Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FC United of Manchester

NYTT TEMA
Bjarild
BjarildInnlegg: 3781
11.12.05 13:24
Seriøst? Hvilken divisjon ville de ca ha klart seg i her i Norge da? Og da kan man vel heller ikke mene at laget "har så mange gode spillere"...?
missChance
missChanceInnlegg: 50005
11.12.05 13:29
Aner ikke, men du må huske at laget ikke har spilt sammen mer enn et halvt år. Og laget har mange gode spillere - det betyr ikke at de hører hjemme i PL :) De er gode på sitt nivå og noen nivå oppover. Som vi tidligere har fortalt har noen av spillerne gått ned 4-5 divisjoner, men ikke alle.

Jeg vet ikke om de ville ha slått et norsk 3. divisjonslag - kanskje de hadde gjort det på en god dag - men de har ikke fått matching på et særlig høyere nivå enn de er på selv enda, og de må få sjansen til å bygge opp laget skikkelig.

En av de merkelige tingene på dette nivået er at spillere kommer og går rett som det er. Ryan Gillian er nå ute av FCUM, og vi har fått inn Leon Mike fra Mossley. Han har tidligere vært i Man City-systemet.

We will not go quietly into the night.
We will not vanish without a fight.

Keeping United Independent
Shareholders United
FoolsGold
FoolsGoldInnlegg: 1647
13.12.05 22:09
Tipper det hadde ligget i toppen av 4. div.
Som MissChance sier, er laget nykomponert, og laget slipper fortsatt inn enkle mål.
Talentet i laget er godt nok til 2./3. div i Norge, etter min mening.

Laget har veldig mange gode spillere i forhold til at laget ligger 5 divisjoner under ligasystemet, og mange har hoppet mange divisjoner ned for å spille for laget. Allikevel tror jeg det er svært få av disse som holder ligastandard.
FoolsGold
13.12.05 22:15
Skal forøvrig bidra med et referat når jeg får tid :)
missChance
13.12.05 22:37
Det gleder jeg meg til å lese :) Men jeg regner med at du hadde det kjempegøy?

Shareholders United
FoolsGold
14.12.05 20:32
missChance skrev:
Det gleder jeg meg til å lese :) Men jeg regner med at du hadde det kjempegøy?

-----------

Satser på å skrive den i morgen :)

Men ja, det var kjempegøy, til tross for at jeg bare fikk med meg kampen, og ikke det sosiale, før eller etter kampen :(

En skremmende bra stemning!
missChance
14.12.05 21:08
Hvor er bildene fra julefesten som dere snakker om på forumet?

Shareholders United
FoolsGold
14.12.05 23:50
http://www.fcumgallery.co.uk/fcxmasparty/

Jeg er dessverre ikke der :(
Knownothing er der, men vet ikke på hvilket bilde da..
Har du fått Founder Member - "diplomet" forresten?

Og hvordan var det med trøyestørrelsene? Må jo kjøpe en :)
missChance
14.12.05 23:57
Yesss! Jeg har fått diplomet. Må få rammet det inn :) Når jeg får tid, etter jul en gang... Stressa...

Vi hadde en diskusjon om trøyestørrelsen i en av trådene på det skandinaviske forumet - kan du ikke kikke der? Det var et par av svenskene som fortalte at de var store i størrelsen, men noen (engelskmennene?) sa det motsatte hvis jeg ikke husker helt feil. Veldig forvirrende... Fant forresten tråden:
http://gcwebservices.co.uk/fcuforum/viewtopic.php?t=9662&highlight=tr%F8ye

Shareholders United
missChance
15.12.05 00:04
Morsomt med bildene :) De hadde det sikkert gøy...

Shareholders United
IthiIien
IthiIienInnlegg: 22823
15.12.05 02:16
"Bjarild skrev:
Seriøst? Hvilken divisjon ville de ca ha klart seg i her i Norge da? Og da kan man vel heller ikke mene at laget "har så mange gode spillere"...?"

Husk at vi i Norge har mange divisjoner på "samme nivå"... Tredjedivisjon er jo temmelig dårlig standard, og FC United hadde glatt rykket opp fra samtlige norske tredjedivisjonsavdelinger.
FoolsGold
19.12.05 18:41
missChance skrev:

Vi hadde en diskusjon om trøyestørrelsen i en av trådene på det skandinaviske forumet - kan du ikke kikke der?

---------

Hehe.. Man leter jo ikke på de mest selvfølgelige stedene? =)
Men takk for linken..
missChance
19.12.05 19:01
Vi bør kanskje få med noen ord om forrige kamp også? Jeg stjeler skamløst fra den uoffisielle siden:
"Simon Carden and Aidie Orr grabbed the goals as FC United left Barrow with three points. After battling out an even first period with Holker Old Boys, the reds netted twice within two second-half minutes to send most of the 2,303 crowd home happy."

Simon Carden har scoret en del i det siste :)

Shareholders United
PaulScholes
PaulScholesInnlegg: 767
19.12.05 19:05
Selv jeg spiller 3 divisjon og mitt lag dominerer til tider :-)
tfphleb
tfphlebInnlegg: 39
19.12.05 19:09
hvilket lag da
FoolsGold
19.12.05 19:39
Velvel, har endelig fått satt av litt tid til å skrive litt om det jeg opplevde på FC United - Castleton Gabriels kampen.

Selve kampreferatet ligger på http://www.fcunitedofmanchester.co.uk/, og det er vel strengt tatt ikke nødvendig å komme med et helt likt referat på norsk.

Det ble dessverre intet pubbesøk hverken før eller etter kampen (eller i pausen :)), så det er nok kanskje ikke så mye mer å tilføye.

Stemningen og humøret var helt fantastisk, helt klart bedre enn på OT dagen etter. Hvis ikke ballguttene gjorde noen stygge plasseringsfeil endte tilskuertallet opp på 3154. Av disse sang 80% kampen igjennom
Jeg ble faktisk overrasket over hvor mange nye og bra sanger man har:
"And Fergie said..", "Rio-sangen" og "Watching Fceeeeeeeeeeee" oste klasse, og selv om jeg har hørt noen av dem på internett før, var det utrolig kult å høre dem live..

Når det gjelder kampen var standarden på spillerne litt som forventet. De møtte ligaens klart dårligste lag, som har skrapt sammen et helt poeng og som fortsatt står med smått fantastiske -3 poeng etter 15 kamper. Det var klart at dette måtte bli kalassifre, og scoringen etter 30 sekunder gjorde vel ikke saken enklere for CG.
Kampens mål (ihvertfall de jeg fikk sett, mistet 2 mål fra FCUM fordi jeg var på do) var etter min mening Simon Cardens brassespark på retur fra et perlefrispark fra Torpey som smalt i krysstanga.
Kampens andre høydepunkt var feiringen til Matthew Russel fra CG da han reduserte til 1-3. Han hoppet over reklameplakatene, inn på den tomme tribunen motsatt av der vi satt (hovedtribunen), satte seg ned på en av stolene og applauderte høflig for seg selv.
Kamprapporten fra linken over sier at det fulgte sarkastisk applaus. Jeg tviler sterkt på det, og jeg applauderte ihvertfall fordi det var en kul feiring.

Allerede til pause hørte man "We want ten!", og selv om man slapp inn klarte laget å sette 10 baller i buret, mye takket være midtbanemann Simon Carden med sine 5 mål, hvorav 2 (visstnok 3, mistet som sagt to mål) var "årets mål" kandidater.
Foruten Carden, imponerte nysigneringen Josh Howard (ex. Man Utd.) på høyrekanten med gode dribleferdigheter, bra ballbehandling og pasningskvalitet. Scouseren Torpey på andre vingen var også meget god, og var i tillegg til frisparket i krysset meget nærme på et annet frispark. Adie Orr viste også i glimt hvorfor han er klubbens toppscorer (sammen med Carden).
Uansett møtte de en forferdlig dårlig motstander, og det er vanskelig å si hvordan standarden på ligaen er etter å ha sett denne kampen.

Og etter lørdagens seier mot Holker Old Boys, cruiser vi fortsatt gjennom, nå med 42 poeng på 17 kamper. Nærmest ligger fortsatt Winsford med 29 poeng på 14 kamper. Norton, med kun 9 fullførte kamper, kan potensielt ligge 5 poeng bak på en tredjeplass, men at de vinner de 8 (!) hengekampene er vel heller tvilsomt.
missChance
19.12.05 19:51
Takk for fint referat :) Synd at du ikke rakk en øl med spillerne etter kampen. Jeg hører rykter om at de er flinke til å synge :D

Dette skulle jeg gjerne opplevd:
"Kampens andre høydepunkt var feiringen til Matthew Russel fra CG da han reduserte til 1-3. Han hoppet over reklameplakatene, inn på den tomme tribunen motsatt av der vi satt (hovedtribunen), satte seg ned på en av stolene og applauderte høflig for seg selv.
Kamprapporten fra linken over sier at det fulgte sarkastisk applaus. Jeg tviler sterkt på det, og jeg applauderte ihvertfall fordi det var en kul feiring."

Fantastisk humor på denne mannen :D

Nesten litt synd at Castleton Gabriels som har et så kult navn, er såpass dårlige som de er :)

Fremtiden ser i hvert fall lys ut for FCUM, men de må passe seg for å bli blaserte - vi har sett før at de da kan finne på å tape kamper, og de bør ikke miste for mange poeng.

Shareholders United
FoolsGold
19.12.05 20:12
Det ble jo et litt stutt referat, ettersom vi bare fikk med oss kampen. :)
Feiringen til CG spilleren var utrolig artig, og latteren var ganske tydelig på tribunen. Synd det ikke er noe særlig med kameraer der (spesielt ettersom jeg mistet to mål :o| ), for den burde man delt med andre.

Castleton Gabriels er et veldig kult navn, men hvis de presterer slik de gjorde i den kampen spørs det om man krabber over i pluss på poengskalaen :oD

Fremtiden er som du sier lys, og jeg er fortsatt optimistisk for opprykk. Laget har jo fremdeles ressurser ingen andre på dette nivået har (og som få andre utenfor ligasystemet har). Men med et par tap på rad kan det jo faktisk bli en krisestemning i klubben. Fansen er naturlig nok kravstore, og blir det ikke opprykk i år kan det se veldig stygt ut for tilskuertallene neste år.
PaulScholes
20.12.05 01:02
Hvordan er "and Fergie said sangen" ?
missChance
20.12.05 01:17
And Fergie said,
go and watch Chelsea,
are you avin a laugh,
we'll be watching FC

Denne får stadig nye vers, siden det er mye å kommentere rundt om i verden :)

Shareholders United
AriId
AriIdInnlegg: 19895
20.12.05 01:19
Du er ikkje tilfeldigvis frå Sunnhordland, missChance?

Grunnen til at eg spør var at det var ein tosiders artikkel om ein kvinneleg FC United-supportar som ofte reiste over for å sjå FC United i lokalavisa Bladet Sunnhordland. Det kan då ikkje vera SÅ mange jenter som bryr seg med dette?
missChance
20.12.05 01:27
Nei, det er ikke meg, men jeg vet hvem det er. Hun er både på RI og FCUM-forumet og har så vidt vært innom her også :)

Hun er vel også vara til styret i supporterklubben til United, tror jeg.

Vi er flere enn du tror ;D

Shareholders United
AriId
20.12.05 01:28
Kva kalla ho seg her inne då?
missChance
20.12.05 01:32
Hvis det er henne jeg tror det er, må det være "voxra". Hun har 3 innlegg om FCUM Skandinavia :D Tror ikke hun trivdes så godt her inne ;)

Shareholders United
AriId
20.12.05 01:34
Må vera ho. Skreiv jo nynorsk og greier, slike treng me fleire av.
missChance
20.12.05 01:43
Det er nok henne, hun er ganske aktiv på fcum-sidene, og har startet den skandinaviske supporterklubben. Hun er en ressursperson, og imponerte visst nok FCUM-treneren med å neie da hun møtte ham - han spør nå andre nordmenn på besøk om de kjenner henne :D

På FCUMs skandinaviske forum skriver hun forresten nynorsk og bokmål om hverandre :) Kanskje bokmålet er av ren høflighet overfor svenske, finske og danske medlemmer :D

Shareholders United
FoolsGold
20.12.05 12:13
AriId skrev:
Må vera ho. Skreiv jo nynorsk og greier, slike treng me fleire av.

-----------

Nynorsk er et pent språk, bare så synd at mange får gleden ødelagt ved å bli påtvunget pugging av det.

Forøvrig har jeg lagt merke til at voxra skriver bedre engelsk enn engelskmennene.
PaulScholes
20.12.05 12:40
Virker litt som de går mer og mer mot United og ikke mot Glazer.
missChance
20.12.05 12:53
Da har du misforstått ganske kraftig.

Shareholders United
PaulScholes
20.12.05 14:53
Så hvorfor synger de "i don't care about Rio" når det er Glazer de er imot ? greit nok at Rio i noen øyne er grisk men.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester