Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

King's Lynn Town FC

NYTT TEMA
osloblade
oslobladeInnlegg: 4474
19.07.12 22:28

Istedenfor at jeg skriver litt om the Linnets på en tråd her, og litt om the Linnets på en tråd der, så er det på tide å gi denne klubben sin egen tråd.

King's Lynn Town Football Club sin offisielle hjemmeside finner du her. Den nåværende klubben ble grunnlagt i 2010 (wikipedia-lenke), etter at den opprinnelige King's Lynn FC som ble grunnlagt i 1879, gikk konkurs i desember 2009 (wikipedia-lenke). En kronologisk gjennomgang av historien finner du her.

The Linnets som jo da er klubbens kallenavn, spiller sine hjemmekamper på the Walks. En forholdsvis fin stadion med en tilskuerkapasitet på 5733 med 1200 sitteplasser. Ifølge en representant fra klubben jeg pratet med, er stadion godkjent for spill helt opp til league 2-nivå.

Etter sin gjenoppstandelse i 2010, har the Linnets spilt to sesonger i United Counties League. De kom på andreplass begge sesongene, bak St.Neots i 2010/11 og Long Buckby i 2011/12. De skal neste sesong spille i Northern Premier League Division One South (wiki-lenke), som også er kjent som Evo-Stik League Division One South. Sesongen 2010/11 hadde de et lite cup run i FA Vase, der de først røk ut i semi-finalen mot Coalville.

Den nåværende spillestallen er ifølge klubbens hjemmeside som følger:

Keepere: Street, Johnson.

Forsvar: Watson, Wall, Gulliver, Fryatt, Bullhaman, Yong.

Midtbane: Spriggs, Hughes, Quigley, Bunting, Thurlbourne.

Angrep: Forshaw, Dunkley, Turner, Beaumont 

Tre treningskamper er spilt så langt i sommer, og det har blitt en uavgjort, 3-3 borte mot Yaxley, et meget surt tap 1-4 hjemme mot lokalrivalene Wisbech Town, og en seier, 2-0 borte mot Dereham.

Terminlisten for neste sesong finner du her.

Up the Linnets!

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27607
20.07.12 07:57
osloblade: De kom på andreplass begge sesongene, bak St.Neots i 2010/11 og Long Buckby i 2011/12

Mens St. Neots fikk go for opprykk til Step 4 etter sitt mesterskap, var Long Buckby verre stilt i fjor. Men hvordan var det nå egentlig - hadde de i det hele tatt søkt om opprykk, slik reglementet tilsier man er nødt til for å avansere fra Step 5 til 4? Uansett skortet det vel på stadioneffekter, slik at Linnets kunne gjøre hevd på opprykket gjennom den andreplassen som var minimum for i det hele tatt å bli vurdert. 

Litt leit var det at man ikke endte i Southern League, men NPL I South er antakelig et mer distriktsnært alternativ tross alt enn hva Southern I Central ville ha vært. Og det kan jo fortsatt være man ender opp med Premier-spill i Southern League og ikke i Northern Premier League når den tid måtte komme. 

Man vil kanskje huske hvordan King's Lynn (før reformasjonen) stilte opp i riksdekkende fjernsyn og nærmest var jevnbyrdige med Oldham Athletic i en andrerundekamp i FA-cupen for snart seks år siden? Tv-så du matchen den gang, blade? 

Hva spillertroppen angår, så er jo etter mitt veike skjønn Steve Spriggs den yngre det store trekkplasteret. Og det skyldes ikke bare at han er sønn av tidenes Cambridge United-legende. Som jeg har nevnt for deg tidligere, hadde jeg den utvilsomme gleden av å se Spriggs i aksjon for Wroxham for et par-tre sesonger tilbake, og fyren har rikelig med fotball i seg. Som du også vet, var han tidlig i karrieren innom Cambridge City, men dessverre maktet han aldri den gang overbevise Citys da- som nåværende sjef Gary Roberts om at han var fortjent ei arbeidskontrakt. Den dag i dag tror jeg nok oppfatningen har endret seg, for en klassespiller som Spriggs ville antakelig ha tilrevet seg førstelagsplass hos City på Step 3. 

Tar Linnets en St. Neots og rykker opp to trinn på kortest mulig tid? NPL I South-feltet virker ikke altfor skrekkinngytende, så jeg ser absolutt muligheter i så måte. 

(Innlegget ble redigert 20.07.12 07:58)

osloblade
22.07.12 22:41

Så vidt jeg fikk med meg kom det i april frem at banen til Long Buckby ikke ville bli godkjent for step 4-spill, og derfor søkte de ikke. Blant annet flomlysene var det problemer med som førte til mange utsatte kamper i vinterhalvåret.

Nei jeg fikk dessverre ikke sett Oldham-kampen da. Men har jo sett høydepunkter. Og jammen er det ikke en nåværende Blade, Chris Porter, som skåret det første målet.

Av dagens spillerstall er nok Spriggs en av de store. Men denne nye forsvarsspilleren, Phil Gulliver, en tidligere ligaspiller i flere klubber, og senest i Corby Town som har kommet i sommer, blir jo spennende å se nivået på. Og Stuart Wall, forsvar, ble jo kåret til supporterenes player of the year i forrige sesong. 

Det skal vel og nevnes at vi har robbet våre overmenn fra forrige sesong, Long Buckby, for tre av deres stjernespillere. Kapteinen Richard Bunting, midtbane, spissen Russell Dunkley som var LBs toppskårer, og midtbanespilleren Dan Quigley. Hehe, et lita non league kjøpelag! ;-)

Og kultstjernen Jack Defty, 161 mål på 405 Linnetskamper, fikk ikke fornyet kontrakten i sommer og har dratt til Lowestoft Town.

Og såklart, Linnets gir seg ikke på step 4, og tar et par opprykk til de nærmeste sesongene!

Her er og noen flere interessante Linnets linker: Supporterside med blant annet nyheter, livekampoppdateringer og diskusjonsforum. Og lokalmedias dekning av Linnets finner en her, her og her.

mikemodano
22.07.12 22:47
osloblade: Phil Gulliver

Ai, ai! Han var i noen vårmåneder ei ekte klippe i AFC Bournemouth-forsvaret fram til og med den makaløse oppvisningen mot det fysisk tunge Lincoln City-mannskapet i playoffinalen i '03, der Cherries vant 5-2 og rykket opp til tredjedivisjon. Innlånt fra Middlesbrough. Hva som hendte ham videre er jeg dessverre ikke kar om å huske, men om han fortsatt besitter noen av de kvalitetene han framviste i AFCB-drakta den gang, bør han være en klockren forsterkning for Linnets. Spenstig å lokke en så tung forhenværende ligaprofil opp til Norfolk. 

osloblade
25.07.12 09:48
mikemodano: Spenstig å lokke en så tung forhenværende ligaprofil opp til Norfolk.

Ja det er det. Han høres ut som en klar forsterkning!

Og gårsdagens vgd-oppgjør mellom herr Modanos og undertegnedes stolte non league-gutter, endte i Modano og Cambridge City sin favør med en 1-0 seier over King's Lynn. Ifølge internettrapporter fra Linnets orienterte medier, hadde King's Lynn et overtak de første 60-70 minuttene av matchen, før de ble slitne og City tok over kontrollen, og skåret vinnermålet noen minutter før full tid. 

King's Lynn sin startoppstilling var: Street, Watson, Yong, Gulliver, Fryatt, Beaumont, Spriggs, Bunting, Forshaw, Turner, Thurlbourne. De spilte visstnok i en 4-5-1 formasjon når City hadde ballen, og en 4-3-3 formasjon i angrep.

mikemodano
25.07.12 15:02
osloblade: Linnets orienterte medier

Uten at jeg ønsker henge ut de Linnets-orienterte mediene som de verste i klassen, vil jeg bare presisere at slike "analytikere" gjerne opererer med skjeve hornhinner når de ser kamper, og ikke alltid rapporterer komplett objektivt. Men bevares, jeg hører jo også fra mine frender at King's Lynn var helt på høyde med vertskapet i går, i kanskje ikke altfor imponerende omgivelser foran 167 på tribunene. 

For øvrig tror jeg, i likhet med City-sjef Roberts, at Linnets blir å regne med i tetbildet i NPL I South i år. En klubb som dominerer såpass sterkt på Step 5 vil som oftest også gjøre det skarpt på neste nivå, som jevnt over ikke nødvendigvis behøver være særlig bedre, mye på bakgrunn av flere relativt sterke klubbers ønske om å operere i en smalere regionalliga enn på trinnet over. Nå er kan hende ikke United Counties League ikke av de aller sterkeste Step 5/6-ligaene, men St. Neots satte jo et fint eksempel ved å suse gjennom også neste trinn. En klubb som King's Lynn er utvilsomt hjemmehørende på Step 3, og vil nå dit seinest i løpet av et par sesonger. 

Spilte forresten Phil Gulliver i går? 

osloblade
25.07.12 15:26

Hehe, ja helt på høyde er det visst enighet om at Linnets var uavhengig av observatørenes orientering! ;-)

Og i samme slengen, her er Stephen Spriggs på twitter. Etter å ha lest gjennom noen, hva skal jeg si, ikke akkurat de mest spennende og interessante kvitringene!? Men akkurat det har han vel tilfelles med ganske mange andre fotballspillere.

osloblade
25.07.12 15:30
mikemodano: Spilte forresten Phil Gulliver i går?

Ja han står oppført i lagoppstillingen flere steder, men har ikke hørt noe mer om hvordan han gjorde det. Hverken i kamprapporter eller på forum.

Han har spilt alle treningskampene i år, men er ikke blitt spesielt nevnt i noen av rapportene, så usikker på hva det sier om hans bidrag!?

osloblade
25.07.12 15:35
mikemodano: Phil Gulliver

Fant en rapport fra lørdagens kamp mot Wroxham, der han nevnes: "Defensively they looked solid: Gulliver headed away every ball that dropped out of the clear blue sky , although on the one occasion when he had  to use his pace, showed quite clearly that he doesn’t have any..."

mikemodano
26.07.12 12:04
osloblade: helt på høyde er det visst enighet om at Linnets var uavhengig av observatørenes orientering!

Joda, det virker det som om du har rett i, for mine kilder forteller om ei jevn batalje, og det ville visstnok vært lite å utsette på om King's Lynn hadde tatt med seg et uavgjortresultat hjem. For City skal det ha vært spillemessige tilbakesteg fra lørdagskampen mot den mektige storebror United, men man valgte å hvile den spanske ballsentralen Prada, og uten ham er dessverre midtfeltet, i hvert fall den sentrale delen, et stort ankepunkt for årets liljehvite utgave. Verken Adie Cambridge eller Robbie Nightingale er tempovirtuoser, og nettopp fraværet av driv sentralt skal ha skremt enkelte City-tilhengere fra å ha altfor sterk tiltru til årets utgave. Men det er omtrent i det landskapet 'vi' har ligget i noen sesonger allerede. Så får en bare sette sin lit til at det offensive artilleriet klinker til når seriestart endelig inntreffer. 

mikemodano
26.07.12 12:07
osloblade: he doesn’t have any

Beskrivelsen kler ham godt når jeg tenker tilbake på hans bidrag i Cherries-drakta. Gulliver var aldri temposterk, men er en rugg i Sean Gregan-klassen, og bør like fullt være ei fin tilvekst i Linnets-troppen. NPL I South huser neppe altfor mange kvikkaser i de diverse løperrekker. 

osloblade
26.07.12 12:17
mikemodano: og bør like fullt være ei fin tilvekst i Linnets-troppen.

Så absolutt. Tempostyrke er overhodet ikke noe en midtstopper trenger per se.

Selv på høyeste nivå er det jo eksempler på trege jævler, enten fra naturens side, eller som et resultat av alder, skader og fyll. Typ Paul McGrath som da han dro på seg Bladesdrakta 12 ganger i 1997-98, og såvidt klarte å bevege seg, fremstod som en av de beste midtstopperen i Blades sin historie.  

(Innlegget ble redigert 26.07.12 12:18)

osloblade
25.08.12 15:42

Serienspillet er igang, og the Linnets har startet strålende med to seiere på de to første kampene. Først en 1-0 seier hjemme mot Chasetown, målskårer Dunkley, og deretter en 3-1 seier borte mot Hucknall Town, målskårere Spriggs 2 og Dunkley. Dette gir Linnets en foreløpig andreplass på tabellen på målforskjell bak Stamford. Mickleover Sport og Gresley følger på plassene bak, også med forløpig full poengpott.

Nyankomne Russell Dunkley, fjorårets toppskårer i Long Buckby, har sålang fortsatt sin skåringsorgie med mål i de to første kampene.

Idag er det FA cup-kvalifisering, og Lynn møter Wellingborough fra United Counties League, nivået under og Linnets sin tidligere divisjon, borte. Kan vi håpe på en plass i første ordentlig runde av FA cupen i år? I fjor endte eventyret med et hederlig 2-1 tap i siste kvalikkrunde borte mot Conference national-laget Tamworth.

Up the Linnets!

osloblade
10.10.12 11:53

En kjapp oppdatering er sannelig på tide. I går var det toppkamp på the Walks mellom Coalville Town som lå på førsteplass og King's Lynn på plassen bak. Hele 1123 overvar en sterk 3-1 seier til the Lynn, der Spriggs skåret to mål og Turner ett for hjemmelaget.

Disse to lagene har jo en nylig bråkete historie etter FA vase-semifinalene for et par år siden som var undertegnedes første møte med the Linnets, og også i går var det en hissig stemning og noe bråk, der både spillere og fans var involverte.

Uansett, seier til the Linnets og den sterke starten på sesongen fortsetter. Åtte seiere, en uavgjort og et tap har det blitt sålangt. Snakker vi opprykk nummer to på rad!?! Tiden vil vise...

osloblade
15.12.12 20:08

Min lille non league-flørt har falt av i serien, og ligger på tredjeplass hele 15 poeng bak ledende Coalville. MEN, idag har the Linnets i FA trophy cup slått AFC Telford fra det ypperste laget av non league, Conference National, hele 3-1 etter to mål av Spriggs og et av Turner.  

osloblade
31.01.13 16:19

Steve Spriggs er ei lita vingle! Forlot Lynn for svensk fotball for et år siden, men returnerte etter noen måneder. Og for et par uker siden dro han til Boston United, men har idag igjen returnert til King's Lynn.

Spriggs du er ei legende hos the Linnets, kanskje du bør bli værende der!?!

osloblade
04.05.13 16:28

Tirsdag som var slo King's Lynn Town FC Sheffield FC 2-1 og sikret med det tittelen i Evo-Stik League Division One South. En imponerende prestasjon med tanke på at the Linnets på et tidspunkt lå hele 17 poeng bak Coalville som da ledet. To opprykk på to år!

osloblade
11.05.19 18:45

Cause we are going up, cause we are going up! King's Lynn Town har slått Warrington Town 3-2 i play off finalen, og er klare for National League North neste sesong. 

Masaniello
MasanielloInnlegg: 8497
30.08.19 12:25

Brukbar start på sesongen, må også sies.

osloblade
31.08.19 20:02

En herlig start. Nok en seier i dag!

osloblade
18.01.20 22:59

I dag knuste King’s Lynn Town York City 1-0 på The Walks foran 4019 tilskuere, i toppoppgjøret i National league north. The Linnets leder nå ligaen med 57 poeng, med 25 kamper spilt, mens York City følger fire poeng bak, med 27 kamper spilt.

Det er herlige fotballdager i England for tiden. 

mikemodano
19.01.20 14:03
osloblade: 4019 tilskuere

Det må være bortimot ligarekord på regionalt nivå i match der ikke en gammelt Football League-klubb var vertskap. Stockport rundet vel 6000 selv på sjette nivå, men mer enn 4000 i King's Lynn er poesi. Dessverre har jeg aldri vært på The Walks, men den har høstet mye skryt fra flere hold, og det virker fortjent. En York-supporter serverte denne dagsrapporten etter gårsdagen. 

Adam Marriott scoret igjen, ja. Gud bedre for en ratio han har på sjette og sjuende nivå. Jeg så ham herje for Cambridge City på nivået under i to-tre år, og uten at jeg har tall for hånden, så må han ha scoret i nær tre av fire kamper i snitt der. Statsa hans denne sesongen forteller alt om en goalgetter av dimensjoner. Tro om han, dersom Linnets nå rykker opp, greier å gjenskape disse prestasjonene også på nasjonalt nivå? 

osloblade
19.01.20 19:28
mikemodano: Det må være bortimot ligarekord på regionalt nivå i match der ikke en gammelt Football League-klubb var vertskap. Stockport rundet vel 6000 selv på sjette nivå, men mer enn 4000 i King's Lynn er poesi. Dessverre har jeg aldri vært på The Walks, men den har høstet mye skryt fra flere hold, og det virker fortjent.

Ja det er absolutt en trivelig stadion. En kort spasertur fra togstasjonen. Hyggelige puber i området. En tur til King's Lynn kan anbefales. Ta i så fall også turen innom Lynn museum ved togstasjonen, om en liker den slags og er interessert i lokalhistorie.

Har ikke vært der på noen år nå, men kjenner det kribler litt i reisefoten.

mikemodano
28.01.20 20:36

Heit, ja. 

WatchMaker
WatchMakerInnlegg: 8
28.01.20 23:42
osloblade: Ja det er absolutt en trivelig stadion. En kort spasertur fra togstasjonen. Hyggelige puber i området. En tur til King's Lynn kan anbefales.

Kan underskrives på herfra. Mitt besøk på The Walks sensommeren 2018 kom i stand litt ved en tilfeldighet. Skulle over på en drøy ukes tur for å følge gruppespillet i den skotske ligacupen, og var i utgangspunktet ute etter å fly til Aberdeen, Edinburgh eller Newcastle. Men, steindyre flybilletter gjorde at det ble langt billigere å fly til London dagen før (inkl hotell). Dermed rakk jeg fra Gatwick til King's Lynn denne søndags formiddagen og fikk med meg bronsefinale og finale (med hhv 105 og 282 tilskuere) i en firkant-turnering der Town hadde invitert u23 lagene til Legia Warszawa, Glasgow Rangers og Norwich City.

På grunn av kick off tidlig på ettermiddagen rakk jeg ikke å sjekke ut noen av pubene i området, men i det strålende sommerværet led jeg ingen nød etter å ha fått parkert bagasjen i klubbhuset's bar. Etter at King's Lynn hadde avgjort finalen måtte jeg haste til togstasjonen for å rekke toget som via et bytte i Peterborough skulle ta meg til Newcastle og overnatting. Tar mer enn gjerne turen tilbake til The Walks, og da med ambisjoner om å også få avlagt lokale vannhull et besøk.

(Innlegget ble redigert 28.01.20 23:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen