Det er fullt mulig, men ingenting vi får et konkret svar på. Det spørs om et kamprustent alternativ på topp ville klart å få til noe mer enn Rashford gjorde, dersom Rashford hadde spilt på kanten.
Med Beek inn sentralt ville vi hatt Fred og Donny i pivoten. Det tror jeg hadde fungert dårlig, da man er avhengig av en balanserende midtbanespiller her. McTominay er ingen balanserende spiller, men innehar i større grad kvalitetene til å utfylle en slik rolle enn hva Donny/Fred gjør.
Enig i at man bør lære av feil, og at man skal se fremover mot Arsenal-kampen. Poenget er dog at man hadde to solide kamper i beina før Chelsea-kampen, er ikke spesielt mange "feil" å lære av der da. Noe du i stor grad er enig i, da du selv poengterer at samhandlingen var god mot Newcastle og man vant fullt fortjent borte mot PSG.
Mye mulig man kunne spådd at Chelsea ville legge seg 10-15 meter dypere enn forespeilet, men jeg er usikker på om alternativene vi hadde på benken ville klart å løse oppgavene særlig bedre, noe jeg også har redegjort for. Man kunne forsøkt en annen formasjon, men man kontrollerte kampen såpass greit at jeg ikke tror det heller hadde hjulpet. Man sliter fremdeles med høyrekanten, her kunne man muligens fått inn f.eks Greenwood. Mata var bra - ikke utmerket han seg negativt eller positivt, men han var bra. Jeg er usikker på om Greenwood kunne løst utfordringen mot Chilwell på en bedre måte.
"Vi trenger på ingen måte å være redd for kampen som at man har et mindreverdighetskompleks og må beskytte seg fra dems kvaliteter."
Dette mener jeg er å snakke ned Chelseas offensive kvaliteter. Havertz, Werner og Pulisic er tre spillere med ekstremferdigheter man rett og slett er nødt til å ta på alvor, og man nøytraliserte de fullstendig. Dette er spillere med kvaliteter som kan straffe et hvilket som helst topplag knallhardt dersom man blir tatt i ubalanse. Det er ikke snakk om mindreverdighetskomplekser, men at man setter opp laget og gir spillerne oppgaver for å ta disse spillerne ut av kampen, noe man gjorde på mesterlig måte. Samtidig får man Kante, som riktignok ikke har vært i særlig god form, til å se ut som Kleberson på midten der. Jeg synes man gjorde det man kunne, forholdene tatt i betraktning.
Jeg har ikke sagt at det henger på Chelseas tilnærming til kampen, jeg sier at det er en av flere faktorer som jeg har redegjort for i flere innlegg. Jeg foreslår at du leser litt mer nøye, dersom det er inntrykket du sitter igjen med…
For øvrig spår jeg at Arsenal i stor grad kommer til å forsøke seg på mye av det samme Chelsea gjorde. Det blir nok en sjansefattig kamp der marginer og enkeltprestasjoner kommer til å være avgjørende. Og jeg spår at du kommer til å gjenta mye av det du har ytret ifm. Chelsea-kampen.