Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Palace og Stoke

NYTT TEMA
Balint
BalintInnlegg: 29
13.03.06 22:54
Bra seier av Palace på Britannia, hvor bare litt over 10.000 hadde møtt opp til denne tvkampen. Noen som fikk med seg oppgjøret?

Stoke fortsatte sitt frie fall nedover tabellen og tapte 3-1. En eneste seier i ligaen har det blitt for Potters siden jul, og det var mot Millwall hjemme. "Herregud, hva er det som skjer?" spør kanskje noen. Vel, å ha en manager på ventende oppsigelse til sommeren har sjelden vært noen god løsning. Nå ligger de til og med bak gamlemanageren Tony Pulis' Plymouth.

Palace har et bra lag, det må vi ha lov til å si, og bør være et lag å se i playoff. Programmet framover virker likevel tøft.
Guderian80
Guderian80Innlegg: 2941
13.03.06 22:57
Det viktige er at Crystal Palace gruser Leeds i hengekampen deres. Ønsker ikke Leeds tettere opp i ryggen på oss nå...Fra 12 poeng til 5 + en hengekamp holder ikke mål i kampen om direkte opprykk.
Balint
13.03.06 23:05
Er ikke den allerede spilt? Palace og Leeds spilte jo 4. mars og...resultatet ble...(åndeløs spenning) 2-1 til Leeds. Beklager.

Jeg tror dessverre for Sheffield Uniteds del at dette blir vanskelig med tanke på å sikre 2. plassen. Mange ugreie kamper igjen, som Cardiff borte og greier og nei, i det hele tatt virker piffen å ha gått ut av laget, mens Leeds danser fra seier til seier. Men de var jo så fordømt gode i begynnelsen av sesongen og så har det bare blitt fjas og tull til slutt. Hva skjedde? Kommer manageren til å beholde jobben hvis det blir fiasko denne gangen også? Om 2. plassen ryker, er det vel lite historisk som tilsier at et lag som har blitt snytt på målstreken og med sviktende form skal klare å vinne finalen i Play-Off, trur jeg.
MagicPie
MagicPieInnlegg: 28355
13.03.06 23:07
Fikk med meg kampen ja, koselig liten stund for den nøytrale tv-titter!
-----------------------------------------------------------------------------------------
"Faith in the "lord" is something I could never have,
cause the "lord" I know don`t got no faith in me"
Balint
13.03.06 23:13
Fortell, fortell. Hvilke spillere var toneangivende? Selv er jeg veldig svak for den bakre rekka hos Palace: Boyce-Ward-Hall-Borrowdale foran Kiraly. De virket å ha kontroll, selv om Skoko fant en åpning?
Killa81
Killa81Innlegg: 169
14.03.06 03:26
Balint skrev:
Er ikke den allerede spilt? Palace og Leeds spilte jo 4. mars og...resultatet ble...(åndeløs spenning) 2-1 til Leeds. Beklager.

Dette var da ikke hengekampen. Den spilles neste tirsdag på Elland Road.

Tror forresten Palace tar hevn for tapet på Selhurst Park forrige lørdag...

Mvh

Killa
Waddington
WaddingtonInnlegg: 2089
14.03.06 10:04
Balint skrev:"Stoke fortsatte sitt frie fall nedover tabellen og tapte 3-1. En eneste seier i ligaen har det blitt for Potters siden jul, og det var mot Millwall hjemme. "Herregud, hva er det som skjer?" spør kanskje noen. Vel, å ha en manager på ventende oppsigelse til sommeren har sjelden vært noen god løsning. Nå ligger de til og med bak gamlemanageren Tony Pulis' Plymouth."

Jepp, styret i Stoke utmerker seg ikke med noen god ledelse denne sesongen heller. Hadde trua før jul, men nei. Håper vi berger plassen likevel.

Waddington
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26611
14.03.06 10:51
"Selv er jeg veldig svak for den bakre rekka hos Palace: Boyce-Ward-Hall-Borrowdale foran Kiraly."

- Tre av fire bestanddeler her går jeg god for; Gary Borrowdale kjenner jeg veldig lite til. Emmerson Boyce var jo riktig så sjef for Luton da det ble opprykk fra divisjonen under for to sesonger siden - da som midtstopper, mens jeg forstår at han spiller høyreback under smekre Dowie. Darren Ward er vel fortsatt en like uflidd dævel som han var da han herjet sammen med Matt Lawrence i Millwalls midtforsvar, mens One Size (Fitz Hall) jo i sin tid ble sett på som noe av et vidunderbarn da han trådte sine barnefotballsko i Oldham.

Hvilke godord har Balint å komme med vedrørende Borrowdale?
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26611
15.02.10 11:56

Oi, er Palace' gjeldsbyrde virkelig nådd £34mill? Da høres det ikke umiddelbart ut som om £247 000-inntektene fra å tv-overføres i forbindelse med cupomkampen mot Aston Villa gjør det helt store utslaget, men når man har en månedlig lønnssalær på rundt £800 000, ville den type uventet fortjeneste kommet mer enn godt med. Og en frådende Warnock vil nok kreve at ITV foretrekker Villa v Palace framfor reine divisjonsrivalerier som Tottenham mot Bolton eller Stoke mot Manchester City, som for på en måte få en minsteform for kompensasjon for hva som visstnok var en hårreisende dommeravgjørelse i forkant av corneren som til slutt sørget for å gi PL-klubben 2-2 helt på slutten. 

Hadde Crystals tatt seg til kvartfinalen, ville det vært første gang siden '95, da man var i langt bedre organisatorisk forfatning, men trekningen for the last eight virket heller ikke å endre særlig i Warnocks sinnsstemning: bortekamp mot vinneren av Reading og West Brom, og jeg antar han ikke helt ser for seg liveoverføring på tv fra et slikt potensielt tie. Bare for nysgjerrighetens skyld: hva ville direkteavansement til kvartfinalen i går ha skaffet Palace' klubbkasse til veie? Er det faktisk slik at det begunstiger dem mer å spille retur?

Guardians Dom Fifield var på Selhurst Park i går, og serverte blant annet disse linjene i blekka: "It's disappointing, it's bitter, it's a disgrace," fumed Warnock. "The ball comes off Delfouneso and the officials wait to see which way they should give it ... and it's a Premier League team losing 2-1, so we'll give it to them.

"I spoke with [the linesman] Mr Massey and what he said was: 'When I watch it at home, if I was wrong, then I may be suspended.' Well, I don't feel any sympathy if he is suspended. I hope it's for a long time.

Media ynder å framstille Warnock som en gretten, bitter gubbe, og påny fikk de vann på mølla da han kort etter kampslutt ble overhørt idet han konfronterte linjedommeren med beslutningen som ga Villa hjørnesparket forut for Petrovs scoring. Det blir vel sak ut av dette også, for det finnes ikke rom for sentimentsutbrudd i kjølvannet av stridens hete (selv om noe sier meg at Warnock lett kunne ha gjentatt disse linjene også i dag), og det mangler bare nå at Forbundet bøtlegger Crystal Palace/Neil Warnock for å ha brakt sporten i vanry. 

Særlig bedre til sinns ble Sheffield-mannen neppe etter å ha hørt Martin O'Neill ynke seg over utlikningen, fordi omkampen visstnok skal komme midt i forberedelsesleia før ligacupfinalen. 

(Innlegget ble redigert 15.02.10 11:57)

Spoff
SpoffInnlegg: 26525
15.02.10 15:40

Avansement til kvartfinalen er på £360,000. De ville fått TV-penger for en kvartfinalekamp, for alle de fire kampene vil bli direktesendt på fjernsyn. Men med £34mill i gjeld, så utgjør det ikke så stor forskjell, selv om det selvsagt hjelper noe på. Håper Palace når langt.

Klikk for å gå tilbake til toppen