Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vince Hilaire

NYTT TEMA
VinceHilaire

VinceHilaire
10.09.10 11:28

Av og til finner man skatter på youtube som bare MÅ videreformidles. Enkelte vil kanskje hevde at Alan Mullery fremstår som noe tåpelig, men jeg synes han på alle måter utstråler den karisma og intelligens som er typisk for tidsånden:  "He's the Tom Jones of showbusiness" er vel også en av mannens nøkkelsitater, og her er det altså. Nyt!

mikemodano

mikemodano
10.09.10 12:06

Det blir alltid hevdet, og helst av oss som har vært med i gamet en stund, at foppall var bedre i gamle dager. Kall det gjerne en klisjé, men mer enn et snev av sannhet er det uansett, skjønt "bedre" er ment i ganske vid forstand. Fotballen inneholdt i alle fall flere karakterer tidligere, og i likhet med bror Vic Kasule, var utvilsomt Vince Hilaire blant dem. Selv kom jeg for seint på bana til å oppleve ham i Crystal Palace' farger, så jeg erindrer ham fra Fratton Park, der han av og til trollbandt selv The 6.57 Crew slik at de sluttet å slåss. Og klippet du har sakset ut fra veven inneholder også ei finfin Billy Gilbert-heading, og jeg tar vel ikke helt feil når jeg mener at Gilbert gjorde Hilaire selskap også nede på Portsea Island. Ja, for å dra mimrerekka videre, holdt Gilbert hus i stopperstua sammen med Noel Blake, og selv om dette var noen år forut for Guy Whittingham-epoka hos Pompeii, maktet de spille klubben opp til øvste nivå. 

"He's got a nice tan" (om Hilaire) tilhører også Alan Mullerys rikholdige arkiv. Herlig politisk ukorrekt.

(Innlegget ble redigert 10.09.10 12:08)

VinceHilaire

VinceHilaire
10.09.10 12:39
mikemodano: Og klippet du har sakset ut fra veven inneholder også ei finfin Billy Gilbert-heading, og jeg tar vel ikke helt feil når jeg mener at Gilbert gjorde Hilaire selskap også nede på Portsea Island.

Min hjerne er gammel og slitt, men noe sier meg at begge ex-eagles spilte sammen i ett Alan Ball ledet Pompey som ikke helt hang på greip, og som sikkert (om Noel Blake var på laget) hadde en eller annen rekord i karantener og røde kort.

Pompey var i hine hårde dagerskikkelig nede for telling, husker jeg, men fikk en ny glød under Bobby Campbell tidlig på 80 tallet en gang, og spilte seg fort oppover ligasystemet.

Palace var uansett ett lag alle plukket spillere fra på den tiden, Venables' team of the eighties ble isteden en grå emminense i division 2. Men du har rett, foppall var bedre før.

(Innlegget ble redigert 10.09.10 12:39)

mikemodano

mikemodano
10.09.10 13:10
VinceHilaire: Pompey var i hine hårde dagerskikkelig nede for telling

Ja, først på 80-tallet var de strandet helt nede i fjerdedivisjon, men for en slik røslig klubb skulle det bare mangle om de ikke spilte seg oppover pyramiden igjen. Det er mangt og meget å huske fra Pompey fra midt-80-talls og noen år framover, ikke minst hvordan man satte sin lit til at Paul Mariner skulle berge klubben unna nedrykk etter at de hadde spilt seg opp foran 87/88. Det ble med den ene sesongen på Nivå 1 den gang, og 36 seriescoringer på 40 kamper vitnet heller ikke om noen udelt suksess for den gamle landslagsangriperen. 

Videre kjente vi kan hende ikke altfor godt her på bjerget til ryktet klubbens fans hadde på denne tiden. De gikk for å være villdyr verre enn noen Cardiff City-, Millwall-, Leeds United- eller West Ham United-fans var, og hvor enn klubben reiste for å spille bortekamp, fulgte i kjølvannet noen durabelige gjengslagsmål. Området rundt Fratton Park var ikke blant de mest påkostede i England på den tiden, så grobunnen for ymse aktiviteter var god. Nå som The 6.57 Crew for lengst er passé, sies det at flere av den tidens deltakere har formert seg og sørget for nyrekruttering til et miljø som holder på å skaffe seg et ukoselig renommé der nede på Portsea-halvøya. 

Mon tro hva Vince Hilaire gjør for å opprettholde et levebrød den dag i dag? 

VinceHilaire

VinceHilaire
10.09.10 13:40
mikemodano: Mon tro hva Vince Hilaire gjør for å opprettholde et levebrød den dag i dag? 

Mat for "Team of the eighties" elskere. Sist jeg hørte jobbet han i radioen nede i Portsmouth, stasjon og øvrige detaljer vet jeg nada om. Det gikk en stund rykter om at han drev omfattende sponsing av lokale puber og andre serveringssteder, men dette må anses som rykter, og du hørte det ikke fra meg.

Har gått meg hus forbi hele ryktet til Portsmouth supporterne, men nå kan jeg heller ikke huske å ha sett Portsmouth spille live. Like grisete på tribunen som på banen, da altså, med mindre jeg husker helt feil om pompeylaget til pipestemmeBall.

Men på 80-tallet var det en helt annen "følelse" rundt hele kampene og man følte seg ikke alltid helt trygg; jeg ble ihvertfall lært opp til å glemme sjerf og pins på hotellrommet og holde seg til godt opplyste veier både frem og tilbake til stadion, uansett hvor man skulle se foppall.

Konstantinovich

Konstantinovich
10.09.10 14:43

Vince Hilaire. Da tenker jeg umiddelbart på det særdeles talentfulle laget til Crystal Palace som Terry Venables skapte rundt 79/80 eller så. Så det ikke nogenlunde slik ut?

................................Paul Barron..........................

Paul Hinshelwood...Jim Cannon...Billy Gilbert...Kenny Sansom

......Peter Nicholas.....Gerry Francis........Jerry Murphy....

......Ian Walsh............David Swindlehurst....Vince Hilaire....

I tillegg hadde man høyrevingen Neil Smillie som også var lovende. Mike Flanagan kom etterhvert som et kostbart kjøp fra Charlton, men det ble aldri suksess.

VinceHilaire

VinceHilaire
10.09.10 18:47

Imponerende, det der ser nesten ut som lagoppstillingen fra 80/81 sesongen, tenker jeg. Barron overtok hanskene etter John Burridge i 80, mener jeg å huske, og det er vel sannsynlig at Clive Allen hadde overtatt for Swindlehurst helt fremme i 80... men for ett fantastisk lag det var!

VinceHilaire

VinceHilaire
10.09.10 19:10

Det er ille så dement jeg har blitt.  Barron og Allen kom  i bytte med Sansom, og jeg kan ikke for alt i verden huske hvem som overtok venstrebacken etter ham.

Konstantinovich

Konstantinovich
12.09.10 07:09

Var vel Terry Fenwick som overtok for Kenny Sansom.

mikemodano

mikemodano
07.11.20 12:42

"...he's got a lovely sun tan, but he wouldn't be big-headed."

Alan Mullery, altså. 'East Enders' møter Neil Warnock. Debattanten VinceHilaire var en annen flott, om enn svært kortvarig, forumtilvekst i sin tid. Man finner dessverre ikke slike lenger, verken som Alan Mullery eller VinceHilaire. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg