Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brentford eller Millwall 27. februar

NYTT TEMA
KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4374
07.01.10 13:22

Skal til London i vinterferien fra 24. til 28. februar. Det hadde vært greit å få med seg en kamp når vi er over. Reiser med en kamerat som i grunn ikke er veldig fotballinteressert, men som likevel ønsker å få med seg en kamp. Vi har også med oss to gutter på 9 år.   Etter å ha sjekket programmet ser det ut til at følgende kamper i London er aktuelle.  

Premier League

Chelsea - Manchester City (dyre og vanskelig tilgjenglige billetter, flyttes muligens til søndag)

Tottenham - Everton (dyre og vanskelig tilgjenglige billetter, flyttes muligens til søndag)  

Championship: Ingen interessante kamper, Reading og Watford spiller hjemme i forstedene, men det trigger ikke å se noen av disse til tross for attraktiv motstand i Newcastle og Wednesday.  

League 1:
Brentford - Tranmere Rovers Pt kanskje den kampen som frister mest, lett tilgjengelig da vi bor i Earl's court og kan ta undergrunnen til South Ealing eller Gunnersbury uten å bytte. Billige billetter £30 for 2 voksne og 2 barn på familietribunen. Forventet tilskuerantall 4-5000.
Millwall - Hartlepool United Litt mer pes å komme til stadion. Bedre stemning? Forventet tilskuerantall 8-10000.
Leyton Orient - Swindon Town De to andre kampene i London frister mer.

League 2:
Dagenham and Redbridge - Grimsby Town Det frister mer med L1   Nå kan det selvsagt bli andre aktuelle kamper pga avlysningene i serie og cup, men pt er det disse kampene som er aktuelle.

(Innlegget ble redigert 07.01.10 13:24)

sungod
sungodInnlegg: 6855
07.01.10 13:52

Synes selv det er like enkelt å komme seg til The New Den som det er å komme seg til Griffin Park, men ja, jeg pleier å ta banen til South Ealing og så blir det en kvarters gåtur. Tranmere-kampen høres ikke ut som det største publikumsoppgjøret, men det kan jo hende det dukker opp drøyt 6.000.

Stemningsmessig er Millwall relativt merkelig egentlig. Tror ikke du kommer til å merke stor forskjell på Bees/Millwall om du skal sitte på langsidene egentlig, og jeg vet ikke helt om jeg hadde tatt med meg to gutter på ni på øvre kortside blant hardcore Millwall-fans. Jaggu meg mye rart den gjengen presterte når jeg var der. Riktignok er vel ikke familietribunen på GP en høydare heller stemingsmessig da mesteparten av lyden kommer enten fra Ealing Road (ståtribune bak ene målet) eller the Paddock (nedre del av langsiden på halvdelen på andre siden av banen fra Ealing Road tribunen, og da altså motsatt side av familietribunen).

Stadionmessig er Millwalls pen og moderne. Omtrent som å gå på Lerkendal skulle jeg tro, mens Griffin Park er slitt, sjarmerende og erkebritisk.

Jeg er biased naturligvis, men jeg ville helt klart valgt Brentford foran Millwall basert på mine erfaringer. Er jo en grunn til at jeg ble glad i Brentford, og det var Griffin Park og Brentford-supporterene. Som førstereisgutt til Millwall hadde jeg følt det nesten som om det var som å gå på en Tippeliga-kamp.

Dag&Red eller Orient har jeg ikke besøkt.

Spoff
SpoffInnlegg: 26525
07.01.10 14:37
KjokkaKim: Chelsea - Manchester City (dyre og vanskelig tilgjenglige billetter, flyttes muligens til søndag) Tottenham - Everton (dyre og vanskelig tilgjenglige billetter, flyttes muligens til søndag)  

Disse kampene er ferdigflytta for lenge siden. Chelsea - City går lørdag 13.45. Tottenham - Everton går søndag 14:00.

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 598
07.01.10 14:56

Eg ville valgt Griffin Park og Brentford, eller eventuelt Watford sjølv om du seier dei ikkje frister. Eg trur det ville vore veldig moro på Vicarage Road, så det er vel kanskje reisen som ikkje frister? Langt er det ikkje, men det er klart Griffin Park blir lettare tilgjengeleg.

Edit: Kvelden før blir for øvrig Southend-Charlton spelt på Roots Hall. Joda, det blir ein togtur på tre kvarter (etter det eg hugser), men ein veldig kosleg arena om dere skulle kjede dere på fredagskvelden.

(Innlegget ble redigert 07.01.10 14:57)

HoldPusten
HoldPustenInnlegg: 3470
07.01.10 19:21

Kan ihvertfall anbefale Vicarage Road, selv om du er skeptisk. En litt lang tubereise kreves.

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4374
08.01.10 09:14
HarryStafford: Eg ville valgt Griffin Park og Brentford, eller eventuelt Watford sjølv om du seier dei ikkje frister. Eg trur det ville vore veldig moro på Vicarage Road, så det er vel kanskje reisen som ikkje frister? Langt er det ikkje, men det er klart Griffin Park blir lettare tilgjengeleg. Edit: Kvelden før blir for øvrig Southend-Charlton spelt på Roots Hall. Joda, det blir ein togtur på tre kvarter (etter det eg hugser), men ein veldig kosleg arena om dere skulle kjede dere på fredagskvelden.

Mtp på reisefølget er det nok bare en kamp som er aktuell, dessuten vil det bli litt sent for en 9-åring, med en kamp som er ferdig kl 22 og påfølgende tilbaketur.

Rundt Griffin Park finnes det noen attraksjoner og aktiviteter dere vil anbefale å ta med et par 9-åringer på? I såfall kan vi reise til området litt tidligere.

sungod
sungodInnlegg: 6855
11.01.10 10:33
KjokkaKim: Rundt Griffin Park finnes det noen attraksjoner og aktiviteter dere vil anbefale å ta med et par 9-åringer på?

Ikke som jeg vet om, men så er jeg kun interessert i Griffin Park når jeg er i det området. Du kan jo sjekke diverse turistnettsteder som sikkert kan peile deg inn på noe.

Klikk for å gå tilbake til toppen