Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brentford FC (klubbtråd)

NYTT TEMA
Supercrabby
SupercrabbyInnlegg: 1537
15.01.09 23:05

Finnes det noen Brentford fans her inne på VGD da?

sungod
sungodInnlegg: 6855
16.01.09 00:31

Ja. Men, tittelen på innlegget henger vel ikke helt sammen med innlegget. Du kunne gjerne lagt til en del mer enn som så. Ditt forhold til Bees kan jo være en start, og kanskje litt informasjon om de rødhvite.

Supercrabby
16.01.09 15:27

Mitt forhold startet da jeg i vår var i London på klassetur med engelskklassen min. Jeg meldte meg på et fotballprosjekt. Vi fikk et program fordelt på 3 dager og å besøke Brentford FC. Det var en personlig guidet tur og jeg fikk fort interesse for klubben. Kjøpte meg selvfølgelig drakt, gikk på kamp og tok en tur på en lokale puben bådde før og etter kampen. Griffin Park(hjemmebanen) er den eneste stadion i Englad som enda har fire lokale fotballpuber på vhert hjørne, noe guiden var veldig stolt av.

Da jeg kom tilbake til Norge skrev jeg en oppgave om Brentford FC og deres program for integrering av britisk ungdom som er på veil i "feil" retning. Den er på engelsk da turen var i engelskklassens regi.

Jeg legger inn oppgaven min her:

Brentford Football club is an English football club based in Brentford in the London Borough of Hounslow. Brentford FC was founded in 1889. They play their home games at Griffin Park. Griffin Park was built in 1904 and has been their home ever since. The capacity of Griffin Park is 12,763.

Brentford?s most successful spell came during the 1930s, when they achieved consecutive top six finishes in the First Division. But since the end of the WW2, they have spent most of their time in the third or fourth tiers of English football. Brentford have been FA-cup quarter-finalist four times.

During the late 1920s and 1930s Brentford began to make real progress and in the 1929/1930 season they won all of their 21 home matches in the Third Division South, a record which still stands in English Football. After setting the record they still missed the promotion. But after several misses they finally got promoted to the Second Division in 1932/33. Two years later, Brentford reached the First Division and finished 5th in their debut season, which still is their highest ever league-position. After the war Brentford was delegated to the Second Division and in the 1961/62 season they were relegated to the Fourth Division.

Brentford FC was threatened by a project takeover by Q.P.R. in the late 1960s. But the bid was narrowly averted with an emergency loan of a total of £104,000.

Today Brentford FC currently plays in the Coca-Cola league 2, 4th highest division in the English league system.

Brentford FC focuses very much on the youths. Brentford FC want a social community were everyone is integrated and participating. They want to provide information to the youths so they can get education and also become a participating part of the social communities.

Brentford FC offers 3 different programmes; Kickz- Goals Thru Football, Griffin Park Learning Zone and Brentford FC Community Sports Trust. I will give a more detailed description about these programmes in the next pages.

Brentford FC want to secure a more financially sustainable future and have been considering relocation since 2002.Plans were announced in October 2002 for a new 18,000-20,000-seat stadium at a state-of-the-art-arena complex in Lionel road, Brentford. It was announced on December 7, 2007, that the club had secured an option to purchase the site. It was a major breakthrough in the club?s plan to relocate.

Dette er da bare delen om sleve klubben. Vil noen ha mer informasjon om klubbens prosjekter så er det bare å si ifra.

swordfish
swordfishInnlegg: 4146
18.01.09 21:52

Jeg skal til London i mars og se en Brentford hjemmekamp (min første) og gleder meg veldig til det. Liker godt å gjøre lit research før jeg reiser slik at jeg får mest mulig utbytte av turen.

sungod
30.01.09 15:07

Vi har fått Alan Bennett på lån ut sesongen. Fantastisk nyhet, og årets fjerde kamp på TV er klar, bataljen mellom the Daggers og Bees skal vises på Sky en mandag i mars. 

bcdef
bcdefInnlegg: 167
30.01.09 18:51

var i london å fikk med meg brentford-aldershot på tirsdagen.

herlig lokal-oppgjør med flomlys, hjemmeseier, 2 straffer (hvorav en bom), supporter som entret banen, annulert mål som omsider ble godkjent, myntkasting, trener sendt opp på tribunen og bra spill av bees... :) kort sagt det meste!

den nye spissen rhodes puttet et nydelig mål, mens bean,o'connor og wood også hadde gode dager på jobben.

herlig!

(Innlegget ble redigert 30.01.09 18:53)

Konstantinovich
KonstantinovichInnlegg: 721
31.01.09 09:40

Brentford er en likandes klubb som dessverre har flytteplaner og er på vei vekk fra ærverdige Griffin Park. Noen som vet hvor langt planene er kommet? Det siste jeg hørte er hentet fra 2007:

Brentford's hopes of moving to a new 20,000-capacity stadium have been boosted after they were given an option to buy a 7.6-acre site.

The proposed new home for the Bees is close to their current Griffin Park ground, which would be redeveloped into residential housing if they relocate.

"This is a major milestone and a huge step forward," said chairman Greg Dyke.

"Our aim is to move into a new stadium in Lionel Road and to move there as a club free of debt."

The land in question was identified by Brentford in 2002 as their preferred site for their new home.

Dyke added: "We need a modern new stadium, to keep the club in Brentford, and we want a brighter financial future which will mean we can compete more effectively in the Football League. This deal will help us do all three.

"There's still a lot of work to be done but today is a big day in the history of Brentford Football Club."

sungod
10.02.09 14:45
Konstantinovich: Brentford er en likandes klubb som dessverre har flytteplaner og er på vei vekk fra ærverdige Griffin Park. Noen som vet hvor langt planene er kommet? Det siste jeg hørte er hentet fra 2007:

Det ser ut som at vi får sjansen til å oppleve Griffin Park i flere år fremover.

Credit Crunch will have an impact on the new stadium plans

Since the last progress report in the autumn we have all witnessed the growing impact of the credit crunch on the world economy and the financial and other markets at home. With the country now officially in recession and the housing market substantially down, many people have been asking about the impact of all this on the plans to build the new Brentford Community Stadium at Lionel Road.

Brian Burgess explaining the plans for the new Brentford Community Stadium to Secretary of State for Culture, Media and Sport, Andy Burnham during their whistle-stop visit to the site at Lionel Road.

According to Brentford's project manager, Brian Burgess, the turbulent economic environment is causing the project to slow down. He said:

"Back in the summer we had a target to build the stadium by July 2012 so that it could be used by visiting Olympic teams for pre-games training. With the current slump in the housing market, this is no longer a realistic completion date, because the intention is to pay for the stadium with profits from selling new houses and flats that will be built on Griffin Park, Lionel Road and the site of the existing Fountains Leisure Centre.

Our current target is to submit an application for outline planning consent in the first half of this year in order to achieve consent in principle for the various uses by the beginning of next year. Then, by early 2010, it may be clearer when the market will recover and we will be able to talk to our development partners about when construction might start on the stadium, which is the first stage. In the meantime we are looking at alternative funding sources but, given the amounts involved, this is very challenging."

The project team, led by Barratt Homes Ltd, are in discussions with Hounslow Council about the scope and programme for the outline planning application.

Meetings with local residents groups and other stakeholders are being stepped up, in order to take into account the views of local people. Details of the monthly meetings of the Lionel Road Liaison Group can be found on the project website www.brentfordcommunitystadium.com.

The Brentford FC (Lionel Road) Ltd team are also mobilising the voluntary efforts of Bee's supporters who have relevant design and project management skills to review the current stadium design to see if the cost of meeting the club's requirements can be reduced. "Its going to be a balancing act," said Burgess, "On one hand the cheaper the stadium the quicker we might be able to get it funded and built, but on the other hand there is no point in the football club moving unless the new stadium gives bigger and better facilities which generate more revenue. Achieving a sustainable business plan for the club is the main objective and this is what we are looking at in detail."

Brentford's link with the London 2012 Olympics will be maintained because even without the new stadium the club has been chosen as one of the pre-games training venues for visiting teams, who will be able to use Griffin Park and the Osterley training ground.

Cabinet Minister visits Lionel Road site

During his visit to Griffin Park and the Brentford FC Community Sports Trust on Tuesday 27 January, the Secretary of State for Culture, Media and Sport, Andy Burnham, stopped off at the site in Lionel Road that is earmarked by the club for the new stadium.

After hearing about the plans and the impact of the credit crunch from Brian Burgess, the Secretary of State said: "The stadium project shows great vision for a club at the heart of its community. I have pledged to do whatever I can to help move it forward."

Background information

In order to create specific responsibility for this project the Brentford FC Ltd Board has set up a subsidiary company called Brentford FC (Lionel Road) Ltd, which has two shareholders:

·Brentford FC Ltd with a 99% interest

·Brentford Football Community Society Ltd (Bees United) with 1 'golden' share, giving certain veto rights over the actions of Brentford FC (Lionel Road) Limited. In particular this golden share, which represents 1% of the issued share capital, gives Bees United the right to a veto over any issue or transfer of shares, the disposal of assets over a material level, the use of land for any purpose other than that of a sports stadium, the charging of assets, the implementation of any liquidation proceedings and the payment of any dividends. In addition Bees United have the right to appoint a minimum of one director to the board of Brentford FC (Lionel Road) Limited.

The directors of the company are Greg Dyke (Chairman), Brian Burgess, Chris Gammon (Company Secretary), Mike Power and Donald Kerr.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
19.06.09 02:17

Gratulerer med forsterkningene, sungod.

Spesielt Strevens.

sungod
19.06.09 18:45

Spennende! Vi trengte definitivt en høyreving og i Saunders ser det ut som om det hullet er fylt. Strevens er også en glimrende forsterkning. Om han finner tonen med Charlie Mac så ser jeg det som sannsynlig at Elder finner seg en ny klubb og at Bees får et spisspar som kan bite fra seg selv i League One. Foster vet jeg mindre om, det gjenstår vel å se om vi får beholde Alan Bennett også. 

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26602
20.06.09 18:41
sungod: Foster vet jeg mindre om

Danny Foster er en høyst skapelig høyreback, og burde være en ypperlig tilvekst i en nyopprykket L1-tropp. Han var kaptein i flere kamper, og utgjorde ei riktig fin høyreside i spann med flankespiller Saunders. Tro om de to gjenfinner tonen på vestkanten også?

Supercrabby
03.10.09 15:22

Da er en ny sesong i gang og Brentford F.C. rykket opp fra League 2 til League 1!

Hvordan tror dere det kommer til å gå med the Bees denne sesongen?

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
03.10.09 15:42

Brentford holder seg lett i League One i år. Men blir nok midt på treet et sted

sungod
28.12.09 02:31
tommy_cowan: Brentford holder seg lett i League One i år. Men blir nok midt på treet et sted

På tide å ta opp denne igjen og kommentere dette ikke altfor vågale tipset.

Etter halvspilt serie så ligger Brentford midt på tabellen. 11. plass med 29 poeng og færre poeng til playoff enn til nedrykk gjør situasjonen forholdsvis komfortabel for øyeblikket. Riktignok har vi flere kamper spilt enn et par tabellkonkurrenter, men i skrivende stund føler jeg meg rimelig sikker på videre League One-spill på Griffin Park til neste sesong.

Mye av grunnen til det heter Andy Scott. Som i fjor har han vært aktiv på lånemarkedet. Pim Balkenstein (foreløpig skadefri) fra Ipswich har gjort en glimrende jobb i midtforsvaret etter Alan Bennetts svake sesong, men den mest geniale signeringen er nok Wojciech Szczesny som er på utlån fra Arsenal. Han går ifølge Beesworld for å være bedre enn landsmann Fabianski, og etter oppvisningene i mål er det ikke vanskelig å tro det. Lewis Price var årets førstekeeper egentlig (på lån fra Derby), men han har tapt vel mange poeng for oss i år og det er egentlig helt utrolig at den mannen har spilt i Premier League. Riktignok måtte Szczesny kaste inn håndkledet før bortekampen på Boxing Day med skade, og Price storspilte og var Bees beste.

Men, tilbake til Szczesny. Et mål innsluppet på fire kamper og han er egenhendig ansvarlig for at Bees fikk med seg poeng fra Milton Keynes. Bees fikk han for en måned, men nå har lånet blitt utvidet til Carlisle-kampen i midten av januar. Følgende kommentar beskriver vel hva den gemene hop mener om "kuppet": "Best keeper I've seen at Griffin Park in 40+ years".

Kan vel skrive litt om spillere vi faktisk eier også. Siste års åpenbaring var Sam Wood, og i år var det vel kanskje ventet at Strevens eller Weston som skulle slå ut i full blomst i Bees-trøya, men det er Leon Legge som har overrasket alle. Kom fra Tonbridge Angels før sesongen og har klart å rive til seg en fast plass i midtforsvaret sammen med Pim Balkenstein i konkurranse med blant andre Alan Bennett og Karleigh Osbourne.

28. september er det duket for storoppgjør på Griffin Park. Ny publikumsrekord for året blir det helt sikker, men klarer vi å toppe kampene fra i fjor? Charlton kommer på besøk for første gang i ligasammenheng på 17 år. Ex-Bees ser ikke ut til å ville spille kampen i og med at både Sam Sodje og Deon Burton ble utvist for Charlton 2. juledag. Vi har toppscorer Charlie Mac ute etter to gule på Priestfield. Det var nok klasseforskjell i det motsatte oppgjøret på The Valley, men Griffin Park begynner å bli et lite fort. Vanskelig er det ihvertfall å score på oss, og jeg blir vel ikke sjokkert om det ender 0-0 som mot Leeds.

sungod
04.01.10 08:21

I og med at kampen mot Doncaster ble avlyst så fikk vi ihvertfall være med i 4. runde trekningen. Som alltid var det uflaks, borte mot Millwall eller Derby. 

For min egen del så betyr det enten Norwich borte, Millwall borte eller Derby borte som første bortekamp med Brentford. Jeg heller mot at Derby er det beste. 

sungod
07.01.10 00:13

Withdean per nå: 

http://www.seagulls.co.uk/javaImages/a1/3f/0,,10433~8142753,00.jpg

Mao. Ingen sjanse for spill. Pitch inspection i morgen. Det sies også at cupkampen mot Doncaster vil spilles tirsdag 19. dersom det blir avlyst på tirsdag 12. Ville i såfall vært fantastiske nyheter for undertegnede hvis været bedrer seg etter 12. riktignok.

"Drømmes" også om følgende 5. rundetrekning blant Brentford-supporterene:

Notts County/Forest Green/Wigan vs Millwall/Derby/Brentford/Doncaster

sungod
09.01.10 02:45

Det går rykter om at Bees skal hente den New Zealandske landslagsstopperen Tommy Smith fra Ipswich på lån. Det hele virker veldig merkelig siden Smith tross alt har vært foran Pim i køen på Portman Road. 

Ellers ble nok en lånespiss sendt på sykehus fra Brentford. Denne gang var det 19-åringen Rhys Murphy som brakk ankelen. Han er ute minst 3-6 måneder, men det er snakk om at skaden kan sette en stopper på karrieren for Englands U19-spiller. Ufattelig trist at noe slikt skal skje igjen, og igjen, og igjen. Riktignok har Murphy slitt i Brentford-trøya, men fremtiden skal, ihvertfall frem til i dag, ha vært lys for Murphy. 

beesnorway
beesnorwayInnlegg: 1
10.01.10 18:29

Hei sungod! Hvorfor ikke bli medlem i BFC norske supporterklubb? Se www.norskefans.com/england/brentford for mer info. Du finner kontaktinfo på siden, ta gjerne kontakt. Vi trenger noen flere til å skrive...

sungod
11.01.10 10:45
beesnorway: Vi trenger noen flere til å skrive...

Hyggelig, men jeg er ikke så voldsomt interessert i og med at jeg allerede er skribent og administrator for en fotballrelatert nettside (som ikke har noe med Bees å gjøre), og det er mer enn nok med en slik "jobb". Motivasjonen for å skrive på vgd er som godeste herr modano skriver i en annen tråd: "For min egen del er jeg her for å lære, utveksle erfaringer og gjerne også underholdes av skrivelystne." Ta vekk deltagerene her, og motivasjonen vil være inteteksisterende. 

sungod
01.02.10 18:20

Transfernews:

Joe Akinde kommer på lån fra Bristol City. Han gjorde ihvertfall et mektig inntrykk da han som Wycombe-spiller banket inn to på Griffin Park sist vår. Lånet er på en måned enn så lenge. 

Lionel Ainsworth har extended lånet til ut sesongen.

Tommy Smith har utvidet lånet til maksimalt 93 dager.

Og, sist og definitivt ikke minst. Poland's number one blir på GP ut sesongen!!!!!!!! Det er verdt minst så mange utropstegn, og hvilke favours Andy Scott har gjort med Wenger for å få til dette tør jeg ikke tenke på. Men, du verden. Utrolig gledelig.

sungod
01.02.10 18:23

Akinde type John naturligvis. 

Med Szczesny på plass skal det jaggu ikke så mye til for en Brentford-supporter å tenke playoff.

Supercrabby
01.03.10 23:13

Tabellen hentet fra Sky Sports!

1 Norwich City 34 72 2 Leeds United 33 67 3 Charlton Athletic 34 63 4 Colchester United 33 62 5 Swindon Town 32 60 6 Huddersfield Town 33 58 7 Millwall 33 58 8 Milton Keynes Dons 33 49 9 Bristol Rovers 32 45 10 Walsall 33 43 11 Southampton 31 41 12 Yeovil Town 34 41 13 Carlisle United 33 40 14 Brentford 30 38 15 Leyton Orient 33 38 16 Brighton and Hove Albion 33 37 17 Hartlepool United 33 35 18 Gillingham 34 34 19 Tranmere Rovers 32 33 20 Southend United 33 32 21 Oldham Athletic 31 32 22 Exeter City 33 31 23 Wycombe Wanderers 34 28 24 Stockport County 32 23

Brentford har stød kurs mot CCL1-spill neste år og. Hva tenker du sungod? Det er vel 20 poeng opp til Play-off plass, så det blir nok i det tøffeste laget.

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15760
02.03.10 08:02
sungod: Med Szczesny på plass skal det jaggu ikke så mye til for en Brentford-supporter å tenke playoff.

Jeg må tilstå at jeg på langt nær følger så godt med på biene som jeg burde, men play-off har jeg ingen tro på. Og jeg har i hvert fall ingen tro på noe annet enn umiddelbart opprykk. Jeg tror de bør holde seg der de er og være fornøyd med det noen år til.

sungod
02.03.10 20:19
Romlingane: Jeg må tilstå at jeg på langt nær følger så godt med på biene som jeg burde, men play-off har jeg ingen tro på.

Dette var skrevet etter at jeg hadde reist over og sett de spille jevnt med Doncaster, kjørt over Carlisle og Southampton og vært svært uheldig som reiste fra Carrow Road med null poeng. Det var mange som så på playoff som et oppnåelig mål etter denne perioden og med de forsterkningene man fikk januarvinduet, men det var avhengig av fortsatt god og stabil form i ligaen. Og siden februar ikke har vært som forventet er naturligvis ikke playoff særlig realistisk mer selv med tre kamper til gode og en forholdsvis bred stall i forhold til normalt. 

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15760
02.03.10 23:06
sungod: Og siden februar ikke har vært som forventet er naturligvis ikke playoff særlig realistisk mer selv med tre kamper til gode og en forholdsvis bred stall i forhold til normalt. 

Men det kan kanskje være en såkalt blessing in disguise, for jeg tror uansett det er for tidlig med et eventuelt opprykk. Men for all del, det hadde vært morsomt. :)

Supercrabby
02.03.10 23:10

Hadde jo vært kjempegøy med opprykk. Men kanskje både strukturen i klubben og økonomien trenger et par år for å fungere skikkelig på høyere nivå.

sungod
03.03.10 00:10

Tror ingen hadde sagt nei til et opprykk etter alle skuffelsene i forrige tiår. Det jeg frykter er at det samme skjer som når Martin Allen forsvant. Det er ikke akkurat usannsynlig at Andy Scott blir plukket opp av en klubb som er større enn Brentford og at vi ender opp med en ny Rosenior eller Butcher som kjører skuta i grøfta igjen. 

Otth
OtthInnlegg: 9524
20.04.10 22:33

Brentford ledar 2-1 heime mot Tranmere, og eg takkar og bukkar!!
Innbyttar Ben Strevens med 2-1 målet i det 85te minutt.

sungod
20.04.10 22:47

Jupp. Godt mulig vi sendte Tranmere nedover i divisjonssystemet nå.

Jeg fryktet det kunne gå litt ille med det syke kampprogrammet vi hadde på grunn av vinteren, men nå har Brentford altså spilt følgende kamper den siste måneden.

20. mars: Stockport borte: 1-0
23. mars: Colchester borte: 3-3
27. mars: Orient hjemme: 1-0
30. mars: Oldham borte: 3-2
2. apr: Millwall borte: 1-1
5. apr: Exeter hjemme: 0-0
10. apr: Huddersfield hjemme: 3-0
13. apr: Southend borte: 2-2
17. apr: Bristol Rovers borte: 0-0
20. apr: Tranmere hjemme: 2-1

Ti kamper på 30 dager uten å tape, mot tidvis meget sterk motstand. Jeg er imponert. Nå er MK Dons passert på tabellen, og da kan det hende at vi klarer å kapre 9. plassen fra Bristol Rovers også. 

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 597
01.06.10 20:49

Niandeplass var imponerande av biene i vest-London. Spent på kva dei kan prestera neste sesong. Om dei er i nærheiten av årets sesong er det veldig, veldig bra.

Ser Richard Lee vert henta inn frå Watford. Er det ein keeper solguden kan vera nøgd med? I tillegg har jo Simon Francis blitt linka til klubben, ein spelar eg likte då eg var på Roots Hall i november for å sjå Francis & co slå MK Dons.

Gleder meg forresten at det ikkje har vore noko meir snakk om ny stadion frå klubben, i alle fall ikkje som eg har sett.

Klikk for å gå tilbake til toppen