Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sheffield United

NYTT TEMA
osloblade
oslobladeInnlegg: 4080
29.12.11 14:57

Jeg klarer ikke å finne en egen klubbtråd for denne klubben, betyr dog ikke at det ikke finnes ;-), men jeg starter uansett en ny.

Sheffield United ble grunnlagt i 1889. Og var visstnok den første, fortsatt eksisterende, fotballklubben som kalte seg United. Motbevis meg gjerne, men dette er i hvert fall en etablert sannhet blant oss United-fans!? Hjemmebanen er Bramall Lane som i følge wikipedia er: "the oldest major stadium in the world still to be hosting professional football matches". Klubben kalles the Blades, og denne sesongen spiller de i league 1. Dette er den første sesongen siden 1988/89 klubben befinner seg på nivå tre. The Blades sin storhetstid var mellom 1888 og 1925, da ligaen ble vunnet en gang, 1887/88, og fa cupen ble vunnet fire ganger, 1899, 1902, 1915 og 1925. Frem til på 1970-tallet befant the Blades seg alltid i en av de to øverste divisjonene, men har siden vært en sesong helt nede i den gamle fjerde divisjonen, 1981/82, og hatt flere sesonger på nivå tre. Blades var et av de orginale lagene i premier league, og hadde sin foreløpige siste sesong der i 2006/07. For mer om klubbens historie se her.

I den nåværende sesongen er klubbens målsetting å komme seg tilbake til the Championship i første forsøk, og the Blades ligger for øyeblikket på 2. plass.

Norske blades-fans kan du møte på hjemmesiden til den skandinaviske supporterklubben, og på facebook.

Up the Blades!

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
29.12.11 18:09

Håper Blades kommer seg opp igjen, de hører hjemme lengre opp ikke spill i league 1.

osloblade
29.12.11 21:39

Det er visst en grov feil i åpningsinnlegget som det nå er for sent å redigere.

Sheffield United vant såklart ikke ligaen ett år før klubben ble grunnlagt. Det riktige er at vårt seriemesterskap kom i 1897/98-sesongen.

osloblade
30.12.11 10:56

Den nåværende spillerstallen er:

Keepere: 1 Steve Simonsen, kom til klubben på lån i 2009/10-sesongen og gjorde det ganske bra, men han har vært meget ustabil og til tider dårlig i de to påfølgende sesongene. Han har dog kun sluppet inn ett mål på de siste fem ligakampene. 25 George Long, en 18 år gammel unggutt fra klubbens eget akademi som ble tidenes yngste Sheffield United-keeper da han debuterte borte mot Swansea i mai 2011. Han har og spilt to kamper denne sesongen. 13 Mihkel Aksalu, er fra Estland og kom til United i 2010. Har ikke spilt noen kamper, men var på lån til Mansfield i forrige sesong og spilte tre kamper der.

Forsvar: 5 Chris Morgan, klubbkaptein og klubblegende som har vært i klubben siden 2003. Han sliter dessverre med skader, og har ikke spilt siden begynnelsen av forrige sesong. Rykter sier at han kanskje aldri kommer tilbake på banen. Er assistent for manager, Danny Wilson. 2 Matthew Lowton, høyreback som kommer fra Uniteds eget akademi. Debuterte i 2009/10-sesongen, og er fast på laget. 3 Lecsinel Jean-Francois, venstreback som spiller sin første sesong for the Blades etter overgangen fra Swindon Town. 6 Johnny Ertl, kan spille forsvar og midtbane, og kom til klubben før 2010/11 sesongen fra Crystal Palace. Har vært skadet men har nylig kommet tilbake på førstelaget. 15 Neill Collins, midtstopper som kom i 2010/11-sesongen fra Leeds. Han var elendig i fjor, men har kommet seg betraktelig denne sesongen. For undertegnede er han unik i at han, så vidt jeg vet, er den eneste spilleren som har spilt for både mitt engelske og skotske (Queen's Park) favorittlag! 19 Harry Maguire, en 18 år gammel midtstopper som er et produkt av Uniteds akademi, og debuterte i fjor. Spiller fast i midtforsvaret, og ryktene sier at han snart forsvinner til premier league. Newcastle er nylig nevnt!? 16 Andy Taylor, venstreback som kom til klubben i 2009/10 sesongen fra Tranmere, og har vært skadet siden 26. desember 2010. 23 Seamus Conneely, kom fra Galway United i januar 2011, men har ikke spilt for the Blades. 33 Elian Parrino, argentiner som kom i fjorårssesongen på lån fra Estudiantes de la Plata. Har spilt noe, men ikke klart å etablere seg.

Midtbane: 4 Nick Montgomery, er noe så sjeldent som en moderne one club man, som debuterte for United i 2000/01-sesongen. Han er elsket (og litt "hatet") av fansen, da han er en fantastisk defensiv midtbanespiller med en utrolig arbeidskapasitet som dessverre har et kraftigere trebein enn en gjennomsnittlig pirat fra 1600-tallet. 28 Stephen Quinn, kantspiller som slo i gjennom hos United i premier league sesongen, 2006/07. 8 Michael Doyle, defensiv midtbanespiller som kom i fjorårssesongen fra Coventry City. 11 Ryan Flynn, kantspiller som kom fra Falkirk før denne sesongen, men har ikke klart å etablere seg på førstelaget. Spilte og skåret dog i vår forrige kamp. 14 Lee Williamson, kom før 2009/10-sesongen, og har vært endel skadeplaget. Viser til tider tegn på kvalitet. 18 Matty Harriott, 19 år gammel og utviklet på akademiet, men har ikke fått spille særlig på førstelaget. 20 David McAllister, kom i januar 2011 fra St.Patricks, og har ikke klart å etablere seg på førstelaget. 24 Erik Tønne, nordmann som kom fra Strindheim. Var mye involvert i pre-season, og skåret et par mål som innbytter i begynnelsen av sesongen, men har ikke vært med førstelaget på flere måneder. 27 Kevin McDonald, kom til United i sommer og har spilt endel.

Angrep: 9 Ched Evans, kom fra Manchester City i 2009/10-sesongen, og var mye plaget med skader de to første sesongene. Denne sesongen har han vært i glimrende form og skåret flere viktige mål. Forsvinner i følge ryktene i januar. 10 James Beattie, var i klubben i 2007-2009, og skåret mye mål. Har nylig kommet tilbake etter at han ble løslatt fra Rangers tidligere i år, og re-debuterte for tre dager siden. Har foreløpig kun kontrakt til januar 2012. 17 Richard Cresswell, en gammel traver som kom til United i 2009/10-sesongen. Skal ha for at han som oftest, jobber som en gal og ofrer seg for laget. 21 Chris Porter, ble signert før denne sesongen fra Derby. 22 Danny Philliskirk, sønn av tidligere Unitedspiller Tony Philliskirk, som kom fra Chelsea i 2011.

Manager: Danny Wilson, ble ansatt i sommer etter at Micky Adams fikk sparken som følge av nedrykket til league 1. Var en meget omdiskutert ansettelse som ble møtt med store demonstrasjoner utenfor Bramall Lane da han ble presentert, grunnet hans tidligere spiller- og managerkarriere hos Sheffield Wednesday. Enn så lenge virker det som om han har overbevist de fleste om at han er en mann som kan ta oss oppover i ligasystemet uten å spille for mye fysisk langballfotball som the Blades har hatt en lei tendens til å gjøre.

Så alt i alt har United en samling unge talenter og gamle travere. Dessverre har talentene en tendens til å bli solgt, mens de gamle traverne blir værende med fallende prestasjoner og høye lønninger!

osloblade
31.12.11 14:37

The Blades spiller nå hjemme mot Hartlepool, og leder 2-0 etter 33 minutter. Målskårere er Flynn og Porter. Lagoppstillingen er følgende:

1 Steve Simonsen

2 Matthew Lowton

19 Harry Maguire

15 Neill Collins

3 Lecsinel Jean-Francois

14 Lee Williamson

27 Kevin McDonald

8 Michael Doyle

11 Ryan Flynn

9 Ched Evans

21 Chris Porter

På benken: George Long, Nick Montgomery, Danny Philliskirk, James Beattie, Johnny Ertl

(Innlegget ble redigert 31.12.11 14:41)

osloblade
31.12.11 15:53

3-1 til the Blades, og vi går inn i 2012 på direkte opprykksplass. Fotballen som spilles for tiden er bra, og laget virker sterkt.

Vil 2012 la meg oppleve mitt andre opprykk i løpet av de 22 årene jeg har fulgt the Blades!? Jeg lever i håpet. Nå skal dagens seier feires med champagne.

Shelvey
31.12.11 17:31
osloblade: Vil 2012 la meg oppleve mitt andre opprykk i løpet av de 22 årene jeg har fulgt the Blades!? Jeg lever i håpet. Nå skal dagens seier feires med champagne.

Sånn som de spiller om dagen ser jeg ingen grunn til at Blades ikke skal klare opprykk, men sesongen er lang og alt kan skje.

osloblade
01.01.12 21:05

Januarvinduet har åpnet og årets første kjøp er i boks for United. Venstrebacken Marcus Williams, tidligere Scunthorpe og Reading, som har spilt 11 ligakamper for the Blades på lån denne sesongen, har signert en 2,5 års kontrakt.

osloblade
02.01.12 20:07

I årets første kamp ble det tap 3-2 borte mot Carlisle. The Blades burde fått mer ut av kampen, og hadde flere store sjanser, tre skudd i stengene, og mye bra spill. Ched Evans som virkelig er i storform for tiden, skåret begge målene og han hadde også to stangskudd. Før dagens tap stod vi med åtte strake seiere i liga og fa cup.

Det mest irriterende med tapet er at svina fra den andre siden av byen gikk forbi oss på tabellen!

osloblade
07.01.12 22:41

The Blades gikk enkelt videre i FA cupen, og det skulle bare mangle, etter at Conference South laget Salisbury City ble slått 3-1 på Bramall Lane.

osloblade
15.01.12 17:26

The Blades seiler videre mot the Championship, og den siste uken er Yeovil Town blitt knust 4-0 hjemme og Bury 3-0 borte. Laget ser veldig sterkt ut for tiden. Vi ligger på andreplass på tabellen, fire poeng bak Charlton, tre poeng foran Huddersfield og fire poeng foran svina.

Footgutt
FootguttInnlegg: 14
16.01.12 12:38

Så så "little piggie",det er lenge til mai ;)

(Innlegget ble redigert 16.01.12 12:39)

osloblade
18.01.12 00:11

Så så "big piggie" det gir oss god tid til å legge dere ennå lenger bak oss på tabellen! ;-)

Og til å knuse dere på Hillsborough om litt over en måned i det som blir mitt første besøk der.

osloblade
23.01.12 11:10

På lørdag var det toppkamp i London i League One mellom daværende lag 1, Charlton, og lag 2, United, på tabellen.

For tredje kamp på rad stilte Blades med uendret startoppstilling og benk:

1 Simonsen, 2 Lowton, 3 Lescinel, 15 Collins, 19 Maguire, 8 Doyle, 14 Williamson, 27 McDonald, 28 Quinn, 9 Evans, 17 Cresswell

25 Long, 30 Williams, 4 Montgomery, 10 Beattie, 21 Porter

Charlton vant 1-0, kamprapport fra United og BBC.

Blades hadde mye bra spill og flere målsjanser. Kampen inneholdt et annulert mål for United, og et rødt kort til hvert lag. United manager Danny Wilson var etter kampen opptatt av å skryte av eget lag og slakte dommerne for deres prestasjoner. Tapet sammen med Huddersfield sin seier, betyr at disse to lagene byttet plass på tabellen, da Terriers har fire plussmål mer.

osloblade
28.01.12 16:09

På Bramall Lane har United idag besøk av Birmingham City i FA cupens fjerde runde. The Blades stiller med følgende lag:

1 Simonsen, 2 Lowton, 3 Lescinel, 15 Collins, 19 Maguire, 8 Doyle, 14 Williamson,27 McDonald, 28 Quinn, 9 Evans, 17 Cresswell

25 Long, 30 Williams, 4 Montgomery, 21 Porter, 22 Philliskirk, 11 Flynn, 6 Ertl

Come on you Blades!!!

osloblade
28.01.12 18:16

Hvem f... bryr seg egentlig om FA cupen!? 

Med andre ord, tap 0-4, men vi spilte visst bra i store perioder av kampen.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 28113
31.01.12 21:15

Erik Tønne har forlatt klubben på lån til York ut sesongen.
Samtidig har Will Hoskins blitt sendt på straffetrening i sin barndoms grønne dal.
Den tidligere Rotherhamstjerna har signert på lån fra Brighton.

osloblade
01.02.12 00:28

Bra for herr Tønne som nylig signerte en ny 2,5 års kontrakt med klubben, å få litt kamptrening. Han er tydeligvis i langtidsplanene til United.

Hoskins kjenner jeg ikke noe til, så blir spennende å se hva han kan bidra med.

Og best av alt virker det som om United har klart å holde på alle spillerne sine, så Evans, Lowton, Maguire, Quinn, Montgomery++ blir værende. Meget bra!!!

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
01.02.12 02:15
osloblade: Hoskins kjenner jeg ikke noe til, så blir spennende å se hva han kan bidra med.

Beste spissen i League One for et par år siden, men har vel vært konstant skadet i nesten et år nå?

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7248
18.02.12 19:41

Ched Evans ordnet tre verdifulle poeng med sine to scoringer mot PNE i dag. Dermed begynner det å bli en liten luke ned til Onsdagslaget og Huddersfield. Og med kun 1-1 for Charlton i Tranmere, så er det kun seks poeng opp for Danny Wilsons menn. Akkurat nå ser det positivt ut med tanke på opprykk for Blades - men 1/3 av sesongen gjenstår. Så her gjelder det å stå distansen.

tommy_cowan
18.02.12 19:54

Ser mørkt ut nå, ja. Om bare blades kunne ta en "ugle" og tape 4 på rad ;p

osloblade
18.02.12 20:36
paul_dalton_11: Ched Evans

Er virkelig i slaget denne sesongen og begynner å vise sitt potensiale!

Jeg begynner å få trua på at dette kan bli en bra sesong, der jeg får oppleve mitt første direkte opprykk i løpet av mine 22 år som Blade.

osloblade
18.02.12 20:37
tommy_cowan: Om bare blades kunne ta en "ugle" og tape 4 på rad

Hehe, det er en grunn til at vi er Blades, og de er Pigs! :-) 

osloblade
18.02.12 20:40
osloblade: Hoskins

Skåret etter kun fem minutter i sin debut forrige lørdag. 

Carmelo_di_Bella
Carmelo_di_BellaInnlegg: 599
26.02.12 22:52

Så noen kampen mot Wednesday i dag?

Shelvey
27.02.12 00:01
Carmelo_di_Bella: Så noen kampen mot Wednesday i dag?

Hørte den over radio.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26693
27.02.12 00:14

Godt. Da ser jeg fram til å høre litt om hvilke spillere som leverte i forhold til forventninger, hvem som helst burde ha holdt senga, og kanskje noen ord om managernes taktiske vurderinger underveis? Og så er jeg sabla spent på hvilken av de to Sheffield-klubbene du vil ha opp. Begge, kanskje? 

Shelvey
27.02.12 00:21
mikemodano: så er jeg sabla spent på hvilken av de to Sheffield-klubbene du vil ha opp. Begge, kanskje?

Mener begge hører hjemme lengre opp en league 1, men det er min mening. Hva er det du egentlig vill fram til?

osloblade
27.02.12 20:57
Carmelo_di_Bella: Så noen kampen mot Wednesday i dag?

Jeg stod godt plassert på Leppings Lane sammen med resten av Blades`a.

Vi dominerte i første omgang og kunne fort ha ledet til pause. Blant annet hadde vi et herlig frispark fra Williamson som gikk i tverrligger og ned på streken, en avsluttning fra Cresswell fra et par meter som gikk rett i bena til Bywater, og det var tre mulige straffesituasjoner, men uklart om noen av de var reelle.

I andre omgang var vi elendige, begynte å spille hoof som Wednesday, og produserte ikke en dritt før de siste fem minuttene. Savnet av den kreative midtbanespilleren Kevin McDonald som har vært vår beste spiller den siste tiden, var stort og den defensive arbeidshesten Nick Montgomery klarte (som forventet!!!) ikke å erstatte ham eller bidra med noe kreativt.

Gratulerer til Svina. Nyt seieren deres, for vi er på andreplass med to poeng mer og to kamper mindre spilt. Opprykket er fortsatt i våre hender!

tommy_cowan
27.02.12 21:09
osloblade: Opprykket er fortsatt i våre hender!

Vi får se ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg