Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fleetwood Mac Town

NYTT TEMA
Kasteball_2
Kasteball_2Innlegg: 20073
15.12.09 16:16

På tiden med en klubbtråd for Fleetwood/ligatråd for BSN. På fredag cruiset man forbi Chester på Deva med 1-0 etter en scoring av Adam Warlow, i følge flere som var tilstede burde det vært mye mer. Men nå kom man seg hvert fall videre til den andre runden hvor man på mandag trakk divisjons-nabo Dover Athletic hjemme på Highbury. Ingen enkel kamp med andre ord, Dover som ligger på andre plass i sør med bare Newport foran seg. I serien har Southport allerede sagt farvel og er nesten klare for nasjonal fotball neste sesong. Så derfor er det play-off plassen man sikter på, man ligger nå på sjuende plass. Den siste tiden har det gått veldig bra for Fleetwood med 8-0 mot Reddtich, 4-1 mot Alfreton borte og 2-0 seier hjemme mot Northwich gjør at man ikke har tapt på seks kamper.

I dag går turen til Cheshire hvor man skal møte Northwich Victoria igjen. Northwich som fikk med seg alle tre poenga fra Gloucester sist etter en sen scoring av  Brown. Blir også spennende å følge med hvordan Simon Grand gjør det for Northwich, ettersom det ryktes at Fleetwood har lagt inn et bud på han. Som sikkert de fleste har fått med seg så har Northwich måtte legge ut alle sine spillere ut til salg, de må tynne ned den alt for store troppen. Det er to andre kamper i BSN i dag: Blyth Spartans mot Harrogate Town og Redditch versus Telford United, sistnevnte går helt sikkert på Radio Shropshire. Vi har også en del BSN-klubber som skal ut i omkamp i Fa Trophy: Harrogate Town mot Gateshead, Gainsborough mot ligaleder Southport og York vs Hinckley.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27566
15.12.09 16:22
Kasteball_2: Simon Grand

Hold oss gjerne løpende oppdatert. 

Simon Grand fikk jeg ta i akt en bitende snoig vinterkveld på Bescot nord for Birmingham, og selv om Grimsby, klubben hans den gang, stort sett var tapere av en hver duell, skjemmet ikke Grand seg ut i det hele tatt. Vel var jeg klar over at han aldri ville bli noen ny Ian Knight eller Tony Crane allerede på det tidspunkt, men, og jeg veit jeg har en hel del rochdaleitter med meg i dette synet, tårnet Grand burde ha alle mulige forutsetninger for å gjøre en mer enn dugandes innsats selv så høyt som på et nasjonalt nivå. 

Oppsummering: han burde være en kjærkommen tilvekst for Fleetwood Town. 

Kasteball_2
15.12.09 23:23

Sean Clancy er helt klart dagens mann. Hat-trick på 31 minutter mot Northwich og sikret Fleetwood enda en sterk borteseier. 469 på Victoria Stadium med 75-100 fra Cod Army. Jeg ser jeg rotet litt over her å sa det var tre BSN kamper i dag og det stemmer jo ikke ettersom Blyth-Harrogate utgår. I den andre kampen knuste Redditch Telford 3-1 på The Valley etter scoringer av Andy Ducros, Jack Byrne og Liam Francis.

I Fa Trophy røyk Hinckley 3-1 mot York etter tre scoringer av Richard Brodi. Harrogate røyk også ut mot Gateshead 2-0 etter mål av Clare og Swailes. Gainsborough slo noe overraskende ut Southport etter en scoring av Lewis McMahon.

mikemodano
16.12.09 00:00
Kasteball_2: ettersom Blyth-Harrogate utgår

Grunnet Towns omkamp i første ordinære runde av FA Trophy i kveld: 0-2 v Gateshead endte det, etter at man sensasjonelt nok hadde holdt Heed til 1-1 lørdag. 

Sean Clancy med triplet?? Har han avansert fra sidebackspill hos Burscough til mer offensivt rettede takter i Fleetwood, eller? 

Kasteball_2
16.12.09 17:00
mikemodano: Har han avansert fra sidebackspill hos Burscough til mer offensivt rettede takter i Fleetwood, eller? 

Han spilte vel kant i går, han er jo som sagt litt potet i laget og spiller det meste. Han fikk også en føling på en skade i går og ble byttet ut etter pause. Intervju med helten etter kampen i går: http://www.youtube.com/watch?v=XmHYNuPi3Q0&feature=player_embedded

Ser forresten ut som det ikke blir noe av overgangen til Grand. Norwitch godtok ikke tilbudet fra Fleetwood, akkurat som dem gjorde i sommer.

(Innlegget ble redigert 16.12.09 17:08)

mikemodano
16.12.09 17:33

Qlt. Alltid fett å høre scouse, som må være inne blant topp tre hva deiligste britiske dialekter gjelder. Han framstår som en reflektert ungtass, vesle Clancy, som imidlertid med fordel kunne vist litt mindre tenner. Og så klart glømte jeg et øyeblikk at vi hadde vært innom den tidligere Blackpool-fyren i en tidligere passiar. 

3-0 i Northwich var gruelig imponerende, men det har jo gått litt utfor med Vics siden den sjuke førsterundeseieren i FA-cupen mot Charlton. Hjemme mot Stafford Rangers lørdag skal det imidlertid bli vanskelig å lempe favorittansvaret over på gjestelaget. 

Jeg ble med på en virtuell omvisning på Highbury, og ut fra hva bildene viser, står ikke stadionet tilbake for noe. Her er mitt favorittfotografi. 

Kasteball_2
16.12.09 21:38
mikemodano: Hjemme mot Stafford Rangers lørdag skal det imidlertid bli vanskelig å lempe favorittansvaret over på gjestelaget. 

Helt klart. Stafford er ikke noe særlig godt bortelag og her skal det bli tre nye poeng. Synes Fleetwood har klart seg fint gjennom noen tøffe bortekamper i desember med to seiere mot Alfreton og Northwich, en uavgjort mot Telford og jaggu klarte man å få utsatt kampen mot Stalybridge. Vinner man mot Stafford blir kampen mot Southport runden etter enda viktigere og man kan med seier muligens drømme om første plassen.

Kasteball_2
22.12.09 20:04

Det ble mer problemer for Fleetwood mot Stafford enn man skulle tro. Bob Wilson sendte bortelaget i ledelsen etter bare 12 minutter. Senere i omgangen reddet Fleetwood-keeper Craig Dootson en straffe. Sist kamp var det Clancy som sto for alle scoringene, men i dag ble det kaptein Jamie Milligan som satte to i kassa. Intervju med Milligan ettter kampen her og et med manager Micky Mellon her. Neste kamp er mot serieleder Southport borte og vinner Fleetwood der har man helt klart kontakt med topplaget. Fleetwood-Stafford var forøvrig den eneste som kunne gjennomføres i helga.

Ser ut som begge dagens kamper har blitt avlyst, altså Northwich-Corby og Redditch vs Eastwood.

(Innlegget ble redigert 22.12.09 20:06)

mikemodano
22.12.09 20:19
Kasteball_2: et med manager Micky Mellon her

Her kan du se hvilken kampestein jeg har levd bak; jeg var ikke klar over at Micky Mellon var skotte. Med tanke på hans Blackpool-bakgrunn var jeg overbevist om at han var gammel Lancs-traver. 

Grei strafferedning av Dootson, selv om tilslaget fra Rangers-spilleren kunne ha vært mer imponerende. 

Ellers er det stor stas med de solide tilskuertalla på Highbury. Nesten 1700 da man kvalifiserte seg til første FA-cuprunde gjennom å slå Kidderminster Harriers var voldsomt, men også godt over 1100 mot Stafford sist gjorde inntrykk. 1.januarkampen mot Southport bør nå opp mot 2000, kanskje mer. Hva er tribunekapasiteten i Fleetwood pr dags dato? 

Kasteball_2
22.12.09 20:32
mikemodano: Hva er tribunekapasiteten i Fleetwood pr dags dato? 

Drøyt 3.500. Vi får se hvor mange som tar turen til Haig Avenue den 26, er vel lov å håpe på opp mot 200. Bortefølget til Fleetwood har ikke vært like imponerende i år som på hjemmebane. Det blir ganske sikkert tilskuer rekord på Haig Avenue på lørdag for til nå er kampen mot Ilkeston den ledene med 904. Første januar bør det helt klart komme rundt 2000.

(Innlegget ble redigert 22.12.09 20:33)

mikemodano
26.12.09 16:16

Earl Davis ser ut til å ha gitt Tabellenführer Southport 1-0 mot Fleetwood. Haig Avenue bør være greit besøkt i dag, som du er inne på. Et reisefølge på 200 på Nivå 6 er fantastisk imponerende, selv om det for så vidt er et derby. 

Kasteball_2
26.12.09 16:31
mikemodano: Haig Avenue bør være greit besøkt i dag, som du er inne på. Et reisefølge på 200 på Nivå 6 er fantastisk imponerende, selv om det for så vidt er et derby. 

Spørs om det ble 200 som tok turen, men hvert fall alt av minibusser, busser og godstog har vært fulle i noen dager nå. Mannen på match chatten sier det er over 100 fra Fleetwood. Banen virker våt og bløt akkurat nå.

Kasteball_2
26.12.09 16:42

Fæck! 2-0 Ciaran Kilhenney. Det er 1-1 mellom Telford og Stafford.

mikemodano
26.12.09 17:41

Stygge sifre i Lancs, kam'rat: 5-0. Hvis du vil, kan du godt få ei fonn snø av meg du kan grave deg ned i, men det spørs om det er i tide. 

Kasteball_2
26.12.09 18:24

Takk takk, men har allerede bygd meg en hule hvor Southport-taktikken skal finkjemmes til januar-kampen. Hevn vil komme. 1800-ish var tallet på tribunen.

(Innlegget ble redigert 26.12.09 18:24)

Kasteball_2
29.12.09 21:13

1. Southport   23 14 7 2 54-22 49
---------------------------------
2. Fleetwood   22 12 6 4 50-28 42
3. Hinckley    21 11 7 3 36-23 40
4. Eastwood    21 11 4 6 36-32 37
5. Droylsden   20 10 6 4 48-26 36
---------------------------------
6. Stalybridge 18 10 5 3 38-23 35
7. Corby Town  21 10 5 6 39-36 35
8. AFC Telford 22 9  5 8 24-28 32
9. Alfreton    20 9  4 7 38-28 31
10. Ilkeston   19 7  7 5 26-19 28
11. Workington 19 6  6 7 16-20 24
12. Redditch   22 7  3 12 33-48 24
13. Farsley    20 10 2 8 36-34 22
14. Blyth      18 5  6 7 29-29 21
15. Gloucester 21 6  3 12 27-35 21
16. Stafford   23 5  6 12 37-51 21
17. Northwich  18 8  5 5 25-24 19
18. Solihull   22 5  4 13 22-36 19
19. Gainsboro` 21 4  6 11 25-38 18
----------------------------------
20. Hyde       19 4  6 9 18-35 18
21. Harrogate  20 3  4 13 19-39 13
22. Vauxhall   20 2  7 11 22-44 13

1 Januar:

Ilkeston Town - Eastwood Town (13:00)
Stalybridge Celtic - Hyde United (14:30)
Alfreton Town - Droylsden
Blyth Spartans - Workington
Fleetwood Town - Southport
Gainsborough Trinity - Corby Town
Gloucester City - Redditch United
Harrogate Town - Farsley Celtic
Hinckley United - Solihull Moors
Northwich Victoria - Vauxhall Motors
Stafford Rangers - Telford United

Derbyshire vs Nottinghamshire i tidlig kampen første januar. Kan bli en spennende match og det burde bli en del folk på New Manor, er bare et kvarter mellom Ilkeston og Eastwood. Samme dag har vi også Tameside-derby mellom Stalybridge og Hyde United. Hvor det ene laget kjemper i bunn og det andre i topp. Fleetwood skal igjen spille mot Southport, som man sist tapte 5-0 mot og hevn er på sin plass. Blir nok den runden med flest tilskuere dette?

Hinckley-Telford

(Innlegget ble redigert 29.12.09 21:20)

Kasteball_2
01.01.10 16:31

Fleetwood: Danny Hurst, Shaun Beeley, Alan Wright, Michael Taylor, Steve McNulty, Nathan Pond, Sean Clancy, Steve Connors, Nick Rogan, Adam Warlow og Jamie McGuire

Southport: Tony McMillan, Chris Lever, Shaun Gray, Adam Flynn, Earl Davis, Alan Moogan, Ashley Winn, Michael Powell, Chris Simm, Ciaran Kilheeney og Matty McGinn

Fortsatt 0-0 på Highbury hvor det meldes om rundt 2000 mann på tribunen. Har vært jevnt og sjansefattig til nå.

Bare Fleetwood-Southport og Gloucester-Redditch gjennomføres i dag. Gloucester leder 1-0, uten at jeg vet målscoreren. Fleetwood har tjent bra på at de invisterte i dette "snøteppe" de kjøpte inn.

Kasteball_2
01.01.10 16:41

1-0 til Fleetwood. Steve Connors knuser ballen i mål med hodet. Rødt kort på Moogan rett før pause etter en takling på Connors.

(Innlegget ble redigert 01.01.10 16:46)

mikemodano
01.01.10 16:55

Rundt 2000, ja - meget ålreit tall, spesielt med tanke på hva som skjedde da disse to møttes for kun kort tid siden. Nå har kanskje Southport med seg ei solid skare selv? 

1-0 ved halvtid og spill mot ti mann - det bør kunne gå veien, dette? 

Ellers under jeg meg på om ikke denne Moogan er én av to fotballspillende brødre der i Lancs. Da jeg så Burscough for et par-tre år siden var det også en Moogan i laget (Brian, om jeg ikke tar helt feil), og en herre jeg så vidt var i prat med bablet noe om at også broder'n spilte fotball. Eller var det faktisk slik at Alan Moogan faktisk også spilte for Burscough den gang? 

At det var spill både på Step 1 og 2 i dag, kom faktisk noe bardus på, der jeg i all min Nivå 7- og 8-iver knapt enset annet enn dagens kanselleringer. 

Hett oppgjør på gang i Stevenage også, ser jeg, der Cambridge United er på besøk, og hvor de holdt vertskapet til 1-1 fram til overtid, da den notorisk leie Lee Boylan slo til og ga 'Boro føringen. Et anna 'Boro leder også: 1-0 for Farnborough mot Hemel Hempstead. 

Men siden dette tross alt er Fleet-tråden, får man holde seg for god for videre generelle oppdateringer her. 

Kasteball_2
01.01.10 17:02
mikemodano: Eller var det faktisk slik at Alan Moogan faktisk også spilte for Burscough den gang? 

Det var nok Alan du så. Han kom til Burscough i 2006 etter å vært skadet i over to år i Everton. Var vist en veldig stygg takling for han fikk direkte rødt etter å ha klept ned målmannen.

Sies at det er veldig bra med Southport-fans tilstede også. De skal vist ha solgt ut sitt hjørne plus at det er noen på langsiden også. Dette går helt klart veien!

Rogan 2-0!

(Innlegget ble redigert 01.01.10 17:04)

Kasteball_2
01.01.10 17:25

Sean Clancy 3-0! Få 5-0 nå

mikemodano
01.01.10 17:29

Solid revansje, ser det ut til, og skulle det bli enda råere sifre enn de 3-0 som står til nå, vil det uansett være en knallbragd etter nedsablingen sist. 

Også Brian Moogan har fortid fra scouserakademi, ser jeg. Alan Moogans fetter har visst vært innom både hos Liverpool og Everton, og spiller fortsatt hos Linnets. Da tror jeg nok det kan stemme at begge spilte den småsure tirsdagkvelden. 

Kasteball_2
01.01.10 17:31

Adam Warlow øker til 4-0. Neste kamps motstander Dover gikk også akkurat i ledelsen mot Lewes. Seddon kommer inn for Rogan.

(Innlegget ble redigert 01.01.10 17:34)

Dzagoev
DzagoevInnlegg: 8580
03.01.10 18:00

Denne klubben virket interresant, deilig stadion må jeg si. Og han der Clancy må jo være Blue Square North's svar på David Beckham?

Kasteball_2
09.01.10 06:44

Dagens Trophy-kamp mot Dover er off. Det er faktisk den første kampen i år som har blitt utsatt på Highbury. Synes helt klart Fleetwood-spillerne fortjener en liten pause, mens andre spillere i ligaen så vidt har rørt en fotball siden starten av desember.

mikemodano
12.01.10 13:44

Conf N-krøsusene fra Highbury er faktisk favoritt også hos Southport-boss Liam Watson når det gjelder årets seriemesterskap. Han er flink til å trekke fram det faktum at Fleetwood er samtlige mannskaper økonomisk langt overlegne på sjette nivå (faktisk mener han det aldri tidligere er sett at noen klubb på Nivå 6 har operert med et budsjett i Towns størrelsesorden), men roser samtidig også klubben for måten man under Mellon spiller fotball på (skulle ikke det samtidig tilsi at man går i bresjen for såkalt kontinentalfotball der oppe i Fleetwood? Slikt burde jo vært bannlyst syd for The Championship).

Artikkelen finner man i The Non-League Paper fra forrige helg, og den som ennå ikke har dratt finger'n ut av brunhølet og skaffet seg et onlineabonnement, er bare dum og en ignorant dustemikkel. Videre sier Watson (som vel var Sean Clancys manager i Burscough da jeg var på de kanter for et par-tre år siden) at det laget som havner foran Fleet i køa, de vil også vinne ligatittelen. Det burde være en grei hyllest, men den samme Watson hevder også at det ikke kun er en tvekamp mellom de to nåværende topplagene; han var sterk i trua på at Nicky Law var i ferd med å framdyrke et absolutt topplag i Alfreton før sesongstart, og mener fortsatt disse kan hevde seg helt i teten før ultimo april. Også Telford og Stalybridge får skryt, og kanskje spesielt Celtics manager Steve Burr, som Watson mener er blant de absolutt skarpeste i bransjen. Det samme går for Dean Thomas i Hinckley, og det er kan hende nå man skal begynne å føle at all rosen blir en dose utvannet? I hvert fall når man videre leser at Liam Watson også har et godt øye til såvel Kevin Wilson i Ilkeston Town som Carl Macauley i Vauxhall Motors, en klubb han insisterer på ikke vil rykke ned til neste sesongs UniBond Premier, trass i bleke utsikter. 

Til slutt nevner Watson hvilke spillere han mener har imponert mest til nå i årets Conference North: Clancy, klubbkollega Adam Warlow, Alfreton-spissene Liam Hearn og Paul Clayton, Droylsdens Sean Whalley og Tony Gray, Corby-angriper Leon Mettam, Stalybridge-vinga Dave Hankin, midtfelteren Dominic Krief fra Farsley Celtic og Ilkestons tidligere Rotherham-flanke Sam Duncum. 

Kasteball_2
12.01.10 14:21
mikemodano: Han er flink til å trekke fram det faktum at Fleetwood er samtlige mannskaper økonomisk langt overlegne på sjette niv

Liten tvil om akkurat det der. Fleetwood har godt med penger om dagen og derfor er man hele tiden ute etter nye spillere og resultater. Fortsetter Mellon hvis man ikke rykker opp montro? De viste jo dette nå i vinter når de kjøpte denne "vinterduken" til 15 000(?) pund, så kampene skulle bli spilt gjennom vinteren. Noe jeg tviler på at noen av de andre lagene i ligaen kunne tatt seg rå til. Selv om man dreit seg ut hjemme mot Dover, da en eller annen fjomp glemte å legge ut denne duken. Dette gjør jo at Fleetwood blir en klubb som de fleste supportere til andre lag gjerne vil slå. Kan jo lese litt her

Av andre konkurrenter bortsett fra Southport så ser jeg på Stalybridge som den største trusselen. Bra lag, god trener og en haug med kamper til gode. Så hvis de fortsetter formen gjennom tøffe januar og februar måneder så ser det veldig bra ut for gutta fra Bower Fold. Tror også Hinckley klarer en play-off plass rimelig greit, mens Droylsden, Eastwood, Alfreton og Corby må kjempe om de siste plassene. Telford er ikke bra nok for en play-off plass.

Phil Trainer er et navn som jeg ville tatt med av spillere som har imponert.

(Innlegget ble redigert 12.01.10 14:26)

mikemodano
12.01.10 14:36

Uansett blir det Dover-kamp i kveld, og den kampen kan fort si litt om styrkeforholdet mellom nord og sør for årets sjettenivå. Andy Hessenthalers klubb er blant de mer velstående i sydkonføderasjonen, og vil neppe la seg nedlegge oppe i nord like enkelt som Southport gjorde det 1.januar. Kampen vil være mulig å følge live, antar jeg?

Kasteball_2
12.01.10 14:53
mikemodano: Kampen vil være mulig å følge live, antar jeg?

Codcast i kveld som alltid.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg