar no sin fotball på eit elektronikkvarehus, og har vore ufatteleg kjedelege kvar gang eg har sett dei no. Coventry har skuffa meg, og er bitter. Det har gått så langt at eg heile denne sesongen har håpa på Coventry-tap i omtrent alle kampar.

Plymouth har ein merkeleg statististikk. Pilegrimene har forbedra seg kvar einaste bidige sesong etter årtusenskiftet. I år trur eg den statistikken ryk. Dei vart nummer 10 i fjor, og eg tvilar sterkt på at dei havnar så høgt i år.

Barnsley spelar faktisk ganske flott fotball no, og dei klarer å ta nok poeng til å halde dei greit unna nedrykksstrid foreløpig. Samtidig ikkje gode nok til å havna på øvre halvdel, vil eg tru.

Nedrykksstrid:

Blackpool har mista Grayson, men dei har sett ganske solide ut. Eg reknar med dei vil kunne hamna i nedrykksstriden, men dei har eit bra utgangspunkt der dei ligg no, i alle fall.

Eg trur Derby vil halde seg unna nedryksstriden, sjølv om dei har sett frykteleg dårlege ut til tider. Samtidig kan ein aldri vita. Vil Nigel Clough gi dei ein opptur, eller blir steget frå Burton for stort? Laget er uansett sterkt nok til å unngå nedrykk, det skal ikkje stå på det.

Watford har ikkje lenger talentfulle Aidy Boothroyd som manager, noko eg tykkjer er synd. Eg likte Boothroyd, ein spennande managertype. Brendan Rodgers må få ein sjanse, men eg trur ærleg talt at Boothroyd var ein bra mann for The Hornets. Rodgers har dei siste åra jobba for Chelsea, så det var vel ikkje så overraskande at Jack Cork kjapt kom inn på lån. Cork har vore på lån til Southampton tidlegare i sesongen, der han var ein av dei mindre dårlege i dei kampane eg såg.

Norwich var bra den kampen eg såg dei, mot Ipswich. Men rivaloppgjer gir sjeldan eit godt bilde på korleis situasjonen er. Stallen er ikkje så veldig sterk, Glenn Roeder har ikkje klart å gjera Norwich til eit vinnarlag endå, og det er ikkje orden på eigarsida.

Nottingham Forest har klatra opp over streken, og har Billy Davies som manager. Derfor tviler eg på at dei vil tilbringe noko særleg meir tid under streken, dei kan heller jobba seg oppover. Eg er stadig noko usikker på kvaliteten i stallen, men Davies er i alle fall rett mann, det føler eg meg sikker på. Å ansette suksessrike Derby-managere har Forest hatt hell med før.

Doncaster vil spela fotball, og dei klarer det tidvis òg. Vart det første av botnlaga som klarte å vinna to kampar på rad. Likevel, eg sliter med å sjå for meg at dei skal overleva. Greit, eg er ueinig i Charlton-styret si avgjersle med å la Parkinson fortsette, men det kan likevel snu seg for The Addicks. Southampton kan òg begynne å ta poeng. Doncaster... nei, eg klarar ikkje å sjå for meg at dei skal ta nok poeng over tid til å halde seg.

Southampton har sett grusomme ut dei to siste sesongane, mykje på grunn av TV-kamp-syndromet. Dei er heilt forferdelege kvar gang dei blir vist på TV. Så knusing av TV-kameraer er det som skal til for å snu det. I fjor var dei nære nedrykk, og det blir nok nedrykksstrid i år òg.

Charlton er ein stor klubb i Championship-målestokk, og har eit OK mannskap. Sisteplass er forferdeleg dårleg. Men kvifor la assistenten til den underpresterande manageren få ta over permanent, når det har vist seg at denne assistenten heller ikkje klarar å vinne? Eg sliter med å sjå at det skal vera noko lurt, men dei har jo ikkje valgt denne løysinga på pur f heller. Det er jo ein grunn til at dei har sett på det som den beste ideen. Dei kan nok redda seg med Parkinson òg, for all del, men eg kan ikkje sjå at han skal vera den beste permanente løysinga for Charlton Athletic.

Skal me prøva oss med eit tabelltips? Nei. Men litt kan eg tippe:

Opprykk: Wolves, Birmingham, Reading.

Playoff (tapande): Sheffield United, Crystal Palace, Cardiff.

Nedrykk: Doncaster, Southampton, Blackpool.

Veldig usikker på nedrykk. Vel, egentleg på alt.

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3270
08.01.09 16:07

Et bra innlegg som fortjener et langt svar. Jeg skal imidlertid skrive et kort et om bunntilstanden:

Southampton kan fortjene et slags favorittstempel til rykking nedad i ligakretsene. Et håpløst ungt lag som naivt er stablet sammen av en hollander synlig uten greie på divisjonen. Og kanskje har de også en hemmelig motarbeider innad i Paul Wotton? Få lag er dårligere i divisjonen og dette kan fort bære lukt til L1. Jeg er mer positiv til Doncaster R., som det eksisterer mange fordelaktige kamprapporter om hittils i sesongen. Mange hederlige tap mot god motstand. Vi får holde av 17. januar: Southampton-Doncaster Rovers på Heilage Marrys plass. Blackpools sesong ser brått mer usikker ut nå som Grayson er borte, men under andre omstendigheter ville jeg ikke satt de ned. Norwich C. er et skrekkelig lag, herjet av nykker og mangel på stabilitet og dugleik. Nottm F begeistrer meg heller ikke, men Billy Davies har to nok i seg til å berge de. Charlton aner jeg ikke om kan reddes.

faben
fabenInnlegg: 12852
09.01.09 14:11
mikemodano: League Two:  Seriemester: Brentford. Direkte opp sammen med dem: Wycombe og Shrewsbury. Sluttspill: Bradford, Rochdale, Dagenham&Redbridge og Darlington.  Det skal mot eller dumdristighet til for å ikke spå Wycombe opp, og de fleste holder dem nok også for den klareste mesterkandidaten å være, men jeg anser et fryktelig sterkt Brentford som enda klarere aspirant. Det er ikke til å unngå å være imponert av hva Andy Scott har fått til på Griffin Park, og tre tap på 22 kamper vitner om en stabilitet enhver motstander kan misunne dem (ok, Wanderers har ett tap på 23, og virker også knallsolide bakover, men jeg ser for meg perioder med scoringsvegring i februar/mars). Shrewsbury har underprestert til nå, noe som i grunn beretter en del, all den tid de i høyeste grad har heng på direkte opprykk. Én bortetriumf på elleve forsøk er uakseptabelt, og uavhengig av Paul Simpsons videre deltakelse som manager eller ei (gamleklubben Blackpool skal være nyfiken på ham som etterfølger for Simon Grayson), er man så godt forspent med både spillere og kronasjer at mye underlig skal skje om det ikke snart blir en solid formopptur for et mannskap som har slitt med målproduksjonen. Ben Davies har ikke gjenfunnet taktene fra før han forsvant ut med skade, men så fort kapteinen gnistrer igjen, er det få lag som kan måle seg med Salop i divisjonen.  Jeg kan se for meg Bury og Exeter falle på lista etter hvert, mens de to fjorårsdeltakerne i sluttspillet, Darlo og Dale, kan komme til å møtes i enda et semifinalespill. Dagenham er avhengig av nøkkelspillere i slag, og kan fort gå på en knekk om Benson drar i løpet av januar, men det har vært så imponerende det som gjennomgående har vært vist at jeg ikke ser bort fra at de kan stå distansen uansett. Bradford bør også karre til seg en playoffspot.

Transfervindauga kan vere alfa omega for kva som skjer i siste halvdel av sesongen. Spesielt trur eg at det er viktig for Wycombe å beholde Williamson som er den som trekker i snorene i forsvaret. Ryktene går om at Shrewsbury er i ferd med å hente inn Preston-duoen Karl Hawley og Brett Ormerod, som antakelig vil forsterke angrepsspelet. Darlington har fått tilbake Hatch på lån ut sesongen etter at Peterboro' laug på seg bod på £100K frå Shrewsbury og Rotherham på spissen. Og eg reknar med at Rochdale vil tette godt igjen bakover etter å ha sikra seg superduperkeepertalentet Fielding fra Blackburn.

mikemodano
09.01.09 16:59
faben: Ryktene går om at Shrewsbury er i ferd med å hente inn Preston-duoen Karl Hawley og Brett Ormerod

Spesielt Hawley, som manager Simpson naturligvis kjenner vel så godt som innsiden av sin egen frue, bør kunne være ei flott tilvekst til Salop-mannskapet, som har avtatt i målproduksjonen den seinere tid, og Gary Peters' eftf. ser garantert potensiale i duoen Hawley/Holt, som bør kunne borge for en del mål på Nivå 4. Det virker å ha kladda seg litt til for et mannskap som til de grader så opprykksjaktende ut tidligere i høst/vinter, og selv om antallet baklengs kanskje ikke er foruroligende, begynner man vel å angre på å ha sluppet klassebacken Marc Tierney til Colchester?

En fortørna adamrundle var på tråden min her forleden da Fielding-overgangen ble klar: "kva i helskoten har Russell gjort for noke gale no?" Enig, adam - det var knappest på målvaktsplassen Hill først og fremst behøvde foreta seg noe, men handelen tyder kan hende på at det finnes midler til også videre forsterkninger i Sandy Lane?

(Innlegget ble redigert 09.01.09 17:01)

mikemodano
26.04.09 23:30

Det begynner å bli legitimt å oppsummere snart, selv om vi mangler ei uke på å være helt i mål. Seriemestertipsene for begge divisjoner er allerede inne, mens Peterborough bestemte seg for å bruke sine mange oljedollars til å ta innersvingen på MK Mons og det øvrige kobbelet i førsteligaen. 

Lørdag møtes Scunthorpe og Tranmere i en direkteavgjørende kamp for den siste sluttspillplassen i L1, og høyst sannsynlig må gjestene vinne, for Iron har først nedrykksklare Cheltenham hjemme i hengekamp tirsdag. Tre poeng der og man vil skaffe seg to poengs forsprang på Rovers, som tidvis har framstått ganske ustødige i ganglaget når de har vært på reisefot. Derfor kan vi ende opp med følgende playoffkvartett: MK Dons, Millwall, Leeds og Scunthorpe, noe som slår beina under mitt tips om Oldham, som jo har hatt en skrekkelig og langvarig formslump på denne siden av nyttår. Seriøst sett ble den innledet 17.januar i Hereford med 0-5, og kanskje finner vi noe av forklaringa i Tylers skriblerier i lenka her. Ellers er ikke modanos tips helt uefne, men så må vi ta i betraktning at det nesten var denne tabellen som var utgangspunkt for synsinga. 

League Two-tipset om Shrewsbury direkte opp er jo blitt latterliggjort, i all hovedsak på grunn av Salopias uhyggelig svake reiseform (to seire borte for et topplag er katastrofalt; med normal uttelling ute kunne man lett utfordret Brentford om seriemesterskapet), og denne kan også felle dem fra sluttspill, i og med at man lørdag møter nettopp klubben som etter denne helga innehar siste playoffspot, nærmere bestemt Dagenham&Redbridge. Bradford er ute, mens Darlington ville vært med i postsesongsemifinalene dersom ikke forbundet hadde straffet fra dem ti poeng tidligere i vår. Slik så L2-lista ut ved årsskiftet, kort tid før denne tråden blei opprettet. 

Nedrykkstipsa var så katastrofale at jeg ikke tør kommentere dem. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester