Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tilstandsrapport, medium nov '09

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26601
17.11.09 16:40

League One

Leeds ser endelig ut til å innfri et favorittstempel og ta seg ut av den ligaen fansen deres mener de er altfor store for. Få kan klandre dem for det, og vi som foretrekker de lavere sfærer vil heller ikke felle tårer over å miste den type holdninger. Flere vil forsøke å karre til seg den visstnok gjeve andreplassen, og en rekke mannskaper virker å være godt skodd: Huddersfield, Colchester, Norwich og Charlton, men også Millwall og MK Dons vil yte blod før de evt gir opp. Rekkefølgen er for øvrig min rangering av påhengkobbelet i nuværende time. 

Til tross for et solid steg tilbake i 1-3-derbytapet for Brighton (hjemme!) søndag er det kun et spørsmål om tid før Southampton er vekk fra nedrykksfeltet for godt. Det bør poengteres at man bare har vunnet én kamp mer enn man har tapt; så altfor ofte er det endt med deling av pinner når the Pardews har vært i aksjon. Kan hende er ikke manageren rett mann? Mannskapet bør i alle fall være kapabelt til å hevde seg blant de seks beste klubbene poengmessig på dette nivået.

Wycombe og Tranmere sliter, og det er ikke kun tabellen som indikerer det. Avskjedigelsen av Barnes/McAteer har ikke helt gitt den effekt man hadde ønsket seg på Wirral, og kan hende fikk de to stelle i for lang tid før man pusset bikkjene på dem. Exeter har også slitt mer enn en skulle anta før terminstart, selv om man har et visst forsprang på nedrykksligaen. Jeg frykter også for Stockports videre eksistens på Nivå 3 etter sesongslutt, for den ungdommelige linja man har lagt seg på der har felt langt mer navngjetne klubber tidligere.

League Two

Uttrykket "på målskilnaden skal topplag kjennes" bekrefter hypotesen Nottingham Co.-supportere har om egen fortreffelighet; de 19 i pluss man står med etter 16 serierunder forteller om en klubb det skal bli leit å avspise med sølvtøy av segundavare. Bak mais seriemester tipper jeg de fleste av dagens topp 5-klubber vil ha innsigelser, og kanskje sterkest: Rotherham United. Dagenham & Redbridge har kun to ligatap, og detroniserte dessuten løvtynne AFC Bournemouth fra tabellspissen lørdag. Rochdale trøbler litt for ofte hjemme, Chesterfield i tilsvarende grad borte, mens Stuart McCall også i år sliter med å få ut det latente potensialet i Bradford City. Barnet ser jeg mer enn gjerne havne i sluttspillsonen i år, men tabellundersått Bury kan raskt forbigå dem og seile inn i tetdiskusjonen så snart man får skikk på Andrew Bishop. 

Om vi har sett ei viss bedring hos Darlo i det siste, unnlater ikke det å gjøre dem til jumbofavoritt, mens evinnelige og uforbederlige optimister spådde høye løft for Grimsby Town av året. Der har ting gått minst like sterkt på tverke i år som de gjorde i fjor, og så gjenstår det å se om noen i det hele tatt vil underkaste seg dem når lista endelig skal gjøres opp. Torquay United føler jeg har mer å gå på, mens Cheltenham Town har vært en kapital skuffelse; måske vil det bedres når man har rullert på managerposten og samspilt alle sommerens nykomlinger? Chris Sutton har ikke brakt noen sportslig revolusjon til Lincolnshire, og Dario Gradi bør snart innse at han er passé som redningsmann på Alex Stadium. Dette kan fort bli et drama med mange aktører utover vinteren. 

Conference National:

Denne seksjonen burde jeg satt bort til en som kan dette nivået, så se gjerne forbi de følgende uttalelser. 

Stevenage Borough virker bånnsolide, og har tapt færrest kamper av samtlige, i og med at Oxford United viste tegn til svekkede sjelsevner i Kidderminster mot Harriers lørdag. Chris Wilder på Kassam Manor vil ventelig ha penger til rådighet for å styrke troppene med et par nye soldater, og jeg kan se dem så vidt holde unna til bikselet bak. Kettering har vist seg knallsterke under Mark Coopers lederskap, men nå som han er borte og Lee Harper har overtatt (faktisk er trua på ham så sterk i Poppies-leiren at han er gitt tillit ut sesongen), står disse straks som en mer udefinerbar enhet. Mansfield Town har gjort omtrent like mye vesen ut av seg som man kunne forvente, mens Luton Town fortsatt ikke ser ut som noe direkte énerlag trass i nye koster i managerkontoret. Litt artig er det at York City trives i omspillsatmosfæren, mens det er en solid overdrivelse å påstå at Martin Ling hittil har hatt noen udelt heldig hånd rundt Cambridge Uniteds aspirasjoner til å klynge seg til tetfeltet. 

Seks kamper unna halvspilt serie øyner Chester nullpoenggrensa, men fortsatt har man kun spist inn seks av de 25 poeng man var nødt å kappe ned; tiden strekker ikke til for Jim Harvey, som, om han ikke drar andre steder, vil føre et Conf North-mannskap i neste års seriepremière. Det er videre mye tynt under streken her: verken Ebbsfleet United eller Grays Athletic bærer på store løft om snarlige bedringer, så da gjenstår det i grunn kun én spot å unngå for følgende gruppe: Eastbourne Borough, Gateshead, Forest Green og Hayes & Yeading. Skal dette endelig bli året hvor Nailsworth igjen goes regional? 

Conference North

Southport var nær ved oppflytt i fjor, og turer elegant videre i år, men stor berøm til Corby Town for sine innsatser etter fjorårets seriemesterskap i Southern Premier. Droylsden har også innsett sine begrensninger noe etter blant annet FA-cupnederlaget hjemme for Halifax, men gjør i likhet med de tre Towns Fleetwood, Eastwood og Alfreton sitt til for å opprettholde prustingen i Sandgrounders' nakkeparti. Stalybridge Celtic har kamper å gå på, og ser dessuten skrekkinngytende ut på reisefot; får de skikk på hjemmespillet vil de kunne knipe en posisjon blant de fem beste snart. 

Nederst trøbler Harrogate Town etter å ha mistet Neil Aspin i sommer, mens Northwich Victoria og Farsley Celtic heldigvis har tedd seg så imponerende at man allerede nå har distansert nedrykksgropa trass i start ti kjepper bak de andre. Vauxhall Motors og Redditch United streber for å ta tak i Gloucester City, uten at jeg på noe vis skal gjøre verken den ene eller den andre til favoritt framover her. Kan hende er det Gainsborough Trinity, trass i alle sine store navn (Mark Greaves, Luke Beckett, Mark Hudson, Darryn Stamp, Glynn Hurst), som sliter tyngst? 

Conference South:

Det er i frekkeste laget å sende Newport County opp allerede nå, men 17 kamper har gitt 40 poeng og kun ett tap, i tillegg til at man er eneste selskap med 20 plussmål i rekkene. Det er et solid sprang ned til ustabile Dover Athletic på plassen bak, og jeg ser nok for meg Thurrock United som en steilere utfordrer utover vinteren, trass i Andy Hessenthalers alle organisatoriske evner hos klubben fra byen med de hvite klipper. I det hele tatt er det oppsiktsvekkende få hjemmeseire i denne ligaen, og Braintree Town, et mangeårig Ryman-innslag, ser best skodd ut til å gjøre seg bemerket foran egne fans av de som kjemper om en plass i Newports umiddelbare skygge. Selv hadde jeg håpet på Chelmsford City, men også der virker det temmelig ustabilt. 

Weymouths problemer er behørig dokumentert fra før, og trass i nytt eierskap tviler jeg på at Dorset-mannskapet klarer å karre seg til tørr mark. Vesle Lewes er også i trøbbel, og også her gjorde nok tiden i eliteserien sitt til at det tar tid å hente seg inn, mens enkelte lurer på om ikke dette endelig skal bli Dorchester Towns år til å syne igjen Ryman League-fotball. I så fall ser det ille ut for grevskapet mellom Somerset og Hampshire reint nonligasportslig. 

Isthmian League

PremierDiv I NorthDiv I South

Med åtte poeng og to kamper til gode på tabelltoer Hastings United ser Dartford ut til å paradere gjennom Ryman Prima-divisjonen, og tatt i betraktning at resten av hurven er så ustabile at eksperter i psykiatri burde vært innkalt for konsultasjon, er det neppe noe som står mellom Darts og ligatittel. Det skulle gi Conf South-spill fra 10/11, mens Wealdstone gjerne må få slå følge via sluttspillet. Med sitt kun ene tap til nå, og elleve avviklede seriekamper, har man et fortrinn på konkurrentene ved at man utviser frykt for å tape lik få andre. Nederst sliter velrenommerte lag som Billericay Town og Margate med å holde distanse til trøbbel, men også her er det så jamnt at kun en relativt kort seierssekvens vil være så oppløftende at man plutselig havner midtskips. 

Åtte poeng fram med seks kamper i manko har Lowestoft Town, årets store FA-cupsensasjon, i forhold til troppefører Great Wakering Rovers på Rymans nordlige andrenivå. Her har vi faktisk endelig en tabell hvor langt de fleste på øvre halvdel utviser hjemmestyrke, så da vil evnen til å kibbe til seg bortepoeng mot konkurrentene snart være av avgjørende betydning. I bånn hadde stakkars Harlow Town et utgangspunkt så trist som noen: 20 minus startet man med, og når man midtnovembers står med minus ti i den aktuelle kolonna, går man sjelden noen lystig desemberhøytid i møte. Totalt fire skal vel ned i ulike Nivå 9-lommer på sesongtampen? 

Trass i Worthings ledelse virker Folkestone Invicta å være mer stabile, der de kun står med sitt enslige liganederlag. Ja, og åttendeplasserte Croydon Athletic, da: 6-4-2 og 18 plussmål. Kunne man vekslet inn et par uavgjorte i seire ville man snart vært tritt topplassen. Eastbourne-veslebror Town ser ut til å sykle på dypt vann, mens både bånnlaget Whitstable Town og tredjesistplasserte Ashford Town (Kent) stiller med solide målforskjellshandicap. 

Southern League:

PremierDiv I MidlandsDiv I South&West

Siden premier'n her får jevnlig omtale er det ikke noen større vits i å nevne for mye om i alle fall toppkampen, mens det kan se ut til at Rugby Town gjør sitt for å få innpass i neste års Midlands-divisjon, der man står uten gevinst etter 13 ligaomganger. Ellers er det jevnt der nede, hvor jeg snart ser for meg Merthyr Tydfil legge streken bak ryggen, siden man har gjort det ok til nå til tross for sitt ti poeng store poenghandicap innledningsvis. 

Tettroikaen i Midlands-ligaen avgir skralt med poeng, men Hitchin Town har fortrinn gjennom sine to kamper til gode på tredje- og ett poengs favør på andrelaget. Slough Town kan også med flyt nå i kapp Chesham United på tredje, mens det nedover på lista ser hårdt ut for landsbyforviste Aylesbury United. Bromsgrove Rovers, derimot, er neppe like svake som tabellen gir inntrykk av: kun to serietap trass i den tredje sisteplassen er ikke verst, og skyldes så klart tipoengstrekk fra i sommer. Men hva med Beaconsfield, Fist: 0-0-6 hjemme og 4-1-2 ute; det må i beste fall kunne kalles schizofrent. 

Sydvestover er Windsor & Eton i ferd med å kople et klamt grep om pole position, nesten i Farnborough-stil: 10-3-0. Hamps-klubben VT FC låter fryktelig innovativ og trist, men er like fullt eneste Southern League-klubb med maksscore fra sine hjemmeoppgjør. Vi merker oss videre Bridgwater Town, som trass i en relativt beskjeden tabelltilværelse kun har bokført ett tap, samtidig som man har 15 pluss i målmargen. Det forteller meg om en playoffkandidat. I bånn blunker lyspærene kraftig hos Bracknell Town: 1-0-13! Ellers ser flere lag bortimot falleferdige ut i sine framtoninger, så her vil det kun være dumt å spå om det endelige utfallet. 

Northern Premier League:

(her er i grunn UniBond-navnet blitt så innarbeidet at det føles unaturlig å ikke bruke det, men av hensyn til de to øvrige Nivå 7/8-ligaene, får man vel holde seg i skinnet)

PremierDiv I NorthDiv I South

Kun 15 poeng mellom topp og bunn i UniBonds øverstedivisjon (Durham City stiller med juniorlag og tells ei) forteller om at "her kainn ailt skje", og det gjør det da i sannhet også. Trass i lei Trophy-exit nylig ser Boston United såpass sterke ut i seriespillet at det fort kan bli retur til Conf North, mens jeg ikke slutter å la meg imponere av Ashton United, deres tredjeplass og ikke minst deres seks minusmål. Hvor ofte finner man slikt helt i tindene av en tabell? I motsatt ende av skalaen har vi King's Lynn, som til tross for at tidlig i sesongen mistet sommersuperkjøpet Gareth Sheldon, står med 25 mål i pluss. På nedre del av tabellen ser det trådt ut for Ossett Town, som neste år kan komme til å gjenforenes med Ossett Albion på nivået under. Durham vil vel bli å finne på Nivå 9 etter eget ønske fra og med 10/11. 

I norddivisjonen veit vi jo at FC Halifax Town jager Colwyn Bay fra sin dype posisjon med fire kamper til gode, et scenario vi husker Shaymen fra i fjor også; den gang var man på langt nær like sterkt rustet som i år, og jeg ser vanskelig for meg hvordan selv kløktige walisere vil kunne nekte Neil Aspin det hele byen forventer av ham come May. I bånn har allerede skilt seg ut såvel Rossendale United som Harrogate Railway Athletic, mens vi plumpt legger oss på minnet at Halifax' eneste serietap til nå kom for -15-målklubben Prescot Cables, med tabelltilhold midt på. 

I syd er det Glapwell og Sheffield FC som utviser størst fornuft i teten i en divisjon som på øvre halvdel er like uforutsigbar som Northern Premier Leagues Premier Division. Spalding United ser ut til å være canon fodder for de fleste, med sine ni tilvervede poeng og 38 mål akkumulert i negativ forstand. Heldigvis viser også Lincoln United solide tegn på frammarsj, siden både Market Drayton Town og Kidsgrove Athletic begge nylig har fått pepper på Ashby Avenue. 

(Innlegget ble redigert 17.11.09 16:49)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
17.11.09 18:15
mikemodano: Huddersfield, Colchester, Norwich og Charlton, men også Millwall og MK Dons vil yte blod før de evt gir opp. Rekkefølgen er for øvrig min rangering av påhengkobbelet i nuværende time. 

Jøss, hvordan kan du rangere Hudds foran Charlton etter sistnevntes 5-1 "mauling" av donkeytown?

mikemodano
17.11.09 20:08

Fordi årets MK Dons-utgave på langt nær holder samme standard som i fjor. 

For all del: Charlton er sterke, men Huddersfield virker (i alle fall på en utenforstående som meg) å ha enda ei reim å spille på, og at dere rader opp storseire hjemme er så lite tilfeldig at dere også snarlig blir mer enn en lei opponent på bortebane.

Jeg har registrert meg misnøyen din i forhold sentralmidtbana, hvor Antony Kay ikke helt har vunnet hjem hjå han cowan? Med spillere som ham og Michael Collins i rommet der bør det imidlertid ikke skorte på kraft også i den lagdelen. Kanskje er man for kravstor når man står midt oppi eget reir, og ikke helt evner å nyansere bildet? 

(Innlegget ble redigert 17.11.09 20:09)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
17.11.09 20:42
mikemodano: Jeg har registrert meg misnøyen din i forhold sentralmidtbana, hvor Antony Kay ikke helt har vunnet hjem hjå han cowan? Med spillere som ham og Michael Collins i rommet der bør det imidlertid ikke skorte på kraft også i den lagdelen. Kanskje er man for kravstor når man står midt oppi eget reir, og ikke helt evner å nyansere bildet? 

Collins og kraft i samme setning.....den var ny. Men Collins har danket ut Drinkwater sentralt, så det begynner å sitte for ham i box-to-boxrollen, ved siden av ham så foretrekker jeg Tom Clarke, og han er snart tilbake. Greia med Kay er at han også liker å gå fremover, blir, uten sammenligning for øvrig, som Lampard og Gerrard for England.... Clarke derimot holder seg defensivt. I det minste er dette slik jeg mener vi bør spille borte.

Apropos Charlton, vi burde slått de borte tidligere i sesongen, så jo, muligens har du rett. Desember vil vise hva vi er lagd av da vi møter bl.a Leeds og Norwich borte, men vi har også et ganske lett program fra April og ut sesongen, pluss alle topplaga hjemme, så om vi skulle ligge litt bak toppduoen til påske, så vil vi komme hardt mot slutten. Blir ikke mye negler igjen på fingrene når vi snakker Mai -10 tipper jeg.

mikemodano
17.11.09 20:50
tommy_cowan: foretrekker jeg Tom Clarke

Det har du gitt uttrykk for, ja - men selv jeg har fått med meg at han har vært ute et tag, så da er det lite anna å gjøre enn å pare den aktuelle konstellasjonen. Men hvis veslebror Clarke gjør Hudds enda sterkere, så tror jeg du vil ha mye å glede deg over underveis mot mai. 

Forresten: jeg glemte å nevne at Charlton ikke har vært i storslag de siste ukene, hvor det i grunn toppet seg med 0-1-tapet i Northwich i FA-cupen. Visst har de kun registrert to fattige tap i seriesammenheng, men med unntak av Dons-matchen har det ikke funklet framover. 

Godt å se at du har utviklet et fint øye til maestro Peter Clarke. 

Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
21.11.09 18:17
mikemodano: Seks kamper unna halvspilt serie øyner Chester nullpoenggrensa, men fortsatt har man kun spist inn seks av de 25 poeng man var nødt å kappe ned

...og etter dagens runde har den differensen blitt redusert til tre. Seier for både Gateshead og Hayes & Yeading, pluss uavgjort for Eastbourne har ført til at det har skilt seg ut en kvartett med soleklare nedrykkskandidater der nede: Chester, Ebbsfleet, Grays og Forest Green. Nå er det selvsagt fortsatt 26 runder igjen av sesongen, og dermed 78 poeng tilgjengelig - men det begynner å se mørkt ut for nevnte klubber. Forest Green er kanskje den av disse klubbene som har størst mulighet til å berge plassen. De har vist ganske solid form etter at David Hockaday tok over, så kanskje er ikke de fem poengene opp til Gatehead og Eastbourne umulige å ta inn.

Hayes & Yeading er helt oppe på 17.plass etter dagens runde, med 21 poeng og åtte poeng ned til streken. Opp med hånda de som hadde sett dét for seg før sesongstart. Ifølge enkelte selvutnevnte eksperter var det jo tvilsomt om H&Y i det hele tatt ville klare 21 poeng gjennom hele sesongen, så det må være lov å utrope Gary Haylocks disipler til årets positive overraskelse etter snart halvspilt sesong. Mulig de må dele tittelen med Salisbury, som også var nedrykksdømt før sesongstart etter å ha vært gjennom spillerflukt, økonomiske problemer og poengtrekk, men likevel ligger på en relativt trygg 18.plass med 20 poeng. Og hadde det ikke vært for de ti minuspoengene ville Whites sågar plassert seg mellom Kidderminster og Cambridge helt oppe på en 9.plass.

mikemodano
29.12.09 20:25

En liten analyse av formtabellen kan være et greit utgangspunkt for noen linjer om øyeblikkstilstanden i L2. 

Oppdateringen kom beleilig for Rochdale, som etter 4-1-seieren mot Morecambe (tilfeldigvis nummer to på denne lista) kunne utelate 2-3-tapet hjemme for Chesterfield, i og med at den gjenfinnes ni kamper tilbake. Sjupoengsforspranget ble redusert til fem da det glapp et par ganger i Crewe Boxing Day, men i motsetning til nærmeste konkurrent rader man opp storseire i overbevisende stil. Så gjenstår det å se om man etter hvert fisler ut som en fuktig kinaputt (eller som Sovjetunionen i '86-VM), eller om man velger å stå distansen til opprykk og seriemesterskap. Det skal godt gjøres å komme utenom Dale i et seriøst tips for tiden, men vi er kun halvspilt, og det ville overraske om ikke serien har flere tvists å by på før vi er omme. 

Nevnte Shrimps er eneste andre lag med minst fem seire i den siste åttekampersperioden, men ingen av de siste tre har gitt full pott, som for å manifestere at det er vanskelig å kontinuerliggjøre over lengre tid overdrevent gode resultater på dette nivået. Statistisk vil også Dale lide en nedtur á la Morecambe snart, for hvem så vel McIlroys mannskap plukke ett av seks mulige poeng i kamper mot Grimsby og Accrington Stanley etter sju strake gevinster? Skal rekene kline til i Cheshire lørdag, eller fortsetter Macclesfields oppsving etter 2-1-0 på de siste tre? 

Aldershot og Bournemouth følger nærmest, med kun ett nederlag hver seg i perioden. Felles er at begge gikk på storstryk: Shots 1-6 i Burton og Cherries 0-5 i Morecambe. Ellers har jeg inntrykk av at Aldershot virker enda sterkere under Kevin Dillon enn de gjorde da Gary Waddock enda var sjef på The Rec, før han desserterte til Wycombe. 4-0 v Barnet lørdag var brutalt, og Dillon ser ut til å ha fått børstet vekk støvet fra scoringsstøvlene til John Grant; det kan umulig annet enn gagne Shots. AFCB er faktisk det eneste League Two-laget med full poengpott i juleprogrammet, og bør ha ålreite muligheter for en tredje strake vinst når Northampton gjester Dorset til helga. 

Rotherham, Accrington Stanley og Chesterfield er de eneste øvrige mannskapene med fire seire i perioden, men trass i nederlaget for Bury i går, er det fortsatt Stanley som har imponert mest nylig av disse. Til slutt rant det inn fire bak den innleide greske målvakta Bouzanis i kampen mot Bury i går, men etter fire gevinster på rappen var det lite anna å vente fra et ustabilt hold som Colemans at det ble tap i den femte. Ingen lørdagskamp i vente for Stanley, som først 9.januar skal til Lincoln i det som er neste serieavvikling. Millers har ett tap på sine siste sju, men har hatt ufrivillig spillefri jula igjennom til nå. Rett på nyåret venter de to tabellførerne i løpet av den første uka, noe som vil gi Ronnie Moore et solid svar på hvor man står i forhold til den absolutte tetstrid. 

Barnet viser den svakeste formutviklingen av mannskapene rundt tabellmidt, om vi da ikke er "snille" og inkluderer også Hereford, som mangler flyt for tiden. Bees må mer enn to måneder tilbake for å finne siste ligavinst, og er i fritt tabellfall. Var ikke Ian Hendon fotballgud i managersko likevel? Det største problemet er målskyttet, der Paul Furlong er helt ute av det, mens deres sterkeste offensivess, John O'Flynn, ikke har skutt blink siden første desemberdag. Bulls hadde spillefri i går, men har møtt tøff motstand i de siste tre rundene; det gjør man igjen lørdag, når Crewe kommer til Edgar St., men poenglense der taler i det minste statistikken imot at man ender opp som, siden det kun er registrert to hjemmenederlag på de kanter av Herefordshire til nå i år. 

Det så trått ut for Grimsby Town store deler av fjorårssesongen, og vi så jo alle (kremt) at det ville gå tilsvarende tungt i år. 15 seriekamper uten seier er fasit nå, og da skulle det kun mangle at man ikke var i det minste fem poeng bak trygg tabellgrunn. Riktig nok har Neil Woods gjort Cleethorpes-folket vriene å slå, men tre mål framover på åtte forsøk beretter så altfor godt hvor støvla trykker. Man hadde spillefri Boxing Day, men fikk 1-2 hjemme for middelmådigheten Port Vale i går, da Barry Conlon gjorde sitt første mål på et par måneder. I et desperat offensivt forsøk startet Mariners med både ham, Michael Coulson (innlånt fra Barnsley) og Adam Proudlock, uten at det virket å ha den helt store effekten foran sesongens nest beste frammøtetall på Blundell Park. Nærmeste punkt på tabellen er Lincoln, og også Imps sliter, trass i forløsende seier mot CFC Boxing Day, deres første ligatriumf på ti forsøk. Kan hende er man blitt sterkt forstyrret av en ålreit FA-cuprun, som virker å kulminere i bortemøtet med PL-laget Bolton lørdag? La oss få med at Darlo virker totalt fortapt allerede, selv om man etter spillefri i jula har kamper til gode på klubbene foran. Åtte innsankede poeng til nå gir statistisk belegg for allerede å kalle dem nedflyttsklare, hvilket vil være klubbens andre nedrykk til Non-League på 21 år. Nivå 5-fotball foran 800 mennesker på et multibruksanlegg med rom for 25 000 - det var vel omtrent hva skurken Reynolds hadde i tankene da han lot oppføre i eget navn reiret utafor Darlington sentrum. Stakkars kvekere. 

La oss også få med at Dag & Skinke står med 1-2-4 på sine siste sju, og at gårsdagens 0-2 hjemme for et helt sikkert revitalisert Cheltenham bekreftet den klart nedadgående tendensen John Stills mannskap er inne i. Helgespillefri for Daggers denne uka, så neste forsøk kommer først 9.januar, når man er på reis ned til Torquay. Det later til å bli en høyinteressant batalje, der flere skilleveier forenes i én. 

Når det gjelder toppscorerne i ligaen: Lee Hughes står med 17, ALF med 14, Dagnall med 13 og O'Grady med 12 - tenk hvilket angrepsarsenal Rochdale ville hatt om de ikke hadde kvittet seg med Adam Le Fondre, dere! Øøhhæææhh...

(Innlegget ble redigert 29.12.09 20:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg