Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Match of the day 15/5 1983

NYTT TEMA
emin
eminInnlegg: 23593
20.05.19 19:20

Dramatisk siste runde i 1983. Manchester City - Luton i siste runde med hjemmelaget et poeng foran. Noen år før min tid, men likevel artig å se.

MOTD

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27602
22.05.19 17:51

For ei uke siden feiret vi den årlige Radomir Antić-dagen her i egnen. Eller "Raddy", som britene helst kalte ham. Det var litt av et øyeblikk for Luton den maidagen i '83, og at de overlevde i førstedivisjon den sesongen skulle borge for noen fantastiske Hatters-årganger kun få sesonger etter. Luton var alltid en blytung bortematch for de større klubbene, og det manglet ikke på skalper som ble liggende igjen på førstegenerasjonskunstdekket i Kenilworth Road. Det var ikke minst mye fine midtbanefolk innom klubben på 80-tallet: Ricky Hill, David Preece og etter hvert også Danny Wilson. Og så falt liksom brikkene på plass da Mick Harford sluttet seg til: Han var tanksenteren som hadde manglet for å bane vei for lettere angrepsfolk som Brian og Mark Stein, samt Emeka Nwajiobi. 

Jeg håper å få tid og anledning til å glo igjennom det MotD-klippet du har heftet ved innlegget ditt snart, og som en liten aperitif har jeg tittet så vidt på åpningsbildene. Hvor kjekt er det ikke å se igjen The Dell? For en fantastisk stadion den var. Særpreg i bøtter og spann, og ikke én i mengden slik vi ser i dag, der det knapt går å skille én arena fra en annen gjennom kameralinsene. Mye fine spillere på begge lag også. Og en 18-årig Martin Kuhl på Birmingham-midtbana. Men hvorfor Pat Van Den Hauwe med trøye #8? Jeg syntes jeg hørte kommentatoren nevne at Brum stilte med fem mann bak (jeg kan ha hørt feil), og kanskje var han en tredje stopper med det draktnummeret. Van Den Hauwe var jo i utgangspunkt venstreback, før han utover i karrieren ble flyttet inn sentralt. Jeg trodde faktisk ikke han havnet inne som stopper før etter noen sesonger i Everton. Vi ser jo forresten også den Mick Harford jeg så vidt tøtsjet innom i forrige avsnitt. 

(Innlegget ble redigert 22.05.19 17:51)

emin
eminInnlegg: 23593
22.05.19 19:01

Birmingham hadde en enorm innspurt som sikret plassen den sesongen. Avsluttet med 5-1-0 med mange sene avgjørende scoringer. Southampton-supportere invaderte banen på slutten av klippet. Leser at de kjapt returnerte når Birmingham-fansen tok imot invitasjonen etter klippet stoppet fra The Dell.

Så hele klippet og mange av dagens spillere ville blitt sjokkert over taklinger det ikke ble blåst for.

jakral
jakralInnlegg: 21276
23.05.19 01:35
emin: Manchester City - Luton i siste runde med hjemmelaget et poeng foran.

Løpestilen til David Pleat ved kampslutt (39:05) er helt magisk. Full galopp! Eller er det urent trav det kalles? Herlige bilder var det uansett.

Klikk for å gå tilbake til toppen