Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stockport County

NYTT TEMA
jakuzii

jakuzii
09.04.11 17:16

Mulig det finnes en klubbtråd om County allerede, menmen.

Den fallende storheten spilte i dag 0-0 mot Stevenage. Ligger desidert sist i League Two, trist men det er et faktum.

(Innlegget ble redigert 09.04.11 17:18)

Stinkfist

Stinkfist
09.04.11 17:28
jakuzii: Mulig det finnes en klubbtråd om County allerede

Bare én? Å nei, du. Det finnes minst to: [1] [2]

Ellers er jeg helt enig i at County befinner seg i en trist situasjon. Nedrykk fra Football League føles alltid svært tungt, men Conference har jo så mange gamle ligaklubber (Darlo, Luton, Mansfield, York, Cambridge, Rushden m.fl) nå at i praksis er det jo nesten som en fjerde FL-divisjon.

Jeg har selv sett Stockport én gang, og det var til alt overmål i et derby mot Macclesfield i opprykkssesongen 07/08. For et par måneder siden skrev jeg et innlegg om forfallet man har vært vitne til på Edgeley Park siden den gang. Neppe spesielt hyggelig lesing, men du kan jo sjekke det ut likevel om du er interessert.

jakuzii

jakuzii
09.04.11 17:31
Stinkfist: 07/08. For et par måneder siden skrev jeg et innlegg om forfallet man har vært vitne til på Edgeley Park siden den gang. Neppe spesielt hyggelig lesing, men du kan jo sjekke det ut likevel om du er interessert

07/08 sesongen var en utrolig god sesong for County, Jim Gannon skapte et slagkraftig lag. Har lest innlegget ditt om forfallet. Trist lesning, og bra skrevet av deg. Jeg savner tida med Dickinson og co.

tommy_cowan

tommy_cowan
22.04.11 19:36

De har bommet litt med oddsen for nedrykk i bunnen av artikkelen, er ikke akkurat Championship-lag for tida, Stockport.

tommy_cowan

tommy_cowan
22.04.11 19:38
Konstantinovich: Denne Brian Kennedy virker å være en tvilsom slask...

Ken Davy opp av dage.

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 20:43

Ser at Cambridge United-Stockport står på streaminglista hos roja. Tenkte å ta en titt på kampen, alt for lenge siden jeg har sett litt engelsk lavball. Stockport uten seier på fire og ligger plassert i den berømte sumpa. Cambridge ligger rett bak Mansfield og vil med seier i dag ligge på en play-off plass. Lagene har faktisk ikke møtt hverandre siden 94, den gang vant Stockport 4-3 i dette oppgjøret. Bare å skrike ut hvis du vil ha stream.

Cambridge: Naisbitt, Roberts, Jennings, Coulson, McAuley, Carew, Jarvis, Berry, Gash, Marriott og Winn

Stockport: Glennon, O`Donnell, Bounab, Piergianni, Edwards, Jon Nolan, Sheridan, Miles, Chadwick, Elliott og Paton

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 20:50

01:45 på klokka da kveldens første scoring er kommet. Herlig innoverskrudd frispark av tidligere den tidligere cod-mannen John Miles, kaptein Nick Chadwick header ballen enkelt i mål.

Nydelig scoring av Luke Berrey for Cambridge. Drar av en mann og plasserer ballen i krysset. 1-1 etter ti minutter.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 21:00)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 21:37

Pause 1-1. Imponert av Stockport. Har ballen veldig mye i laget og har en sentral midtbane som fungerer bra med Sheridan og Nolan. I tillegg vandrer John Miles fra sin posisjon ute til høyre og inn i midten, mens backen Edwards kommer som en kule opp fra høyrebacken. Så man spiller offensivt 3-5-2. På topp har man rutinerte Chadwick og den store tunge, men raske Tom Elliot som har fått til mye bra. Cambridge slår mere langt, men det er livsfarlig med en gang de kommer. Stockport sliter dog en del defensivt og målvakt Matt Glennon har reddet dem flere ganger. Morsom kamp.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 21:38)

flounderswake

flounderswake
06.10.11 21:40
Kasteball_2: stream

Takk, er velforsynt med BBC Radio Cambridgeshire-stream. Kom inn etter måla, men har lyttet til det ene mønsterangrepet etter det andre fra Cambridge. Dette, våger jeg påstå, er fotball som hadde tålt dagens lys høyt, høyt oppe i L2 (selvsagt: Konf-toppen er som kjent jevngod med L2-toppen). Det er velspilt og sjanseskapende. Etter mange begredelige United-årganger, aner jeg nå konturene av et lag som kan stå konferansen ut. Stopper Josh Coulson og spydspiss Adam Marriott tegner meget godt.
Stockport Co? Ikke den maskinfotballen vi kanskje hadde håpet på.

Ok, kasteball-2, da virker det nesten som vi har sett/lyttet til to forskjellige kamper. Jeg synes Stockport Co i og for seg har hengt med, men at Uniteds kraftangrep rett og slett har vært en liten åpenbaring.

Og nå er det visst Stockport som skal ha medvind.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 21:50)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 21:55
flounderswake: Ok, kasteball-2, da virker det nesten som vi har sett/lyttet til to forskjellige kamper. Jeg synes Stockport Co i og for seg har hengt med, men at Uniteds kraftangrep rett og slett har vært en liten åpenbaring.
Og nå er det visst Stockport som skal ha medvind.

Vi er nok egentlig enig. Var bare veldig imponert over måten Stockport spilte på dette nivået, fin spillende fotball. Stockport hadde ballen klart mest, men klarte ikke skape noe særlig, mens det ble farlig nesten hver gang Cambridge hadde ballen. Forsvaret til bortelaget henger ikke sammen, kun O`Donell som virker god nok. Mye fart og ålreit kontroll bakover hos Cambridge, men holder dette til opprykk? Ser for meg at det er noen bedre lag i denne divisjonen. Pengemaskinen Fleetwood skal selvsagt opp.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 21:56)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 22:09

Den 17 år gamle innbytteren Whitehead sender Stockport tilbake i ledelsen. Ganske rolig start på den andre omgangen, lagene sliter med å finne ut av hverandre.

Rødt på Piergianni! Nå blir det spennende. Stockport tar ut Chadwich og velger å spille med store Elliot alene på topp. Kommentatoren med den samme gamle regla om at engelsk fotball var mye hardere før.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 22:13)

flounderswake

flounderswake
06.10.11 22:10
Kasteball_2: Forsvaret til bortelaget henger ikke sammen

Det ser jo veldig tvilsomt ut. Naivt, uprøvd. O'Donnell holder det såvidt flytende. Men Glennon er god. Dette Stockport Co vil nok legge seg til rette på nedre tabellhalvdel, ja.
Mye ungt også bak hos CU, men dette er jo allerede gamle fotballhoder. Roberts har jo allerede opplevd Chesters undergang, Jennings herdet i noe så robust som Macclesfield T. Osv.

Og at det ble mål nå endrer ikke på noe av dette.
Se der ja, hodeløst av en disse naive Hatterne. Nå prøver han finne veien ut...

(Innlegget ble redigert 06.10.11 22:10)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 22:20

2-2. Nydelig en-to mellom Patrick og en annen Cambridge-spiller, fin avslutning som går stolpe inn. Stockport er virkelig elendige bakover. Vinden har blitt enda verre nå.

Lincoln-Fleetwood neste tv-match på Sentanta. Cambridge spiller med rosa teip på sokkene for å støtte en kreftsak, fin farge.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 22:31)

flounderswake

flounderswake
06.10.11 22:33

Da la Stockport Co seg bak Darlow på tabellen, inn på en 17. plass. Med sitt fordervede forsvar. Det lyder mer rett enn 12. plassen de kunstig lå på en stund nå.

Darlow tror jeg nok kan drive litt oppover med tid og stunder. En klubb som Lincoln har jeg ikke fått vurdert, men Fleetwood, som de altså skal møte, virker jo som en klasse over deres.

Når det gjelder toppen, skal det bli vanskelig å klå Wrexham i år. Men vi får se hva de velger å gjøre med managersituasjonen. Skal bli vanskelig for en ny manager å komme inn nå og gjøre alt nytt. Satse på uprøvde Morrell? Dette valget blir avgjørende. Deres 433 med Danny Wright som target fungerer nær optimalt nå i konferansedivisjonen. Ellers tipper jeg Fleetwood (selvsagt, de må tåle å være favoritt), York (4141), Gateshead (4312) og Luton (442?) der oppe. Kiddy rett rundt den stiplede linjen som vanlig.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 22:42)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 22:42

Slutt 2-2. Tror Hamann sier seg fornøyd med uavgjort sånn som kampen utviklet seg. En fantastisk artig første omgang, den andre var ikke like god. Forsvaret til Stockport så et hakk bedre ut i andre omgang, men de trives ikke når angrepet kommer i fart. Tror Stockport kan klatre hvis de klarer å rydde opp bak. Uten å ha noe videre kunnskap om nivået i ligaen velger jeg å tro at Cambridge havner rundt tiende plass.

ilModric

ilModric
06.10.11 22:43

0-7-0 på bortebane for Stockport i år er rimelig heftig. 6 av dem har endt 1-1.

Hadde nok vunnet i dag, hadde det ikke vært for et feilaktig rødt kort.

(Innlegget ble redigert 06.10.11 22:44)

Kasteball_2

Kasteball_2
06.10.11 22:49
ilModric: Hadde nok vunnet i dag

Vanskelig å si. De la seg tydelig bakpå i andre omgang og det var Cambrdige som styrte showet. Det røde kortet var nok i strengeste laget ja.

Brucebucks

Brucebucks
06.10.11 22:53

Tunge dager for Stockport County altså om dagen, hadde et håp om opprykk og klatring i systemet. Men ting er jo pill råttent her. Vi snakke om en klubb som var i semifinalen i ligacupen for 15 år siden og var nær play-off til Premier League for 13 år siden. Tunge dager for de få som er fan av klubben i Norge!!

mikemodano

mikemodano
09.10.11 17:08
Kasteball_2: Tror Hamann sier seg fornøyd med uavgjort

Jo, han var ikke helt mistilfreds da jeg ba om en kommentar idet Stockport County-bussen var på vei ut av tunet utafor Abbey Stadium, men det er klart: County hadde spilt 1-1 i sine seks første bortekamper, så selv om man brøyt forbannelsa, var neppe 2-2 og nok ei poengdeling det aller beste Didi H kunne ha håpet på. 

Artig å se at dere har kjørt en dialog på matchen her, gutter. RFriday og jeg tok plass blant de mest ihuga hjemmepatriotene (kall meg gjerne en kjetter, men jeg har altså langt mindre imot United enn det man kanskje kan få inntrykk av gjennom mine City-sympatier). Det var småfuktig i dobbel forstand den kvelden, for det sidelengse regnet pisket mot ansiktshuden på oss som sto fortøyd helt ute til høyre hos abbeyanerne; vindfanget tok ikke av for all verden. 

Det vanket ramsalte historier og godt i glasset i Dublin Suite før kampstart, og sannelig var ikke også tv-gjengen innom og filmet enkelte av oss langveisfarende. Det var ingen som bar større nag til meg for mine tallrike City-burlesker, og det var i grunn veldig god stemning over hele linja. De fleste av oss var også enig i at Luke Berry (som City faktisk ønsket på lån før sesongstart) var den mest dominante skikkelsen hos United, som også nøt godt av en sterk Adam Marriott. Fint å se at han faktisk evner å gjøre gode prestasjoner på et så høyt nivå. Jeg, og visstnok flere U's med meg, hadde begynt å så tvil om ham (Marriott, altså). Og det var dessuten lite å utsette på Jordan Patricks innhopp. 

Men hvor var McAuley/Coulson på Chadwick da denne gjorde sitt mål i første? 

Nå pågår Hayes & Yeading v Wrexham, der Friday hadde planer om å delta. 0-0 står seg til ti minutter ut i andre. Fint. Full hjemmepott hadde vært smakfullt. 

(Innlegget ble redigert 09.10.11 17:13)

mikemodano

mikemodano
08.11.11 13:47

I går valgte Dietmar Hamann å takke av som County-sjef, og tro om det ikke kan skyldes følgende spørsmål utenfor Abbey Stadium i Cambridge tidlig i forrige måned? "Haben Sie einen gültigen Fahrschein?" En sterkt Gateshead-sympatiserende trønder huket tak i Hamann godt etter kampslutt, og en mer perplekst utseende fotballmanager tror jeg aldri jeg har sett på nært hold. "...was?" Tok han ikke fleipen? Kan han ha sittet og grublet den siste måneden og lurt på hva vedkommende mente, slik at han har forsømt de fotballfaglige oppgavene ved Hardcastle Road? 

jakuzii

jakuzii
08.11.11 15:30

Go County!

Brucebucks

Brucebucks
02.12.11 13:47

Forferdelige dager for alle Stockport fans om dagen, vi trodde vi skulle nå himmelen igjen nå med ansettelsen av Jim Gannon, men tre strake tap har sendt oss under streken. 0-7 mot Grimsby var ille!! Gannon har truet med å kaste ut spillere som ikke blør for drakta og det er bra. Det viktigste uansett er at fansen står 100% bak Gannon!! Jeg tror de klarer seg greit, men mye kommer til å renskes når vinduet åpner i januar!

Shelvey

Shelvey
02.12.11 19:20

Huff trist å se hva som skjer med Stockport om dagen.

osloblade

osloblade
03.02.12 14:51

Min første kamp i England var 16. november 1991 på Edgeley Park der Stockport slo Lincoln City 3-1 i FA cupens første runde. Kjempen Kevin Francis herjet på topp for County.

MEN, avsporinger til side, den norske keeperen Morten Bredal-Thorsen, tidligere i Tromsdalen, befinner seg i Stockport for tiden på prøvespill.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 14:52)

Brucebucks

Brucebucks
08.02.12 22:37

Stockport vil reise seg. Jim Gannon begynner å få styr på laget og poengene glir inn. Ungt talentfullt lag som vil komme opp i ligasystemet neste år. Første kampen min på Edgeley Park var forresten et 0-4 tap mot Chester i 1991.

HarryStafford

HarryStafford
24.01.13 16:17

Gannon har fått sparken, og etterfølgjaren er no klar. Nok ein gong har Iain Dowie blitt oversett; den nye Stockport-manageren heiter Darije Kalezić! Den sveisisk-fødde bosniaren har tidlegare blant anna vore sjef for De Graafschap i Nederland med hell. "De Graafschap" er nederlandsk for "The County", så slik sett høyrest dette svært lurt ut. Kva betyr vel erfaring frå engelsk lågaredivisjonsball mot noko slikt?! 

Håper han blir ein suksess, og at Stockport kan returnera til ligaen om ikkje altfor mange år.

RFriday

RFriday
24.01.13 20:36
HarryStafford: den nye Stockport-manageren heiter Darije Kalezić!

Trist å se at trenden med utenlandske managere også har nådd Conference. Denne karen var uansett sist i belgiske Zulte-Waregem.

Det er imidlertid Jim Gannons assistent Alan Lord som vil lede laget mot Gateshead på tirsdag.

mikemodano

mikemodano
23.01.21 16:29

Jim Gannon forlot posten som Stockport-manager (igjen) for to dager siden. Han var inne i sin tredje periode som sjef, og er naturligvis heller ikke helt ukjent for sine bortimot 500 kamper som spiller i klubben. Tungt County-navn, må det være lov å påstå. 

Jeg leser at han ikke fikk fyken på grunn av svake resultater (det er ikke mange døgn siden man tapte 1-0 hjemme for West Ham i FA-cupen), men at avgjørelsen i stedet er "centred around culture". Hva måtte det mene? Og man mener gjerne ukultur, da? Det er vanskelig å forestille seg at Gannon ikke har oppført seg 100 % profesjonelt, eller latt det utvikle seg noen form for sportslig ukultur i spillergruppa. Er det noen som har fått med seg hva dette dreier seg om? 

(Innlegget ble redigert 23.01.21 16:29)

flounderswake

flounderswake
23.01.21 16:46
mikemodano: "centred around culture". Hva måtte det mene?

Uenigheter om figurativ kontra nonfigurativ skulptur? For all del bare spekulasjoner fra min side.

Klikk for å gå tilbake til toppen