Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV-sendte kamper fra EFL

NYTT TEMA
paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 7458
21.03.18 19:14

I helgen sender Viasat hele fire kamper fra Football League. Lørdag er det Shrewsbury mot AFC Wimbledon til klassisk tippekamptid, før Luton tar imot Barnet kl. 18:15. Søndag kl. 13:30 tar Chesterfield imot Notts County, før Portsmouth tar imot Oxford kl. 16.

Chesterfield og Barnet okkuperer nedrykksplassene i League2, med ei luke på seks poeng opp til sikker plass, og skal begge møte lag på direkte opprykksplass. Er ballen rund nok til at vi får en eller to overraskelser i de tv-sendte kampene? Med tap kan det se stygt ut med tanke på at Chesterfield og Barnet vil ende opp i Conference neste sesong. Det er bare å benke seg foran tv-skjermene og vente i spenning!

paul_dalton_11
23.03.18 21:59

Langfredag slår Viasat til med hele fire kamper fra EFL.

13:45 Oxford vs. Scunthorpe, 16:00 Brentford vs. Sheffield United, 18:30 Middlesbrough vs. Wolves, 20:45 Derby vs. Sunderland.

Og man er ikke dårligere tre dager senere. 2.påskedag blir det også fire direktesendte kamper i tv-ruta.

13:45 Preston vs. Derby, 16:00 Nottingham vs. Barnsley, 18:30 Portsmouth vs. Wigan, 20:45 Sheffield United vs. Cardiff.

Dermed sendes det omtrent like mange kamper på to påskedager som en hel tippekampsesong inneholdt i min fotballbarndom.

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3270
24.03.18 11:56
paul_dalton_11: Chesterfield og Barnet okkuperer nedrykksplassene i League2

Barnet i rød skrift på teksttv er vi jo ikke uvant med, og det finnes såvidt jeg husker flere tråder her på torvet som tar opp akkurat det temaet. Denne er jo kjent. Men Chesterfield i bånnslammet av 4. divisjon... det er mer nytt. Sant å si fryder det meg litt at de får svi etter å ha kassert rønna si Saltergate, men likevel blir det feil, særlig når en ser Frukt & Grønt vake i beste velgående over streken. Jeg får vurdere å bla opp en femtilapp til oddFellow-ordningen.

Dette er forresten etter hva jeg kan se den første thread som er blitt startet på øb siden mai i fjor.

(Innlegget ble redigert 24.03.18 11:58)

paul_dalton_11
24.03.18 16:20
flounderswake: Dette er forresten etter hva jeg kan se den første thread som er blitt startet på øb siden mai i fjor.

På ØB prøver vi jo å resirkulere gamle tråder i tråd med prinsippene for bærekraft og miljø. Aktiviteten på forumet er ikke som i sine glansdager. Jeg regner med at det skyldes at Eggen ikke lenger kommenter kampene i Eggenship.

paul_dalton_11
24.03.18 16:28
flounderswake: Sant å si fryder det meg litt at de får svi etter å ha kassert rønna si Saltergate

Jeg fikk aldri opplevd Saltergate, men skjønner av vitnesbyrdene fra de som opplevde pilgrimsferd til Chesterfields gamle arene at det var et av de gildere stadioner på balløya. Både Barnet og Chesterfield sitter på nyere stadioner, og det viser at å bygge nytt ikke nødvendigvis fører til sportslig fremgang. Darlington er jo kroneksempelet på hvor ille det kan gå når du bygger over evne.

På New Meadow kjempes det om opprykk til Championship for hjemmelaget. Så det går an å få suksess med nye stadioner, også for mindre klubber. Foreløpig holder Wimbledon hjemmelaget til 0-0.  

paul_dalton_11
25.03.18 15:25
flounderswake: Men Chesterfield i bånnslammet av 4. divisjon... det er mer nytt.

Etter de første 45 minuttene i Chesterfield så er det fortsatt godt håp for videre spill i League2 for hjemmelaget. 2-0 ledelse, og hadde man ikke visst bedre skulle man trodd at det var Chesterfield som lå på fjerdeplass og Notts County som lå på nedrykksplass basert på det som har utspilt seg ute på matta. I øyeblikket er det bare tre poeng opp til trygg plass, og Chesterfield vil fortsatt ha to kamper til gode på lagene foran seg etter dagens kamp. Barnet derimot ser ut til å gå ned i Conference, basert på det som ble vist mot Luton i går - selv med Martin Allen tilbake i managerstolen. 

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3270
25.03.18 17:27
paul_dalton_11: Shrewsbury

Ja ja, når alt kommer til alt vil jeg vel at begge de to kulturvandalene, Shrewsbury og Chesterfield, når sine mål for sesongen. Må tilstå at jeg ikke helt forstår hva som foregår i Shrewsbury Town om dagen, og skulle gjerne sett en kamp med dem nå før det hele snart er over. Rochdale-Shrewsbury kunne jo være en fin anledning (altså en bortekamp, for all del).

paul_dalton_11
31.07.18 19:10

I løpet av premierehelga viser Viasat fem kamper fra EFL, samt en kamp fra den skotske toppdivisjonen.

Fredag 3.august sparker Reading og Derby i gang sesongen 2018-19. Jeg får vel presisere at vi da snakker om ligaspill siden FA-Cupen vel er godt i gang allerede.

20:45 Reading vs. Derby.

Lørdag vises det tre kamper:

13:30 Sunderland vs. Charlton, 16:00 Ipswich vs. Blackburn, 18:30 Sheffield Utd. vs. Swansea.

Søndag

17:00 Leeds vs. Stoke.

Søndag vises også Aberdeen vs. Rangers kl. 14. Så det skal være noen godbiter å få med seg etter en lang fotballpause.

bigwin
bigwinInnlegg: 968
03.08.18 15:05

Og til uka fortsetter de med:

Mandag  20.40 Hull - Aston Villa 

Tirsdag 20.40 : Nottingham Forest - West Bromwich

(Innlegget ble redigert 03.08.18 15:05)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26797
03.08.18 16:48
paul_dalton_11: siden FA-Cupen vel er godt i gang allerede

Nei, den er faktisk ikke det. I år starter seriespillet så tidlig at FA-cupen ikke har rukket å tjuvstarte sesongen. Først neste helg sparker årets utgave i gang, og tradisjonen tro er det den ekstra førkvalifiserende runden som åpner ballet. Det er to førkvalifiserende runder før man altså når første (av fire) kvalifiseringsrunde(r). 

Bacary
BacaryInnlegg: 19600
04.08.18 13:46
paul_dalton_11: 13:30 Sunderland vs. Charlton

Uff av meg. Går dette laget rett ned i League Two? Utrolig reise fra PL til League Two på kortest mulig tid. 

paul_dalton_11
04.08.18 16:28

De er nok lettet i Sunderland med 2-1 seks minutter på overtid. Sunderland var meget svake mot Darlington og Hartlepool i sommer. Signeringer siste uka av spillere som Baldwin og Wyke bør gjøre at man bør unngå nok et nedrykk. Men det er ingen tvil om at klubben har falt dypt på kort tid.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester