Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hartlepool United FC (tråd 2.0)

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26789
01.12.18 17:53

Bare i Hartepool? 

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7453
01.12.18 17:58

NEIII!!!

1-2 tap. Det som tilsynelatende så ut som 3 poeng etter 90 minutter blir snudd med to baklengsscoringer på overtid. Dermed makter vi heller ikke denne gangen å holde nullen bakover. Bates er borte, men spillerne klarer å rote det bort på samme håpløse måte!

paul_dalton_11
01.12.18 18:02
mikemodano: Bare i Hartepool?

Det fremstår som et dårlig og forutsigbart manus. Men det var i det minste morsomt en stund da. Nesten som fremgang å regne! Galgenhumor til side, dette er må føles helsvart for tilskuere, spillere og lagledelse. Personlig begynner jeg å bli immun mot disse skuffelsene. Er jeg fornuftig så burde jeg heller bruke desember til å se julekalendere og spise litt julegodt. Men jeg klarer neppe å holde meg helt borte fra det som skjer på Victoria Park.

paul_dalton_11
01.12.18 19:05

2030 tilskuere så dagens kamp, hvorav 47 fra Dagenham. Det var et skuffende tilskuertall tatt i betraktning av det var en lørdagskamp etter managerbytte.

Det virker ut som vi har spilt en bra fotballkamp, men at vi nok en gang ble liggende veldig dypt mot slutten. Jeg tror det er en kombinasjon av å prøve å kontrollere ut kampen og at vi er litt for dårlig trent.

paul_dalton_11
01.12.18 20:25

Virker som Hignetts to sene bytter får skylda for at kampen snudde. Newton kom inn for Kitching i det 88.minutt på venstre backen. Minuttet senere lagde han frispark på hjørne av 16-meteren. Det påfølgende frisparket førte til scoring. Begge scoringene kom på Newtons side de fem minutter han var på banen. Dinanga inn for Muir i det 85.minutt ble det også stilt spørsmålstegn ved.  Nå er det selvfølgelig lett å være etterpåklok, men de taktiske byttene virket helt klart mot sin hensikt. Og det er litt uforståelig at man setter en midtbanespiller inn på backen. Trøsten får være at vi spilte godt i 70 minutter pluss.. 

Dimmi
DimmiInnlegg: 9432
01.12.18 21:10
paul_dalton_11: Virker som Hignetts to sene bytter får skylda for at kampen snudde. Newton kom inn for Kitching i det 88.minutt på venstre backen. Minuttet senere lagde han frispark på hjørne av 16-meteren. Det påfølgende frisparket førte til scoring. Begge scoringene kom på Newtons side de fem minutter han var på banen. Dinanga inn for Muir i det 85.minutt ble det også stilt spørsmålstegn ved. Nå er det selvfølgelig lett å være etterpåklok, men de taktiske byttene virket helt klart mot sin hensikt. Og det er litt uforståelig at man setter en midtbanespiller inn på backen. Trøsten får være at vi spilte godt i 70 minutter pluss..

Off, ja. I kveld var det nesten vondt å komme hjem og lese reaksjonene, for de var voldsomme!

Skjønner jo at skuffelsen blir stor når vi omsider ser ut til å hale i land tre sårt savnede poeng, men maken til slakt av både Hignett og enkeltspillere har jeg ikke sett på lang tid nå.

Dimmi
06.12.18 00:38

...with the club understood to be looking for a younger manager, who can "grow with the club".

HM skriver om siste nytt i managerjakten, og mener å vite at Havant & Waterlovilles Lee Bradbury er mannen de har siktet seg inn på, mens mer etablerte og erfarne navn ikke virker å være det klubben jakter etter.

Vet ikke helt hva jeg synes om det.

Jeg får litt Craig Harrison-følelsen her.

Samtidig har jo Bradbury gjort en god jobb nede i sør, med to strake opprykk de siste sesongene, dog etter å ha ledet laget ned fra Conference South først.

Men, dette blir i så fall nok en ansettelse uten erfaring fra høyere nivåer. Og da den tredje på rad av samme kaliber.

Hvis dette virkelig er mannen vi skal ha, så fremstår det som et risikoprosjekt i mine øyne.

mikemodano
06.12.18 17:22
Dimmi: Lee Bradbury er mannen de har siktet seg inn på

Nå behøver ikke en up and coming kar nødvendigvis være et dårlig valg, selv om han mangler managertyngde fra nivået/nivåene over. Du er imidlertid inne på kjernen i problemstillingen, Dimmi: Pools virker gang på gang å velge rimelige alternativer (uten at jeg har noen større greie på hvor mye det eventuelt vil koste å kjøpe ham ut av kontrakten hans der nede i syd). Det kan naturligvis også ha sammenheng med at man ikke er den mest attraktive klubben på markedet for tilgjengelige managere fra nivået/nivåene over, og når man da heller ikke er villig til å strekke seg langt nok økonomisk for å kompensere for manglende attraktivitet, så har man til slutt neppe andre valg enn løsninger lik dem man allerede har brent seg på opptil flere ganger. Det ligger flere kriteria til rette her for "ond sirkel"-stempelet. 

Skulle det bli Bradbury, så får man i det minste håpe han kan videreføre den entusiasmen han virker å ha skapt der nede i Hampshire. 

paul_dalton_11
06.12.18 19:23
Dimmi: Hvis dette virkelig er mannen vi skal ha, så fremstår det som et risikoprosjekt i mine øyne.

Spørsmålet er om ikke en manageransettelse i Hartlepool United alltid vil være forbundet med risiko?

Sett på kriteriene som alle ser ut til å legge vekt på, så virker Eddie Howe som den mest opplagte kandidaten. Han har vært suksessfull over tid. Han har erfaring og suksess fra alle divisjoner i Football League. Han er fortsatt ung. Usikkerheten er selvfølgelig geografi. Eddie Howe har hele sin karriere oppholdt seg på sørkysten, med unntak av et år i Burnley. Så det er lite trolig at Howe ønsker til opp til nordøst og ned fire divisjoner.

Problemet til Pools er at vi ikke kan velge managere på øverste hylle, så å hente Howe, Klopp eller Guardiola er neppe særlig realistisk. Bradbury kjenner femtenivået, i motsetning til hva Harrison gjorde. Harrison kom også fra eneste profesjonelle klubben i en liga som vi ikke kjenner nivået på. Så det er noen forskjeller på Harrison og Bradbury, selv om det helt klart også er noen paralleller. Bradbury har jo også ledet Bournemouth 69 ganger, så han har bredere erfaring enn bare fra lille Havant & Waterlooville.

Jeg må innrømme at jeg ikke er så begeistret over kandidater som Lee Clark og Paul Ince. Managere med navn som spillere, men som har vist lite som managere og med store ego. Phil Brown har heller ikke noe særlig å vise til de siste årene, og han har tidligere krevd å ansette et stort støtteapparat - noe klubben neppe er villig til. Så det er noe i dere sier om at klubben velger billige løsninger.

Spørsmålet er om det er noen opplagte gode kandidater blant listen av 100 søkere? Vi er neppe en attraktiv klubb for managere med jobb i divisjonene over oss. Så jeg er nok litt pessimistisk på med tanke på ansettelse av ny manager. Jeg ser ikke helt at vi kan få napp hos en manager som vil vekke begeistring hos majoriteten av fansen.

(Innlegget ble redigert 06.12.18 19:32)

paul_dalton_11
06.12.18 19:29

Foran Maidenhead kampen

Craig Hignett vil lede laget for andre og siste ligakamp. Williams og Davies er fortsatt ute for 2-3 uker, men det er håp om at Anderson skal være tilbake etter å ha stått over sist.

Det var spillemessig fremgang mot Dagenham, men avslutningen av kampen var katastrofal med å gå fra 1-0 til 1-2 på de siste minuttene. Spørsmålet er om spillerne klarer å reise seg fra skuffelsen?

Pools gikk i går videre i Durham County Cup i går. Laget bestod av juniorer og reserver fra førstelaget. Lånespillerne Dinanga, Butler og O´Neill kom alle på scoringslisten og sikret avansement inn i neste runde. 

paul_dalton_11
06.12.18 21:58
paul_dalton_11: Spørsmålet er om det er noen opplagte gode kandidater blant listen av 100 søkere?

Etter min mening kan Lee Bradbury, Daryl McMahon, Steve Watson og John Askey være interessante navn som kan være innenfor rekkevidde. Darren Ferguson og Paul Heckingbottom kan også være interessante navn dersom de er villig til å gå ned til femtenivået.

Andre navn på blokka?

mikemodano
07.12.18 08:21
paul_dalton_11: Usikkerheten er selvfølgelig geografi.

Jeg synes du fremmer Eddie Howes kandidatur forbilledlig, dalton, men ja, til sjuende og sist vil det nok være geografien som forhindrer ham fra å flytte til Hartlepool for å skape en 2.0-versjon av managereventyret sitt. Han er helt sikkert nysgjerrig på både byen og klubben etter alt han i alle år er blitt proppet ørene fulle om fra Steve Fletcher, men det kan kanskje også være et lite drawback for Pools at han virker å være ganske tilfreds i sine vante omgivelser der nede på sørlandet. 

Jeg ser du nevner Daryl McMahon. Kall meg gjerne en krakk og ting som nesten like ille er, men det hadde enkelt gått meg hus forbi at han er manager i Ebbsfleet, og at han faktisk har vært det siden 2015. Mitt Daryl McMahon-minne er en vanvittig scoring han gjorde for Farnborough i tetkamp i Southern League Premier Division tilbake tidlig i dette årtiet, da han utliknet til 1-1 i bortekampen mot Cambridge City. Den håndgesten etter scoringen hans skyldtes at han var blitt verbalt hetset av enkelte elementer blant Cambridge C-fansen underveis. Det var rett og slett en "up yours!" til Milton Roads berømte (alt er relativt) The Shed-seksjon.

Det er fryktelig vanskelig å vite hvem man skal foretrekke blant de kandidatene du nevner over. Det virker å være flere fine folk blant dem, men min største frykt er at problemene i klubben har forgreininger også innover i strukturen. Vil et managerbytte alene være svaret på de sportslige utfordringene man står overfor? Jeg tillater meg å ha mine tvil.

mikemodano
07.12.18 08:43

Nivå 10-laget Ryton and Crawcrook Albion (Northern League Div 2), fra Tynes sydlige bredd noen kilometer vestover fra Newcastle sentrum, hadde gleden av å gjeste Victoria Park denne uka i grevskapscupen, og det er liten tvil om at det var en stor opplevelse. 

paul_dalton_11
07.12.18 11:03

Jeg er helt enig i dine betraktninger, modano. Jeg tror ikke et managerbytte vil endre de sportslige resultatene i særlig grad. Problemene ligger dypere i klubben som du helt riktig påpeker. Klubben har prestert stabilt (dårlig) over flere år. Grunnen til det er at prestasjonene gjenspeiler nivået vårt. Vi er et lag som hører hjemme rundt midten av tabellen på femtenivået. Håpet er at den nye mannen kan få fansen på sin side og bygge stein for stein slik at lag og klubb kan utvikle seg parallelt over de neste 2-3 år. Mye av inntektene våre går til å betale gamle synder fra forrige eiere, og det vil nok være tilfelle de neste årene. Vi må legge en plan på 3-4 år og dermed ansatte en mann som kan være stabil over tid. Dvs. Han må kunne sitt fag og ikke være en som sliter på omgivelsene. Og spille en fotball som fansen kan ha glede av frem resultatene kommer. 

(Innlegget ble redigert 07.12.18 11:05)

Dimmi
07.12.18 12:04
mikemodano: Vil et managerbytte alene være svaret på de sportslige utfordringene man står overfor? Jeg tillater meg å ha mine tvil.

Enig med dere begge to.

Jeg har heller ingen store forhåpninger om at et rent managerbytte skal endre ting radikalt.

Så kjenner jeg ikke Bradbury rent fotballfaglig særlig godt og vet ikke hvilken type fotball han står for.

Men, når jeg ser navn som Steve Watson og Russell Slade nevnes som aktuelle kandidater her, så er det to ting som slår meg.

1. Dette er knallharde karer som står for en no-nonsense filosofi, både på og utenfor banen. Steinalderfotball, javel, men de har fått resultater med det over mange år. Og slike kompromissløse ledere er vi vel mange som har etterlyst i klubben vår.

2. Vi har jo overhodet ikke spillerstall til å spille den type fotball som de to gutta står for. Featherstone som løpsmaskin og ballvinner på midten? Og Muir som oppspillspunkt med ryggen mot mål på topp? I think not.

Så er jeg selvsagt helt enig i Daltons betraktninger om langsiktige planer og stabilitet fremover.

Men, har vi råd/midler til å endre så mye på dagens spillerstall? Det virker jo overhodet ikke slik enn så lenge.

Så da gir det seg kanskje selv at en evt. ny manager må jobbe med den spillerstallen vi har, uten annet enn lånemarkedet å ty til.

Og er det da kanskje på dette punktet at Bradbury utmerker seg som en ideell kandidat sammenlignet med hans konkurrenter til jobben?

mikemodano
07.12.18 12:18
Dimmi: Dette er knallharde karer som står for en no-nonsense filosofi

For Slade er det uten særlig tvil riktig. Han er en slags fattigmanns Tony Pulis. Når det gjelder Steve Watson, så var jeg imidlertid av en litt annen oppfatning, uten at jeg har særlig med empiri å bakke det opp med. Jeg trodde han var langt mindre old school. Kan hende er jeg imidlertid farget av at han ikke var noen utpreget barsking da han selv var aktiv. 

Ellers er det én ting som slår meg: Lee Bradbury var, i alle fall i løpet av sitt virke som Bournemouth-boss, en sjef med en mer spillende filosofi, og jeg vil derfor anta at han stadig står inne for noe liknende. Dersom det faktisk er riktig at man vurderer såpass forskjellige kandidater til managerstillingen, så vil det samtidig vitne om ei lite konsekvent linje når det gjelder hva man konkret ser etter i den neste manageren. Og det er i så fall foruroligende. Det kan bidra til å bekrefte hva vi har nevnt om inkompetanse dypere innover i klubbens hjerte. Det hadde vært langt mer betryggende dersom man hadde finsiktet kandidater som alle forfektet en noenlunde identisk fotballfilosofi, være seg om den er 'old school' eller av mer ballbesittende art. Da vil det i det minste la seg gjøre å se en rød tråd. 

Dimmi
07.12.18 12:48
mikemodano: Dersom det faktisk er riktig at man vurderer såpass forskjellige kandidater til managerstillingen, så vil det samtidig vitne om ei lite konsekvent linje når det gjelder hva man konkret ser etter i den neste manageren. Og det er i så fall foruroligende. Det kan bidra til å bekrefte hva vi har nevnt om inkompetanse dypere innover i klubbens hjerte. Det hadde vært langt mer betryggende dersom man hadde finsiktet kandidater som alle forfektet en noenlunde identisk fotballfilosofi, være seg om den er 'old school' eller av mer ballbesittende art. Da vil det i det minste la seg gjøre å se en rød tråd.

Jeg både tror og håper at navn som Slade og Watson vurderes mer av mediene enn av Hignett/klubben selv.

Det er jo naturlig med spekulasjoner, og særlig Slade ville jo vært et stort navn for en klubb som vår, og som sikkert genererer litt ekstra "klikk" for nettavisene.

Men, jeg skulle ønske Hignett kunne utdype litt mer om hvilke "bokser" de kan krysse av for Bradbury, siden han virker å være den store favoritten her, og knapt kan roses høyt nok av Hignett selv.

For det er vanskelig å få øye på hva som gjør at han skiller seg så ut her basert på fyrens CV og resultater.

paul_dalton_11
07.12.18 12:53

Spørsmålet er om en non-nonsens manager vil finne seg i rot og struktur i klubben? Noe av det første Alex Ferguson tok tak i da han overtok på Old Trafford i 1986 var å forlange endring av menyen i kantina. En endring av spillernes kosthold som var mer i tråd med toppidrett. Det kan virke som vi bør gjøre liknende grep etter takeawaygate-hendelsen på spillerbussen. Det kan virke som vi også trenger en no-nonsens mann som kan sette krav til klubbens totale drift. Spørsmålet er om ledelsen i klubben har baller nok til en slik ansettelse? Det virker som man leter etter en JA-mann som skal gjøre ting slik som ting allerede gjort. Å gjøre ting på samme måte gang på gang og likevel forvente annerledes resultat er vel klart tegn.på idioti? 

Enig med dere om at her må det gjøres et retningsvalg og lage en tydelig rød tråd! Det store spørsmålet er hvor langt unna er vi er slagkraftig ellever? Og hvor mange forsterkninger er det realistisk å hente i januar? For klubben må ha ambisjoner for å tiltrekke seg gode og ambisiøse managere!

(Innlegget ble redigert 07.12.18 12:54)

paul_dalton_11
07.12.18 13:47

Mye av managerdebatten er basert på bettingselskapenes odds. En mann som Viv Busby står til 33 ganger innsatsen, etter å gitt 25 ganger innsatsen bare for noen dager siden. Så her hostes det opp kandidater over en lav sko... Hvis han ikke er ute etter revansj etter å ha landet nederst på daltons liste over tidligere managere.

(Innlegget ble redigert 07.12.18 13:49)

Dimmi
07.12.18 13:58
paul_dalton_11: daltons liste over tidligere managere.

Nærmer det seg publisering av denne her inne?

Om ikke en helt komplett liste fra de siste 30 år, så kan det jo være moro å se topp- og bunn 5, f.eks.?

Dimmi
07.12.18 14:08
mikemodano: Dersom det faktisk er riktig at man vurderer såpass forskjellige kandidater til managerstillingen, så vil det samtidig vitne om ei lite konsekvent linje når det gjelder hva man konkret ser etter i den neste manageren. Og det er i så fall foruroligende.

Apropos dette.

Jeg blir virkelig ikke beroliget over å lese siste fra Hignett om managerjakten.

For ligger det ikke litt i linjene her at det har kommet inn såpass mange store navn i søknadsbunken nå, at det nærmest fremstår som om klubben er villige til å la kursen bli avhengig av hvem av de "store navnene" som evt. takker ja til forutsetningeng vi kan tilby de?

Og når de "store navnene" er folk som Lee Clark, Neil Redfearn og Paul Ince, så blir jeg så absolutt ikke overbevist om at dette er veien å gå i så fall.

(Så får Redfearn ha meg unnskyldt. Den gamle favorittspilleren min som han var)

paul_dalton_11
07.12.18 15:18
Dimmi: Nærmer det seg publisering av denne her inne?

Satser på å få tid å skrive ferdig og publisere listen i løpet av neste uke. Da blir det noen dager med jobbreise og da passer det fint med litt skrivearbeid.

paul_dalton_11
08.12.18 19:34

Tre solide poeng og vi unngikk å tangere klubbrekorden på åtte kamper med tap. Josh Hawkes matchvinner. Hvordan kunne Bates unngå å bruke han?

paul_dalton_11
10.12.18 21:00

Daltons rangering av managere 

Her kommer en grovsortering hvor alle managere har fått terningkast. Innenfor hver terningkast står managerne i den rekkefølge de var ansatt. Altså de er ikke rangert innbyrdes. Denne rangeringen kan jo hver enkelt av oss komme med innspill til! 

Antall poeng i siste kolonne (etter poengsnittet) indikerer hvor mange poeng snittet gir over 46 kamper, dvs. over en hel sesong.

Jeg ser at jeg har vært streng mot noen managere i forhold til deres faktiske poengsnitt. Mike Newell kom til dekket bord, og får derfor ikke mer enn terningkast fire av dalton – selv om han leverte varene med opprykk. Martin Scott trekkes også ned et terningkast da han fikk veldig lite ut av et veldig bra lag. Neale Cooper og Danny Wilson hadde suksess med bortimot det samme som Scott sendte ned en divisjon. Viv Busby overtok også et bra lag av Alan Murray, men klarte å få svært lite ut av laget. Det var mye kaos og økonomisk rot i kulissene, men likevel burde han gjort en bedre jobb.

Terningkast 5

Cyril Knowles (40-18-27) 138 poeng. 85 kamper. 1,62 poeng (75 poeng).            

Alan Murray (36-23-31) 131 poeng. 90 kamper. 1,46 poeng (67 poeng).

Chris Turner (82-49-64) 295 poeng. 195 kamper. 1,51 poeng (69 poeng).

Neale Cooper (48-26-36) 170 poeng. 110 kamper. 1,55 poeng (71 poeng).

Danny Wilson (58-29-46) 203 poeng. 133 kamper. 1,53 poeng (70 poeng).

Knowles har best poengsnitt, men Murray, Cooper og Wilson har nesten like høyt snit selv om de ledet laget på et nivå høyere enn Knowles og Turner. (Turner ledet laget på nivå 3 i sin andre periode, noe han gjorde brukbart). Knowles og Turner skapte suksess der forgjengerne hadde slitt resultatmessig.

Terningkast 4

Mike Newell (16-8-11) 56 poeng. 35 kamper. 1,60 poeng (74 poeng).

Chris Turner (32-13-39) 109 poeng. 85 kamper. 1,28 poeng (59 poeng).

Mick Wadsworth (26-17-31) 95 poeng. 74 kamper. 1,28 poeng. (59 poeng).

Matthew Bates (14-12-14) 54 poeng. 40 kamper. 1,35 poeng (62 poeng).

Som sagt, mulig jeg er litt streng med Newell av nevnte grunner. I tillegg satt han under 40 kamper, og jeg har nok et kriterium om å sitte lenger for å vurderes til terningkast 5. Også interessant å se at Matthew Bates har et såpass godt snitt, selv med tap i de seks siste kampene. I tillegg klarte han å redde laget fra nedrykk til Conference North med svært begrensede midler.  

Terningkast 3

Mick Tait (33-37-45) 136 poeng. 115 kamper. 1,18 poeng (55 poeng).

John Hughes (5-4-7) 19 poeng. 16 kamper. 1,19 poeng (55 poeng).

Colin Cooper (19-14-32) 71 poeng. 65 kamper. 1,09 poeng (50 poeng).

Craig Hignett (16-12-26) 60 poeng. 54 kamper. 1,11 poeng (51 poeng).

Ronnie Moore (19-11-29) 68 poeng. 59 kamper. 1,15 poeng (53 poeng).

Her er det nok flere av managerne som kunne fått det bedre til om det hadde vært bedre rammebetingelser i klubben da de satt ved roret. Likevel hadde de OK resultater, men det manglet noen hakk før det var skikkelig bra. John Hughes gjorde det brukbart, men måtte gå da han ikke klarte å redde klubben fra nedrykk – siden Ken Hodcroft hadde som motto: ikke sett klubben i forlegenhet og rykk ikke ned!  

Terningkast 2

John MacPhail (7-6-23) 27 poeng. 36 kamper. 0,75 poeng (35 poeng).

David McCreery (10-10-24) 40 poeng. 44 kamper. 0,91 poeng (42 poeng).

Keith Houchen (19-17-37) 74 poeng. 73 kamper. 1,01 poeng (46 poeng).

Martin Scott (11-11-18) 44 poeng. 40 kamper. 1,10 poeng (51 poeng).

Neale Cooper (7-14-19) 35 poeng. 40 kamper. 0,88 poeng (40 poeng).

Craig Harrison (10-10-16) 40 poeng. 36 kamper. 1,11 poeng (51 poeng).

Her er det dessverre managere som viste seg å ikke være managermateriale. Til tider vanskelig arbeidsforhold hjalp ikke til.

Terningkast 1

Viv Busby (9-9-22) 36 poeng. 40 kamper. 0,90 poeng (41 poeng).

Paul Murray (1-1-5) 4 poeng. 7 kamper. 0,57 poeng (26 poeng).

Dave Jones (3-4-10) 10 poeng. 17 kamper. 0,59 poeng (27 poeng).

Her må det sies å være katastrofalt dårlig. I etterpåklokskap, disse tre burde nok aldri vært ansatt! Men det skal sies at klubben slet nok veldig da de regjerte, men likevel kan det ikke gis mer enn terningkast en.

(Innlegget ble redigert 10.12.18 21:05)

paul_dalton_11
10.12.18 22:40

Hignett sier at klubben satser på å få på å få inn en manager denne uken, og tidsnok til helgens cupkamp mot Leamington.

Richard Money, Ged McNamee, Lee Bradbury og Lee Clark nevnes blant favorittene hos bookmakerne. Det er ventet at Bradbury vil bli dyr å kjøpe ut fra kontrakten hos nåværende arbeidsgiver, og her kan vi også få konkurranse av divisjonskollega Wrexham. At Coach Ged McNamee nevnes blant favorittene er litt urovekkende, og det slår meg som rart om han ansettes etter å ha bli forbigått av Hignett i jobben som midlertidig manager. Så her må vi bare ta alle rykter med en stor klype salt frem til vi blir servert fasiten... 

paul_dalton_11
10.12.18 23:19

The Northern Echo mener at Richard Money blir klubbens nye manager. Både Echo og Mail tror ny manager vil blir presentert i morgen. Money skal ha imponert under intervju og skal ha gjort at Hignett og Singh ønsker å gå for den rutinerte 63-åringen. 

Dimmi
11.12.18 14:56
paul_dalton_11: The Northern Echo mener at Richard Money blir klubbens nye manager. Både Echo og Mail tror ny manager vil blir presentert i morgen. Money skal ha imponert under intervju og skal ha gjort at Hignett og Singh ønsker å gå for den rutinerte 63-åringen.

Tja. Det virker vel som et ganske godt valg, i så fall?

Kanskje litt traust og kjedelig, men så absolutt et valg som fremstår som både relativt fornuftig og solid i den situasjonen vi er i nå.

Hans resultater er vel litt blanda drops (han er IKKE populær blandt AIK-fansen, har jeg fått høre i dag), men han har jo svært gode resultater å vise til med både Cambridge og (dog som store opprykksfavoritter) Luton på dette nivået.

Men, alt i alt vil jeg si vi kunne gjort det mye verre enn å ansette Money.

La oss håpe dette er nok et steg i riktig retning!

paul_dalton_11
11.12.18 17:15

Ja virker som et godt valg i den situasjonen vi er i. Han skal ha imponert i intervju med stor kunnskap om spillerstallen vår. Det likte jeg å lese fordi da skal han vite hva han går til. Bradbury og Askey hadde også vært innenfor i mine øyne, på lik linje med Money. Så alt i alt er jeg fornøyd med denne ansettelsen.

Dimmi
11.12.18 17:21
paul_dalton_11: Han skal ha imponert i intervju med stor kunnskap om spillerstallen vår.

Var det ikke i Cambridge hvor han nærmest byttet ut hele stallen på et par sesonger i forkant av opprykket?

Det var vel sikkert mye p.g.a. økonomien der også, men det viser kanskje også at dette er en kar som har god oversikt over spillere på dette nivået og vet nøyaktig hvilke typer han vil ha.

Uansett spent på hva han kan få til med den stallen vi har til rådighet i dag, da han vel neppe kan forvente noen større utskiftninger før til sommeren igjen?

paul_dalton_11
11.12.18 19:05
Dimmi: Uansett spent på hva han kan få til med den stallen vi har til rådighet i dag, da han vel neppe kan forvente noen større utskiftninger før til sommeren igjen?

Jeg har akkurat sett intervju med Raj Singh som ligger ute gratis på klubbens hjemmeside.. Richard Money skal ha sagt i intervjuet for jobben at klubben er 2-3 forsterkninger fra å være et lag som kan utfordre for en plass i playoff. Raj sa den nye manageren pekte på de samme tre posisjonene som Hignett og styreformannen hadde diskutert seg imellom. Så jeg fikk helt klart inntrykk av at den nye manageren får mulighet til å hente inn 2-3 spillere i disse posisjonene som diskutert med klubbledelsen. Raj ønsker å få gjøre et forsøk på å tette luken opp til playoff allerede denne sesongen. Money har skrevet under for 18 måneder, noe som virker som en fornuftig tidshorisont.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester