Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frozen pitch - DejaVu ?

NYTT TEMA
WatTyler
WatTylerInnlegg: 3300
05.01.09 16:35

Åtte blå på Birmingham Airport nå i helgen, og mange matcher avlyst.

De kniste på BBC-Radio, og mente det var noen år siden de hadde frosset i slik skala.

Noen av de litt eldre kara her som også som får noen flashbacks ?

Unter uns??..jeg digger det litt jeg, så lenge det ikke helt rumpekjører hele terminlista.

Husker med skrekkblandet fryd britiske vinterbaner på 70- og tidlig 80-tall, eller rettere sagt så husker jeg alle avlysningene på grunn av frost.

Og ikke minst husker jeg at det var dumt å glede seg for tidlig når endelig avisene fikk publisere utvalgt kamp. Det var natta før som avgjorde den saken likevel.

Rett som det var måtte NRK sende kontrabeskjed til sin mann.

Da måtte Hovden snu på hælen og krabbe inn i en iskald boks der det ble sparka (briter fyrer ikke i unøde)

Dovremakko, en kvart Brun bitter og sett i gang J.

Nå var jeg nok for ung, og kunnskapsløs, til egentlig å fatte omfanget av kuldeproblemene.

I dag ser jeg vel at det åsene inn mot Wales er kalde. I tillegg også Yorkshire og Pennines, men har inntrykk av at kulda kan slå til hvor som helst, (renner kulda inn østfra er faktisk Suffolk/ Norfolk utsatt, i hvert fall for snø).Det er vel kun kanalkysten og London (varmeforurensningen) som er virkelig trygge mot skikkelig frost ?

Den gang da var det jo så som så også med undervarme på banene.

Synes å huske at klubben forsøkte seg på noen pussige hjemmespikka løsninger, med ulikt hell.

Bla hadde mitt eget Leicester et merkelig slags lavt telt på Filbert , (opprinnelig mot kondens fra kanalen like ved ?).

Åkke som, det tok av også mot kulde/ snø, og ofte match på FS på 70-tallet.

Ewtter hvert lærte man seg hvilke baner som tålte et par-tre netter.

?Spurs beat Arsenal?What a game? in The winter of 79? sang  den rosa herrefisøren i TRB. Den vinteren var sosialt kaotisk på så mange sett, men var den ikke også jævla kjølig ?

1982 skal også ha vært kald. ( - 27.2 C i Braemar, Aberddenshire 10 jan det året/ MET OFFICE).

Til saken; Er det noen av gamlingene som har fulgt med så jevnt at de kan si noe fornuftig om dette temaet over tid ? Som kanskje har noen gode historier, eller aller  helst en porsjon autistisk spisskunnskap på emnet ?

Ikke minst er det noe brukbar litteratur på emnet ?

Wat

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26548
06.01.09 00:35
WatTyler: Er det noen av gamlingene som har fulgt med så jevnt at de kan si noe fornuftig om dette temaet over tid ? Som kanskje har noen gode historier, eller aller  helst en porsjon autistisk spisskunnskap på emnet ?

Først og fremst: velkommen til forumet, Jan-Erik Johnsen. Det fryder et sart øye å lære at det innimellom varsel om kulingkast og moderate nedbørsmengder også konverseres om engelsk lavereball i kantina deres på Blindern. 

Ikke det at jeg skal påberope meg noe gamlingstempel, og ikke har jeg heller noe spesielt fornuftig å komme med om temaet trass i mangeårige studier av fotballen der borte, men et høyverdig bidrag til debattsiden vil jeg avgjort kalle innlegget ditt, og om du samtidig kan avsløre hvilket nick Jarl Andersen skjuler seg under, ville jeg kunne tatt kvelden med et solid høytrykk om truten. 

For en ørliten ingresjon (ja, om den termen kan benyttes for det motsatte av digresjon): det er kun få dager siden vi var innom emnet i forbindelse med den TV-overførte cupskrellen mellom Hartlepool og Crystal Palace i '93, der først den opprinnelige matchen man hadde tenkt å vie det norske publikum forsvant i snøføyka, uten at jeg helt erindrer hvor i landet dette var. Jeg skal ikke si meg helt sikker, men jeg lurer på om ikke NRK hadde en back-up-plan for sitt ursprungelige valg, og at også denne falt i staver på grunn av værgudenes vrede, noe som igjen ledet et freelance TV-team helt ut til havgapet i Yorkshire (for å sitere Terje Dalbys geografikk) til Victoria Ground, som den yndige banen i Hartlepool het på den tiden. Vel lå det ei og anna snøfonn ved matta også der, men tradisjonen tro fikk man avviklet kampen; det er overraskende få kamper som faller offer for avlysning der, med tanke på at banen vel ikke er tilgodesett med under-soil heating. 

Jeg ser med stor interesse fram mot nye avsløringer over værbitte engelske arenas i denne tråden. 

Randomfyr
RandomfyrInnlegg: 293
06.01.09 08:43

Meget synd med avlysningene. Ryktes at 63-sesongen ble skjendet av frosne baner. Sympatiserer med mine medfans som tømte bensintanken på vei sør for å møte Aldershot, for så å høre at matchen var kansellert.

WatTyler
06.01.09 10:21
Randomfyr: Ryktes at 63-sesongen ble skjendet av frosne baner. Sympatiserer med mine medfans som tømte bensintanken på vei sør for å møte Aldershot, for så å høre at matchen var kansellert

Ja 63 var anerkjent tøff  http://www.bbc.co.uk/london/content/articles/2008/09/04/bigfreeze63_feature.shtml.

1947 likeså, kanskje enda verre ?

http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/anniversary/winter1946-47.html

Gamle Richard Hermann fra Rikskringkastningen har i en av sine bøker noen beskrivelser av en ung manns møte med et krigsslitent og frossent London, en vinter som bare varte og varte.

Men 47 er det snart bare tante Lollo og onkel Toffen som husker.

I realiteten må man til litteraturen

1963 ligger nærmere vår tid igjen. Den er det med litt hell noen flere som husker.

De som så ?Charlie og sjokoladefabrikken? for noen år siden husker kanskje at rammen rundt historien er en jævla lang og kald vinter.

Og jepp, den boken ble sluppet i 64.

Tipper den godeste Roald har foran sin kullkamin med te, te, te og brandy, og filt på den historien, mens han

1963 var for øvrig også så kald at den ga forhold for den mest legendariske og brutale av samtlige Elfstedentocht i Frisland, noensinne.  http://www.seniorplaza.nl/Elfstedentocht.htm

Vunnet av Reinier Paping,( i hollandsk mythos: Nansen og Oddvar Brå i samme kropp).

Men nå er du virkelig ute på viddene Wat (sa gamle salige Lektor Lien allerede i 1981).

Men både sesongene  47 og 63 ble gjennomført, i 63 hadde man vel sogar også også tråkka til med ligacupen, som vel ble gjennomført??

Under-soil er selvfølgelig AlfaOmega. Men nesten like viktig er kanskje de arbeidene som da følger med. Skikkelig drenering, deriblandt utsjakting av all leire, som erstattes av sand, som slipper til luft. Våt leire som fryser til iskake kan bruke bemerkelsesverdig tid på å tine.

Men hvor mange baner er det nå som mangler under-soil?

Skjønner jo at det er finansielt uansvarlig for de aller største klubbene ikke å ha det, men er det nå et krav i PL ?

Og nedover i divisjonene er det jo seff flere klubber som i bedre tider har tatt kostnadene, men hvor mange klubber har varme i Div I og II ?

Wat

mikemodano
06.01.09 13:10
WatTyler: hvor mange klubber har varme i Div I og II ?

Et spørsmål jeg også kunne tenkt meg besvart. 

Vi ser at kulda fortsetter å styre kampprogrammet etter eget forgodtbefinnende: i kveld er fire av seks kamper i Leagues One, Two og Conf Nat kansellert som følge av tundraspekk, og ikke en gang under de vinterbleke palmebladene i Weymouth nede i Dorset ser det ut til å være gjennomførbart å sende utpå to teams med gustne lår. Stormatchen mellom Peterborough og lokalrivalen fra Milton Keynes vil avvikles, like så oppgjøret mellom ekspresslokomotivet fra Burton og cupheltene fra Torquay, med mindre Sofia Windjusveen skulle komme med innvendinger.  

mikemodano
06.01.09 14:05

Jens Sunde poppet ut av skrivebordsskuffen her nettopp for å informere om at også League Ones toppklæsj nå er utsatt på ubestemt tid. Med "ubestemt tid" menes uansett et tidspunkt seinere enn i kveld. 

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7065
06.01.09 20:07
mikemodano: Victoria Ground, som den yndige banen i Hartlepool het på den tiden. Vel lå det ei og anna snøfonn ved matta også der, men tradisjonen tro fikk man avviklet kampen; det er overraskende få kamper som faller offer for avlysning der, med tanke på at banen vel ikke er tilgodesett med under-soil heating. 

Victoria Park ligger helt nede ved vannet, og gjør at man ikke så lett blir offer for frost selv. Banemann Dave Brown er blant de beste i klassen (uansett divisjon), og har blitt nominert til Groundsman of the year flere år på rad. Så Pools har en av de bedre gressmatter i de lavere divisjoner, og bidrar til at klubben kan spille en stil med mye ballinnehav (i tillegg til at godt grass isolerer litt for frost). Dessverre for oss orginale Pools supportere så er ikke laget noe særlig syktig til å omsette overtak i ballposition om til seire...

Før Stoke matchen var det meldt minus grader noen dager før, og det ble lagt beskyttende plast på gresset. Klubben er mer veldrevet enn tidligere, og det invisteres også mer i gressmatte - noe som gir resultater. Dette gir nok færre avlysninger i disse dager. Men blir det mange blå (minusgrader) over mange, så har man uansett lite å stille opp med...!!

mikemodano
07.01.09 02:42
paul_dalton_11: Victoria Park ligger helt nede ved vannet

Det er da noen steile meter fra Clarence Road og østover til Nordsjø'n, mann, selv om du selvsagt i relativ forstand har rett. Grimsbys Blundell Park, for eksempel, ligger nærmere havet, men nå skal jeg ikke si jeg har noen større oversikt i skallen for promilleandelen avlyste kamper vinterstid der kontra i Hartlepool. 

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
07.01.09 17:37
WatTyler: Og nedover i divisjonene er det jo seff flere klubber som i bedre tider har tatt kostnadene, men hvor mange klubber har varme i Div I og II ?

Huddersfield har, så det påvirker ikke oss hjemme hvertfall....

WatTyler
08.01.09 10:06
paul_dalton_11: Men blir det mange blå (minusgrader) over mange, så har man uansett lite å stille opp med...!!

Sprengkulda tar pause fra helgen av. Varmere luft på vei inn nordfra. Men kanskje en tanke sent mht til helgens matcher? Natt til lørdag skal bli kald, særlig fra Midlands og sørover, ned mot - 5 C. Aner at det blir noen avlysninger også denne gang.

Lite kjent fakta : Nottingham Forest og Sheffield Utd hadde på slutten av 19 Åh også ordentlig bandy på programmet ! Da må de ha hatt is    usw   usw

Wat

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3808
08.01.09 22:35
WatTyler: 1982 skal også ha vært kald. ( - 27.2 C i Braemar, Aberddenshire 10 jan det året/ MET OFFICE).

Eg veit ikkje om den ukonvensjonelle tektsbehandlinga di er eit poetisk utslag eller ei, men opningsinnlegget ditt var minst like vakkert som Obstfelder på sitt aller beste.

Frozen pitches gir plenty med dejavuar, og historiane du trekker fram er emosjonelle. Eg saknar tida då frozen pitches var vanleg over heile (divisjons)kartet. Det var noko folkeleg og nært med det. Når sjølvaste Roker Park måtte innstilla aktiviteten p.g.a. kulde, ga det nok også kjærkomne unnskuldningar for mange her heime til å krypa godt under teppet i tippekamp-stolen. I staden for å feia snø for eigen dør.

Som du også er inne på, vinteren 1981/82 var hard. Sannsynlegvis den hardaste i vår tid. Kollossalt med ballaktivitet utsett i både desember og januar.

No til dags må ein nedover i divisjonane for å finna frosne baner. Dei klassiske trekka ved engelsk fotball finn ein helst der.

faben
fabenInnlegg: 12852
09.01.09 14:14

Daggers mot stolgutta er avlyst, samt kirsebæra mot Bantams.

Og det vil vel renne inn etter kvart denne helga.

mikemodano
09.01.09 16:49
mcclair9: Når sjølvaste Roker Park måtte innstilla aktiviteten p.g.a. kulde

Pardon my ignorance, men med tanke på Sunderland bys beliggenhet skulle det vel i grunn bare mangle om ikke Roker Park ble svøpet inn i et riss av frost? Ikke at jeg har noen spesiell husk tilbake til det glade 80-tall for nettopp Mackems, annet enn en fabelhaft 3-2-seier mot Manchester United, etter at jævlene hadde ledet 2-0 på et tidspunkt (joda, dette skal vi ha touchet innom før; Clive Walker gjorde vel sitt berømmelige hattetriks i denne kampen), men Nordøst-England er gjerne utsatt for noe av det mest brutale, om vi kan benytte en slik term om United Kingdom, vi ser værmessig der borte.

Ellers er det ikke vrient å si seg in accordance med utsagnene dine om at væravlyste kamper gir en slags følelse av velbehag om at i det minste noe av engelsk fotballs stolte fortid er gjenlevende. Spredte forsøk på å ta til orde for ei vinterpause der borte er det dummeste jeg hører nest etter ytringer om at "supporterne har det så mye gildere på nye kontra eldre stadia", og det må aldri bli en realitet. En stor del av sjarmen ved fotballen i England er, kanskje litt i likhet med Wimbledon-turneringa i tennis, uten videre sammenlikning, opplevelsen av tabellrekker med ujevnt fordelte kampantall.

paul_dalton_11
09.01.09 19:20

Oppgjør som er offer for frosne baner er: Millwall vs Cheltenham, Swindon vs Stockport og Southend vs Crewe.

Oldham vs Hartlepool er klarert etter dagens inspeksjon, men dommer Carl Boyeson vil gjøre en ny inspeksjon kl 11:15 i morgen norsk tid. 

Otth
OtthInnlegg: 9524
09.01.09 23:55

Gills - Shots er og kansellert denna helgi.

WatTyler
10.01.09 02:43

Ahhh....Oui !!!

En nostalgiker er kommet hjem, med pi (3,14) i promille.......

En sesong er en maraton.......på godt og vondt......også Vår Herre skal ha et ord med i laget......

Britisk fotball er  utendørsfotball !

(Holdt på å kalle det idrett (fryktelig ord .... Forferderlig !), men korrigerte meg selv, (fotball er fotball....og bare det...)).

Herfra og inn håper jeg at sesongen går på skinner.

Åh......! Glemte nesten.........Mariner (Ipswich) får ødelagt sveisen av snøball i nakken......(brukte lang tid på innkast).....(Tippekamp 77 LCFC - Ipswich 1-0  ? )

Wat

(Innlegget ble redigert 10.01.09 02:44)

WatTyler
10.01.09 03:21
paul_dalton_11: Oldham vs Hartlepool er klarert etter dagens inspeksjon, men dommer Carl Boyeson vil gjøre en ny inspeksjon kl 11:15 i morgen norsk tid. 

Kan bli tøft med den tror jeg.

Nærmeste målepunkt er Woodford .

- 6 C kl 1 i natt.

http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/nw/woodford_latest_weather.html

Skjønt  Oldham har vel kanskje hatt varmekabler i bakken siden 80-tallet ?

Natta da.

Wat (2.99 i promille)

(Innlegget ble redigert 10.01.09 03:22)

Sam_Vimes
Sam_VimesInnlegg: 6297
10.01.09 13:43

Blackpool OFF Birmingham, 15:00
Doncaster OFF Bristol City, 15:00
Plymouth OFF Crystal Palace, 15:00
Bristol Rovers OFF Yeovil, 15:00
Cheltenham
OFF Millwall, 15:00
Oldham OFF Hartlepool, 15:00
Southend OFF Crewe, 15:00
Tranmere OFF Peterborough, 15:00
Walsall
OFF Brighton, 15:00
Accrington Stanley OFF Darlington, 15:00
Bournemouth OFF Bradford, 15:00
Chesterfield OFF Rochdale, 15:00
Dag & Red OFF Wycombe, 15:00
Gillingham OFF Aldershot, 15:00
Grimsby OFF Morecambe, 15:00
Luton OFF Rotherham, 15:00
Macclesfield OFF Port Vale, 15:00
Shrewsbury OFF Chester, 15:00
Mansfield OFF Altrincham, 15:00
Oxford Utd OFF Crawley Town, R2, 15:00
Det var en solid liste.

(Innlegget ble redigert 10.01.09 13:43)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
10.01.09 13:50

God bless the cobblers!

Kampen går som planlagt.

paul_dalton_11
10.01.09 13:50
WatTyler: Åh......! Glemte nesten.........Mariner (Ipswich) får ødelagt sveisen av snøball i nakken......(brukte lang tid på innkast).....(Tippekamp 77 LCFC - Ipswich 1-0  ? )

Gamle gode Paul Mariner, og god gammel snøballkasting!

Oldham vs Hartlepool har fått ny dato, spilles førstkommende mandag, 12.jan kl. 20:45. Blir ekstra vanskelig for Pools da Dean Windass har signert for Oldham!!

Nå blir det vel en ny debatt om vinterpause i januar?? Men fotball er helårsidrett!! Men pause i januar og fotball hele juni i stedet gjør det enklere for oss fotballgale nordboere...!!!

(Innlegget ble redigert 10.01.09 14:00)

paul_dalton_11
10.01.09 14:40
paul_dalton_11: Nå blir det vel en ny debatt om vinterpause i januar?? Men fotball er helårsidrett!! Men pause i januar og fotball hele juni i stedet gjør det enklere for oss fotballgale nordboere...!!!

Mente selvfølgelig hele mai + starten av juni...!

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3808
10.01.09 23:00
mikemodano: Spredte forsøk på å ta til orde for ei vinterpause der borte er det dummeste jeg hører nest etter ytringer om at "supporterne har det så mye gildere på nye kontra eldre stadia", og det må aldri bli en realitet.

Enig. Vinterpause må aldri bli en realitet. Så mange særtrekk og haldepunkt har forsvunne frå den engelske fotballen dei siste par tiåra at ei avvikling av det tradisjonelle jule- og vinterprogrammet vil vera ein smellfeit spikar i engelsk fotballs særtrekk-, haldepunkt- og tradisjonskiste. Frozen pitches og tabellar med ulikt antall kampar er søtt krydder som t.d. det alt for strømlineforma PL saknar.

Eh...takk for at du minna meg på det Roker Park-oppgjeret i 1984. Ein av dei svartaste dagane i min barndom. Uheldigvis vart ikkje dette oppgjeret utsatt p.g.a frosen bane.

WatTyler
29.01.09 13:14

NABOVARSEL: I anledning min og Vår Herres 25-årsmarkering av innledningen på de tapre engelske gruvearbeideres stolte streik mot Hurpa og forjævliseringa (vinteren 1984), vil jeg fra helgen av gå inn i en sentimental modus med mimring og avspilling av Billy Bragg på vinyl ( Which side are you on boys......). Jeg maner da selvfølgelig frem bilder av brøytekanter på Baseball Ground, og pints til 74 pence........Men enda viktigere; Vår Herre vil gjenskape dyster tidlig 80-talls stemning, og, skrur igjen av radiatoren, sånn cirka fra søndagen av.

Dette vil trolig innebære utstarkt nattefrost, og trolig kan dette gå ut over avviklingen av neste helgs ligarunde i lavere divisjoner. Muligens kan det også ha innflytelse allerede på midtukens kamper, men i så fall som snø i øst, inn fra Nordsjøen( Tælan har nok ikke satt seg enda da).

Usikkert hvor lenge Vår Herre planlegger at dette skal vare, men han er jo også en stor venn av de lavere divisjoner, så det varer nok ikke lenge.....

http://en.wikipedia.org/wiki/UK_Miners%27_Strike_(1984-1985))

http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/uk_forecast_weather.html

WAT

faben
fabenInnlegg: 12852
02.02.09 14:03

So var det på han igjen...

Wycombe sin kamp mot Barnet på tirsdag står i alle fall i fare, og eg reknar ikkje med det er den einaste.

Club Secretary Keith Allen said: "Our undersoil heading has been on since Saturday, however the one thing it cannot cope with is heavy snow, as evidenced at the Macclesfield Town game earlier this season.

"The pitch is covered with quite a depth of snow, with more forecast to follow. The forecast for tomorrow, match day, is very cold which of course would not assist in melting any snow.
"

Spoff
SpoffInnlegg: 26525
02.02.09 15:56

Disse kampene er avlyst så langt:

Championship
Crystal Palace v Birmingham
QPR V Swansea

League One
Carlisle v Hereford
Leyton Orient v Leeds
Millwall v Colchester

League Two
Aldershot v Chesterfield
Dagenham and Redbridge v Bournemouth
Lincoln v Macclesfield
Lution v Grimsby

mikemodano
03.02.09 11:43

Etter at den utlagte lista for hvilke kamper som ikke tør avvikles i kveld har vokst i omfang, merker man seg det faktum at det i Morecambe skal være helt ålreit å spille kamp. Hva er det som gjør at man langt der på den nordvestlige utpost faktisk er forskånet fra videre asymmetri i fixturelista? Jeg får det vanskelig til å...øhh...rime (håhå) at ikke skoddelaken har klamgjort Christie Park slik at den klassifiseres som "farlig åsted" i aften, spesielt med tanke på at det i lumske Cumbria, noen mil lenger nord, ikke lar seg gjøre å utstille produktet mellom Carlisle og Hereford. Er irskesjøkulpen i Morecambe-bukta så avvikende fra vinterlige normer at den bidrar med fønvind over Christie-passasjen i byen? Ja, her er det all mulig grunn til å holde av neste premio februar for å oppleve vinterfotball i sjølige omgivelser; det blir knappest tøffere enn Morecambe i årets andre måned, eller? 

WatTyler
03.02.09 12:17
mikemodano: spesielt med tanke på at det i lumske Cumbria, noen mil lenger nord, ikke lar seg gjøre å utstille produktet mellom Carlisle og Hereford. Er irskesjøkulpen i Morecambe-bukta så avvikende fra vinterlige normer at den bidrar med fønvind over Christie-passasjen i byen?

Tror ikke spekulasjonene dine er så far off. Sjøluft er stort sett varm. Kristian Trægde stipendet ligger og venter på utkvittering........Ellers er det vel snøen mer enn tælan som har laget gruff denne gangen. Og snøen har kommet ujevnt, men østfra . Flere steder vestpå har ikke fått nånting .Kulda kommer nå i etterkant, men ikke som for et par uker siden. Kun et par-tre blå innlands om natta denne gangen. Sannsynligvis går det greit til helgen. Bortsett fra der det evt  kommer påfyll med snø. Bilder fra Brunton viser at den nok var fornuftig denne gangen  http://www.carlisleunited.co.uk/page/Gallery/0,,10361~1543059,00.html 

Hva jeg ikke forstår er den manglende duken over matta, der hvor snøen er varslet men ingenting peker mot tæle......jfr Selhurst og Loftus i kveld.

Wat

mikemodano
03.02.09 12:31
WatTyler: Bilder fra Brunton viser at den nok var fornuftig denne gangen

Fagre bilder, Wat, men som du sier: man kan til nøds akseptere en forbeholden unnskyldning fra CUFC for at de ikke ønsker å utfordre Hereford i polospillets finesser i kveld; tenk hvilke lidelser de stakkars fjordingene kunne pådratt seg om spillet gikk av stabelen som oppsatt. Like fullt: selv det hvite pulveret tar ikke glansen vekk fra Brunton Parks fabelaktige innhold. Jeg gjentar meg selv på sjuende året nå, men det er fortsatt like mye av en skam og halvveis skandale at man aldri har trødd fot i Cumbria under et fotballevenement. Men, akk, det er så meget å rekke over at en gjerne hadde sett en utvidelse til åttedagersuke. Gjerne bestående av tre helgedager. 

Videre skulle jeg gjerne sett et oversiktskart over hvilke arenas som er spilltilgjengelige og hvilke som ikke er det, bare sånn for å se mønsteret i snø- og tøvær. Verken i Brighton, Exeter, Aldershot, Crewe, Lincoln eller Sheffield lar det seg gjøre å tautrekke om ligapoeng i dag, mens man derimot i Stockport, Chester og Shrewsbury, for eksempel, har få problemer med å stille tørv disponibel til noble utøvere av finkulturell kappestrid. 

mikemodano
11.02.09 14:11

Etter gårskveldens avlysning i Bristol, der Gas skulle promotere Memorial Stadium for tilreisende fra søndre Cheshire, kom sinnene i harnisk i begge supporterleirer; først halvannen time før tenkt avspark kunngjorde Nottinghamshire-dommer Booth (man har kanskje begrenset med kjennskap til hålke på de kanter?) at det ikke ville bli kamp, og det utløste en sterk frustrasjonsreaksjon hos Eastville-baserte rovere og ikke minst hos Alex-fansen, som hadde trosset kummerlige kår i Cheshire, traverserte trasséer i Staffordshire, ufine ulvehyl i Black Country, trafikkdøgenikter i Worcestershire, snødekte søringer i Gloucestershire og alpetilstander ved Avon på veien til pubdistriktet i Bristol for å forvarme seg før stadioninnrykket. En drøss behjelpelige fra fotballens frivillighetskorps hadde trampet gras i timesvis til ingen nytte i forsøket på å gjøre matta spilleklar, men nå er i stedet matchen flyttet til et klimatisk langt mer gjestmildt tidspunkt. Når er det vårjevndøgn er terminfestet i Bristol-distriktet, egentlig? 7.mars?

WatTyler
11.02.09 15:52
WatTyler: Synes å huske at klubben forsøkte seg på noen pussige hjemmespikka løsninger, med ulikt hell. Bla hadde mitt eget Leicester et merkelig slags lavt telt på Filbert , (opprinnelig mot kondens fra kanalen like ved ?). Åkke som, det tok av også mot kulde/ snø, og ofte match på FS på 70-tallet.

Visste at det ikke kun var noe jeg bildet meg selv inn......Teltet vårt fra tidlig 70-tall. Nevnt i denne artikkelen her  http://www.lcfc.com/page/Stadium/0,,10274~1025970,00.html .

Men også  her, i en mer generell drøfting av den historiske kampen mot elementene   http://www.twohundredpercent.net/?p=1115 

Ellers har etterforskningen av undersoilinvesteringer i Div I og II stoppet opp, grunnet latskap.

Har vel egentlig kun fått verifisert følgende: LCFC, LUFC og lille Hødd (Yorkshire). Fornuften tilsa også at Keynesianerne i Milton hadde motkonjuktursvarme i sitt Brazilia, men det ble en avlysning her mot P'boro som fikk meg til tvile igjen.

Tror jeg må be om hjelp for å få en liste å tro på.

Ellers må bemerkes at Mr Hillier , på vegne av Chippenham Sunday League, i år har sett seg nødt til å inndra alle permisjoner for konfirmasjon, mormors bursdag, IKEA-tur osv, for resten av sesongen.

Fornuftig nok, og som arikkelen viser, det er været som er grunnen

http://www.wiltshiretimes.co.uk/sport/chipsundayleague/news/4111438.First_blank_weekend_for_nine_years/

Wat   (Den innbilte Balderis)

(Innlegget ble redigert 11.02.09 16:03)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg